Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommentarer till Under construction... :) av handsomedevil

30 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 mars 2010 - 08:56

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Kommentarer till Under construction... :) av handsomedevil

#2

Postad 13 mars 2010 - 08:56

rayDreamer
  • rayDreamer
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Gold-serien är så snygg! hur mycket bättre upplever du att dom låter mot Silver?
Ska bli kul att se hur ditt rum ser ut när det blir klart!

#3

Postad 13 mars 2010 - 09:35

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Härligt!

#4

Postad 13 mars 2010 - 10:26

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Gold-serien är så snygg! hur mycket bättre upplever du att dom låter mot Silver?
Ska bli kul att se hur ditt rum ser ut när det blir klart!


Ja det är den verkligen, byggkvalieteten är extremt hög.
Här nedan är mitt inlägg i tråden RX & GS angående hur jag upplever ljudskillnaden.


"Jag har gjort mitt val, Det stod solklart. RX och GS skiljer sig väldigt mycket i min mening.
RX6 är en bra högtalare utan snack men personligen med vetskapen om hur GS låter så hade jag aldrig kunnat vara helt nöjd med RX, Hade trots allt lite RS känsla över sig.

Jag hade hela tiden hifilasses blogg i huvet när jag testade RX6 på två olika ställen med två olika 2-kanal förstärkare, Rotel RA-06 - en Primare (vet ej modell) och hur mycket jag än ville tro att jag kunde få GS kvalitet i RX serien så var det omöjligt Jag kunde bara inte få ihop det, Vad pratar hifilasse om egentligen när han menar att GS är fullkomligt dödmördad av RX? Rx-hype ger mer klirr i kassan? wink.gif

Mina intryck är att GS - RX skiljer minst lika mycket som RX - RS.
Transientresponsen t.ex den är inte ens i samma landskap, Fick veta i helgen av en kunnig MA säljare att transientresponsen i GS Kan man tacka dubbla silverlegerade talspolar för. Och angående GS-arvet i RX. Konerna är ärvda till viss del, i övrigt så skiljer dem sig fortfarande mycket.

Det som chockar mig med GS är att den kombinerar upplösning med att vara förlåtande mot mindre bra inspelningar som t.ex gammal hårdrock eller vissa tv-program och gamla serier på dvd. Med RS lät sånt inte särskilt roligt därför tappade jag helt intresset för att lyssna på det men gissa om det kom som en riktigt bra bonus att det helt plötsligt faller i god jord så att säga. Det var ju en av mina förhoppningar (se första inlägget) att mindre bra inspelningar skulle vara uthärdliga, jämfört med RS så låter det riktigt trevligt på den punkten! Jag trodde hela tiden att det rent logiskt borde vara tvärtom att RS som har lägre respons i dem övre registren skulle vara mer förlåtande men fräsigheten i RS diskanten hade tydligen inte att göra med hur högt diskanten kunde spela i frekvens utan något annat som övergår mitt förstånd.. smile.gif GS är verkligen fruktansvärt snabb och grymt nyanserad.

Svaret är alltså nej på frågan om jag kan vara lika nöjd med RX som GS som en viss Hifihandlare/bloggare antyder att man bör vara."


Härligt!


Ja verkligen! :)

Redigerat av handsomedevil, 13 mars 2010 - 10:27.


#5

Postad 13 mars 2010 - 11:00

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Man får rysningar när man ser hur taskigt akustken är till fixad
men det låter säker bra.

#6

Postad 14 mars 2010 - 00:03

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Man får rysningar när man ser hur taskigt akustken är till fixad

men det låter säker bra.


Det gör det :D
Ser dock inte riktigt var dina rysningar kommer ifrån.

#7

Postad 14 mars 2010 - 00:18

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Det gör det :D
Ser dock inte riktigt var dina rysningar kommer ifrån.

du har dörrar vid en högtalaren och det är dåligt ur akustik synpunkt inga mattor parkett är hårt vilket ger dåliga reflexer från högtalaren sen när ljudet sutsar på hårda matrial så blir det sämre .
med dom sakerna som du har borde ha ett bättre liv då kan dom glädja dig mera med att spela riktigt artikulerat.

