Postad 21 May 2010 - 11:11
Håller med.Eller så¨har man bara sin dator kopplad till tv:n= en Stor datorskärm..
Postad 21 May 2010 - 12:27
eller på 42tummare med ambilight...eller till duken
![]()
Tänk er google earth @ 90"
Postad 21 May 2010 - 13:56
Eller så¨har man bara sin dator kopplad till tv:n= en Stor datorskärm..
Jepp! Tror de flesta av oss som vill se just Youtube, streamad film, surfa runt m.m. m.m. genom vår TV/Hemmabio redan gör det genom en inkopplad HTPC/PC, och då har vi redan betydligt fler funktioner än vad en Google TV har
Well, får se om det blir en succé eller ej
Postad 21 May 2010 - 14:37
Tror de blir en las floppas.Jepp! Tror de flesta av oss som vill se just Youtube, streamad film, surfa runt m.m. m.m. genom vår TV/Hemmabio redan gör det genom en inkopplad HTPC/PC, och då har vi redan betydligt fler funktioner än vad en Google TV har
Well, får se om det blir en succé eller ej
Postad 21 May 2010 - 16:48
Postad 21 May 2010 - 19:35
Postad 23 May 2010 - 09:39
Postad 23 May 2010 - 18:34
Postad 24 May 2010 - 14:46
Bildkvalitet är knappast Googles prioritet på något som helst sätt. De är ju bara ute efter att tjäna pengar på din tid!Det som kanske händer är att tillverkarna bryr sig mindre om bildkvalitet i framtiden och försöker snarare få in så mycket möjligt av internet på teveburkarna. Hej då bildkvalitet. Jag kommer sakna dig...
![]()
Visst kan jag förstå dem. Men helt klart så sker här en gigantisk krock mellan 2 världar som egentligen är helt inkompatibla!
Googles resonemang går ju helt motsatt HD-tänkandet med Blu Ray och HDTV.
Jag skulle vilja se ett youtube-klipp i Full-HD tex!
Vill jag se en tv-serie som jag missat att spela in är det ju bättre med VOD än att se den i sunkig kvalititet på Youtube! VOD i sin tur krockar ju med tänket att man ska spela in det man inte hinner se på sin hårddisk.
Det är svårt att se en generell röd tråd i hur leveratörerna egentligen vill ha det i framtiden. Förmodligen får vi dras med flera olika sätt att göra samma sak på: nämligen att se ett TV-program när vi själva så önskar.
Postad 24 May 2010 - 15:45
När kan man köpa en sån här i sverige då tro..?
Postad 24 May 2010 - 18:55
hm, det har funnits mängder, i en bra bit över ett halvår - så titta på du.Jag skulle vilja se ett youtube-klipp i Full-HD tex!
de flesta ser kanske inte så fantastiska ut, men det gör ärligt talat inte många av HD-kanalerna heller, och värre lär det bli när konkurrensen tvingar operatörerna att tränga in allt fler kanaler i befintligt utrymme (titta tex in i dvb-t2tråden i digitalboxforumet, där folk envisas med att hoppas att teracom ska banta HD-kanalerna i marknätet till 6Mb/s - hej hur kul lär det se ut? ).
Postad 25 May 2010 - 20:44
hm, det har funnits mängder, i en bra bit över ett halvår - så titta på du.
de flesta ser kanske inte så fantastiska ut, men det gör ärligt talat inte många av HD-kanalerna heller, och värre lär det bli när konkurrensen tvingar operatörerna att tränga in allt fler kanaler i befintligt utrymme (titta tex in i dvb-t2tråden i digitalboxforumet, där folk envisas med att hoppas att teracom ska banta HD-kanalerna i marknätet till 6Mb/s - hej hur kul lär det se ut? ).
HD i marknätet = epic fail. Det är satelit som gäller om man vill ha bra HD:
Postad 04 June 2010 - 14:21
Kanske agpath att man inte kan se youtube i HD via hans tv?hm, det har funnits mängder, i en bra bit över ett halvår - så titta på du.
Som på min Sony så verkar man inte få tillgång till HD på den "inbyggda youtube-kanalen".
Vilket blir lite trist.
Postad 05 June 2010 - 12:00
bygger in en funktion som kan uppgraderas och kanske till och med få buggar rättade!
När jag köpte TV var Sony, Samsungs och LG's avancerade funktioner något som man
helst inte ville ha och gjorde de avancerade modellerna dyrare än vad de var värda...
Nästa gång det är dags att köpa kanske sony stöder DLNA (till andra enheter än PS3)
lg låter dig styra fjärrkontrollen via den ibyggda bluetoothen
och samsung har en web-lösning som inte är omodern innan du fått hem tv'n.
Sedan skulle det förstås inte vara så illa om Xtreamer och co med realtekchip stödde detta för en tusenlapp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
11 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?