Jag jobbar på Odéon Bio i Bengtsfors. Vi är DCI certifierade med 2K digitalbio och 3D på ingång. Så vi hänger med ganska bra. (För er som är intresserade kör vi med en Barco DP90, snart med Dolby 3D monterat och en G3 server från XDC.
Jag hoppas att få hjälp med ett problem av er hemmabioexperter.
Vi har haft en DELL 3GHz P4 som reklamserver. Vi spelade upp trailers och lokalreklam med hjälp a denna. Men Quicktime 720p video hackade lite. Så vi bytte till en annan av två tillgängliga ersättningsdatorer. Men då hackar allt mycket värre än på den gamla. Och det verkar inte bli bättre med dator nr. 2 heller.
Jag kör med Mediaplayer Classic som videouppspelare. Den är inställd för att starta nya filmfiler i fullskärm på sekundär bildskärm som är inställd på 720p. (1280x720) Vi laddar olika program med ett xkeys tangentbord genom att ladda olika spellistor. Jag har installerat K-lite codecpack. Men efter det verkar det flyta lite bättre men jag har fått missync mellan bild och ljud på ca. en halv sekund. I Quicktime funkar det helt Ok men då missar jag den viktiga funktionen att video ska starta i fullskärm på sekundära monitorn som är projektorn. Där vill vi inte att något från skärm 1 ska synas. Som startmeny, kontroller, osd och andra rutor.
Har ni några idéer? Jag blir snart galen. Tycker att jag testat allt. Finns det alternativa programvaror? Får gärna kosta upp till en tusenlapp bara det fungerar. Ska man tänka linux i stället?
Hårdvaran på de två tillgängliga nya(re) datorerna är följande: (Vill använda nr. 1 och har testat mest med den.)
1.
Acer Aspire M5200
AMD Athlon X2 2.8GHz
3GB minne
Nvidia GeForce 8600GT
Windows Vista Home Premium
2. Acer Extensa E464
Intel 2Core 2.6GHz
4GB minne
ATI 4200 HD
Windows 7 Home Premium
4GB minne