Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(254)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser |
* Officiell trÄd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlÀgg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlÀgg)
|
10 år sedan |
* Officiell trÄd iPhone 4 * (5170 inlÀgg)
|
12 år sedan |
Skal, fodral och skÀrmskydd till iPhone 4 (150 inlÀgg)
|
14 år sedan |
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlÀgg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Iphone4 "kopplar" ej upp pÄ mitt Wi-Fi (8 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Iphone som affÀrsmobil (23 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlÀgg)
|
15 år sedan |
hÀlp.. Iphone4.. (6 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Finns det nÄgot skÀl att tillverka en lur med högre upplösning Àn Iphone 4? (27 inlÀgg)
|
15 år sedan |
Postad 28 June 2010 - 19:28
Postad 28 June 2010 - 19:51
Postad 28 June 2010 - 20:40
Postad 28 June 2010 - 21:19
För övrigt, mr ak47, jag kan med hyfsat stor sÀkerhet sÀga att nÄgon 4GS eller liknande, lÀr du inte se förrÀn juni 2011.
Postad 28 June 2010 - 21:36
http://www.telenor.s...s/iphone-4.html
Fastprisabonnemanget kostar 699:- Àven till 3GS sÄ det sÀger egentligen inget om slutpriset.
Postad 28 June 2010 - 22:42
Palla köpa 4G, nÀr man Àn gjort de slÀpps vÀl 4GS, som Àr bÀttre pÄ allting en vecka senare..
Som all annan elektronik
Postad 28 June 2010 - 23:38
DÀr jag har sett i mobil affÀrer heter den 4G. man kanske fÄr 4g krafter i magen nÀr man som kund köper en mobil för flera tusen som har allt men blir gammal igen pÄ nÄn vecka...Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjÀrde generationens mobilnÀt, vilket inte Àr fallet.
Redigerat av bittorent ak47, 28 June 2010 - 23:39.
Postad 29 June 2010 - 04:31
"Billiga prylar och priset vi fÄr betala.
Det tionde sjÀlvmordet konstaterades för inte sÄ lÀngesedan pÄ Foxconn-fabriken. Enligt
uppgifter Àr tempot ohyggligt högt, 12 timmars arbetsdagar, sju dagar i veckan. För 1 000 kronor i
mÄnadslön. Kan det beskrivas som nÄgot annat Àn modernt slaveri?
NÀr anstÀllda begÄr sjÀlvmord genom att hoppa frÄn fabriksbyggnadernas tak har det gÄtt för
lÄngt.
Jag stryker Iphone 4G frÄn min önskelista.Vilket pris Àr du beredd att betala för dina billiga prylar?"
http://www.digitalli...fe_2010_no5.pdf
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 June 2010 - 04:35.
Postad 29 June 2010 - 05:22
Foxconn levererar till flera tillverkare och jag hade gÀrna sett en uppskÀrpning pÄ samma sÀtt som varit aktuellt i flera andra branscher. TyvÀrr fÄr jag lite lobbyism kÀnsla över det hela dÀr folk hittar olika anledningar varför man inte skall köpa en iPhone...
Postad 29 June 2010 - 14:30
Postad 29 June 2010 - 15:21
Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjÀrde generationens mobilnÀt, vilket inte Àr fallet.
G'et skulle ocksÄ kunna stÄ för Generation.
16776kr kommer det kosta att ha abonemangent/mobilen i 2Är, riktigt mycket pengar och det strul som Amerikanarna har med nya Iphonen sÄ kommer jag inte köpa den eftersom jag hÄller mobilen i vÀnsterhand
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 29 June 2010 - 15:23.
Postad 29 June 2010 - 15:35
Kul att det börjar dyka upp lite priser, ska bli skoj att se om tele2 tar in ifÄn för en gÄngs skull(vet att det gÄtt förut men dÄ pÄ ett vÀldigt jobbigt sÀtt) dÄ blir det nog att börja fundera pÄ om man klarar sig utan widgets eller icke.
