Jag har själv "bara" 142 Blu-ray titlar i min stadigt växande filmsamling...
Redigerat av Deadbang, 25 May 2010 - 18:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 19 February 2010 - 14:04
Enkel regel, endast den som har fler filmer/titlar än senaste inlägg får posta! Om ni räknar en box som en eller flera filmer är helt upp till ert egna ego.
Jag har själv "bara" 142 Blu-ray titlar i min stadigt växande filmsamling...
Redigerat av Deadbang, 25 May 2010 - 18:13. Postad 19 February 2010 - 17:20
Shit!? Du får svara ofta i den här tråden, efterhand du slår dig själv Postad 19 February 2010 - 17:25
ja då känns ju genast inte min blu-ray samling på ENDAST Band of brothers boxen så imponerande
Men det är förbenat bra..... //Peter Postad 19 February 2010 - 17:26
Räcker det inte med att starta EN tråd på samma tema och hålla sig till den?
https://www.minhembi...s...=243959&hl= Postad 19 February 2010 - 18:32
Jo det vet jag, men min poäng var varför den blev låst....
Vi som var där då vet varför. Redigerat av masse70, 19 February 2010 - 18:34. Postad 19 February 2010 - 19:20
Det intressanta är att det är samma trådskapare som förra.. Även fast Moderatorn förklarade tydligt varför han låste tråden så skapar han en till exakt likadan. "Visserligen bryter tråden inte mot reglerna, men den kan bara sluta på ett av två sätt genom sitt självförstörande syfte så jag låser."
Jag undrar hur länge den kommer hålla denna gången Postad 19 February 2010 - 20:22 Den frågan kanske du borde ställa till trådskaparen? Jag är mest förvånad att han fortfarande får skriva här. Redigerat av masse70, 19 February 2010 - 20:23. Postad 19 February 2010 - 20:49
Shit Pommes Frites! Du måste ju se fyra filmer i veckan, alltså..! Postad 20 February 2010 - 14:28
518 blå och 217 röda. Men jag vet att det finns minst två som har över 1000 blå och röda tillsammans
Postad 20 February 2010 - 14:52
4 filmer i veckan klassar jag som en låg summa. Själv ser jag två filmer varje kväll i snitt, lite mer på helgen emellanåt. Antingen från min LD, DVD, BD samling, lånat eller hyrfilm. Och JA jag har även ett liv Vore nästan mer kul med en "vem ser mest filmer på en vecka" tråd för att se hur många ordentliga filmfreaks det finns på forumet Redigerat av Svante Skoog, 20 February 2010 - 14:54. Postad 20 February 2010 - 15:11
Jag har redan startat en sån tråd EDIT: Haha, jag såg nu, du hade ju t.o.m skrivit i den Redigerat av urume, 20 February 2010 - 15:12. Postad 21 February 2010 - 20:05
Current leader hassesolo med 518 sköna blå... not bad at all Postad 21 February 2010 - 20:47 Fast han har ju egentligen bara 301 st (518-217 fulfilmer...). Postad 21 February 2010 - 20:50
Han har ju 518 blåa OCH 217 röda, det är vad han själv skrivit längre upp. Postad 21 February 2010 - 21:41 Ja du, Skoj-Stabbe... Enligt de officiella reglerna som instiftades i Las Vegas 2007, så negerar alla röda filmer eventuella blå filmer i samlingar. Postad 21 February 2010 - 21:48
Skoj-stabbe? Jag får ursäkta mig att jag inte kunde utläsa det roliga skämtet i ditt första inlägg. Att det röda skulle upphäva lika antal i blåa är inget som tilltalar mig. Postad 21 February 2010 - 21:49 Du är förlåten. Och on-topic har jag förresten 487 blu-ray. Redigerat av d-boy, 21 February 2010 - 21:54. Postad 25 May 2010 - 19:03
Inte ens om jag kombinerar mina HD DVD'er med BD's kommer jag upp i 500 st -era freaks!!
Får nöja mig med mina LaserDiscar, alltid är det nån som blir avis Postad 25 May 2010 - 21:57
Har man missat ngt roligt Postad 25 May 2010 - 22:18
Ser dig sitta hemma och krama dina discar. Postad 25 May 2010 - 22:26 Jag kanske t.o.m sover sked med dem Postad 26 May 2010 - 16:37
Blu-Ray kung? Låter som ett töntsnack imo.
