Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

anysee E7 T2C

463 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nytt tv-kort från Anysee (66 medlem(mar) har röstat)

Intressant?

  1. Ja (63 röster [95.45%])

    Procent av omröstning: 95.45%

  2. Nej (3 röster [4.55%])

    Procent av omröstning: 4.55%

Rösta Gäster kan inte rösta
Anysee E7 T2C (TV-kort) 4 7,89 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 22 augusti 2010 - 16:46

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
anysee verkar ha en ny produkt på G med en DVB-T2 mottagare i sig!
http://anysee.com/en...anyseeE7T2C.php

Någon som vet när/om denna kommer till Sverige/Europa?

#2

Postad 22 augusti 2010 - 17:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Klart intressant särskilt som det stod i spec att man kunde använda flera samtidigt, nackdelen är att den är extern men man kanske kan gömma undan den någonstans.

#3

Postad 23 augusti 2010 - 19:20

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0
Jag ser det bara som positivt att den är extern, då kan man hålla själva htpc liten och slimmad.

Nu är det bara att hålla tummen att den funkar för Boxer, oroande ex att man inte ser något om CI+. Undrar dessutom om det räcker med ett CA-kort om man ska använda flera för multi-tuner-funktionaliteten.

#4

Postad 24 augusti 2010 - 06:43

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Skriv gärna om det här i Tråden:

tillgängliga dvb-t2 produkter, egen import?
https://www.minhembi...howtopic=257123

också.

#5

Postad 24 augusti 2010 - 07:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag ser det bara som positivt att den är extern, då kan man hålla själva htpc liten och slimmad.

Nu är det bara att hålla tummen att den funkar för Boxer, oroande ex att man inte ser något om CI+. Undrar dessutom om det räcker med ett CA-kort om man ska använda flera för multi-tuner-funktionaliteten.


Fler lådor i tvbänken är inget alternativ och även i serverskåpet börjar det bli fullt :) och ska jag kunna ha den i serverskåpet så måste den ha stöd i dvblink.

Du kommer säkert att behöva ha tvillingkort för att kunna använda dualtuner tyvärr, man kan ju alltid hoppas på att det kommer softcams som har stöd för den kryptering boxer kommer att använda vad det nu blir för något.

#6

Postad 24 augusti 2010 - 08:24

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

Skriv gärna om det här i Tråden:

tillgängliga dvb-t2 produkter, egen import?
https://www.minhembi...howtopic=257123

också.

Tyckte du att det var svårt att själv lägga in ett svar i den tråden med länk hit? :)

#7

Postad 20 december 2010 - 05:49

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Drog iväg ett mail till Anysee för att höra när E7 T2C är på gång. Fick följande svar.

Dear Mr X,

Thanks for your kind e-mail.
I would like to inform you that E7 T2C model will be ready in the beginning of January at least.
Many thanks for your kind patience and best regards.


Redigerat av whome, 21 januari 2011 - 20:01.


#8

Postad 22 december 2010 - 12:09

m_thread
  • m_thread
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej

Postar det svar jag fått från Thomas Pörtfors på Daimler Sweden AB (Nordisk Distributör av Anysee) för de som är intresserade.

----------------->
2010-12-07

Hej

Just nu är E7 T2/C på test hos Microsoft.

Under den tid jag testade en, fungerade det klockrent
i Win7 Mediacenter. Jag provade med både Boxers Mpeg4 CAM
och den nya CI+ CAM:en

Troligtvis har man inte infört CI+ systemet fullt ut ännu.

TV-kort erhåller inte CI+ licens (hårdvara), så möjligtvis kommer
E7 T2/C endast kunna visa FTA HD kanaler i framtiden.
Men fn. ser jag Canal+ Sport HD, MTVN HD och NG HD
med vanlig Mpeg4 CAM.

Tillverkaren meddelade att tillverkning inte kommer igång förrän
I mitten av december, så vi får nog vänta till Januari.

Mvh
Thomas Pörtfors
Daimler Sweden AB (Nordisk distributör)
<-----------------

#9

Postad 22 december 2010 - 20:43

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Har inget emot Thomas svar men jag tycker det är lite märkligt att skicka grejer till MS för testning. Vad leder det till? Knappast robusthet eller kompatibilitet. Finns MS "stämplar" på ganska många saker som fungerar halvbra. Men det är väl klart att MS tar en slant för besväret att testa. Och vill någon (t.ex. Anysee vill betala) så tror jag inte MS säger stop.

Men det är som att skicka grejer till Linus Torvalds...