Postad 29 June 2010 - 15:39
Att "digitallife" angav Iphone ser jag som ett exempel bara... Eller vet du nÄgot som jag inte vet? Lite överraskande iaf att en tidning som lever pÄ att vi konsumerar prylar ÀndÄ visar lite eftertanke. Vi har ju Àven frÄgestÀllningen om vi kanske biter oss sjÀlva i svansen iom att all tilverkning lÀggs i lÄgprislÀnderna (dit Kina snart inte kommer att rÀknas).Men det Àr vÀl inget man kan lasta Apple för egentligen utan bara ett resultat hur vÄr marknadsekonomi slÄr mot fattiga lÀnder i deras strÀvan att vara billigast? Hur hade det sett ut om Apple hade gÄtt ut och sagt "tyvÀrr, iPhone 4 kommer kosta 1299 i mÄnaden i 24 mÄnader för vi har höga producentkostnader" DÄ hade ingen köpt luren.
Foxconn levererar till flera tillverkare och jag hade gÀrna sett en uppskÀrpning pÄ samma sÀtt som varit aktuellt i flera andra branscher. TyvÀrr fÄr jag lite lobbyism kÀnsla över det hela dÀr folk hittar olika anledningar varför man inte skall köpa en iPhone...
jimel: Nej du kanske har rÀtt . Lite eftertÀnksamhet kanske inte passar hÀr.
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 June 2010 - 15:39.
Postad 29 June 2010 - 17:46
Postad 29 June 2010 - 18:20
Det tionde sjÀlvmordet konstaterades för inte sÄ lÀngesedan pÄ Foxconn-fabriken. Enligt
uppgifter Àr tempot ohyggligt högt, 12 timmars arbetsdagar, sju dagar i veckan.
Jag lÀste nyligen i en annan tidning om en mobiltelefonfabrik (samma?) dÀr det jobbade 300000 pers (trehundratusen)!!!!!!!!!!!!! OmrÄdet var inhÀgnat med höga murar och man lÀmnade i princip aldrig fabriken dÄ man jobbade 12 timmar och dessutom bodde och handlade det lilla man hade rÄd med pÄ fabriksomrÄdet.
(Bra lösning dÄ man kan begrÀnsa individernas frihet genom att höja och sÀnka kostnaderna för boende och mat)
De hade sÄ stora problem med sjÀlvmord att de har inrÀttat en sjÀlvmordsklinik. PÄ ett (1) företag, inte en hel stad eller helt land).
Sedan har vi gruvindustrin för att fÄ fram coltan... Ànnu sÀmre villkor plus barnarbete.
Det mÄ vara fel forum men det Àr nog dags att se över om statusen Àr vÀrd allt spillt blod.
För att Äterknyta till nyheten kÀndes det som smygreklam för Telenor med hela artikeln inklippt, förstÄr att det blir en ganska torr nyhet annars men förtroendet sjunker i fall som detta. Bara ett tips.
Postad 29 June 2010 - 18:41
Jag lÀste nyligen i en annan tidning om en mobiltelefonfabrik (samma?) dÀr det jobbade 300000 pers (trehundratusen)!!!!!!!!!!!!!
De hade sÄ stora problem med sjÀlvmord att de har inrÀttat en sjÀlvmordsklinik. PÄ ett (1) företag, inte en hel stad eller helt land).
300000 Ă€r ungefĂ€r vad som bor i Malmö. Ăr ganska sĂ€ker pĂ„ att Ă€ven dĂ€r finns en sjĂ€lvmordsklinik, och att det begĂ„tts 10 sjĂ€lvmord inom inte allt för lĂ„ng tid.
Försvarar inte arbetsförhÄllandet, men statistik ska man vara försiktig med.
Postad 29 June 2010 - 18:44
300000 Ă€r ungefĂ€r vad som bor i Malmö. Ăr ganska sĂ€ker pĂ„ att Ă€ven dĂ€r finns en sjĂ€lvmordsklinik, och att det begĂ„tts 10 sjĂ€lvmord inom inte allt för lĂ„ng tid.
