Kommentarer till Historia av destructiondays
Startad av
destructiondays
, May 16 2010 20:53
11 svar till detta ämne
Postad 15 August 2010 - 16:46
Snygg anläggning , valde själv mellan onkyo o nad men valde nad pga utförsäljning .Förstår vad du menar med grannar o bas, hade själv cervin vega 15" i min lght "massor med klagomål" men bor nu i hus. Blev inspererad av dina spikes på högtalarna så jag testar nu mina spikes som medföljde mina dali, vilket lyft i ljudet men spiksen borrade ner sig 3 mm i parketten. aja sånt man får ta
. Ett tips bara. Sätt på skydden på högtalarna innan du får barn, annars blir elementen garanterat intryckta
)
Postad 17 August 2010 - 18:24
Tack för informationen.
Jag är nöjd med min stereo men är knappast expert på området.
Så all info/hjälp uppskattas , lagt in handukar nu under mina högtalare o testar för fullt.
Känns lite som ljudet är lite renare o mindre ekoliknande ljud, kanske för tidigt o säga men ska testa detta ett tag.
Precis lånat hem ett slutsteg från hifiklubben :
Mina högtalare spelar högt o rent men saknar lite tryck i basen så därför har jag funderat länge om det gör någon skillnad på mitt ljud att uppgradera mina 2x 110 reciever watt till 2x150 slutsteg watt.
Testar för fullt nu o vilken skillnad , spelar ungefär lika rent o lite högre men basen har fått nytt liv , mao slutsteg är lätt en bra invenstering om man lyssnar på bas:ig musik, Trance,techno,house, osv.
Så på fredag när jag lånat klart detta slutsteget ska jag köpa ett.
Har också beställt :
får den troligen på fredag som ska ersätta min Ps3, som jag ev misstänker ger missljud i anläggningen.
Funderar för närvarande på hur mycket högtalar kablar gör. kör med standar 2.5kvadrat millimeters kablar i banan kontakter o funderar på o byta till lite dyrare "kanske bättre skärmade" kablar för ca 150kr/m . Har du någon erfarenhet eller bra hemsida om detta?
//Rickard
Jag är nöjd med min stereo men är knappast expert på området.
Så all info/hjälp uppskattas , lagt in handukar nu under mina högtalare o testar för fullt.
Känns lite som ljudet är lite renare o mindre ekoliknande ljud, kanske för tidigt o säga men ska testa detta ett tag.
Precis lånat hem ett slutsteg från hifiklubben :
Mina högtalare spelar högt o rent men saknar lite tryck i basen så därför har jag funderat länge om det gör någon skillnad på mitt ljud att uppgradera mina 2x 110 reciever watt till 2x150 slutsteg watt.
Testar för fullt nu o vilken skillnad , spelar ungefär lika rent o lite högre men basen har fått nytt liv , mao slutsteg är lätt en bra invenstering om man lyssnar på bas:ig musik, Trance,techno,house, osv.
Så på fredag när jag lånat klart detta slutsteget ska jag köpa ett.
Har också beställt :
Funderar för närvarande på hur mycket högtalar kablar gör. kör med standar 2.5kvadrat millimeters kablar i banan kontakter o funderar på o byta till lite dyrare "kanske bättre skärmade" kablar för ca 150kr/m . Har du någon erfarenhet eller bra hemsida om detta?
//Rickard
Postad 20 August 2010 - 19:43
Intressant kabel du rekomenderade . dock så hade jag hunnet beställa Supra Classic 6.0 mm2 - Ice blue till mina frontar o center , precis pillat ihop det med banankontakter , knappt jag fick in dem i hålen . 6mm2 är mer än vad jag trode hehe.
Lyssnings intrycket jäntemot innan är fylligare bas o renare diskant. Fast för tidigt o säga , blir jag inte nöjd ska jag helt klart testa dem du rekomenderade . Dags o inta lite kalla öl o lyssna på lite musik. Nu ska bara jag få hem Slutsteget o blue ray spelaren sen så får jag nog ligga lågt lite
, båda var dock slut på huvud lagret så bara att vänta o se glad ut.
Lyssnings intrycket jäntemot innan är fylligare bas o renare diskant. Fast för tidigt o säga , blir jag inte nöjd ska jag helt klart testa dem du rekomenderade . Dags o inta lite kalla öl o lyssna på lite musik. Nu ska bara jag få hem Slutsteget o blue ray spelaren sen så får jag nog ligga lågt lite
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
42 bilder
176 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?