För det första, vem bryr sig om vem som har flest rullar på ett format? Jag köper enbart filmer jag gillar eller som är väldigt kända/kultförklarade. Då jag är i princip alltid ointresserad av nyare film kommer min BD-samling aldrig bli superstor. Jag ligger just nu runt 40 filmer eller något, jag orkar inte hålla exakt koll. Men varför skulle jag klassa någon annan på forumet som en BD-kung bara för att personen har några hundratal fler titlar på formatet än vad jag har? Ser absolut ingen tävling i formatet bland köparna, tävlingen ligger mellan Dvd och BD, vilken som får vara kvar på marknaden. Så varför klassa någon som en BD-kung för att personen har fler filmer på formatet än andra som är aktiva på samma forum? Inget illa menat mot någon och BD är ett otroligt bra format tycker jag, men en BD-kung? Nej det är bara struntprat. Postad 26 May 2010 - 16:42
Låter som att nån är sur för att den inte har flest filmer
Sittter själv inne med det stabila antalet 0 st blu-ray-filmer. Postad 26 May 2010 - 16:44 Håller med dig Det är töntstämpel på denna tråden Men det har det varit större delen av hela resonemanget kring HD formaten Vissa skapade sig 1000 tals inlägg genom att skriva i de 100 låsta blu ray / hd dvd trådarna Sedan sitter många av dom på en 32" LCD tv som knappt kan visa HD Redigerat av cedergren, 26 May 2010 - 16:46. Postad 26 May 2010 - 16:55
Är det här en tönt tråd då är detta ett tönt forum
Kommer aldrig att ha flest BD filmer hur jag än gör för så bra filmer görs det inte att det är värt att skaffa dem Postad 26 May 2010 - 17:15 Ja, det börjar bli det Undrar varför Postad 26 May 2010 - 17:34
Kanske för att alla som svarar på dina inlägg blir idiot- och töntförklarade och ignorerade av dig efteråt. Det finns inte många kvar som du lyssnar på längre, verkar det som... Redigerat av Kalekulan, 26 May 2010 - 17:37. Postad 26 May 2010 - 17:35
haha, jag är nöjd att det var en lavin av hd-dvder som rasade på mig häromdan, hade det varit mina laserdiscar så hade axeln tagit mycket större skada. Postad 26 May 2010 - 17:56 En singel utgåva är tung nog, en dubbel disk vållar nog en bula, Star Wars Boxen orsakar nog medvetlöshet En hel rack blir nog det sista man upplever i det här jorde livet Postad 26 May 2010 - 17:58
Inläggen i HD-forumen räknades inte under flera år faktiskt så vi som har varit aktiva där har inte samlat på inlägg precis. Förresten, vem bryr sig om hur många inlägg folk har? Jag tycker inte heller det är viktigt hur många filmer folk har, men det är kul att se bilder på samlingarna. Postad 26 May 2010 - 18:09
Undrar också vartifrån denna fixering och fokusering kring hur många filmer nån har eller framför allt hur många inlägg nån har kommer ifrån?
