Jag vet faktiskt inte riktigt junkan angående ditt råd. Jag har svårt att se att 100Hz-funktionen i spel, skulle ersätta dålig motion resolution tyvärr. Det är som att välja om du skulle bli påkörd av en buss eller en bil på nåt sätt. Båda är vanskliga på olika sätt, men jag skulle nog hellre tappa fokusering i bilden, än att se någon funktion på ett ganska makabert sätt försöka gömma problemen, vilket resulterar i andra problem.
Jag skulle säga såhär i sammanhanget. Har spelet en hög och framförallt stabil bilduppdatering (60fps), skulle jag använda mig av 100Hz-funktionen, då den inte blir lika påtaglig som vid längre bilduppdatering (30fps med framedrops).
Sen finns det ju många spel som använder sig av motion blur
På med 100Hz om du har en bra bilduppdatering, och stäng av 100Hz om du har sämre bilduppdatering i spelet.
Blir lite pillande mellan olika spel kanske, men jag skulle nog personligen lösa det på detta vis för min egen del.
Edit: Oh, den hade inte 100Hz nu såg jag nu. Frågar du mig är det absolut inte värt att lägga mer pengar i sammanhanget för 100Hz-funktionen.
Redigerat av Salmonboy, 09 mars 2010 - 20:45.