#8

Postad 14 mars 2010 - 01:27

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

du har dörrar vid en högtalaren och det är dåligt ur akustik synpunkt inga mattor parkett är hårt vilket ger dåliga reflexer från högtalaren sen när ljudet sutsar på hårda matrial så blir det sämre .
med dom sakerna som du har borde ha ett bättre liv då kan dom glädja dig mera med att spela riktigt artikulerat.



kolla mitt andra galleri också, inte så kalt o mattfritt som man kan tro :D

sovrumsdörren är stängd när det finlyssnas, andra gluggen funderar jag på att sätta en skjutdörr i men jag får väl se vad det blir av det. :P
Låter faktiskt inte så hårt, GS låter bättre än mina gamla RS speciellt på den punkten.
Fast jag behöver ändå någon form av akustikhjälp men det får bli när jag fått hem resten av grejjerna.

#9

Postad 14 mars 2010 - 07:55

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

kolla mitt andra galleri också, inte så kalt o mattfritt som man kan tro :D

sovrumsdörren är stängd när det finlyssnas, andra gluggen funderar jag på att sätta en skjutdörr i men jag får väl se vad det blir av det. :P
Låter faktiskt inte så hårt, GS låter bättre än mina gamla RS speciellt på den punkten.
Fast jag behöver ändå någon form av akustikhjälp men det får bli när jag fått hem resten av grejjerna.

ser man i det andra galleriet så skulle jag ställa anläggningen mot den vägg som inte har några dörrar eller fönster för där det finns dörrar och öppningar det suger db i från den högtalare som står närmast och det som händer är att man får en snebelastning i ljudbilden.

#10

Postad 14 mars 2010 - 09:40

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

ser man i det andra galleriet så skulle jag ställa anläggningen mot den vägg som inte har några dörrar eller fönster för där det finns dörrar och öppningar det suger db i från den högtalare som står närmast och det som händer är att man får en snebelastning i ljudbilden.


Audyssey brukar korrigera det med 1 - 1.5db dessutom är min nuvarande bakvägg rummets enda i betong så som jag har det nu är jag "dead end live end" principen närmast och blir dessutom inte lika tvungen att dämpa bakom frontarna.
Om du har fler akustiktips så får du mer än gärna dra iväg ett PM.

Mvh
Daniel

#11

Postad 14 mars 2010 - 10:02

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Audyssey brukar korrigera det med 1 - 1.5db dessutom är min nuvarande bakvägg rummets enda i betong så som jag har det nu är jag "dead end live end" principen närmast och blir dessutom inte lika tvungen att dämpa bakom frontarna.
Om du har fler akustiktips så får du mer än gärna dra iväg ett PM.

Mvh
Daniel

tyvär så litar folk för mycket på sånt dom är inbyggt i förstärkarna dom klarar inte att korrigera direkta felaktigheter i ett rum jag har skiten inbyggd i min apparat och säger bara det är det sämsta som jag har fått betalat för det spelar ingen roll hur mycket möbler eller det är tomt så blir kurvorna samma.
Jag gjorde en mätning i går vid en bekant och där skilde det 4db vid en dörr vid öppen och stängd och det är mycket som blir fel då om man tänker på hur det skall låta när man lyssnar på musik i 2 kanaler och man kan inte få fram en ljud scen med audyssey den förstör i stället den tänkta ljud bilden.

#12

Postad 14 mars 2010 - 10:18

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Så här är det.
Utan korrigering drar ljudbilden åt vänster.
Med korrigering kommer rösterna fram precis i mitten vid tvåkanals lyssning.

Mvh

#13

Postad 27 april 2010 - 07:15

Unregistered2316b843
  • Unregistered2316b843
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Det ser ut som det är något slags golvställ du har använt för att hänga upp tvn på väggen. eller är det bara en list som är tillverkad med grenuttag?

