DÄlig bildkvalitet Viasat Sport HD /Comhem
86 svar till detta Àmne
Postad 16 August 2010 - 20:57
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
KÀra bröder och systrar. Er tomte behöver hjÀlp.
Jag upplever just nu en ganska taskig bildkvalitet pÄ Viasat Sport HD. United piskar upp Newcastle men jag har ÀndÄ svÄrt att njuta av matchen, bildkvaliteten pÄ Viasat Àr inte som tidigare i vÄras pÄ Canal+. Jag ska försöka beskriva hur jag upplever det:
- Vid snabba bildförflyttningar upplever jag pixliga partier
- Vid nÀrbilder pÄ spelarna upplever jag att bilden flimmrar, speciellt pÄ spelarnas tröjor
- Till och frÄn blir det allmÀna störningar i bilden
Detta Àr mycket frustrerande dÄ jag inte hade samma problem med Canal+ Sport HD nÀr de sÀnde Premier League i vÄras. Det ska sÀgas att vid stillbilder Àr oftast bilden superb, bortsett frÄn flimmer (framförallt pÄ de röda tröjorna)
- NÄgon som ser matchen och upplever samma problem?
- Jag sÄg inte matcherna i helgen, men nÄgon som gjorde det och kan berÀtta om kvaliteten dÄ?
Jag har comhems första HD-box, Humax CXHD 1000C.
Tacksam för svar, extra julklappar till den som Àr snÀll och kan hjÀlpa till.
/Santa.
Postad 16 August 2010 - 22:02
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlÀgg
KÀra bröder och systrar. Er tomte behöver hjÀlp.
Jag upplever just nu en ganska taskig bildkvalitet pÄ Viasat Sport HD. United piskar upp Newcastle men jag har ÀndÄ svÄrt att njuta av matchen, bildkvaliteten pÄ Viasat Àr inte som tidigare i vÄras pÄ Canal+. Jag ska försöka beskriva hur jag upplever det:
- Vid snabba bildförflyttningar upplever jag pixliga partier - Vid nÀrbilder pÄ spelarna upplever jag att bilden flimmrar, speciellt pÄ spelarnas tröjor - Till och frÄn blir det allmÀna störningar i bilden
Detta Àr mycket frustrerande dÄ jag inte hade samma problem med Canal+ Sport HD nÀr de sÀnde Premier League i vÄras. Det ska sÀgas att vid stillbilder Àr oftast bilden superb, bortsett frÄn flimmer (framförallt pÄ de röda tröjorna)
- NÄgon som ser matchen och upplever samma problem? - Jag sÄg inte matcherna i helgen, men nÄgon som gjorde det och kan berÀtta om kvaliteten dÄ?
Jag har comhems första HD-box, Humax CXHD 1000C.
Tacksam för svar, extra julklappar till den som Àr snÀll och kan hjÀlpa till.
/Santa.
Har sett alla HD-matcherna i VS HD och lite špÄ VS PL HD. Inga bildproblem alls pÄ nÄgon av kanalerna. VS HD 720p Àr outstanding som vanligt o slÄr C+ panoreringsflimmer med hÀstlÀngder. DÀremot ligger ljudet före vilket VS HD ofta gör i direktsÀndning. Samma box som dig i Orginal 720p (Orginal 1080i för VS PL HD).
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 16 August 2010 - 22:05.
Postad 16 August 2010 - 22:06
drhedda
-
drhedda
-
Wannabe
-
-
31 inlÀgg
HAr samma problem. Men har ingen lösning. Hoppas att nÄgon kan lösa det
Postad 16 August 2010 - 22:12
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
Tack strömkarln. Ljudproblemet mÀrkte jag ocksÄ. Du sÄg alltsÄ inget alls av flimmret framförallt Uniteds tröjor? NÀstan sÄ att tröjorna skakade lite om du fattar. Har signalstyrka 58% och kvalitet 100%. Det som fÄr mig att reagera Àr som sagt att detta aldrig var nÄgot bekymmer pÄ C+. Enda skillnaden jag vet i utsÀndningen Àr att C+ sÀnde i 1080i och Viasat i 720p. Min TV har nÄgra Är pÄ nacken, Panasonic PV70 men tror inte den spÄrat ur sedan i vÄras iaf HAr samma problem. Men har ingen lösning. Hoppas att nÄgon kan lösa det
Har du sett samma problem vid andra matcher pÄ Viasat, eller bara dagens?
Postad 17 August 2010 - 10:25
quetch
-
quetch
-
LĂ€rjunge
-
-
338 inlÀgg
Jag sÄg "flimret" pÄ tjöjorna pÄ min Tjock-TV. SÄ jag tror inte det har nÄt att göra med just HD kanalerna.
Postad 17 August 2010 - 11:26
sto65
-
sto65
-
AnvÀndare
-
-
165 inlÀgg
Postad 17 August 2010 - 11:36
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
StÀmmer att jag ocksÄ sÄg problemet pÄ SD kanalen, glömde uppdatera trÄden.
SÄg ni samma problem i helgen?
Postad 17 August 2010 - 12:40
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlÀgg
Problemet med ljud har jag mÀrkt i flera Är pÄ Viasat sport HD, nÀstan alla NFL-matcher har fördröjning pÄ bild jÀmfört med ljud. Samma sak med PL nu, riktigt trist.
Postad 17 August 2010 - 13:19
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlÀgg
Problemet med ljud har jag mÀrkt i flera Är pÄ Viasat sport HD, nÀstan alla NFL-matcher har fördröjning pÄ bild jÀmfört med ljud. Samma sak med PL nu, riktigt trist.
Helt uppenbart klarar Viasat inte av direktsÀndningar i HD avseende ljudsynkning, för repriserna av NFL-matcherna ligger ju rÀtt i ljudet.
Postad 18 August 2010 - 21:21
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
Samma problem med flimmret finns pÄ Premier League HD just nu, syns tydligast pÄ Evertons tröjor.
Ingen bra start Viasat
Postad 20 August 2010 - 09:05
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
HallÄ!
Otroligt trÄkigt att en del utav er upplever problem med ljud och/eller bild under premier league sÀndningarna! Vi jobbar kontinuerligt med att vÄran bevakning av premier league ska vara sÄ bra de bara kan bli.
Ska Àrligt sÀga att jag sÄ hÀr pÄ rakarm inte vet ifall detta Àr ett problem som ligger direkt hos oss, i lÀnken mellan oss och comhem eller direkt hos comhem. Detta Àr den andra trÄden pÄ bara nÄgra dagar som avser just detta och sÄ vitt jag kan förstÄ sÄ Àr det enbart vÄra kunder som ser vÄra kanaler via comhem som upplever problem.
Jag kollade i mÄndags med vÄran support som hade övervakat söndagens match mellan Liverpool-Arsenal via satelitsÀndning och de hade inte uppmÀrksamamt nÄgra problem i synkroniseringen mellan ljud och bild. Dock sÄ hade de nÄgot problem med ljudet som de tydligen bad om ursÀkt om direkt i studion.
Jag ska ta och titta nÀrmare pÄ detta underdagen idag för att se om vi frÄn vÄran sida kan uppmÀrksamma nÄgra problem.
MVH Linus Eriksson
Viasat Support
Postad 20 August 2010 - 17:26
Loveless
-
Loveless
-
LĂ€rjunge
-
-
449 inlÀgg
Kommer ihÄg nÀr Comhem började med HD, dÄ hade deras första box kraftiga ljudproblem. Detta har jag för mig att de senare löste. Förutom det sÄ hade Canal+ ocksÄ problem i sin Ànda. Det var rÀtt enkelt att se att det var pÄ den sidan dÄ ljudet kunde ligga före i början av en halvlek för att mitt under match komma in i synk. Sista Äret jag hade Comhem sÄ var detta problem sÄ gott som borta. DÀremot har Viasat Sport HD haft dessa problem sen start och jag upplevde aldrig att de gjorde nÄgonting Ät detta. Huruvida problemet ligger hos ComHem eller Viasat lÄter jag vara osagt, men dÄ samma fel löstes för Canal+ sÄ lutar det ju Ät att det Àr pÄ Viasatsidan det strular. Personligen har jag alltid misstÀnkt att ljudet av nÄgon anledning ligger synkad med SD sÀndningen dÄ denna normalt ligger nÄgon sekund före.
Ska bli intressant att se om samma fel upptrÀder nÀr ni vÀl fÄr igÄng HD kanalerna hos Telia, vilket jag hoppas att de gör snarast!
Postad 20 August 2010 - 17:40
PH2000
-
PH2000
-
LĂ€rjunge
-
-
292 inlÀgg
Jag har Telia bredbands-TV i sovrummet.