Försvarar inte arbetsförhÄllandet, men statistik ska man vara försiktig med.
Det dÀr var ju en rent av idiotisk jÀmförelse...
Men nu Àr det bra med OT frÄn min sida.
Postad 29 June 2010 - 19:00
Det dÀr var ju en rent av idiotisk jÀmförelse...
Que? Exakt vilken del var ens lite dum?
Postad 29 June 2010 - 22:13
Que? Exakt vilken del var ens lite dum?
TÀnkte samma sak och tycker att det var en utmÀrkt jÀmförelse.
Postad 29 June 2010 - 22:37
Postad 30 June 2010 - 08:55
Gammal pÄ en vecka? lite överdrivet, Iphones kommer med uppgraderingar mer sÀllan Àn alla andra mÀrken, SE, nokia osv. PÄ 3 Är har 3 iphones kommit
Man kan ju ocksÄ konstatera att den som kom förra sommaren, 3GS, inte direkt stÄr sig slÀtt mot konkurrensen heller.
Postad 30 June 2010 - 12:03
Postad 01 July 2010 - 00:24
I det hÀr fallet stÄr 4G för 4:e Generationens iPhone ja. De 4 modellerna Àr: iPhone (2007, kom ej till Sverige), iPhone 3G (2008), iPhone 3GS (2009), iPhone 4 (2010). iPhone 4 stöder alltsÄ inte 4:e Generations mobilnÀt, ibland Àven kallat LTE. Mig veterligen finns det ingen mobil pÄ marknaden idag som gör det, utan endast USB-modem. Turbo-3G rÀcker fint ett tag till i mobilen tror jag.Telefonen heter iPhone 4. 4G antyder att den skulle stödja fjÀrde generationens mobilnÀt, vilket inte Àr fallet.
Postad 01 July 2010 - 05:20
Jimpa/ R.I.P
Postad 01 July 2010 - 07:25
Att man landar pÄ nÀstan 17000 pÄ tvÄ Är för nya iPhone kÀnns inte riktigt jÀttevÀrt. FrÄn 249 spÀnn i mÄnaden till 699, nÀÀe du. BÀttre att ha lite is i magen och vÀnta tills alla operatörer fÄtt in den och priskrig börjar ske.
Postad 01 July 2010 - 15:08
Kolla villkoren. Som redan nÀmnts, 699 kr/mÄn-abonnemanget finns redan idag för iPhone 3Gs och Àr ett helt fast abonnemang utan nÄgra öppnings- eller trafikavgifter varken för telefon eller data.Tycker inte riktigt alls om prissÀttningen pÄ nya iPhone. Idag betalar jag 249 spÀnn i mÄnaden i 24 mÄn för min 3G som jag köpte precis nÀr den kom. Det plus det jag betalade kontant har dÄ alltsÄ uppgÄtt till ca 10000 kr under dessa tvÄ Ären.
Att man landar pÄ nÀstan 17000 pÄ tvÄ Är för nya iPhone kÀnns inte riktigt jÀttevÀrt. FrÄn 249 spÀnn i mÄnaden till 699, nÀÀe du. BÀttre att ha lite is i magen och vÀnta tills alla operatörer fÄtt in den och priskrig börjar ske.
249 kr/mÄn-abonnemanget ger bara fri data men man betalar för telefon och sms/mms. Den abonnemangsformen kommer garanterat Àven till iPhone 4 nÀr den vÀrsta hysterin har lagt sig.
Postad 04 July 2010 - 10:09
Kan man surfa via USB-kabel till dator pÄ Iphone 4? Har Iphone en "Wlan-router"-funktion som min Xperia X1 har? (Man kan ansluta till telefonen via Wlan och anvÀnda telefonens internetuppkoppling.)
Redigerat av Tomas L, 04 July 2010 - 10:12.
