Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

  1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

    Procent av omröstning: 44.98%

  2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

    Procent av omröstning: 15.23%

  3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

    Procent av omröstning: 5.02%

  4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

    Procent av omröstning: 6.81%

  5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

    Procent av omröstning: 14.70%

  6. Besviken. (31 röster [5.56%])

    Procent av omröstning: 5.56%

  7. Sämst! (43 röster [7.71%])

    Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

#3851

Postad 23 september 2010 - 00:24

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Säker på att du inte köpt några apps med ett annat itunes-konto? Dvs, använder du fler än ETT ituneskonto?

Vad händer om man använder fler än ett konto och hur kommer man runt ev problem med det ?

#3852

Postad 23 september 2010 - 06:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Vad händer om man använder fler än ett konto och hur kommer man runt ev problem med det ?


Om du har laddat appar i telefonen med ett iTunes-konto så måste samma iTunes-konto vara auktoriserat på din dator som du synkar telefonen med, i annat fall kommer den att rensa bort dessa appar. Du får alltså se till att auktorisera de iTunes-konton som du använder eftersom det är DRM-skydd på det som laddas ner genom iTunes/AppStore.

#3853

Postad 23 september 2010 - 10:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
FIck hårdvarureseta min Iphone igår, den vägrade att installera Apps längre, förmodligen på grund av att en programuppdatering inte ville fungera. Jag antar att det bara är att ladda hem alla apps på nytt ?
Man behöver väl inte betala för dom program man köpt förmodar jag, men kan jag ladda ner dom direkt på telefonen ?

#3854

Postad 23 september 2010 - 11:13

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Om du har laddat appar i telefonen med ett iTunes-konto så måste samma iTunes-konto vara auktoriserat på din dator som du synkar telefonen med, i annat fall kommer den att rensa bort dessa appar. Du får alltså se till att auktorisera de iTunes-konton som du använder eftersom det är DRM-skydd på det som laddas ner genom iTunes/AppStore.

'
Okey då tar vi ett exempel som blir konkret för mina kids

Ett konto används för betalappar och ett konto används vardagligen för allt annat och gratis appar

De laddar då ner betal appar med mitt konto som så klart är auktoriserat på deras dator
Men sedan så sitter de och laddar upp sin musik med sitt eget konto och en o annan gratisapp
Då måste de ju vara inloggade på sitt eget konto och mitt ur urloggat.
Vad händer då med betalapparna ?

#3855

Postad 23 september 2010 - 11:43

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

FIck hårdvarureseta min Iphone igår, den vägrade att installera Apps längre, förmodligen på grund av att en programuppdatering inte ville fungera. Jag antar att det bara är att ladda hem alla apps på nytt ?
Man behöver väl inte betala för dom program man köpt förmodar jag, men kan jag ladda ner dom direkt på telefonen ?


Korrekt, det är bara att köra på.

'
Okey då tar vi ett exempel som blir konkret för mina kids

Ett konto används för betalappar och ett konto används vardagligen för allt annat och gratis appar

De laddar då ner betal appar med mitt konto som så klart är auktoriserat på deras dator
Men sedan så sitter de och laddar upp sin musik med sitt eget konto och en o annan gratisapp
Då måste de ju vara inloggade på sitt eget konto och mitt ur urloggat.
Vad händer då med betalapparna ?


När vi talar om konto så menar vi iTunes-kontot, det konto som användes när apparna köptes/laddades ner. De individuella apparna är DRM-skyddade och då knutna till det aktuella iTunes-kontot. För att då gratis kunna ladda ner betalappar igen från telefonen så måste man använda samma iTunes-konto i telefonen som man köpte apparna med.

Redigerat av zinned78, 23 september 2010 - 11:46.


#3856

Postad 23 september 2010 - 12:18

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

När vi talar om konto så menar vi iTunes-kontot, det konto som användes när apparna köptes/laddades ner. De individuella apparna är DRM-skyddade och då knutna till det aktuella iTunes-kontot. För att då gratis kunna ladda ner betalappar igen från telefonen så måste man använda samma iTunes-konto i telefonen som man köpte apparna med.

Jo så långt var det ju klart

Men om du återgår till det konkreta exemplet igen, så ser du en frågeställning vad gäller konto nummer 2

Vad händer med betalapparna som ligger i telefonen om jag använder ett annat konto för att ladda ner gratisappar och att synka musiken med ?

