Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

StarCraft II: Wings of Liberty

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
StarCraft II: Wings of Liberty (PC) (PC-spel) 9 9.019998 (49) Inga priser
StarCraft II: Wings of Liberty - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 3 8.249998 (3) Inga priser
StarCraft II: Wings of Liberty (Mac) (Mac-spel) 1 (0) Inga priser

Postad 13 August 2010 - 18:07

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 16 August 2010 - 13:22

Unregistered6c1e0a28
  • Unregistered6c1e0a28
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Bra recension! Kanske blir ett köp tidigare än väntat :rolleyes:

Postad 16 August 2010 - 15:17

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
"kampanjen är ganska lång med sina 26 uppdrag. Repetitivt kan man tro, men icke. Varje uppdrag bjuder nämligen på en unik upplevelse och är otroligt varierande."

Jag kan hålla med om det men personligen tyckte jag att storyn gick för sakta framåt på grund av att det var så många uppdrag.
Egentligen finns det även fler uppdrag i spelet eftersom att man vid fler tillfällen får välja ett uppdrag av två. Sen finns det även ett hemligt uppdrag i spelet. Och vill nog påstå att det var det roligaste uppdraget i hela spelet. Tråkigt för den som missa det.

Bra recension förresten :rolleyes:

Postad 24 August 2010 - 11:10

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0
Håller med recensenten på de flesta punkter, inkl betyget.

Detta är dock helt fel:

De klassiska Siege Tanks tar lätt ut stora bjässar som Ultralisks, men står ingen chans mot de billigaste och minsta enheterna i spelet: Zerglings.

Ultralisks är designade för att kontra Siege Tanks, och gör det mycket bra, medan zerglings har väldigt svårt mot bara ett fåtal tanks...

Postad 31 August 2010 - 12:11

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Brood War är så perfekt balanserat som det är beror konstigt nog på att många enheter kan utgöra extremt mycket mer skada än vad som ska vara möjligt i rätta händer - även om man förlorar många stora strider kan man ändå komma tillbaka i matchen genom dessa enheter. I StarCraft II har Blizzard varit noga med att balansera spelet redan från början så att alla enheter är lika bra, därmed är det mycket svårt att komma tillbaka in i matchen igen när man ligger under. Jag har aldrig spelat en lång match utan nästan alla slutar efter den första stora striden. Det krävs mindre skicklighet att vinna, i och med de många nya spelmekanismer som underlättar spelandet rejält. Mycket av spänningen från originalet har helt enkelt förlorats.

Detta tycker jag är väldigt viktigt. Tycker faktiskt att det är hyffsat dålig speldesign om det inte finns utrymme för taktiker som gör det möjligt att komma tillbaka. Visst kan man säga att den skickligaste vinner, men det är ju mer en gissningslek. Alla kör på sin egna förutbestämda byggordning och sen smashar man ihop arméerna och den som hade bäst enhetskomposition vinner. Kass. Självklart måste man scouta, men det kommer först med lite mer avancerade enheter. Drone-scouting, visst, men de dör oftast väldigt fort.

Sen undrar jag vad du menar med nya spelmekanismer. Är det att det inte längre krävs 400 APM för att vinna eller är det att antalet möjliga taktiker och strategier är färre? I det första fallet så är det bra, de ska inte krävas 400 APM bara för att UIt är kass och man t.ex inte kunde markera fler än 12 enheter. Handlar det däremot om färre antal taktiker då är det dåligt.

Skulle inte ge spelet 10/10, men då har jag enbart brytt mig om multiplayer. Singleplayer kanske är så bra att det väger upp? Att spänningen minskat låter inge vidare.

Postad 03 September 2010 - 23:40

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0
Det jag menar är att micromanagement är typ helt borta i SC2. I alla fall har den en väldigt liten roll jämfört med Brood War. APM hör ju till micro, men inte bara det jag menar, utan när du ska träna enheter kan du ju ha fem barracks på en hotkey och sen hålla inne 'A' för att träna fem marines på en sekund.

Jag skulle inte säga att man behöver 400 APM för BW, 150 kommer man långt med även om ju mer desto bättre. I SC2 krävs det absolut inte mer än 100, jag har runt 70-80 och har inga problem med att hänga med, snarare är det spelet som är för långsamt. OM det hade funnits micro i spelet hade jag inte haft något problem med att byggandet av enheter och basen nästan sköter sig automatiskt... men nu är det som du säger att man bara tar hela sin armé i en enda hotkey, t.ex. 50 marines + marauders och låter medivacs följa efter en av enheterna så de helar alla automatiskt, sedan behöver du bara trycka på 'T' för att stimma och sen attack-move över fienden. Behöver du förstärka din trupp? Inga problem, sätt alla barrackers rally points till en av enheterna i din trupp så följer de automatiskt efter.

Många hjälpmedel är bra och skulle funnits i BW också, men det finns för många i SC2 så det blir bara tråkigt. Dessutom är Terran för stark just nu och alla kör samma build som går ut på att bygga reapers i början. Jag har knappt spelat något sedan recensionen pga jag väntar på patchen som ska balansera spelet denna månaden, jag ligger 20-1 i matcher och möter bara nybörjare som går all-in och spelen slutar efter fem minuter, därför har jag gått tillbaka till BW.

Multiplayer får av mig just nu en 8, men det kan ju bli mycket bättre med patcher och expansioner sen. Men just singleplayer är det bästa jag spelat i RTS och jag spelar fortfarande, har snart 100% achievements i kampanjen, är riktigt kul, och då hade jag ändå spelat 150 matcher i betan så det är nog ännu roligare för en som aldrig spelat SC2 innan.

Postad 21 September 2010 - 11:53

Johnny Hotpants
  • Johnny Hotpants
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0
Dethär är spelet jag sitter med nu, det ger en fantastisk mersmak och att varva multiplayerspelande med att försöka få trophies från kampanjen ger ett faktiskt väldigt mångsidigt spel.
Jag ser väldigt mycket fram emot expansionerna. Det blir väl som med ettan att det kommer expansion precis när man lärt sig balansen mellan alla enheterna.
Hejja protoss!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.