Helst skulle jag vilja köra Anysee under Linux. Hoppas det kommer hårdvarustöd hyfsat snabbt. Dagens Anysee-boxar fungerar fint under Linux bortsett från kortläsaren. Det problemet borde försvinna med E7 T2C eftersom det är en riktig CAM. :)

http://www.linuxtv.o....php/Anysee_E30

#10

Postad 23 december 2010 - 23:42

ernstp
  • ernstp
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Ooh det här är precis vad jag är intresserad av. Hoppas det här med CI+ inte blir några problem bara!
Och att Boxer inte låser sina kort till vissa boxar.

#11

Postad 03 januari 2011 - 14:54

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Provkör just nu E7 T2C. Den verkar byta kanal till SVT HD bra mycket snabbare än "PCTV nanostick T2" som jag kört i driftsmiljön ett litet tag nu (driftsmiljön = familjens tv i vardagsrummet :-D )

Återkommer med mer info när jag testat hur det är med CI platsen för CA modul osv.

#12

Postad 03 januari 2011 - 17:08

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Har inte lyckats få igång några HD-kanaler som går kodade. Provat med Boxer CAM, Viaccess röda och en Dilog CAM. Alla andra kodade kanaler funkar finfint. Vi får väl se om någon annan lyckas bättre.... jag klurar vidare...

#13

Postad 04 januari 2011 - 14:21

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Trist att höra att den inte lyckas avkoda HD-kanaler. Det hade man ju hoppats på...
Den faller ju en del i värde om den inte kan göra det.

Hur går det med att avkoda kanaler som inte är HD?

#14

Postad 04 januari 2011 - 14:27

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Hur går det med att avkoda kanaler som inte är HD?

Vilken del av "Alla andra kodade kanaler funkar finfint." var det du inte förstod ?

:)

#15

Postad 04 januari 2011 - 14:30

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Vilken del av "Alla andra kodade kanaler funkar finfint." var det du inte förstod ?

:)


Läser som en kratta... :lol:

#16

Postad 08 januari 2011 - 22:16

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Nu ligger jag på... ;)
Inget nytt ang. kodade HD-kanaler?

Och @whome, var beställde du boxen ifrån?

#17

Postad 14 januari 2011 - 17:33

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Kom ett paket idag.
Bifogad fil  DSC00764.JPG   299,85K   13 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC00771.JPG   326,16K   11 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC00781.JPG   239,73K   13 Antal nerladdningar

Som Magnus redan har skrivit så funkar bara Svt:s HD-kanaler. Inte de kodade HD-kanalerna. Lite synd.

I övrigt verkar det fungera fint. Helt OK att få kodade kanaler i Media Center.Kan nog bli en storsäljare om de hade fått till kodade HD-kanaler.

Kanalbyten går rimligt fort. Satte upp HTS Tvheadend . Den är ännu snabbare. Vore kanon om det kom Linux-drivisar så att man kan köra E7:an med HTS!

#18

Postad 14 januari 2011 - 19:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Ni som testat har ni köpt en CI+ modul? Ett krav att man har enligt boxer om man inte har deras box. Såg att EG hade det för 690kr
Länk till EGs modul.

#19

Postad 14 januari 2011 - 20:13

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag är osäker på om min CA-modul är en CI+. Det är en Neotion
http://www.boxer.se/...nda-ca-moduler/
Det står inte något om CI+ på den.

Men enligt Anysee så är deras box inte CI+ kompatibel heller så jag tror inte det har så stor betydelse. Funkar nog inte med E7 T2C om Robet har slagt på kravet på CI+. Det är nog kört skulle jag gissa.

Men man får vara glad för det lilla. Det är helt OK att få till kodade kanaler i Media Center. Och Svt HD1 och Svt HD2 funkar ju bra.

#20

Postad 14 januari 2011 - 20:49

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Nån som vet om den släpts i sverige eller när den kommer att släppas? Sugen på att testa den :)

#21

Postad 15 januari 2011 - 04:55

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Ni som testat har ni köpt en CI+ modul?