#3857

Postad 23 september 2010 - 12:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Jo så långt var det ju klart

Men om du återgår till det konkreta exemplet igen, så ser du en frågeställning vad gäller konto nummer 2

Vad händer med betalapparna som ligger i telefonen om jag använder ett annat konto för att ladda ner gratisappar och att synka musiken med ?


Är båda kontona auktoriserade på datorn du synkar med så är allt grönt, då förs alla appar över till datorn.

#3858

Postad 23 september 2010 - 12:32

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Är båda kontona auktoriserade på datorn du synkar med så är allt grönt, då förs alla appar över till datorn.

Bra

Jag blev osäker pga av ett resonemang tidigare i tråden

Sista fråga
Vart och ett konto sköter sitt så att säga ?
Det ena bryr sig inte om vad det andra har gjort, utan gör bara sitt ?

#3859

Postad 23 september 2010 - 12:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Bra

Jag blev osäker pga av ett resonemang tidigare i tråden

Sista fråga
Vart och ett konto sköter sitt så att säga ?
Det ena bryr sig inte om vad det andra har gjort, utan gör bara sitt ?


Jepp

#3860

Postad 23 september 2010 - 12:39

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Frågan är om man ska ha en 16 eller 32gb telefon. Undra hur snabbt man fyller den?Synd att det inte finns plats för minneskort. För det finns det väl inte?

#3861

Postad 23 september 2010 - 14:10

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Frågan är om man ska ha en 16 eller 32gb telefon. Undra hur snabbt man fyller den?Synd att det inte finns plats för minneskort. För det finns det väl inte?


Ingen minneskortsplats, och personligen så tog jag en 32gb med Tele2 efter en väldigt bra deal där jag fick den för samma pris som 16gb, dvs 1kr istället för 999kr. Har Maxi Surf sedan.

#3862

Postad 23 september 2010 - 19:41

snitch
  • snitch
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Säger bara: Mac Mini + Plex + hemmabiosystem + iPhone + iPad = enorm njutning :P



Säker på att du inte köpt några apps med ett annat itunes-konto? Dvs, använder du fler än ETT ituneskonto?


Nu har jag löst det, jag fick avregistrera mitt användarkonto i vista sen registrera det igen och sen aktivera om datorn itunes.
Inte alls krångligt :blush: men nu funkar det.

Redigerat av snitch, 23 september 2010 - 19:45.


#3863

Postad 23 september 2010 - 20:12

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Heads up! Lurarna jag har talat om tidigare finns nu äntligen att köpa :P

Det är givetvis NOCS NS200, de vita, jag talar om. Fick meddelande tidigare idag från ishop.nu om att de hade fått in dem, la en beställning direkt. Kolla in dem, helt suveräna!

www.ishop.nu , allt inom iPhone, iPad och iPod tillbehör

#3864

Postad 23 september 2010 - 21:15

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0

Heads up! Lurarna jag har talat om tidigare finns nu äntligen att köpa :P

Det är givetvis NOCS NS200, de vita, jag talar om. Fick meddelande tidigare idag från ishop.nu om att de hade fått in dem, la en beställning direkt. Kolla in dem, helt suveräna!

www.ishop.nu , allt inom iPhone, iPad och iPod tillbehör


Finns hos Teknikmagasinet med.

#3865

Postad 23 september 2010 - 21:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Igår satt jag och fikade med några polare, hade min iphone på bordet framför och vi satt dessutom inomhus men när jag skulle ta emot ett samtal kom ett felmeddelande att telefonen är för varm! Jag starta om telefonen och ringde en polare för att testa men samma meddelande dök upp igen då stängde av telefonen i ca 15min sen när jag startade mobilen på nytt då kunde jag båda ringa och ta emot samtal!!

Har flera varit med om detta? Hur kan en mobil bli varm när man inte ens använd den på några timmar dessutom har den legat på bordet ett bra tag?

Så såg ut felmeddelandet:


Redigerat av Lias08, 23 september 2010 - 21:25.


#3866

Postad 23 september 2010 - 22:11

Daniel P
  • Daniel P
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har kollat runt lite och sen senaste uppdateringen så alla gamla bilder innan HDR blir ett svart fält. Bilderna finns där men man ser de inte i överblicken. Är det någon mer än jag som har liknande?

#3867

Postad 24 september 2010 - 01:02

trekis
  • trekis
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hej

Någon här som vet hur jag kan få sms från en android lur till iphone?

Redigerat av trekis, 24 september 2010 - 01:03.