Postad 04 July 2010 - 10:44
Men det Àr vÀl inget man kan lasta Apple för egentligen utan bara ett resultat hur vÄr marknadsekonomi slÄr mot fattiga lÀnder i deras strÀvan att vara billigast? Hur hade det sett ut om Apple hade gÄtt ut och sagt "tyvÀrr, iPhone 4 kommer kosta 1299 i mÄnaden i 24 mÄnader för vi har höga producentkostnader" DÄ hade ingen köpt luren.
Du har rÀtt att det Àr marknadsekonomin som styr lönerna men inte enbart. Som ett framgÄngsrikt vÀsterlÀndskt företag har man ett visst ansvar att se till att man inte samarbetar med företag som inte hÄller humana arbetsförhÄllanden eller sÄ stÀller man krav frÄn dem vilket Apple bör göra nu.
1299:- i mÄnaden var ju inte rimligt och relativt för diskussionen Àven om du bara tog det ur luften som ett exempel. Jag ska inte sÀga för mycket dÄ jag inte vet exakt hur det gÄr till pÄ den dÀr fabriken men det lÄter som att de arbetar ovanligt hÄrt med minimal lön. De skulle troligtvis kunna fÄ humanare arbetsförhÄllanden utan att priset pÄ iPhone ökar en krona eller nÀmnvÀrt.
Det kan vara lobbyism eller sÄ Àr det bara en naturlig balans, en motvikt till applefans som hÀvdar sig vÀldigt mycket och avgudar företaget. Jag tycker det Àr sunt förnuft att ifrÄgasÀtta "hysterin" över en iPhone och att hÄlla sig strax utanför applevÀrlden.
Jag har sjÀlv en iPhone som jag gillar :-)
Postad 05 July 2010 - 09:14
Postad 05 July 2010 - 15:31
Har inte telenor rÄd med en egen reklamplats hÀr ?
Vet inte om det Ă€r sĂ„ att du letar fel dĂ€r jag skriver men jag har inget emot att svara pĂ„ detta. Eftersom Telenor var först ut med att sĂ€tta ett pris pǻ iPhone (Varken de andra tre t'na Telia, Tele2/Comviq eller Tre) har Ă€nnu inte sagt vad den kommer kosta) var det intressant fakta som skall jĂ€mföras med de utlĂ€ndska priserna och vad luren kostar som grĂ„import.
Det handlar inte om att göra reklam för nÄgon utan skall ses som information om vad vi kan vÀnta oss för prisnivÄer pÄ en telefon som mÄnga Àr intresserade av...
Postad 06 July 2010 - 23:13
Apple Àr ett Olivföretag som Àr beroende av pressarna som indirekt gÄr pÄ Knock...Liksom Olivodlare sÄ vill man poÀngtera sin alterstatus bredvid dom stora..Man erbjuder en teknik som Àr hur coooool som helst, för att sedan fÄnga in sina beundrare i ett vaccum. Apple Àr livrÀdda att skapa ett operativ eller en kulvert som kan orsaka stÀmningar...DÀrför skapar dom ett egensinnigt och effektivt system dÀr anvÀndarna blir impotenta men ÀndÄ medgörliga...
iTunes Àr ett ###### praktexemplar av detta.....
Postad 07 July 2010 - 09:32
Detta beror ju helt och hÄllet pÄ vilken situation man Àr i.
Tar mig sjÀlv som exempel:
StrÄlningsrÀdd som jag Àr (hehe passar bra som teknikintresserad i dagens samhÀlle) sÄ ringer jag frÄn fast lina sÄ ofta jag kan.
SÄ pÄ jobb kör jag alla samtal via den fasta jobblinjen, hemma har jag en iptelefon dÀr fria 08-samtal utan uppkoppling "ingÄr" i bredbandspriset.
SÄ, dom enda gÄngerna jag ringer frÄn min mobil Àr nÀr jag faktiskt Àr ute och rör pÄ mig.
Sms:ar dÀremot desto mer, men betalar 19 öre per sms, och ligger vÀl runt ett par hundra sms i mÄnaden.