Isåfall vart finns detta att köpa.

/Snowie

#14

Postad 27 april 2010 - 16:54

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Det ser ut som det är något slags golvställ du har använt för att hänga upp tvn på väggen. eller är det bara en list som är tillverkad med grenuttag?



Isåfall vart finns detta att köpa.



/Snowie


Det är en kabelkanal för kontorsbruk egentligen.
En elektriker "råkade" få lite över på jobbet.

Eluttaget är en modul som man bara klickar i där man vill ha den, får du nog tag i på samma ställe som kanalen.
Kanalen tillverkas av "Thorsman" men det är nog bara elgrossister som håller såna grejjer.

Kanske kan bli svår att få tag i som privatperson och utan att behöva köpa en hel låda med 3 meterslängder men skam den som ger sig antar jag =)

Hoppas det var svar på din fråga!

#15

Postad 27 april 2010 - 21:42

jim65
  • jim65
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Grymma prylar ! Blir inte kärringen lite förbannad när du snott tvättkorgen för henne :)

#16

Postad 16 augusti 2010 - 21:41

bittorent ak47
  • bittorent ak47
  • Forumräv

  • 677 inlägg
  • 0
As snyggt, solklar 10Poängare!!!

#17

Postad 08 september 2010 - 17:25

Unregistered1116
  • Unregistered1116
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har du snott mitt färgtema? :)
Mycket fint!

#18

Postad 08 september 2010 - 18:25

Unregistered1441
  • Unregistered1441
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Rätt bra finish på de haogtalarna!

#19

Postad 08 september 2010 - 18:43

Ingemar100
  • Ingemar100
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Kanon snyggt och hel grym anläggning.
Ser riktigt trevligt ut.

#20

Postad 15 september 2010 - 22:30

Unregistered7a4af244
  • Unregistered7a4af244
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Riktigt Snyggt!

#21

Postad 10 december 2010 - 14:45

johmei
  • johmei
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Enkelt och snyggt gjort.

Jag har en Idé att göra en media möbel av en Hol som du. Vill använda denna pga. den naturliga ventilationen som finns. Min blir nog svart och skall husera kablarhärva, modem, router, NAS, och eventuellt min HTPC om den går in. Men man kan ju alltid göra som du gjort och ta ut en sektion. Min skulle nog tas ut i bakkant istället.

Skulle du kunna posta mer bilder på hur din Hol är modifierad med hyllplan och urtagningar?

Mvh,

Johan

#22

Postad 10 december 2010 - 14:50

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
Galet snyggt!!

#23

Postad 29 december 2010 - 23:02

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Tack för alla sjysta kommentarer! =)

#24

Postad 30 december 2010 - 19:12

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Najs!

#25

Postad 02 juni 2011 - 12:05

Mr Westerström
  • Mr Westerström
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Gött!

#26

Postad 02 juni 2011 - 12:26

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Vilken fin elektronik du har , Grymt.

#27

Postad 02 juni 2011 - 12:47

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0
Superhärliga grejer, härligt att se!

#28

Postad 02 juni 2011 - 13:27

TLA
  • TLA
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Riktigt vackert!

#29

Postad 02 juni 2011 - 13:39

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att det låter rätt bra :-)

#30

Postad 04 juni 2011 - 14:41

handsomedevil
  • handsomedevil
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Bioberra: "Jakten" är över nu om man säger så, så nöjd med allt att jag helt slutat titta efter vilka förbättringar jag kan göra. Står tyvärr nedpackat sen ett par månader pga flytt till mindre, Ska säljas!!! :S
Se annons på hifimagasinet.com...

#31

Postad 10 december 2011 - 22:14

GothiaTekSwe
  • GothiaTekSwe
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Riktigt vackert hem du har med mycket fina prylar, hoppas du kommer att få det bra efter flytten med



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.