#3868

Postad 24 september 2010 - 07:03

Spata
  • Spata
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Hej

Någon här som vet hur jag kan få sms från en android lur till iphone?

Kan du bara inte vidarebefodra dem?

#3869

Postad 24 september 2010 - 09:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Finns hos Teknikmagasinet med.


Nej, de finns inte där.

Hos Teknikmagasinet så finns endast de svarta men som du ser i mitt inlägg så talar jag om de vita :P

#3870

Postad 24 september 2010 - 11:11

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

SMin fråga är, ni som har Iphones, finns det några bra fördelar med att istället ta en mini mac som dator hemma?

Nu kör jag inte mac mini som mediacenter med dock mac som vanlig dator. När jag köpte iPhone trodde jag att integrationen med macen skulle vara en fördel men jag har inte märkt något sådant jämfört med att köra en windows-pc. Tvärtom är det lite irriterande att det inte finns inbyggt stöd för trådlös synkning mellan iPhone och mac.

#3871

Postad 24 september 2010 - 11:37

NickoM
  • NickoM
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Nu kör jag inte mac mini som mediacenter med dock mac som vanlig dator. När jag köpte iPhone trodde jag att integrationen med macen skulle vara en fördel men jag har inte märkt något sådant jämfört med att köra en windows-pc. Tvärtom är det lite irriterande att det inte finns inbyggt stöd för trådlös synkning mellan iPhone och mac.


Finns det stöd för trådlös synk mellan iPhone och PC menar du?

#3872

Postad 24 september 2010 - 11:44

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Finns det stöd för trådlös synk mellan iPhone och PC menar du?

Jag tolkar det som att det inte finns trådlös synk via vare sig Mac eller PC men att Mac borde ha det för att så att säga få +1 jämfört med PC.

#3873

Postad 24 september 2010 - 19:25

galaxie
  • galaxie
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hjäääälp!!!
köpte en iphone docka och skulle koppla in den till stereon och då kom det upp ett medelande som va "Det här tillbehöret är inte optimerat för denna iPhone. Det är möjligt att du kommer att uppleva oljud orsakade av mobilnätstörningar och en försämrad signalstyrka" vad är detta? är det någon som vet. köpte två stycken och medelandet kommer upp när jag provade bägge två.. och ljudet va verkligen kasst

Redigerat av galaxie, 24 september 2010 - 19:38.


#3874

Postad 25 september 2010 - 01:13

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0
Du har inte köpt orginal-dockan, därav felmeddelandet.

#3875

Postad 25 september 2010 - 14:51

galaxie
  • galaxie
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Du har inte köpt orginal-dockan, därav felmeddelandet.

Måste man ha Apples egna? Men man kan inte köpa andra märken alltså varför tillverkas det isåfall?

#3876

Postad 25 september 2010 - 16:59

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Måste man ha Apples egna? Men man kan inte köpa andra märken alltså varför tillverkas det isåfall?

Det går ofta bra med annat också. Det gäller bara att kolla att dom verkligen är kompatibla, det brukar stå märkt i så fall. OBS att viss utrustning fungerar med iPod men inte med iPhone. Förmodar att det är telefondelen som stör. Är det minsta tveksamhet så är det öppet köp som gäller.

#3877

Postad 25 september 2010 - 17:12

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Måste man ha Apples egna? Men man kan inte köpa andra märken alltså varför tillverkas det isåfall?


Ofta handlar det om att enheten inte släpper igenom tillräckligt hög strömstyrka till telefonen.

#3878

Postad 25 september 2010 - 17:13

pebro
  • pebro
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hjäääälp!!!
köpte en iphone docka och skulle koppla in den till stereon och då kom det upp ett medelande som va "Det här tillbehöret är inte optimerat för denna iPhone. Det är möjligt att du kommer att uppleva oljud orsakade av mobilnätstörningar och en försämrad signalstyrka" vad är detta? är det någon som vet. köpte två stycken och medelandet kommer upp när jag provade bägge två.. och ljudet va verkligen kasst



Du har inte köpt orginal-dockan, därav felmeddelandet.


Jag får det meddelandet titt som tätt på min originaldocka.

#3879

Postad 25 september 2010 - 17:37

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

Jag får det meddelandet titt som tätt på min originaldocka.

Har också fått detta meddelande beroende på vilken iPhone som ansluts trots att utrustningen skall vara helt anpassad för iPhone. Problemet är ju inte meddelandet utan ljudkvaliten som tydligen inte var bra i detta fall.