Har köpt till 1gb data per mÄnad, som jag nu efter dom första mÄnaderna med min HTC Desire inte har sprÀckt, trots rÀtt stor anvÀndning, varför? Jo finns ju WLAN bÄde pÄ jobb och i hemmet... (uhh strÄÄlning lala)
SĂ„......... vart vill jag komma?
SjÀlv ligger jag pÄ runt 150-200:- per mÄnad, inklusive kostnaden för 1gb data.
Detta skulle ge mig i snitt 175*24 = 4200:-
Att dÄ pröjsa nÀrmre 17 000 skulle alltsÄ ge mig ett pris pÄ iphonen pÄ runt 12 500:-
SÄ, vad ska jag (och alla andra personer i liknande situation) med "oÀndlig" data/tele/sms till? Allting beror ju pÄ hur ens anvÀndade ser ut, och för mig skulle det ju bara vara en enorm förslust..
Detta med dyra fastpris abb gÄr direkt att översÀtta till vad en professor till mig en gÄng kallade "att lagligt skapa pengar av ingenting"
Tycker att det har vĂ€ldigt mycket med "gift-card economy" att göra, företag ĂLSKAR tjĂ€nster som betalas i förvĂ€g, men vĂ€ldigt ofta inte anvĂ€nds.
HÀr har ni bara en endaste lÀnk för att fÄ er att börja er lÀsning
http://www.nytimes.c...ln_freak.t.html
The financial-services research firm TowerGroup estimates that of the $80 billion spent on gift cards in 2006, roughly $8 billion will never be redeemed
Nu har jag givetvis inga som helst fakta om detta, men jag Àr personligen helt övertygad om att det Àr en bra stor del av dom som köper dessa 699:- abb som inte i nÀrheten anvÀnder dom i den utstrÀckningen..
SÄ, iphone Àr ju bara ett ful pengamaskin.
1. varför kan jag inte fÄ köpa min lur med valfritt abb?
2. varför gÄr det inte att köpa en iphone utan abb ö.h.t?
Min misstanke pÄ svar till detta Àr att det finns en grÀns för vad man kan ta betalt för en lur, skulle dom sÀtta 12,5k som pris skulle ingen köpa.
Men skulle dom Ä andra sidan lÀgga iphone pÄ runt 4-5k, som HTC och SE-smartphones, vem skulle dÄ gÄ och köpa ett abb för 699:- i mÄnan?
Folk Àr bara sÄ sjukt lurade av hypen kring ihpone, köp en android och bli lyckligare!
Redigerat av whopp, 07 July 2010 - 09:36.
Postad 08 July 2010 - 08:58
Sen dom som sÀger att det Àr bra pris tycker helt sÀkert att det Àr det för vissa personer sÄ som jag kommer upp i typ tusen sms per mÄnad och ringer kanske för 50-60 :- och sen surf pÄ det och dÄ blir vips vÀrt det för den personen.
Postad 08 July 2010 - 12:02
begrÀnsning i samtal
begrÀnsning i surf
du kommer fÄ betala endel i butik
eller UNLIMITED för 699kr/mÄn +0kr/mÄn för telefon. vilket ocksÄ kan anvÀndas som mobilt bredband
ingen operatÀr kommer kunna konkurera med telenor. möjligtvist halebop men de kommer ÀndÄ ha rellativt höga fasta kostnader
Postad 09 July 2010 - 09:42
Extra frÄga, inte luslÀst deras hemsida, Àr deras "fria data" verkligen fri? Inga grÀnser efter vilka hastigheten begrÀnsas?
Verkar ju konstig vÀndning operatörerna gjort hÀr... För bara nÄtt Är sedan sÄ började ju alla operatörer införa grÀnser...
Men för att förkorta mitt inlÀgg som folk antagligen inte orkar lÀsa:
Om man inte skickar 10 000 sms, ringer 5000 minuter och surfar 100 gb pr0n i mÄnaden, dÄ Àr 699:- jÀvligt dyrt...
Postad 10 July 2010 - 10:19
Absolut, ni har en poÀng, om man Àr storförbrukare sÄ Àr ju UNLIMITED för 699:- bra.
