Dålig bildkvalitet Viasat Sport HD /Comhem
86 svar till detta ämne
Postad 16 augusti 2010 - 20:57
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Kära bröder och systrar. Er tomte behöver hjälp.
Jag upplever just nu en ganska taskig bildkvalitet på Viasat Sport HD. United piskar upp Newcastle men jag har ändå svårt att njuta av matchen, bildkvaliteten på Viasat är inte som tidigare i våras på Canal+. Jag ska försöka beskriva hur jag upplever det:
- Vid snabba bildförflyttningar upplever jag pixliga partier
- Vid närbilder på spelarna upplever jag att bilden flimmrar, speciellt på spelarnas tröjor
- Till och från blir det allmäna störningar i bilden
Detta är mycket frustrerande då jag inte hade samma problem med Canal+ Sport HD när de sände Premier League i våras. Det ska sägas att vid stillbilder är oftast bilden superb, bortsett från flimmer (framförallt på de röda tröjorna)
- Någon som ser matchen och upplever samma problem?
- Jag såg inte matcherna i helgen, men någon som gjorde det och kan berätta om kvaliteten då?
Jag har comhems första HD-box, Humax CXHD 1000C.
Tacksam för svar, extra julklappar till den som är snäll och kan hjälpa till.
/Santa.
Postad 16 augusti 2010 - 22:02
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Kära bröder och systrar. Er tomte behöver hjälp.
Jag upplever just nu en ganska taskig bildkvalitet på Viasat Sport HD. United piskar upp Newcastle men jag har ändå svårt att njuta av matchen, bildkvaliteten på Viasat är inte som tidigare i våras på Canal+. Jag ska försöka beskriva hur jag upplever det:
- Vid snabba bildförflyttningar upplever jag pixliga partier - Vid närbilder på spelarna upplever jag att bilden flimmrar, speciellt på spelarnas tröjor - Till och från blir det allmäna störningar i bilden
Detta är mycket frustrerande då jag inte hade samma problem med Canal+ Sport HD när de sände Premier League i våras. Det ska sägas att vid stillbilder är oftast bilden superb, bortsett från flimmer (framförallt på de röda tröjorna)
- Någon som ser matchen och upplever samma problem? - Jag såg inte matcherna i helgen, men någon som gjorde det och kan berätta om kvaliteten då?
Jag har comhems första HD-box, Humax CXHD 1000C.
Tacksam för svar, extra julklappar till den som är snäll och kan hjälpa till.
/Santa.
Har sett alla HD-matcherna i VS HD och lite ¨på VS PL HD. Inga bildproblem alls på någon av kanalerna. VS HD 720p är outstanding som vanligt o slår C+ panoreringsflimmer med hästlängder. Däremot ligger ljudet före vilket VS HD ofta gör i direktsändning. Samma box som dig i Orginal 720p (Orginal 1080i för VS PL HD).
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 16 augusti 2010 - 22:05.
Postad 16 augusti 2010 - 22:06
drhedda
-
drhedda
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
HAr samma problem. Men har ingen lösning. Hoppas att någon kan lösa det
Postad 16 augusti 2010 - 22:12
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tack strömkarln. Ljudproblemet märkte jag också. Du såg alltså inget alls av flimmret framförallt Uniteds tröjor? Nästan så att tröjorna skakade lite om du fattar. Har signalstyrka 58% och kvalitet 100%. Det som får mig att reagera är som sagt att detta aldrig var något bekymmer på C+. Enda skillnaden jag vet i utsändningen är att C+ sände i 1080i och Viasat i 720p. Min TV har några år på nacken, Panasonic PV70 men tror inte den spårat ur sedan i våras iaf HAr samma problem. Men har ingen lösning. Hoppas att någon kan lösa det
Har du sett samma problem vid andra matcher på Viasat, eller bara dagens?
Postad 17 augusti 2010 - 10:25
quetch
-
quetch
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Jag såg "flimret" på tjöjorna på min Tjock-TV. Så jag tror inte det har nåt att göra med just HD kanalerna.
Postad 17 augusti 2010 - 11:26
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Postad 17 augusti 2010 - 11:36
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Stämmer att jag också såg problemet på SD kanalen, glömde uppdatera tråden.
Såg ni samma problem i helgen?