Antal inlägg säger absolut ingenting utom möjligtvis att man spenderar fler timmar framför tangentbordet än andra. Det samma gäller antal filmer av ditten eller datten format, säger absolut ingenting om någonting imo. Dock är det lite lite fascinerande med trådar som denna som kan ligga vilande hur länge som helst utan aktivitet för att sedan bara ta fart från ingenstans och bli hur "heta" som helst. Redigerat av masse70, 26 May 2010 - 18:11. Postad 26 May 2010 - 18:20 Vem är du ? Kan inte ens minnas att jag läst något skrivet av dig Du har väl ingen aning om vad jag har för förhållande till Audio Code och om han och jag brukar sitta och smeka våra fodral tillsammans ... Edit: förstår nu varför du tog åt dig, efter att ha kikat i ditt galleri. Men skall jag vara ärlig så är dina prylar inte så töntiga som man kan tro eller som du tror att jag tror Redigerat av cedergren, 26 May 2010 - 18:22. Postad 26 May 2010 - 19:39 En sak som jag är väldigt nyfiken på är hur du eller någon annan för den delen kan avgöra hur eller varför någon "tar åt sig" eller hur töntig någon är (vad det nu betyder i detta sammanhang) enbart genom att titta på någons bilder av sitt hem och utrustning? Hur tänker du då? Finns det kanske ett skäl till varför du själv just saknar ett galleri? Brukar ju vara lätt att döma andra om man själv inte vågar stå för det man är eller har. Kan kan man, men särskilt moget är det inte. Redigerat av masse70, 26 May 2010 - 19:59. Postad 26 May 2010 - 19:39
Jag köper bara film som jag vill ha och ser om flera gånger. Varför vill du ej ha ny bra film som släpps ? Postad 26 May 2010 - 19:55
Shit, klassikern! "Vem är du?" Vad har det med saken att göra? Jag skrev efter vad jag har läst i dina inlägg och hur du är mot de flesta på forumet. Om du läser om meningen så ser du kanske själv att AC3 inte är nämnd i inlägget. Jag har inte tagit åt mig då jag håller med de flesta i tråden. Varför ska man ha så många filmer som möjligt? Jag köper bara de filmer som jag är säker på att jag kommer tycka om (eller de som jag redan tycker om). Sen får du tycka vad du vill angående mitt samlande av andra saker, jag bryr mig inte. Jag kommer iallafall inte försöka snoka upp en massa saker om dig som jag kan använda mot dig när mina argument brister... Postad 26 May 2010 - 20:15 Eftersom det inte görs särskilt många bra filmer idag enligt mig. All riktig kvalité rent recensionsmallsmässigt när det gäller film är gjord för tio år sen eller tidigare. Postad 26 May 2010 - 21:17 och varför bry sig vad någons mall säger? visst görs det mycket skit idag, men det gjordes det sannerligen för tio - för att inte tala om 20 - år sen också (och med all sannolikhet för 70 år sen också). varför skulle det innebära att de som gör film med en vision skulle börjat misslyckas fullständigt? Låter mest som en kass ursäkt att slippa ta till sig något nytt (ungefär som jag och musik alltså Postad 26 May 2010 - 21:31
Det har alltid funnits filmer som ligger under medel, men idag görs det för mycket i den kategorin. Alla guldkorn ligger i det förflutna.
Postad 26 May 2010 - 21:55
Hade man råd skulle man säkert vilja byta samtliga dvd titlar, men det är tekniskt omöjligt då de inte finns på BD.
Postad 26 May 2010 - 22:02
Kungen på forumet har talat och delat ut sin dom Sitter alltd med popcornen i trådar som kan utvecklas till det som denna håller på att utvecklas till och hoppar sedan på den han tror sig kunna få ett övertag på och kanske starta ett krig för att sedan sätta sig med popcornen igen Shit fick du Jag köper allt jag gillar av alla gamla storfilmer på blu ray även om jag har dom på DVD Det är faktiskt inte mycket av det nya jag har köpt, då som sagt det bästa redan är gjort Med undantag för Avatar och andra barnfilmer Redigerat av cedergren, 26 May 2010 - 22:00. Postad 26 May 2010 - 22:05 Misstänker att du fattade mig fel - Jag skulle vilja ha allt du har i ditt galleri. Bara att få ta på det var min Pojkdröm och i det hänseendet är jag fortfarande bara en "pojk" Postad 26 May 2010 - 22:18
Den här tråden började sakligt och otöntigt. Sen dök det upp nån avundsjuk tomte och sen spårade hela tråden ut.
Vad är det för fel på att vara nyfiken på hur andras filmsamlingar ser ut? Det är väl ett hembio-forum för sjutton?? Postad 26 May 2010 - 22:26
Trådrubriken är kanske lite löjlig även för ett hemmabioforum
Hade man tex ställt frågan - Hur många blu ray har ni lyckats skrammla ihop till så hade syftet med tråden kanske setts lite annorlunda Samt följd frågan - Ersätter ni era gamla DVD eller köper ni bara nya filmer ( eller både och ) Det hade kanske varit intressant att veta, om man vill känna lite tillhörighet till en speciell grupp eller så Redigerat av cedergren, 26 May 2010 - 22:29. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |