Testa nästa version av Windows Home Server
Postad 28 April 2010 - 21:51
Och hittade min första favo inställning ( excludera system disken från data )
Vail.JPG 91.15K
0 Antal nerladdningarKör testerna på "fel" dator idag och fler diskar kommer in snart som labb till att börja med.
/3DBlaster
Postad 29 April 2010 - 12:47
Postad 29 April 2010 - 12:53
Nu har det börjat labbas!
Och hittade min första favo inställning ( excludera system disken från data )![]()
Vail.JPG 91.15K 0 Antal nerladdningar
Kör testerna på "fel" dator idag och fler diskar kommer in snart som labb till att börja med.
/3DBlaster
Finns det nån info på om man kan uppgradera sin befintliga whs maskin med det nya whs utan att behöva ta backup på allt? Har inte direkt någon plats att lägga 6,5TB data bara för att uppgradera servern.
Och går det att (om man har plats) köra det där exkludera systemdsken och så tömmer den över innehållet på dom andra så man kan byta systemdisken?
Postad 29 April 2010 - 13:11
Bara i betan. Det är pga av en känd bugg de har lagt in begränsningen. När buggen är fixad kommer begränsningen att försvinna.Stämmer det att det är stöd för max 10 diskar? vore en ganska grove nergradering isåfall
Källa: WeGotServed
Postad 29 April 2010 - 18:02
Iofs, hade varit rätt lätt om man addar ny disk och låter mitt esata stå och skyffla men det känns som sagt lite onödigt.
Postad 30 April 2010 - 12:59
Nu har det börjat labbas!
Och hittade min första favo inställning ( excludera system disken från data )![]()
Vail.JPG 91.15K 0 Antal nerladdningar
Kör testerna på "fel" dator idag och fler diskar kommer in snart som labb till att börja med.
/3DBlaster
Är det där någon funktion så man inte behöver ha alla diskar i JBOD?
Är faktiskt det som har gjort att ja inte velat köra WHS (funktionen kanske går att disabla även på gammla, har iofs inte kollat upp).
Postad 01 May 2010 - 10:22
Postad 01 May 2010 - 11:08
Postad 01 May 2010 - 12:31
Vill också ha tillbaka mitt gamla goda XP! Kunde inte installera det på min dator som hade windows 7 förinstallerat. Blev något strul med hårddiskarna. Nu skrattar säkert alla datorkunniga åt min okunskap.Ja blir det några problem och man inte är nöjd med detta så kan man ju bara formatera om till gamla hederliga Windows XP. Kommer inte byta OS förrän kanske tidigast 2020
Postad 03 May 2010 - 12:47
Detta är en beta, och grundrekommendationen är att inte använda sin huvudserver till detta. Läs mer här, speciellt punkt 2 (använd sekundär server) och punkt 3 (alla hårddiskar formateras).Finns det nån info på om man kan uppgradera sin befintliga whs maskin med det nya whs utan att behöva ta backup på allt? Har inte direkt någon plats att lägga 6,5TB data bara för att uppgradera servern.
Och går det att (om man har plats) köra det där exkludera systemdsken och så tömmer den över innehållet på dom andra så man kan byta systemdisken?
Postad 03 May 2010 - 13:01
Frågan är ju ställd men jag har ännu inte sett något svar. Jag förstår att betan kanske inte går att migrera till på smidigt sätt, men färdig produkt är man ju inte sugen att behöva bygga om diskpoolen för...
Iofs, hade varit rätt lätt om man addar ny disk och låter mitt esata stå och skyffla men det känns som sagt lite onödigt.
Detta är en beta, och grundrekommendationen är att inte använda sin huvudserver till detta. Läs mer här, speciellt punkt 2 (använd sekundär server) och punkt 3 (alla hårddiskar formateras).
Precis som Dreadlock skriver är det den färdiga versionen som jag vill göra såhär med inte betan. Men jag undrade om dom lagt till möjligheten redan i betan så man vet att det kommer att funka i den färdiga.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
94 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?