Postad 17 augusti 2010 - 12:40
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4 329 inlägg
Problemet med ljud har jag märkt i flera år på Viasat sport HD, nästan alla NFL-matcher har fördröjning på bild jämfört med ljud. Samma sak med PL nu, riktigt trist.
Postad 17 augusti 2010 - 13:19
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Problemet med ljud har jag märkt i flera år på Viasat sport HD, nästan alla NFL-matcher har fördröjning på bild jämfört med ljud. Samma sak med PL nu, riktigt trist.
Helt uppenbart klarar Viasat inte av direktsändningar i HD avseende ljudsynkning, för repriserna av NFL-matcherna ligger ju rätt i ljudet.
Postad 18 augusti 2010 - 21:21
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Samma problem med flimmret finns på Premier League HD just nu, syns tydligast på Evertons tröjor.
Ingen bra start Viasat
Postad 20 augusti 2010 - 09:05
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hallå!
Otroligt tråkigt att en del utav er upplever problem med ljud och/eller bild under premier league sändningarna! Vi jobbar kontinuerligt med att våran bevakning av premier league ska vara så bra de bara kan bli.
Ska ärligt säga att jag så här på rakarm inte vet ifall detta är ett problem som ligger direkt hos oss, i länken mellan oss och comhem eller direkt hos comhem. Detta är den andra tråden på bara några dagar som avser just detta och så vitt jag kan förstå så är det enbart våra kunder som ser våra kanaler via comhem som upplever problem.
Jag kollade i måndags med våran support som hade övervakat söndagens match mellan Liverpool-Arsenal via satelitsändning och de hade inte uppmärksamamt några problem i synkroniseringen mellan ljud och bild. Dock så hade de något problem med ljudet som de tydligen bad om ursäkt om direkt i studion.
Jag ska ta och titta närmare på detta underdagen idag för att se om vi från våran sida kan uppmärksamma några problem.
MVH Linus Eriksson
Viasat Support
Postad 20 augusti 2010 - 17:26
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Kommer ihåg när Comhem började med HD, då hade deras första box kraftiga ljudproblem. Detta har jag för mig att de senare löste. Förutom det så hade Canal+ också problem i sin ända. Det var rätt enkelt att se att det var på den sidan då ljudet kunde ligga före i början av en halvlek för att mitt under match komma in i synk. Sista året jag hade Comhem så var detta problem så gott som borta. Däremot har Viasat Sport HD haft dessa problem sen start och jag upplevde aldrig att de gjorde någonting åt detta. Huruvida problemet ligger hos ComHem eller Viasat låter jag vara osagt, men då samma fel löstes för Canal+ så lutar det ju åt att det är på Viasatsidan det strular. Personligen har jag alltid misstänkt att ljudet av någon anledning ligger synkad med SD sändningen då denna normalt ligger någon sekund före.
Ska bli intressant att se om samma fel uppträder när ni väl får igång HD kanalerna hos Telia, vilket jag hoppas att de gör snarast!
Postad 20 augusti 2010 - 17:40
PH2000
-
PH2000
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Jag har Telia bredbands-TV i sovrummet.
Den aktuella matchen mellan Manchester United - Newcastle kollade jag på när den sändes (SD). Bilden var riktigt dålig! Detta är nog inte kopplat till ComHem, utan Viasat får nog snällt kolla upp vad som ligger bakom.
Postad 20 augusti 2010 - 17:53
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Bilden under den aktuella matchen var så dålig att jag slutade titta på matchen... :-(
Jag har Comhem och deras HD box.
Under helgen var det dock inga problem med HD utsändningarna eller SD sändningarna för den del heller.
Det var förmodligen något som störde i atmosfären (åska etc), vad jag tror.
Är annars oerhört nöjd med Viasats bevakning av PL. Kan man vara annat :-)
Postad 20 augusti 2010 - 18:26
Unregistered9f5b1f70
-
Unregistered9f5b1f70
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Bilden under den aktuella matchen var så dålig att jag slutade titta på matchen... :-( Jag har Comhem och deras HD box. Under helgen var det dock inga problem med HD utsändningarna eller SD sändningarna för den del heller. Det var förmodligen något som störde i atmosfären (åska etc), vad jag tror. Är annars oerhört nöjd med Viasats bevakning av PL. Kan man vara annat :-)
Varför kan inte studiosamtalen sändas på HD-kanalen utan bara på Viasat Fotboll? Måste väl bero på att reklamen normalt inte sänds på HD-kanalen.
