Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Voddler i Media center?

19 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 januari 2010 - 14:34

Vintervilan
  • Vintervilan
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Har letat runt lite på internet om det är möjligt att integrera Voddler i Windows Media Center. Om jag förstått det rätt går det att göra en ny entry point via Media center studio, och så långt har jag kommit. Har fått upp en Voddler-ikon inne i windows media center-menyn, men det händer inte särskilt mycket när jag trycker på den. Vad för uppgifter måste jag mata in i entry pointen för att det ska fungera?

#2

Postad 28 januari 2010 - 15:01

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Kika på detta

http://www.dsd.se/program.html

Hittade det på

http://teknikhemmet.se/

#3

Postad 29 januari 2010 - 11:10

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Har letat runt lite på internet om det är möjligt att integrera Voddler i Windows Media Center. Om jag förstått det rätt går det att göra en ny entry point via Media center studio, och så långt har jag kommit. Har fått upp en Voddler-ikon inne i windows media center-menyn, men det händer inte särskilt mycket när jag trycker på den. Vad för uppgifter måste jag mata in i entry pointen för att det ska fungera?


Voddler själva borde ju vara lite business-minded och göra en plugin för Media Center. men tyvärr är väl marknaden mikroskopisk... annat är det i USA.

/H

#4

Postad 03 februari 2010 - 01:36

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Voddler själva borde ju vara lite business-minded och göra en plugin för Media Center. men tyvärr är väl marknaden mikroskopisk... annat är det i USA.

/H



Men pluginet som länkas funkar iaf utmärkt och eftersom att voddler funkar bra med mce-fjärr så går det utmärkt att se filmer :blink:

#5

Postad 03 februari 2010 - 19:39

Einarbulle
  • Einarbulle
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Håller med Goldstar, DSD´s plugin är ju faktiskt fulländat :)

#6

Postad 24 februari 2010 - 21:34

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Då var det slut på det roliga, Voddler hackat igen och dom har lagt ner tills dom släpper den nya webbaserade Flashspelaren :)

#7

Postad 25 februari 2010 - 13:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Då var det slut på det roliga, Voddler hackat igen och dom har lagt ner tills dom släpper den nya webbaserade Flashspelaren :unsure:


Japp, voddler kommer att döda sig själva skulle jag tro, vem katten vill betala för film med 2.0-ljud och vara tvungen att sitta med tangentbordet i knät för att välja film. Skrev ett surt mail med dessa frågor igår, men har inte fått något svar än.

#8

Postad 25 februari 2010 - 22:45

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag avinstallerade Voddler från min dator för ett tag sedan. Även när jag inte använde programet så var det processer igång som tog kapacitet och bandbredd. Att det jag trodde skulle vara en reklamfinansierad tjänst likt Spotify sedan visade sig vara en vanlig on-demand tjänst som tar 39 spänn för skitfilmer gjorde beslutet att avinstallera lättare.

#9

Postad 26 februari 2010 - 00:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag avinstallerade Voddler från min dator för ett tag sedan. Även när jag inte använde programet så var det processer igång som tog kapacitet och bandbredd. Att det jag trodde skulle vara en reklamfinansierad tjänst likt Spotify sedan visade sig vara en vanlig on-demand tjänst som tar 39 spänn för skitfilmer gjorde beslutet att avinstallera lättare.


Vissa filmer är gratis andra kostar, voddler har aldrig någonsin sagt att man skulle ha de nya filmerna gratis, däremot har man inte tagit alla betalsätt i bruk än. Däremot så kommer filmer som är lite äldre att visas mot att man ser en reklamsnutt först. Tjänsten är ju skitlätt att stänga av om man lider så mycket av den.

#10

Postad 26 februari 2010 - 02:32

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Tjänsten är ju skitlätt att stänga av om man lider så mycket av den.

jo, att gå in i aktivitetshanteraren och stänga av processer varje gång man startar om datorn är ju skitsmidigt. hjälper ju inte att ta bort den från autostart då den lägger till sig själv där varje gång den uppdateras, vilket inte händer alltför sällan.

#11

Postad 26 februari 2010 - 04:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

jo, att gå in i aktivitetshanteraren och stänga av processer varje gång man startar om datorn är ju skitsmidigt. hjälper ju inte att ta bort den från autostart då den lägger till sig själv där varje gång den uppdateras, vilket inte händer alltför sällan.


Hos mig räcker det med att stoppa voddlernet nere i aktivitetsfältet så tar det ingen bandbredd. Men i fortsättningen så kommer du att slippa det då de ska använda en flashplayer i webbläsaren. vilket gör att voddler går fetbort som tjänst hos mig iaf.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 26 februari 2010 - 04:10.


#12

Postad 26 februari 2010 - 15:13

Unregisterede5a2c6ee
  • Unregisterede5a2c6ee
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hos mig räcker det med att stoppa voddlernet nere i aktivitetsfältet så tar det ingen bandbredd. Men i fortsättningen så kommer du att slippa det då de ska använda en flashplayer i webbläsaren. vilket gör att voddler går fetbort som tjänst hos mig iaf.