Alltså, har jag missat nåt, eller är det inte så att man allmänt sett ska ha en CI-modul i vilket man sätter en CA-modul. Och om man vill klara CI+-kanaler så är skillnaden att både CI-modul och CA-modul ska vara gjorda för CI+? Och att den produkt som diskuteras här är just en CI-modul från Anysee? Varför skulle man då köpa till en separat "CI+ modul"? Ännu en CI-modul kan man väl inte koppla ihop med Anysees CI-modul? Eller du kanske menar en CA-modul som klarar CI+? Tycker bilden på Elgiganten ser ut som en CA-modul fast rubriken säger "CI+ modul". Att dess namn tycks vara "CAMOD99023" tyder på att det är en CA-modul. Förvirringen är stor... ;)

#22

Postad 15 januari 2011 - 11:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Alltså, har jag missat nåt, eller är det inte så att man allmänt sett ska ha en CI-modul i vilket man sätter en CA-modul. Och om man vill klara CI+-kanaler så är skillnaden att både CI-modul och CA-modul ska vara gjorda för CI+? Och att den produkt som diskuteras här är just en CI-modul från Anysee? Varför skulle man då köpa till en separat "CI+ modul"? Ännu en CI-modul kan man väl inte koppla ihop med Anysees CI-modul? Eller du kanske menar en CA-modul som klarar CI+? Tycker bilden på Elgiganten ser ut som en CA-modul fast rubriken säger "CI+ modul". Att dess namn tycks vara "CAMOD99023" tyder på att det är en CA-modul. Förvirringen är stor... ;)


Boxer har också bytt namn på det så man behöver en CI+ Module tyvärr visar inte boxer nån på sin sida som utryckligen är ci+ man skriver bara att man behöver den om man har en tv med dvb-t2 mottagare
Länk till boxer

Edit/ Hittade denna som det som är märkt med CI+ Länk

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 15 januari 2011 - 11:18.


#23

Postad 17 januari 2011 - 16:05

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Magnus har postat på tystpc.nu att han även fått igång de kodade HD-kanalerna. :blink:

http://www.tystpc.nu...opic.php?t=4562

Magnus, kan du berätta/bekräfta?

mvh,
Daniel.

#24

Postad 17 januari 2011 - 20:06

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Verkar som om Robert inte riktigt har fått igång så många HD-kanaler ännu. Men snart så.

HDTV-kanaler hos Boxer
Läs mer om Boxers HD-kanaler nedan. SVT1 HD och SVT2 HD går att se utan abonnemang.
SVT1 HD
SVT2 HD
TV3 HD (Startar 1 mars)
TV4 HD (Har inte börjat sända hos Boxer ännu)
Kanal 5 HD (Startar 1 februari)
MTVN HD
National Geographic Channel HD
CANAL+ Sport HD
Alla dessa kanaler sänder med en teknik som heter DVB-T2, för att se dem krävs att du har en box eller en TV med stöd för detta.

http://www.boxer.se/...v/CampainPage1/

#25

Postad 18 januari 2011 - 13:41

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Det kan vara så att jag har fel kort eller abonnemang.

Robert har börjat sälja ett HD-abonnemang (som jag inte har) för 59 kr/månad. Vet inte om HD-kanalerna ingår i något annat paket. Verkar dock lite knasigt att betala för ett paket som inte har börjat sända...

Ska kolla med Robert. Drog iväg ett mail men han har slutat att svara på mail. Man måste ringa...

#26

Postad 18 januari 2011 - 13:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det kan vara så att jag har fel kort eller abonnemang.

Robert har börjat sälja ett HD-abonnemang (som jag inte har) för 59 kr/månad. Vet inte om HD-kanalerna ingår i något annat paket. Verkar dock lite knasigt att betala för ett paket som inte har börjat sända...

Ska kolla med Robert. Drog iväg ett mail men han har slutat att svara på mail. Man måste ringa...



Vissa av kanalerna har ju börjat sända. Och ja, du måste ha hdpaketet för att kunna se alla utom svt1 och 2 HD

#27

Postad 18 januari 2011 - 14:45

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Canal+ Sport HD borde väl ligga i Canal+ paketet (som jag inte har), eller?

Tv3 HD, TV4 HD och Kanal 5 HD har inte börjat sända.

Det är väl bara Mtv HD och National Geographic HD som har kommit igång och sända HD och som är krypterade (i HD-paketet). Vet inte om jag är så intresserad av Mtv.

Jag vet inte om jag är intresserad av att betala 59 kr/månaden för en kanal - National Geographics HD. Men snart kommer det flera. I februari ska femman starta och i mars 3:an. När 4:an ska starta har de inte meddelat ännu.

Svt 1 och 2 HD funkar. Och så givetvis alla SD-kanaler.

#28

Postad 18 januari 2011 - 17:19

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Canal+ Sport HD borde väl ligga i Canal+ paketet (som jag inte har), eller?
...