Postad 20 augusti 2010 - 19:15
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Varför kan inte studiosamtalen sändas på HD-kanalen utan bara på Viasat Fotboll? Måste väl bero på att reklamen normalt inte sänds på HD-kanalen.
... vilket inte är någon skillnad från C +Sport HD. Har du HD får du ingen reklam (inklusive studio). Personligen har jag inga fysiska problem med att trycka på fjärrkontrollen och byta kanal om jag mot förmodan skulle vilja lyssna på fjolleriet i studion - men jag går hellre o pissar. Skulle studion också vara i HD skulle man ha svårt o hålla sig
Postad 21 augusti 2010 - 14:42
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1 592 inlägg
Nu sänder de på HD-kanalen också.
Postad 21 augusti 2010 - 19:47
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Är det bara hos mig som Viasat Sport HD ligger ungefär 20 decibels högre än alla andra kanaler? Jävligt jobbigt när man zappar.
Viasat Sport HD har en dolby digital logga nere till vänster när man byter kanal. Där det står 720p, 16:9 etc. Det har ingen av dom andra kanalerna. Lösning?
Tittar via ComHem (3 hål i väggen variant).
Angående bilden så har jag på Viasat Premier League HD ibland små korta 'frysningar' av bilden och ljudet flippar ibland ut fullständigt (typ 3 gånger halvlek) och låter som Hacke Hackspett eller nåt. Bildproblemen ser jag ibland även på andra kanaler men ljudproblemet har jag inte stött på vad jag minns.
Postad 21 augusti 2010 - 20:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Är det bara hos mig som Viasat Sport HD ligger ungefär 20 decibels högre än alla andra kanaler? Jävligt jobbigt när man zappar.
Antagligen har du dragit ner volymen på boxen så att kanaler med 2 kanalsljud skickas med lägre ljud medans kanaler med ac3 ljud (5.1) skickas oförändrat till förstärkaren och då får man dom där ljudskillnaderna. Man löser det genom att endast ändra ljud på förstärkaren.
Redigerat av Leatherface, 21 augusti 2010 - 20:03.
Postad 22 augusti 2010 - 16:16
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Fint mål av Scholes nu på Viasat Sport HD. Synd då att bildkvaliteten återigen är dålig med fladdrande bild. Linus, någon uppdatering på felsökningen?
Postad 22 augusti 2010 - 18:00
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Fint mål av Scholes nu på Viasat Sport HD. Synd då att bildkvaliteten återigen är dålig med fladdrande bild.
Linus, någon uppdatering på felsökningen?
Bilden och ljudet är felfritt hos mig. Blev dock lite orolig just innan matchen skulle börja eftersom ljudet via optisk kabel till hemmabion inte fungerade på Viasat Sport HD (alla andra kanaler fungerade). Förhoppningsvis har ljud och bild rättat till sig för gott nu
Postad 22 augusti 2010 - 18:40
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1 592 inlägg
Bilden och ljudet är felfritt hos mig. 
+1 Kontrollera era inställningar.
Postad 23 augusti 2010 - 09:48
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 552 inlägg
Ja denna helg var mycke bättre än förra helgen. Hoppas det håller i sig.
Postad 23 augusti 2010 - 17:23
qrist
-
qrist
-
Användare
-
-
111 inlägg
Bilden på PL HD via comhem är bra för mig men ljudet däremot är rätt kasst - låter burkigt och som att det skulle vara väldigt låg bitrate.
Postad 23 augusti 2010 - 20:08
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
- Vid närbilder på spelarna upplever jag att bilden flimmrar, speciellt på spelarnas tröjor
Av någon anledning syns detta fenomen absolut tydligast på röda tröjor. Uniteds igår och Liverpools idag, samma sak. Upplever det som ett flimmer på tröjorna ikväll också.
Postad 23 augusti 2010 - 21:00
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 696 inlägg
Det är samma problem idag, jag kör via sattelit så det verkar ligga något fel hos Viasat då det uppstår på alla sädningstyper, skulle tro att dom har någon hårdvara som inte mår bra. Så här dålig bild har man inte upplevt sen det glada 80 talet
Längtar redan tillbaka till Canal+ sändningarna, dom höll hög kvalité och nu är bilden plötsligt pissdålig!