VoddlerNet kommer finnas kvar även när Flash introduceras. Så man kommer fortfarande bli tvungen att ha igång VoddlerNet.

#13

Postad 26 februari 2010 - 18:06

bitcomplex
  • bitcomplex
  • 01100001001

  • 387 inlägg
  • 0
Det går ju att välja att tjänsten inte ska starta per automatik. Inget man behöver göra varje gång man startar datorn. Det enda man måste tänka på är att starta tjänsten innan man startar Voddler dock...

#14

Postad 26 februari 2010 - 21:18

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
skumt, hos mig återställs den till "starta automatiskt" vid varje uppdatering.

all in all beter sig programvaran väldigt likt malware, och därför vill jag inte ha någon av dess processer igång i onödan. kalla mig gärna tjurig.

#15

Postad 26 februari 2010 - 23:17

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

skumt, hos mig återställs den till "starta automatiskt" vid varje uppdatering.

all in all beter sig programvaran väldigt likt malware, och därför vill jag inte ha någon av dess processer igång i onödan. kalla mig gärna tjurig.


Tanken är ju att den skall vara igång hela tiden och använda din bandbredd
frågan är bara hur mycket bandbredd den tar ?
Jag har inte märkt någon skillnad, HTPC'n står på nästan dygnet runt och VoddlerNet tugger på
visserligen har jag en uppkoppling på 100/100, men märker som sagt inte att det är någon skillnad

#16

Postad 27 februari 2010 - 03:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

VoddlerNet kommer finnas kvar även när Flash introduceras. Så man kommer fortfarande bli tvungen att ha igång VoddlerNet.


Var har du läst det någonstans? iom att spelaren tydligen skulle vara webbläsrabaserad om jag förstod informationsmailet rätt så funkar det väl inte att fildela?

#17

Postad 27 februari 2010 - 20:04

Pedant städtant
  • Pedant städtant
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Var har du läst det någonstans? iom att spelaren tydligen skulle vara webbläsrabaserad om jag förstod informationsmailet rätt så funkar det väl inte att fildela?


Jag förstår det som att man har en Flashklient installerad
sedan kan man browsa filmer i klienten eller på hemsidan
men dom spelas alltid upp i flashklienten :P

#18

Postad 27 februari 2010 - 21:53

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag förstår det som att man har en Flashklient installerad
sedan kan man browsa filmer i klienten eller på hemsidan
men dom spelas alltid upp i flashklienten :P


Är ju iofs möjligt, vilket som så kommer det inte att gynna dem, flash suger i vilket fall som helst och utan 5.1 ljud så skulle iaf aldrig jag betala för en film och går det inte att browsa med fjärr så kommer jag inte att kolla gratisfilmer heller. Men oavsett vilket, är det möjligt att fildela flash i realtid?

Det systemet som de hade var klockrent och märkte aldrig av några problem med bandbredd, oftast i min htpc så användes mindre än 2% när jag inte kolla film själv.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 27 februari 2010 - 21:54.


#19

Postad 02 mars 2010 - 10:28

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Vissa filmer är gratis andra kostar, voddler har aldrig någonsin sagt att man skulle ha de nya filmerna gratis, däremot har man inte tagit alla betalsätt i bruk än. Däremot så kommer filmer som är lite äldre att visas mot att man ser en reklamsnutt först. Tjänsten är ju skitlätt att stänga av om man lider så mycket av den.


Nej det är mycket möjligt att de aldrig sagt att det skulle vara gratis, jag bara antog det eftersom det var så det funkade i beta-versionen. Jag tyckte att det funkade rätt bra då, även om filmerna inte var de senaste eller bästa så var det ju ok eftersom det var gratis. Eftersom man jämförde Voddler med Spotify i media så var jag övertygad om att de skulle använda samma affärsmodell, dvs gratis med reklam eller betala för utan reklam (och kanske bättre kvalitet på ljud och bild). Tror att den affärsmodellen hade funkat bättre...

Hur jag än försökte stänga av så verkade Voddler alltid aktivera några processer som tog kapacitet från min dator. hade nog inte varit något problem om jag haft en kraftfullare dator, men nu är min på gränsen till underdimensionerad och när jag spelar HD-material och liknande behöver jag all tillgänglig kapacitet. Att Voddler tog bandbredd var inget som påverkade mig.

#20

Postad 02 mars 2010 - 11:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Om man läser i den stora Voddlertråden under filmkategorin så kommer det att finnas flera olika betalnings och abbonemangstjänster med tiden. Dels Som nämnts äldre filmer gratis, möjlighet att betala per film och sen olika pakettjänster där man betalar för ett antal filmer. Utöver det så tänkte de även ha nått som kallas premiär som blir dyrt som tusan men då skulle filmerna släppas semtidigt som de gick upp på bio. Dit har de inte kommit än och frågan är väl om de gör det med den väg de nu går.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.