Den aktuella matchen mellan Manchester United - Newcastle kollade jag pÄ nÀr den sÀndes (SD). Bilden var riktigt dÄlig! Detta Àr nog inte kopplat till ComHem, utan Viasat fÄr nog snÀllt kolla upp vad som ligger bakom.
Postad 20 August 2010 - 17:53
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlÀgg
Bilden under den aktuella matchen var sÄ dÄlig att jag slutade titta pÄ matchen... :-(
Jag har Comhem och deras HD box.
Under helgen var det dock inga problem med HD utsÀndningarna eller SD sÀndningarna för den del heller.
Det var förmodligen nÄgot som störde i atmosfÀren (Äska etc), vad jag tror.
Ăr annars oerhört nöjd med Viasats bevakning av PL. Kan man vara annat :-)
Postad 20 August 2010 - 18:26
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlÀgg
Bilden under den aktuella matchen var sĂ„ dĂ„lig att jag slutade titta pĂ„ matchen... :-( Jag har Comhem och deras HD box. Under helgen var det dock inga problem med HD utsĂ€ndningarna eller SD sĂ€ndningarna för den del heller. Det var förmodligen nĂ„got som störde i atmosfĂ€ren (Ă„ska etc), vad jag tror. Ăr annars oerhört nöjd med Viasats bevakning av PL. Kan man vara annat :-)
Varför kan inte studiosamtalen sÀndas pÄ HD-kanalen utan bara pÄ Viasat Fotboll? MÄste vÀl bero pÄ att reklamen normalt inte sÀnds pÄ HD-kanalen.
Postad 20 August 2010 - 19:15
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlÀgg
Varför kan inte studiosamtalen sÀndas pÄ HD-kanalen utan bara pÄ Viasat Fotboll? MÄste vÀl bero pÄ att reklamen normalt inte sÀnds pÄ HD-kanalen.
... vilket inte Àr nÄgon skillnad frÄn C +Sport HD. Har du HD fÄr du ingen reklam (inklusive studio). Personligen har jag inga fysiska problem med att trycka pÄ fjÀrrkontrollen och byta kanal om jag mot förmodan skulle vilja lyssna pÄ fjolleriet i studion - men jag gÄr hellre o pissar. Skulle studion ocksÄ vara i HD skulle man ha svÄrt o hÄlla sig
Postad 21 August 2010 - 14:42
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlÀgg
Nu sÀnder de pÄ HD-kanalen ocksÄ.
Postad 21 August 2010 - 19:47
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
ForumrÀv
-
-
887 inlÀgg
Ăr det bara hos mig som Viasat Sport HD ligger ungefĂ€r 20 decibels högre Ă€n alla andra kanaler? JĂ€vligt jobbigt nĂ€r man zappar.
Viasat Sport HD har en dolby digital logga nere till vÀnster nÀr man byter kanal. DÀr det stÄr 720p, 16:9 etc. Det har ingen av dom andra kanalerna. Lösning?
Tittar via ComHem (3 hÄl i vÀggen variant).
AngÄende bilden sÄ har jag pÄ Viasat Premier League HD ibland smÄ korta 'frysningar' av bilden och ljudet flippar ibland ut fullstÀndigt (typ 3 gÄnger halvlek) och lÄter som Hacke Hackspett eller nÄt. Bildproblemen ser jag ibland Àven pÄ andra kanaler men ljudproblemet har jag inte stött pÄ vad jag minns.
Postad 21 August 2010 - 20:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlÀgg
Ăr det bara hos mig som Viasat Sport HD ligger ungefĂ€r 20 decibels högre Ă€n alla andra kanaler? JĂ€vligt jobbigt nĂ€r man zappar.
Antagligen har du dragit ner volymen pÄ boxen sÄ att kanaler med 2 kanalsljud skickas med lÀgre ljud medans kanaler med ac3 ljud (5.1) skickas oförÀndrat till förstÀrkaren och dÄ fÄr man dom dÀr ljudskillnaderna. Man löser det genom att endast Àndra ljud pÄ förstÀrkaren.
Redigerat av Leatherface, 21 August 2010 - 20:03.
Postad 22 August 2010 - 16:16
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
Fint mÄl av Scholes nu pÄ Viasat Sport HD. Synd dÄ att bildkvaliteten Äterigen Àr dÄlig med fladdrande bild. Linus, nÄgon uppdatering pÄ felsökningen?