Skulle vara kul att höra vad Viasat har för förklaring men dom har aldrig prioriterat bildkvalitén tyvärr.
Postad 23 augusti 2010 - 21:18
Tobias_
-
Tobias_
-
Rookie
-
3 inlägg
Det är samma problem idag, jag kör via sattelit så det verkar ligga något fel hos Viasat då det uppstår på alla sädningstyper, skulle tro att dom har någon hårdvara som inte mår bra. Så här dålig bild har man inte upplevt sen det glada 80 talet Längtar redan tillbaka till Canal+ sändningarna, dom höll hög kvalité och nu är bilden plötsligt pissdålig! Skulle vara kul att höra vad Viasat har för förklaring men dom har aldrig prioriterat bildkvalitén tyvärr.
Hej, Har inget som helst problem med min bild (comhem), inget flimmer inget problem med ljud ingenting mer än två dåliga lag ;-). Varken på Viasat Sport HD eller Premier-kanalen. Motorola VIP-box via Onkyo 5007 till en Samsung PS58B855.. /T
Postad 23 augusti 2010 - 21:23
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Hej,
Har inget som helst problem med min bild (comhem), inget flimmer inget problem med ljud ingenting mer än två dåliga lag ;-). Varken på Viasat Sport HD eller Premier-kanalen.
Motorola VIP-box via Onkyo 5007 till en Samsung PS58B855..
/T
Inga bild- eller ljudproblem här heller. Comhem via HD-box till TV. Det enda som stör är att Pool spelar som krattor
Postad 23 augusti 2010 - 21:41
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Intressant. Jag har mycket bättre bild på PL HD än på Viasat Sport HD.
PL HD: 1080i
Viasat Sport HD: 720p
Humax CXHD-1000c, Panasonic PV70
EDIT: "mycket bättre bild" var väldigt informativt. Det jag främst ser som skillnad är att panoreringsproblemen inte finns på PL HD.
Redigerat av tomten08, 23 augusti 2010 - 22:00.
Postad 25 augusti 2010 - 13:37
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Antagligen har du dragit ner volymen på boxen så att kanaler med 2 kanalsljud skickas med lägre ljud medans kanaler med ac3 ljud (5.1) skickas oförändrat till förstärkaren och då får man dom där ljudskillnaderna. Man löser det genom att endast ändra ljud på förstärkaren.
Trodde jag själv också men jag hittar ingen inställning i ComHems humax pvr box där man kan ändra någon nivå. Har för övrigt allt ljud genom förstärkaren alltid. Inga högtalare i tvn. Gissar att det finns nån inställning i förstärkaren då angående hur 2 kanal och dolby hanteras nivåmässigt om ingen annan har samma problem.
Postad 27 augusti 2010 - 15:28
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hallå igen!
Får ursäkta att jag inte varit så aktiv de senaste dagarna. Ska skärpa mig!
Det stämmer att vi har haft mindre störningar avseende ljud och bild på vissa av våra sportsändningar. När problem som dessa uppstår felsöker vi alltid och gör vårt bästa för att åtgärda problemen så snabbt som möjligt. Vi har nu tillsammans med våra samarbetspartners gjort en rad justeringar för att undvika bild- och ljudproblem framöver.
Verkar som om en del utav er som har comhem redan har lagt märke till förbättring?
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 27 augusti 2010 - 15:41
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Det är samma problem idag, jag kör via sattelit så det verkar ligga något fel hos Viasat då det uppstår på alla sädningstyper, skulle tro att dom har någon hårdvara som inte mår bra. Så här dålig bild har man inte upplevt sen det glada 80 talet Längtar redan tillbaka till Canal+ sändningarna, dom höll hög kvalité och nu är bilden plötsligt pissdålig! Skulle vara kul att höra vad Viasat har för förklaring men dom har aldrig prioriterat bildkvalitén tyvärr.
Skulle du kunna vara något mer specifik? Vi har så vitt jag vet inte haft några problem med varken ljud eller bild via våra setelit sändningar under den här veckan. Skulle vara bra ifall du kunde vara något mer informativ. Vad upplevede du för problem? Vad har du för box? Vilken kanal gäller det? Vilken match tittade du på? Hjälper du mig så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig! Du är alltid välkommen att skicka mig ett PM om det är så att du inte vill lägga ut informationen offentligt. MVH Linus Eriksson Viasat support
Redigerat av Linus Viasat support, 27 augusti 2010 - 15:42.