#3880

Postad 25 september 2010 - 20:46

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Jag tolkar det som att det inte finns trådlös synk via vare sig Mac eller PC men att Mac borde ha det för att så att säga få +1 jämfört med PC.

Exakt. Man har ingen direkt fördel att ha Mac jämfört med Windows om man har en iPhone.

#3881

Postad 26 september 2010 - 11:45

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

  • 342 inlägg
  • 0
Provade idag att koppla in min Iphone 4 till den bärbara och använda telefonens internetdelning. Helt sjukt så smidigt och bra det funkade. Hade snabbare uppkoppling än tjejens mobila bredband dessutom.

Iphonen är helt klart den bästa telefonen jag haft. Möjligheterna verkar nästan obegränsade :wub:
Dock hade jag kanske önskat Sense gränssnitt från Android, alt att man kunde anpassa homescreen lite mer. Men man kan inte få allt B)
Ville bara dela med mig av min lycka ;)

#3882

Postad 26 september 2010 - 11:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Exakt. Man har ingen direkt fördel att ha Mac jämfört med Windows om man har en iPhone.


Förutom att du kan synka OSX egen mailklient, i windows krävs outlook, det är betydligt lättare att synka bilder till och från datorn när du har iPhoto etc, att synka en mapp med bilder går ju, men då måste du hålla på att rota runt i explorer.
i iPhoto så kommer bilderna med en massa metadata som överlag gör bildbrowsande på iPhonen intressantare.

#3883

Postad 26 september 2010 - 12:30

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Synka mail, kontakter, bilder, bokmärken och kalender trådlöst går alldeles utmärkt med MobileMe. Synka musik och apps får man plugga in USB tyvärr.

#3884

Postad 26 september 2010 - 19:55

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Ni får säga till om jag ställer frågan i fel tråd.

Jag kan inte logga in på min dator, den säger att det är fel på någon inloggningsfil för min användare så jag undrar hur jag ska föra över program från min iPhone till en annan dator? Går det att avauktorisera utan tillgång till datorn jag använder för att synka telefonen? för jag antar att jag måste avauktorisera den för att kunna synka med en annan dator.

#3885

Postad 26 september 2010 - 20:16

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

  • 1 567 inlägg
  • 0
Om jag inte minns fel så kan du ha 5 st auktoriserade datorer samtidigt. Så ingen fara!

#3886

Postad 26 september 2010 - 20:34

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel så kan du ha 5 st auktoriserade datorer samtidigt. Så ingen fara!

Jo men det går väl bara att synka med en dator i taget om jag inte minns helt fel?

#3887

Postad 26 september 2010 - 21:42

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Ett tips till er som fortfarande inte har en iPhone 4 och vill ha en olåst, just nu är pundet vääldigt lågt, en 16GB från www.apple.com/uk kostar bara : 5 400 :- inkl frakt till borderlinx, som tar ut en summa på ungefär 300:- för att skicka den till Sverige med expressfrakt= 5700 :- totalt för en olåst 16GB !

Redigerat av Ybo, 26 september 2010 - 21:45.


#3888

Postad 26 september 2010 - 21:52

Zackarak
  • Zackarak
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag har köpt en iPhone 4 via tele2 och upptäckt att jag har små öppningar mellan stålbandet och glas-skärmen. Jag kan föra in en pappersbit emellan. Jag hade tänkt att returnera telefonen snart. Jag undrar om nån av er har samma problem? Om det är ett problem som uppstår ofta så är det ju inte kul att få en ny iPhone inom garantin med samma problem.

#3889

Postad 27 september 2010 - 07:01

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Hej

Jag har köpt en iPhone 4 via tele2 och upptäckt att jag har små öppningar mellan stålbandet och glas-skärmen. Jag kan föra in en pappersbit emellan. Jag hade tänkt att returnera telefonen snart. Jag undrar om nån av er har samma problem? Om det är ett problem som uppstår ofta så är det ju inte kul att få en ny iPhone inom garantin med samma problem.


Har samma "problem" med min 3GS. På vissa ställen pappersbiten går genom hela vägen,

#3890

Postad 27 september 2010 - 13:35

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel så kan du ha 5 st auktoriserade datorer samtidigt. Så ingen fara!

Alltså om jag skulle synka min iPhone 4 med en annan dator än den jag vanligtvis synkar med så gör den en säkerhetskopia och för över alla program, musik osv eller?