Postad 22 August 2010 - 18:00
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlÀgg
Fint mÄl av Scholes nu pÄ Viasat Sport HD. Synd dÄ att bildkvaliteten Äterigen Àr dÄlig med fladdrande bild.
Linus, nÄgon uppdatering pÄ felsökningen?
Bilden och ljudet Àr felfritt hos mig. Blev dock lite orolig just innan matchen skulle börja eftersom ljudet via optisk kabel till hemmabion inte fungerade pÄ Viasat Sport HD (alla andra kanaler fungerade). Förhoppningsvis har ljud och bild rÀttat till sig för gott nu
Postad 22 August 2010 - 18:40
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1592 inlÀgg
Bilden och ljudet Àr felfritt hos mig. 
+1 Kontrollera era instÀllningar.
Postad 23 August 2010 - 09:48
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlÀgg
Ja denna helg var mycke bÀttre Àn förra helgen. Hoppas det hÄller i sig.
Postad 23 August 2010 - 17:23
qrist
-
qrist
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Bilden pÄ PL HD via comhem Àr bra för mig men ljudet dÀremot Àr rÀtt kasst - lÄter burkigt och som att det skulle vara vÀldigt lÄg bitrate.
Postad 23 August 2010 - 20:08
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
- Vid nÀrbilder pÄ spelarna upplever jag att bilden flimmrar, speciellt pÄ spelarnas tröjor
Av nÄgon anledning syns detta fenomen absolut tydligast pÄ röda tröjor. Uniteds igÄr och Liverpools idag, samma sak. Upplever det som ett flimmer pÄ tröjorna ikvÀll ocksÄ.
Postad 23 August 2010 - 21:00
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5772 inlÀgg
Det Àr samma problem idag, jag kör via sattelit sÄ det verkar ligga nÄgot fel hos Viasat dÄ det uppstÄr pÄ alla sÀdningstyper, skulle tro att dom har nÄgon hÄrdvara som inte mÄr bra. SÄ hÀr dÄlig bild har man inte upplevt sen det glada 80 talet
LÀngtar redan tillbaka till Canal+ sÀndningarna, dom höll hög kvalité och nu Àr bilden plötsligt pissdÄlig!
Skulle vara kul att höra vad Viasat har för förklaring men dom har aldrig prioriterat bildkvalitén tyvÀrr.
Postad 23 August 2010 - 21:18
Tobias_
-
Tobias_
-
Rookie
-
3 inlÀgg
Det Àr samma problem idag, jag kör via sattelit sÄ det verkar ligga nÄgot fel hos Viasat dÄ det uppstÄr pÄ alla sÀdningstyper, skulle tro att dom har nÄgon hÄrdvara som inte mÄr bra. SÄ hÀr dÄlig bild har man inte upplevt sen det glada 80 talet LÀngtar redan tillbaka till Canal+ sÀndningarna, dom höll hög kvalité och nu Àr bilden plötsligt pissdÄlig! Skulle vara kul att höra vad Viasat har för förklaring men dom har aldrig prioriterat bildkvalitén tyvÀrr.
Hej, Har inget som helst problem med min bild (comhem), inget flimmer inget problem med ljud ingenting mer Àn tvÄ dÄliga lag ;-). Varken pÄ Viasat Sport HD eller Premier-kanalen. Motorola VIP-box via Onkyo 5007 till en Samsung PS58B855.. /T
Postad 23 August 2010 - 21:23
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlÀgg
Hej,
Har inget som helst problem med min bild (comhem), inget flimmer inget problem med ljud ingenting mer Àn tvÄ dÄliga lag ;-). Varken pÄ Viasat Sport HD eller Premier-kanalen.
Motorola VIP-box via Onkyo 5007 till en Samsung PS58B855..
/T
Inga bild- eller ljudproblem hÀr heller. Comhem via HD-box till TV. Det enda som stör Àr att Pool spelar som krattor
Postad 23 August 2010 - 21:41
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
Intressant. Jag har mycket bÀttre bild pÄ PL HD Àn pÄ Viasat Sport HD.
PL HD: 1080i
Viasat Sport HD: 720p
Humax CXHD-1000c, Panasonic PV70
EDIT: "mycket bÀttre bild" var vÀldigt informativt. Det jag frÀmst ser som skillnad Àr att panoreringsproblemen inte finns pÄ PL HD.