Postad 27 augusti 2010 - 15:47
bittorent ak47
-
bittorent ak47
-
Forumräv
-
-
677 inlägg
Jag tycker kvalitén på sändningarna är riktigt bra, kör med comhems nya inspelningsbara hd box, kan ej modell siffran. Ljudet var superbt och bilden likaså. Kör genom marknätet om det nu spelar någon roll.
Postad 27 augusti 2010 - 18:22
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Kvaliteten är bättre nu än första helgen. Jag har iaf inget speciellt som Comhem kund att anmärka på
vad gäller varken bild eller ljud.
Är oerhört nöjd med Viasats bevakning av PL :-)
Postad 27 augusti 2010 - 20:22
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hallå igen!
Vi jobbar ständigt med att förbättra våran bevakning av PL just därför är det väldigt skönt att höra att ni är nöjda med ljud och bild kvalitet!
Nu får vi bara hoppas att vi får underhållande matcher att se på framöver.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 28 augusti 2010 - 09:54
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Hej Linus på Viasat,
Kan du bekräfta vilken upplösning dom olika HD sportkanalerna sänds i?
Har Viasat Sport HD bytt från 720p till 1080i?
Kommer även Champions League i höst sändas i 1080i? Förra säsongen var ju allt i 720p.
Postad 28 augusti 2010 - 13:07
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jaha. Blackburn - Arsenal på Viasat Sport HD och samma skit IGEN. Flimmer på de röda tröjorna.
Bra bild på Premier League HD.
Måttligt road av detta
Postad 28 augusti 2010 - 17:36
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
United - West Ham nu. Precis samma sak, om inte värre. Fin bild på PL HD.
Ursäkta spammandet, men frustrationen är brutal.
Postad 29 augusti 2010 - 00:04
steffmoney
-
steffmoney
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej Linus på Viasat,
Varför sänder ni "pling i rutan" bara på Viasat Fotboll och inte på andra kanaler som också sänder matcher på lördag eftermiddag? Ni skulle åtminstone kunna sända "Pling" på Viasat Sport HD också så man slipper välja mellan bildkvalité och information.
Postad 29 augusti 2010 - 07:19
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Intressant. Jag har mycket bättre bild på PL HD än på Viasat Sport HD.
PL HD: 1080i Viasat Sport HD: 720p
Humax CXHD-1000c, Panasonic PV70
EDIT: "mycket bättre bild" var väldigt informativt. Det jag främst ser som skillnad är att panoreringsproblemen inte finns på PL HD.
Så här upplever jag det också. När samma match går på båda hd-kanalerna är bilden på PLHD bättre och lider inte av de katastrofala panoreringsstörningarna. Jag undrar om inte sändningen produceras i 1080i varefter viasat konverterar den till 720p för utsändning i VSHD. Där sabbar man då bilden eftersom man förmodligen "snikat ur" på utrustningen... Om merparten av HD-materialet kommer att vara i 1080i bör man nog ändra utsändningsformat för att inte konvertera sönder allt. Tyvärr tycker jag det luktar Viasat om detta...De gör en "Munson" som man skulle sagt i Kingpin :-)
Redigerat av nobba, 29 augusti 2010 - 07:24.
Postad 29 augusti 2010 - 14:38
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hallå igen!
Ska ta och kolla upp precis vilka upplösningar våra olika HDTV kanaler sänder i, så återkopplar jag här i tråden så fort som möjligt.
Som jag förstår det så upplever ni en bra bild på Premier league HD och en något sämre bild på Viasat sport HD. Är det korrekt uppfattat?
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 29 augusti 2010 - 15:38
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hallå igen!
Ska ta och kolla upp precis vilka upplösningar våra olika HDTV kanaler sänder i, så återkopplar jag här i tråden så fort som möjligt. Som jag förstår det så upplever ni en bra bild på Premier league HD och en något sämre bild på Viasat sport HD. Är det korrekt uppfattat?
MVH Linus Eriksson Viasat support
Ja precis så.
