Kommentarer till Compaq Mini 311c, tips och trix av lovek
Startad av
lovek
, Mar 15 2010 08:48
11 svar till detta ämne
Postad 25 March 2010 - 18:59
Trevlig modd, blev själv sugen på att fixa till netbooken, får dock ta det efter sommaren då det blir lite jobbigt att vara datorlös när jag fortfarande går i skolan.
Måste påpeka att du har alldeles för mycket kylpasta, du kommer få mycket bättre temperaturer om du gör om och gör rätt. Kylpastan ska ju bara fylla i de små små ojämnheter som finns i både kylaren och processorns yta. Storleken av ett riskorn är det som brukar rekommenderas.
Men i övrigt väl genomförd modd!
Måste påpeka att du har alldeles för mycket kylpasta, du kommer få mycket bättre temperaturer om du gör om och gör rätt. Kylpastan ska ju bara fylla i de små små ojämnheter som finns i både kylaren och processorns yta. Storleken av ett riskorn är det som brukar rekommenderas.
Men i övrigt väl genomförd modd!
Postad 31 March 2010 - 12:03
Kul moddning ... förresten var har du hittat bakrundsbilden såg rätt cool ut.
Postad 05 April 2010 - 20:27
@Maango
Jo det är nog lite mycket pasta,men var rädd att det skulle bli för lite. Kylplåten är allt annat än slät och plan och spänner över 2 olika höga core's så risken att det blir dålig kontakt är ganska överhängande. Ska nog ta tag i projektet att fräsa en helt ny platta i koppar (har beställt koppar) och löda fast på heat pipe'n, blir stabilare och har betydligt bättre värmeledningsförmåga.
@Steine
Jag googlade runt en hel del innan jag hittade den, tror jag sökte på "gothic wallpaper" och filtrerade på stora bilder i gråskala. Den finns med i denna sökning bl.a. http://images.google...imgc=gray&tbo=1
Jo det är nog lite mycket pasta,men var rädd att det skulle bli för lite. Kylplåten är allt annat än slät och plan och spänner över 2 olika höga core's så risken att det blir dålig kontakt är ganska överhängande. Ska nog ta tag i projektet att fräsa en helt ny platta i koppar (har beställt koppar) och löda fast på heat pipe'n, blir stabilare och har betydligt bättre värmeledningsförmåga.
@Steine
Jag googlade runt en hel del innan jag hittade den, tror jag sökte på "gothic wallpaper" och filtrerade på stora bilder i gråskala. Den finns med i denna sökning bl.a. http://images.google...imgc=gray&tbo=1
Postad 07 April 2010 - 10:39
Ska nog ta tag i projektet att fräsa en helt ny platta i koppar (har beställt koppar) och löda fast på heat pipe'n, blir stabilare och har betydligt bättre värmeledningsförmåga.
Jag vill gärna se en guide om detta, om du orkar skriva en.
Postad 16 April 2010 - 20:41
Jo då bilder kommer när jag väl börjat med projektet. Kopparn har kommit och det är egentligen orken som saknas. Håller på att planera ett annat gigantiskt projekt, ska bygga en CNC-fräs från grunden (1200x450x200mm arbetsyta för aluminiumbearbetning). Kommer äta både tid och pengar i månader framöver. Ev. sparar jag kylningsprojektet tills fräsen är klar då den kan komma till användning i kylprojektet.
Postad 22 June 2010 - 22:26
är det nödvändigt att borra på den sista distansen?
har inga precisionsverktyg...
köper gärna en kylplatta i koppar av dig =)
har inga precisionsverktyg...
köper gärna en kylplatta i koppar av dig =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
220 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?