Redigerat av tomten08, 23 August 2010 - 22:00.
Postad 25 August 2010 - 13:37
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
ForumrÀv
-
-
887 inlÀgg
Antagligen har du dragit ner volymen pÄ boxen sÄ att kanaler med 2 kanalsljud skickas med lÀgre ljud medans kanaler med ac3 ljud (5.1) skickas oförÀndrat till förstÀrkaren och dÄ fÄr man dom dÀr ljudskillnaderna. Man löser det genom att endast Àndra ljud pÄ förstÀrkaren.
Trodde jag sjÀlv ocksÄ men jag hittar ingen instÀllning i ComHems humax pvr box dÀr man kan Àndra nÄgon nivÄ. Har för övrigt allt ljud genom förstÀrkaren alltid. Inga högtalare i tvn. Gissar att det finns nÄn instÀllning i förstÀrkaren dÄ angÄende hur 2 kanal och dolby hanteras nivÄmÀssigt om ingen annan har samma problem.
Postad 27 August 2010 - 15:28
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
HallÄ igen!
FÄr ursÀkta att jag inte varit sÄ aktiv de senaste dagarna. Ska skÀrpa mig!
Det stÀmmer att vi har haft mindre störningar avseende ljud och bild pÄ vissa av vÄra sportsÀndningar. NÀr problem som dessa uppstÄr felsöker vi alltid och gör vÄrt bÀsta för att ÄtgÀrda problemen sÄ snabbt som möjligt. Vi har nu tillsammans med vÄra samarbetspartners gjort en rad justeringar för att undvika bild- och ljudproblem framöver.
Verkar som om en del utav er som har comhem redan har lagt mÀrke till förbÀttring?
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 27 August 2010 - 15:41
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
Det Àr samma problem idag, jag kör via sattelit sÄ det verkar ligga nÄgot fel hos Viasat dÄ det uppstÄr pÄ alla sÀdningstyper, skulle tro att dom har nÄgon hÄrdvara som inte mÄr bra. SÄ hÀr dÄlig bild har man inte upplevt sen det glada 80 talet LÀngtar redan tillbaka till Canal+ sÀndningarna, dom höll hög kvalité och nu Àr bilden plötsligt pissdÄlig! Skulle vara kul att höra vad Viasat har för förklaring men dom har aldrig prioriterat bildkvalitén tyvÀrr.
Skulle du kunna vara nÄgot mer specifik? Vi har sÄ vitt jag vet inte haft nÄgra problem med varken ljud eller bild via vÄra setelit sÀndningar under den hÀr veckan. Skulle vara bra ifall du kunde vara nÄgot mer informativ. Vad upplevede du för problem? Vad har du för box? Vilken kanal gÀller det? Vilken match tittade du pÄ? HjÀlper du mig sÄ ska jag göra mitt bÀsta för att hjÀlpa dig! Du Àr alltid vÀlkommen att skicka mig ett PM om det Àr sÄ att du inte vill lÀgga ut informationen offentligt. MVH Linus Eriksson Viasat support
Redigerat av Linus Viasat support, 27 August 2010 - 15:42.
Postad 27 August 2010 - 15:47
bittorent ak47
-
bittorent ak47
-
ForumrÀv
-
-
677 inlÀgg
Jag tycker kvalitén pÄ sÀndningarna Àr riktigt bra, kör med comhems nya inspelningsbara hd box, kan ej modell siffran. Ljudet var superbt och bilden likasÄ. Kör genom marknÀtet om det nu spelar nÄgon roll.
Postad 27 August 2010 - 18:22
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlÀgg
Kvaliteten Àr bÀttre nu Àn första helgen. Jag har iaf inget speciellt som Comhem kund att anmÀrka pÄ
vad gÀller varken bild eller ljud.
Ăr oerhört nöjd med Viasats bevakning av PL :-)
Postad 27 August 2010 - 20:22
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
HallÄ igen!
Vi jobbar stÀndigt med att förbÀttra vÄran bevakning av PL just dÀrför Àr det vÀldigt skönt att höra att ni Àr nöjda med ljud och bild kvalitet!