#3891

Postad 27 september 2010 - 14:14

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Alltså om jag skulle synka min iPhone 4 med en annan dator än den jag vanligtvis synkar med så gör den en säkerhetskopia och för över alla program, musik osv eller?


Den för över allt som är köpt via iTunes. Om du lagt på musik som inte är handlat via iTunes så kommer det inte att föras över.

#3892

Postad 27 september 2010 - 14:21

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Den för över allt som är köpt via iTunes. Om du lagt på musik som inte är handlat via iTunes så kommer det inte att föras över.

Okej tack för svaret, ville vara helt säker med tanke på hur mycket pengar jag lagt ner på program och musik från iTunes

#3893

Postad 27 september 2010 - 19:06

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Okej tack för svaret, ville vara helt säker med tanke på hur mycket pengar jag lagt ner på program och musik från iTunes


Ah, fast det spelar ingen roll, musik och program är bundet till ditt iTunes-konto, inte till din iPhone/iPod. Du kan tappa bort din enhet och ändå få all musik och appar igenom iTunes igen. Har du betalt en gång får du alltid ladda ner dem igen gratis.

#3894

Postad 27 september 2010 - 20:24

Unregistered0eebd281
  • Unregistered0eebd281
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Förutom att du kan synka OSX egen mailklient, i windows krävs outlook, det är betydligt lättare att synka bilder till och från datorn när du har iPhoto etc, att synka en mapp med bilder går ju, men då måste du hålla på att rota runt i explorer.
i iPhoto så kommer bilderna med en massa metadata som överlag gör bildbrowsande på iPhonen intressantare.

För mig är Outlook "Windows egen mailklient"! :)

OT: Jag kör Outlook 2011 beta 6 på min Mac. Bättre än inbyggda mailklienten.

Jag använder knappast kameran i iPhone så för mig är bildhantering inte särskilt intressant. Men bildmetadata måste väl föras över till windows också? Det finns ju hur många gratis bildhanteringsprogram som helst till windows som hanterar metadata.

Synka mail, kontakter, bilder, bokmärken och kalender trådlöst går alldeles utmärkt med MobileMe. Synka musik och apps får man plugga in USB tyvärr.

MobileMe måste man dock abonnera på till en viss kostnad. Det hade varit betydligt snyggare med en trådlös synklösning som bara fungerar out of the box, gratis.

#3895

Postad 28 september 2010 - 08:07

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

För mig är Outlook "Windows egen mailklient"! :)

OT: Jag kör Outlook 2011 beta 6 på min Mac. Bättre än inbyggda mailklienten.

Jag använder knappast kameran i iPhone så för mig är bildhantering inte särskilt intressant. Men bildmetadata måste väl föras över till windows också? Det finns ju hur många gratis bildhanteringsprogram som helst till windows som hanterar metadata.


MobileMe måste man dock abonnera på till en viss kostnad. Det hade varit betydligt snyggare med en trådlös synklösning som bara fungerar out of the box, gratis.


Vilka andra telefoner har det?

#3896

Postad 28 september 2010 - 08:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Letat lite men inte hittat nått direkt svar.

Är den låst till Tre om man köper den med abb ?
Gissar att den är det men vore kul att vara säker..

Om den är låst går den då att låsa upp på något sätt ?

Redigerat av moparman, 28 september 2010 - 08:10.


#3897

Postad 28 september 2010 - 08:42

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Letat lite men inte hittat nått direkt svar.

Är den låst till Tre om man köper den med abb ?
Gissar att den är det men vore kul att vara säker..

Om den är låst går den då att låsa upp på något sätt ?


Ja den är låst om du inte specifikt köper en olåst utan abonnemang. Ja den går att låsa upp för 300.- hos din operatör efter avtalstiden gått ut.

#3898

Postad 28 september 2010 - 09:29

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tackar för svaret..

Det var ju synd.Annars hade jag köpt en av Tre och stoppat i ett Telia simkort :)

#3899

Postad 28 september 2010 - 13:52

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte köpa en Iphone 4 på blocket. men den är låst till 3. Går det att låsa upp på något vis?
/Tack

#3900

Postad 28 september 2010 - 14:17

vinylen
  • vinylen
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Hej!

Tänkte köpa en Iphone 4 på blocket. men den är låst till 3. Går det att låsa upp på något vis?
/Tack


Du kan läsa lite här ( längre ner på sidan )
http://www.redmondpi...w-how-to-guide/

Annars kan du även söka på google "unlock iphone 4"



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.