Extra frÄga, inte luslÀst deras hemsida, Àr deras "fria data" verkligen fri? Inga grÀnser efter vilka hastigheten begrÀnsas?
Verkar ju konstig vÀndning operatörerna gjort hÀr... För bara nÄtt Är sedan sÄ började ju alla operatörer införa grÀnser...
Men för att förkorta mitt inlÀgg som folk antagligen inte orkar lÀsa:
Om man inte skickar 10 000 sms, ringer 5000 minuter och surfar 100 gb pr0n i mÄnaden, dÄ Àr 699:- jÀvligt dyrt...
Telenor Àr enda operatören som verkligen har fri data utan begrÀnsningar. Alla andra operatörer har begrÀnsningar sÄsom att hastigheten gÄr ner efter en viss mÀngd nerladdad data.
Ăven telefoni och sms Ă€r utan begrĂ€nsningar hos Telenor. Alla andra operatörer har begrĂ€nsningar. T.ex deras fria sms innebĂ€r max 3000 st eller liknande. SĂ„ ordet fritt Ă€r ju inte alltid fritt uppenbarligen. Med telenor kan du skicka 100000 sms om du vill
Likadant med samtalen, finns ingen begrÀnsning i antal minuter du kan prata hos Telenor som hos de andra
Postad 10 July 2010 - 15:16
16776 sÄ mÄnga sms kommer jag nog upp i pÄ 2 Är och om man tar ett ca pris pÄ 69 öre för varje sms om man skulle vÀlja ett abb dÀr man fÄr betala för sms + lite surf och samtal sÄ kan man ju nÀstan rÀkna det som att man fÄr telefonen gratis i princip.... eller?
Kul att det börjar dyka upp lite priser, ska bli skoj att se om tele2 tar in ifÄn för en gÄngs skull(vet att det gÄtt förut men dÄ pÄ ett vÀldigt jobbigt sÀtt) dÄ blir det nog att börja fundera pÄ om man klarar sig utan widgets eller icke.
Tele2 kommer ej fÄ Iphone4. à tminstone inte nu till slutet av sommaren.
Postad 12 July 2010 - 14:36
Nej, det blir en android med mÄnga fler möjligheter och till halva priset för mig
Postad 12 July 2010 - 15:09
Postad 13 July 2010 - 15:04
http://www.tele2.se/...ang/iphone.htmlTele2 kommer ej fÄ Iphone4. à tminstone inte nu till slutet av sommaren.
Dock okÀnt nÀr och med vilka abonnemang o priser. Hurra iaf för mer konkurrens!
PS. PÄ sidan ovan, intressant att enkelt se hur lite som egentligen Àr nytt pÄ 4:an jmf med 3GS.. iaf för mina behov och anvÀndningsomrÄden. Lite bÀttre kamera o video som man anvÀnder nÄgra gÄnger per Är, onödigt hög LCDupplösning för rimliga betraktningsavstÄnd och videochat till 1-2 personer i din kontaktlista. Kanske lite bÀttre flyt i krÀvande appar (?). Vet inte om batteritiden o mottagningen Àr förbÀttrad, allt annat vore ju konstigt.. En 3GS Àr ju klart prisvÀrd nu med multitasking mm. DS
Postad 21 July 2010 - 21:36
Postad 24 July 2010 - 08:27
Postad 25 July 2010 - 11:51
500 my ass. min mobilrÀkning har aldrig legat under 700kr i 2Är, Ä jag har knappt anvÀnt den. jag har ringt till telia ett flertal gÄnger, men de pÄstÄr att allt Àr rÀtt.
rÀkningen har legat pÄ runt 700 - 1300kr i mÄnaden.
sÄ har lite Telia fobi nu, men fan va bra mottagning de har.
fÄr se vilka man vÀljer för iphone 4. tycker det Àr sjukt störigt att inga bolag gott ut med priset Àn, förutom telefon som bara visar upp ett abonemang...
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
9
* Officiell trÄd - Apps och spel till iPhone *
138 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?