Nu fÄr vi bara hoppas att vi fÄr underhÄllande matcher att se pÄ framöver.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 28 August 2010 - 09:54
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
ForumrÀv
-
-
701 inlÀgg
Hej Linus pÄ Viasat,
Kan du bekrÀfta vilken upplösning dom olika HD sportkanalerna sÀnds i?
Har Viasat Sport HD bytt frÄn 720p till 1080i?
Kommer Àven Champions League i höst sÀndas i 1080i? Förra sÀsongen var ju allt i 720p.
Postad 28 August 2010 - 13:07
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
Jaha. Blackburn - Arsenal pÄ Viasat Sport HD och samma skit IGEN. Flimmer pÄ de röda tröjorna.
Bra bild pÄ Premier League HD.
MÄttligt road av detta
Postad 28 August 2010 - 17:36
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
United - West Ham nu. Precis samma sak, om inte vÀrre. Fin bild pÄ PL HD.
UrsÀkta spammandet, men frustrationen Àr brutal.
Postad 29 August 2010 - 00:04
steffmoney
-
steffmoney
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
Hej Linus pÄ Viasat,
Varför sÀnder ni "pling i rutan" bara pÄ Viasat Fotboll och inte pÄ andra kanaler som ocksÄ sÀnder matcher pÄ lördag eftermiddag? Ni skulle Ätminstone kunna sÀnda "Pling" pÄ Viasat Sport HD ocksÄ sÄ man slipper vÀlja mellan bildkvalité och information.
Postad 29 August 2010 - 07:19
nobba
-
nobba
-
LĂ€rjunge
-
-
498 inlÀgg
Intressant. Jag har mycket bÀttre bild pÄ PL HD Àn pÄ Viasat Sport HD.
PL HD: 1080i Viasat Sport HD: 720p
Humax CXHD-1000c, Panasonic PV70
EDIT: "mycket bÀttre bild" var vÀldigt informativt. Det jag frÀmst ser som skillnad Àr att panoreringsproblemen inte finns pÄ PL HD.
SÄ hÀr upplever jag det ocksÄ. NÀr samma match gÄr pÄ bÄda hd-kanalerna Àr bilden pÄ PLHD bÀttre och lider inte av de katastrofala panoreringsstörningarna. Jag undrar om inte sÀndningen produceras i 1080i varefter viasat konverterar den till 720p för utsÀndning i VSHD. DÀr sabbar man dÄ bilden eftersom man förmodligen "snikat ur" pÄ utrustningen... Om merparten av HD-materialet kommer att vara i 1080i bör man nog Àndra utsÀndningsformat för att inte konvertera sönder allt. TyvÀrr tycker jag det luktar Viasat om detta...De gör en "Munson" som man skulle sagt i Kingpin :-)
Redigerat av nobba, 29 August 2010 - 07:24.
Postad 29 August 2010 - 14:38
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
HallÄ igen!
Ska ta och kolla upp precis vilka upplösningar vÄra olika HDTV kanaler sÀnder i, sÄ Äterkopplar jag hÀr i trÄden sÄ fort som möjligt.
Som jag förstĂ„r det sĂ„ upplever ni en bra bild pĂ„ Premier league HD och en nĂ„got sĂ€mre bild pĂ„ Viasat sport HD. Ăr det korrekt uppfattat?
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 29 August 2010 - 15:38
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
HallÄ igen!
Ska ta och kolla upp precis vilka upplösningar vĂ„ra olika HDTV kanaler sĂ€nder i, sĂ„ Ă„terkopplar jag hĂ€r i trĂ„den sĂ„ fort som möjligt. Som jag förstĂ„r det sĂ„ upplever ni en bra bild pĂ„ Premier league HD och en nĂ„got sĂ€mre bild pĂ„ Viasat sport HD. Ăr det korrekt uppfattat?
MVH Linus Eriksson Viasat support
Ja precis sÄ.
Postad 30 August 2010 - 08:31
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
AnvÀndare
-
-
111 inlÀgg
HallÄ igen!
Nu har jag fÄtt tag i informationen som ni har efterfrÄgat.
All Premier league produceras i 1080i, eftersom Viasat HD sÀnder i 720p sÄ mÄste vi konvertera signalen vilket medför viss försÀmring. Premier league HD sÀnds i 1080i och blir dÀrför ej konverterad.
