Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Städhjälp

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 March 2010 - 09:23

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Hej,
Läste i en tråd i 30+ om lite städhjälp. Det är inte så mycket aktivitet i dom trådarna i den delen av forumet, fast det kanske skulle varit mer :D
Men jag skriver här i stället.

Har ni städhjälp? Hyr ni en städfirma? Hur funkar det och går det att lita på? Stölder etc tänkte jag då på. Vad brukar ni få ge för pris?

jag tror att städhjälp skulle vara väldigt välkommet för frugan, hon behöver verkligen avlastningen, bara en stor städningen 1 gång i veckan hade ju varit helt super. Vad brukar ingå i priset och hur fungerar det med avdragen sen?

Postad 05 March 2010 - 13:44

hembiokillen
  • hembiokillen
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Låter lyxigt med städhjälp. Det hade kanske varit ett alternativ för mig om mitt slott var över 200kvm.

/Chrille

Postad 05 March 2010 - 21:21

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0

Hej,
Läste i en tråd i 30+ om lite städhjälp. Det är inte så mycket aktivitet i dom trådarna i den delen av forumet, fast det kanske skulle varit mer :)
Men jag skriver här i stället.

Har ni städhjälp? Hyr ni en städfirma? Hur funkar det och går det att lita på? Stölder etc tänkte jag då på. Vad brukar ni få ge för pris?

jag tror att städhjälp skulle vara väldigt välkommet för frugan, hon behöver verkligen avlastningen, bara en stor städningen 1 gång i veckan hade ju varit helt super. Vad brukar ingå i priset och hur fungerar det med avdragen sen?

I vilken stad bor du?Får se om jag kan ge dig nån tips då...

Postad 05 March 2010 - 21:44

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Kör med stödhjälp var 4:e vecka, skinande rent när man kommer hem är kanon.
Betalar dryga 500:- per gång för 3.5 timmars arbete. Då är RUT-avdraget inräknat.
Det är en 2:a på 60 m2.

Har haft det i drygt ett år och ångrar det inte. Rekommenderas.

Postad 06 March 2010 - 18:54

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0
Ja det hade varit super, speciellt för frugan som får dra ett väldigt stort lass här hemma medan jag är borta och det hade varit en stor hjälp för henne.
Huset är på 170kvm, räknar kanske inte med att dom måste ta hela huset, kanske bara undervåningen. Men hur tar dom sig in? :)
Måste någon vara hemma och släppa in dem osv.? Hur gör ni?

Noah06: Jag bor i Ljungby, Småland.

Ringde en firma här i stan, Smålands städ eller dylikt, fattade tyvärr inte vad han sa, inte så bra svenska. Skal kolla upp några fler.

Postad 07 March 2010 - 01:32

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Jag har lämnat nyckeln till städfirman så jag behöver inte vara hemma och ta emot.

Postad 11 March 2010 - 21:23

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Vi har haft städhjälp sen 2 år tillbaka. vi har städhjälp varannan vecka (4h per gång) och det är till stor hjälp, aldrig behöva använda helgerna till att städa. Istället kan vi ägna den tiden med barnen, vi har tre små barn. Vi har ett hus på 120 kvm och betalar 840 kr/mån när husavdraget draget. Får de tid över så ställer de sig och stryker, vilket är skönt det också.
Om du bor i Sthlm så kan jag inte annat än rekommendera denna firma.

EDIT: såg nu att du bor i småland så denna firma passar nog inte dig.

Redigerat av nippe, 11 March 2010 - 21:24.

Postad 12 March 2010 - 09:17

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

• 1024 inlägg
  • 0

Vi har haft städhjälp sen 2 år tillbaka. vi har städhjälp varannan vecka (4h per gång) och det är till stor hjälp, aldrig behöva använda helgerna till att städa. Istället kan vi ägna den tiden med barnen, vi har tre små barn. Vi har ett hus på 120 kvm och betalar 840 kr/mån när husavdraget draget. Får de tid över så ställer de sig och stryker, vilket är skönt det också.
Om du bor i Sthlm så kan jag inte annat än rekommendera denna firma.

EDIT: såg nu att du bor i småland så denna firma passar nog inte dig.

Ja precis. Härligt att va med barnen i stället och slippa bry sig om städningen. Jäklar vad billigt, skulle betala 2500kr för samma. Letar fortfarande efter en seriös firma. Har hittat ett par och kommer skriva en utvärdering här senare när jag fått städat osv.

Postad 12 March 2010 - 11:34

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1065 inlägg
  • 0
Inte för jag behöver det, men det skulle vara rätt skönt.
Själv bor jag i en tvåa på 65 kvadrat.

