Micromega WM-10 AirStream
(DAC & hörlursförstärkare)
|
4
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 08 February 2010 - 21:30
kul att se fler såna här lösningar, men förutom inbyggd dac så verkar det bara vara en ruggigt dyr variant airport express? och dessutom utan routerfunktionen. lite billigare hade väl inte skadat...
mvh
mvh
Postad 10 February 2010 - 13:48
Deras påhitt att plagiera DIGITALEUROPE:s (fd EICTA) HD Ready-logotyp är så otroligt unket att det här känns som en produkt som skulle må bättre i fyndhörnan på LIDL. Femhundra skulle jag ge för den... om det gick att skrapa bort "HD Audio"-loggan.
Det finns ju andra produkter av samma typ att köpa till avsevärt mer humana priser. Det här luktar Trissvinstaudiofili.
Det finns ju andra produkter av samma typ att köpa till avsevärt mer humana priser. Det här luktar Trissvinstaudiofili.
Postad 13 February 2010 - 10:41
Jag kan bara hålla med. Detta känns totalt onödigt, och flera år för sent för att fånga mitt intresse.
Jag använder per idag en AirPort Express för att streama musik från både iTunes och AirFoil. Expressen är kopplad digitalt till min Onkyo TX-NR807, som har en inbyggd DAC (Burr Brown PCM1690). Tvivlar på att jag skulle höra skillnad om jag bytte ut Expressen mot en Micromega.
- Jag lägger mina pengarna på en Hegel D10!
Jag använder per idag en AirPort Express för att streama musik från både iTunes och AirFoil. Expressen är kopplad digitalt till min Onkyo TX-NR807, som har en inbyggd DAC (Burr Brown PCM1690). Tvivlar på att jag skulle höra skillnad om jag bytte ut Expressen mot en Micromega.
- Jag lägger mina pengarna på en Hegel D10!
Postad 01 March 2010 - 20:39
Någon som provat den här ännu? Vore ju kanon om den hade ultra-låg jitter... då är ju allt löst sen... Jag har haft en Linn Klimax DS tidigare, den har väldigt lågt/inget jitter alls... efter jag sålde den så kör jag med Airport Express och en DAC, men tyvärr så hör jag att den inte har den där sköna tajmingen.
Postad 09 March 2010 - 10:27
Håller på och testkör just nu... låter jättebra med skön rytm och tajming... hör av er om ni undrar något?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
138 bilder
176 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?