Postad 30 augusti 2010 - 08:31
Linus Viasat support
-
Linus Viasat support
-
Användare
-
-
111 inlägg
Hallå igen!
Nu har jag fått tag i informationen som ni har efterfrågat.
All Premier league produceras i 1080i, eftersom Viasat HD sänder i 720p så måste vi konvertera signalen vilket medför viss försämring. Premier league HD sänds i 1080i och blir därför ej konverterad.
Under hösten kommer vi att gå över till 1080i även på Viasat HD för att slippa konvertera signalen, kan inte säga exakt när detta ska ske.
MVH Linus Eriksson
Viasat support
Postad 11 september 2010 - 13:05
Eurotrash
-
Eurotrash
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag försöker se på Everton - Manchester United just nu på Viasat Fotboll, och bilden är under all kritik. Extremt hackig bild, som om jag ser den på en dålig internet-stream. Har upplevt nästan lika dålig bild på andra matcher på Viasat. Vems är felet? Jag har Viasat genom Comhem.
Postad 11 september 2010 - 13:23
tomten08
-
tomten08
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag försöker se på Everton - Manchester United just nu på Viasat Fotboll, och bilden är under all kritik. Extremt hackig bild, som om jag ser den på en dålig internet-stream. Har upplevt nästan lika dålig bild på andra matcher på Viasat. Vems är felet? Jag har Viasat genom Comhem.
Yep samma här. Riktigt usel bild. Se inlägget ovanför, Viasat vet om problemen. Surt att betala för sån här kvalitet. Comhem vägrar att kompensera med motiveringen att det inte är deras fel. Edit. Viasat Sport HD. PL HD bra som vanligt
Redigerat av tomten08, 11 september 2010 - 13:24.
Postad 11 september 2010 - 13:46
stanly
-
stanly
-
Rookie
-
1 inlägg
Samma skit här via parabol. Ringde kundtjänst och de sa åt mig att dra ner kontrasten.
Drog ned till noll. Med resultatet fortfarande fladdrande tröjor.
Kom igen nu Viasat fixa problemet. PL HD har ju bra bild.
Postad 11 september 2010 - 15:39
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vill bara uttrycka min besvikelse över hur viasat hanterar PL sändningarna, speciellt lördag.
Fel 1: OOOOtroliga problem med ljudsync i nästan varje match, känns dessutom igen från CL sändningarna också. Idag lö den 11/9 så lyckades kommentatorerna deklarera Måååål ! långt innan ens skottet var avlossat.
Fel2: Inget Pling i HD kanalerna, jag vill ha Pling och HD , hur svårt kan det vara ?
Fel3: Engelska kommentatorer på "huvudmatchen" om man vill se den i HD.
Nääää, gör om gör rätt.
Postad 12 september 2010 - 09:16
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Vill bara uttrycka min besvikelse över hur viasat hanterar PL sändningarna, speciellt lördag.
Fel 1: OOOOtroliga problem med ljudsync i nästan varje match, känns dessutom igen från CL sändningarna också. Idag lö den 11/9 så lyckades kommentatorerna deklarera Måååål ! långt innan ens skottet var avlossat.
Fel2: Inget Pling i HD kanalerna, jag vill ha Pling och HD , hur svårt kan det vara ?
Fel3: Engelska kommentatorer på "huvudmatchen" om man vill se den i HD.
Nääää, gör om gör rätt.
Haha, rätt kul när Niklas Holmgren skiker "MÅÅÅL" högt och tydligt precis när hörnan slås, typ 1,5-2 sek innan Essien nickar.... Jag blev rätt förvirrad...
Postad 13 september 2010 - 15:49
torvaldur
-
torvaldur
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Hej Linus!
När har ni planerat att tillåta oss med HTPC att kunna komma åt HD-sändningarna??
Postad 13 september 2010 - 21:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Haha, rätt kul när Niklas Holmgren skiker "MÅÅÅL" högt och tydligt precis när hörnan slås, typ 1,5-2 sek innan Essien nickar.... Jag blev rätt förvirrad...
Så var det även via mitt icke-comhem-kabelnät, dvs inte ett ComHem fel... Ljud ur synk på Viasat fotboll men ej på Viasat sport. HD-kanalen har jag inte.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 705i Atmos
Anton
2025-05-20 10:45:14
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|