Under hösten kommer vi att gÄ över till 1080i Àven pÄ Viasat HD för att slippa konvertera signalen, kan inte sÀga exakt nÀr detta ska ske.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 11 September 2010 - 13:05
Eurotrash
-
Eurotrash
-
Wannabe
-
-
28 inlÀgg
Jag försöker se pÄ Everton - Manchester United just nu pÄ Viasat Fotboll, och bilden Àr under all kritik. Extremt hackig bild, som om jag ser den pÄ en dÄlig internet-stream. Har upplevt nÀstan lika dÄlig bild pÄ andra matcher pÄ Viasat. Vems Àr felet? Jag har Viasat genom Comhem.
Postad 11 September 2010 - 13:23
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlÀgg
Jag försöker se pÄ Everton - Manchester United just nu pÄ Viasat Fotboll, och bilden Àr under all kritik. Extremt hackig bild, som om jag ser den pÄ en dÄlig internet-stream. Har upplevt nÀstan lika dÄlig bild pÄ andra matcher pÄ Viasat. Vems Àr felet? Jag har Viasat genom Comhem.
Yep samma hÀr. Riktigt usel bild. Se inlÀgget ovanför, Viasat vet om problemen. Surt att betala för sÄn hÀr kvalitet. Comhem vÀgrar att kompensera med motiveringen att det inte Àr deras fel. Edit. Viasat Sport HD. PL HD bra som vanligt
Redigerat av tomten08, 11 September 2010 - 13:24.
Postad 11 September 2010 - 13:46
stanly
-
stanly
-
Rookie
-
1 inlÀgg
Samma skit hÀr via parabol. Ringde kundtjÀnst och de sa Ät mig att dra ner kontrasten.
Drog ned till noll. Med resultatet fortfarande fladdrande tröjor.
Kom igen nu Viasat fixa problemet. PL HD har ju bra bild.
Postad 11 September 2010 - 15:39
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
Vill bara uttrycka min besvikelse över hur viasat hanterar PL sÀndningarna, speciellt lördag.
Fel 1: OOOOtroliga problem med ljudsync i nÀstan varje match, kÀnns dessutom igen frÄn CL sÀndningarna ocksÄ. Idag lö den 11/9 sÄ lyckades kommentatorerna deklarera MÄÄÄÄl ! lÄngt innan ens skottet var avlossat.
Fel2: Inget Pling i HD kanalerna, jag vill ha Pling och HD , hur svÄrt kan det vara ?
Fel3: Engelska kommentatorer pÄ "huvudmatchen" om man vill se den i HD.
NÀÀÀÀ, gör om gör rÀtt.
Postad 12 September 2010 - 09:16
Stringfellow
-
Stringfellow
-
ForumrÀv
-
-
625 inlÀgg
Vill bara uttrycka min besvikelse över hur viasat hanterar PL sÀndningarna, speciellt lördag.
Fel 1: OOOOtroliga problem med ljudsync i nÀstan varje match, kÀnns dessutom igen frÄn CL sÀndningarna ocksÄ. Idag lö den 11/9 sÄ lyckades kommentatorerna deklarera MÄÄÄÄl ! lÄngt innan ens skottet var avlossat.
Fel2: Inget Pling i HD kanalerna, jag vill ha Pling och HD , hur svÄrt kan det vara ?
Fel3: Engelska kommentatorer pÄ "huvudmatchen" om man vill se den i HD.
NÀÀÀÀ, gör om gör rÀtt.
Haha, rĂ€tt kul nĂ€r Niklas Holmgren skiker "MĂ
Ă
Ă
L" högt och tydligt precis nÀr hörnan slÄs, typ 1,5-2 sek innan Essien nickar.... Jag blev rÀtt förvirrad...
Postad 13 September 2010 - 15:49
torvaldur
-
torvaldur
-
ForumrÀv
-
-
907 inlÀgg
Hej Linus!
NÀr har ni planerat att tillÄta oss med HTPC att kunna komma Ät HD-sÀndningarna??
Postad 13 September 2010 - 21:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
Haha, rĂ€tt kul nĂ€r Niklas Holmgren skiker "MĂ
Ă
Ă
L" högt och tydligt precis nÀr hörnan slÄs, typ 1,5-2 sek innan Essien nickar.... Jag blev rÀtt förvirrad...
SÄ var det Àven via mitt icke-comhem-kabelnÀt, dvs inte ett ComHem fel... Ljud ur synk pÄ Viasat fotboll men ej pÄ Viasat sport. HD-kanalen har jag inte.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|