Brukar det finnas nån gräns i tid de inte vill gå under? Jag tycker 3,5 timma, som Linken skrev, låter mycket (om inte de inte tar den gamla disken också) - så om de skulle komma 2 timmar varannan vecka - skulle de köpa den dealen?
Var skulle man kunna landa då i pris?

Postad 12 March 2010 - 11:45

ringstedt
  • ringstedt
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har haft städhjälp i vår 3:a på 80 kvm i ett halvår, helt j-a underbart!
Det absolut bästa med städhjälpen är kostnaden, förra städhjälpen (frugan) var dyrare i drift.. ;P

Betalar 165 kr/timme, alla avdrag ordnar firman med direkt så det slipper jag fixa med, skönt!
Det tar 2,5 timmar att städa kliniskt rent med städning varannan vecka.

Postad 12 March 2010 - 18:43

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har fyra timmar i veckan. Betalar 75 spänn i timmen. ;)
Hon har nyckel. Det enda som försvinner är en och annan banan när hon har glömt att ta med nåt att äta. :D
Känns som jag har råd med det med tanke på timpengen... :D

Redigerat av Bakerman, 12 March 2010 - 18:45.

Postad 12 March 2010 - 18:51

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Brukar det finnas nån gräns i tid de inte vill gå under? Jag tycker 3,5 timma, som Linken skrev, låter mycket (om inte de inte tar den gamla disken också) -

Hon fixar disken oxå, perfekt. ;)

Postad 16 March 2010 - 00:38

Bahuba
  • Bahuba
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag jobbar innom hushållsnäratjänster. Är fönsterputtsare till yrket.
För oss funkar det så, att vi har en nyckel tll kundens bostad. Kunden lämnar önskemål om hur denne vill ha hjälpen. Kan vara från 1h/v till 4h/v till varannan vecka eller 1ggn/månad. Städa, puttsa fönster, klippa gräs, rensa ogräs, gå och handla, hämta barn på dagis/fritids/skola, ha maten klar tills ni kommer hem, fixa med serveringen på era partyn, skotta snö, fixa trasiga lampor, justera en sned dörr, kort sagt: Vi kan göra allt det du gör hemma...
På vår firma så har vi tystnadsplikt, för kundens skull, det tycker vi är viktigt. Vi har ALDRIG kundens namn/adress uppgifter markerad på nycklarna, vi lägger det på minnet.
Mitt tips är, gå på rekomendationer, inte första bästa annons.

Jag bor på gotland kan tilläggas.

Postad 19 March 2010 - 00:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Jag jobbar innom hushållsnäratjänster. Är fönsterputtsare till yrket.
För oss funkar det så, att vi har en nyckel tll kundens bostad. Kunden lämnar önskemål om hur denne vill ha hjälpen. Kan vara från 1h/v till 4h/v till varannan vecka eller 1ggn/månad. Städa, puttsa fönster, klippa gräs, rensa ogräs, gå och handla, hämta barn på dagis/fritids/skola, ha maten klar tills ni kommer hem, fixa med serveringen på era partyn, skotta snö, fixa trasiga lampor, justera en sned dörr, kort sagt: Vi kan göra allt det du gör hemma...
På vår firma så har vi tystnadsplikt, för kundens skull, det tycker vi är viktigt. Vi har ALDRIG kundens namn/adress uppgifter markerad på nycklarna, vi lägger det på minnet.
Mitt tips är, gå på rekomendationer, inte första bästa annons.

Jag bor på gotland kan tilläggas.

Fan smygreklam ?? Det har jag inte tänkt på...

Jag är kakelsättare och billig och skitsnabb och behörig. Bor i Östergötland. :)

Postad 19 March 2010 - 20:28

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Hittar du nån bra i Ljungby så kan du hojta till, bor i Växjö och funderar med på det. 200kvm hus och båda jobbar, vore skönt att få en städning nån gång i månaden så man kan spendera lite ledig tid till annat .)

Postad 19 March 2010 - 23:40

Bahuba
  • Bahuba
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Fan smygreklam ?? Det har jag inte tänkt på...

Jag är kakelsättare och billig och skitsnabb och behörig. Bor i Östergötland. :)

Det var i ärlighetens namn inte menat sam "reklam". Den delen sköter chefen om, och med tanke på antalet "städfirmor" här på ön så är det ju även smygreklam för dom, inte sant? Det sista jag vill är att ge dom "smygreklam" som du själv just gjort för dig och dina konkurenter.

Skrev att jag bor på gotland då de flesta medlemar här på forumet håller till i en förort till gotland, dvs sverige. :)

Postad 20 March 2010 - 11:50

Unregistered6fc638ca
  • Unregistered6fc638ca
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett tips på en bra och pålitlig städfirma i Göteborg?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.