Lava 42" Full HD LED Smart TV
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
Lava 47" TV
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser |
1 relaterade trådar
People Of LAVA Sweden (35 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 07 April 2010 - 09:36
Varför försöka göra TVn till en dator när man kan göra datorn till en TV istället.
Vad jag försöker säga är att stoppa in ett TV-kort i datorn och koppla den till TVn så har man allt på en gång istället för att begränsa sig till vissa enkla "dator/internet-funktioner" i TVn. Man kommer ju ändå hoppa över till datorn sen när man vill göra annat än Facebook eller YouTube etc.
Vad jag försöker säga är att stoppa in ett TV-kort i datorn och koppla den till TVn så har man allt på en gång istället för att begränsa sig till vissa enkla "dator/internet-funktioner" i TVn. Man kommer ju ändå hoppa över till datorn sen när man vill göra annat än Facebook eller YouTube etc.
Postad 07 April 2010 - 12:49
Ja kan mycket väl tänka mig en sådan här tv, Android gör ju att man kan få in en hel del intressanta program o funktioner.
Att ha internet i tvn är ju som en förbätrad texttv som är mer än föråldrad tycker jag. Man kan få RSS-flöden om när program går o en massa.
Enda som ja ser som dåligt är att man måste antagligen betala flera 1000kr extra för att få denna funktion. När det sen vissar sig finnas intresse för funktionerna så hopapr dom stora på och där behöver man inte betala ett stort överpris för att få Android.
Men men. ja hoppas iaf att det går bra och ja tror att intresse finns för funktionerna =)
Att ha internet i tvn är ju som en förbätrad texttv som är mer än föråldrad tycker jag. Man kan få RSS-flöden om när program går o en massa.
Enda som ja ser som dåligt är att man måste antagligen betala flera 1000kr extra för att få denna funktion. När det sen vissar sig finnas intresse för funktionerna så hopapr dom stora på och där behöver man inte betala ett stort överpris för att få Android.
Men men. ja hoppas iaf att det går bra och ja tror att intresse finns för funktionerna =)
Postad 07 April 2010 - 15:01
Jag tror oxå detta är bra!
Finns många därute som inte är så hemma på datorer. Som inte vet hur man gör för att få en renodlad htpc att lira.
Om det nu kommer en teve som funkar "out of box" så är detta lösningen för dom.
Finns många därute som inte är så hemma på datorer. Som inte vet hur man gör för att få en renodlad htpc att lira.
Om det nu kommer en teve som funkar "out of box" så är detta lösningen för dom.
Postad 07 April 2010 - 15:16
Så länge den blir simpel och inte massor av krångel så kan det här bli något bra.
nackdelen med en HTPC att det är just det..mycket grejer och mycket som kan gå fel och det är inte så den "average joe" vill ha det. Det ska vara simpelt.
nackdelen med en HTPC att det är just det..mycket grejer och mycket som kan gå fel och det är inte så den "average joe" vill ha det. Det ska vara simpelt.
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 07 April 2010 - 15:16.
Postad 08 April 2010 - 17:27
Tycker det verkar vara ett rätt dödfött projekt. Svårt att konkurrera med giganterna då man bara köper in komponenter - blir ju rätt jobbig beroendeställning till leverantörerna den dag de stryper tillförslen. Antar att det var detta som knäckte Northern Star och nu försöker de göra samma sak igen?!?! Men önskar dem all lycka till!
Postad 08 April 2010 - 19:06
Ja detta tror jag inte riktigt på,frågan är bra den blir med svärta ghosting + annat.
Återstår att se helt enkelt.
Återstår att se helt enkelt.
Postad 09 April 2010 - 09:23
Njae, göra datorn till fulländad TV går helt klart före att skaffa en TV som försöker göra en begränsad imitation av en dator.
Postad 13 April 2010 - 18:58
Kan bli intressant om man kommer att kunna installera applikationer som Spotify.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
People Of LAVA Sweden
138 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?