Om du går in på http://www.boxer.se/...nnemang/Jamfor/ så kan du se vilka kanaler som ingår i vilket paket.
Kort uttryckt måste du ha "Boxer HD"-paketet för att se (idag) "National Geograpic Channel HD" och "MTVN HD". Känns som det är värt att betala 59 kr/mån för det, eller? :)
För att kunna se "CANAL+ Sport HD" måste du ha "Boxer CANAL+ med HD"-paketet för 35 kr/mån (extra).

#29

Postad 18 januari 2011 - 18:47

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Magnus har postat på tystpc.nu att han även fått igång de kodade HD-kanalerna. :)

http://www.tystpc.nu...opic.php?t=4562

Magnus, kan du berätta/bekräfta?

mvh,
Daniel.



Jepp, alla HD-kanalerna funkar finfint. Man måste ha ett smartcard v4. Jag hade ett ganska nytt smartcard men det var v3.5 och då lirade inte HD-kanalerna och inte heller Canal+ Series som tydligen går under samma kodning av någon anledning torts att den varken är DVB-T2 eller HD. Men allt lirar som sagt inne i WMC. Sen har ju varken TV3, TV4 eller kanal 5 fått igång sina HD-sändningar i marknätet men med den här lösningen står man ju redo! Jag kör f.n. en mix av FloppyDTV och Anysee. Bra att de lirar ihop i samma burk.

Canal+ Sport HD borde väl ligga i Canal+ paketet (som jag inte har), eller?

Tv3 HD, TV4 HD och Kanal 5 HD har inte börjat sända.

Det är väl bara Mtv HD och National Geographic HD som har kommit igång och sända HD och som är krypterade (i HD-paketet). Vet inte om jag är så intresserad av Mtv.

Jag vet inte om jag är intresserad av att betala 59 kr/månaden för en kanal - National Geographics HD. Men snart kommer det flera. I februari ska femman starta och i mars 3:an. När 4:an ska starta har de inte meddelat ännu.

Svt 1 och 2 HD funkar. Och så givetvis alla SD-kanaler.


Stämmmer bra om kanalutbudet, dvs det som sänds just nu är:

MTV N HD
National Geographic HD
Canal+ HD
SVT1 HD
SVT2 HD

"Canal+ Sport HD" eller om den heter "Canal+ HD" är inte helt uppenbart för mig. De sänder nämligen filmer ibland. De kanske inte har bestämt sig än ;)

Redigerat av Magnus Thome, 18 januari 2011 - 18:49.


#30

Postad 18 januari 2011 - 20:05

rickardhansson
  • rickardhansson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hur tar man reda på vilken version av Smartcard man har? Om har för låg version är det då bara att ringa Boxer och be om nytt?

#31

Postad 18 januari 2011 - 21:12

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hur tar man reda på vilken version av Smartcard man har? Om har för låg version är det då bara att ringa Boxer och be om nytt?


När man beställer hd-paket så skickas ett nytt abb-kort ut automatiskt står det på boxers hemsida iaf.

#32

Postad 18 januari 2011 - 23:44

Dyfa
  • Dyfa
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Tack Magnus. Det låter ju mycket lovande. :)

När kommer Anysee E7 till Sverige? Vem säljer den och till ungefär vilket pris?

mvh,
Daniel.

#33

Postad 22 januari 2011 - 23:40

Unregisterede99ff3a2
  • Unregisterede99ff3a2
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Magnus, detta låter verkligen intressant. Några frågor från en noob om det är OK:

1. När du spelar in kodade kanaler (t ex kanal 5 eller MTVN HD) på din HDD från Anysee via USB2.0 i WMC blir den resulterande filen då en helt öppen MPG-fil som kan läsas av vilken mediaspelare som helst via nätverket?

2. Vad blev kostnaden för din E7 med frakt, moms, tull och hela kitet?

3. Var köpte du in den?

4. Använder du en CI+ modul och ett HD-kort från Boxer? Det verkar som om det inte är tänkt att CI+ ska funka i dator-applikationer av DVB-T2 enligt diverse källor (Thomas Pörtfors på Daimler och en kille jag haft kontakt med på Mystique).

5. Vet du om man kan köpa två E7 och få dem att fungera som dubbeltuner på bara ett Boxer-kort?

6. Fungerar DVB-textning vid inspelning med E7?

Stort tack för all info du kan delge!

#34

Postad 22 januari 2011 - 23:52

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Kan inte svara på alla frågor men iaf på nån.

1. Bör bli en öppen fil, men den kan inte spelas på andra spelare utan att konverters. Mce har sitt eget format *.wtv i W7 och i tidigare mce så hette filformetet *.dvr-ms. Dock så har jag för mig att *.wtv har stöd för att även bibehålla eventuella drm, finns ju dock sätt att gå runt det också.

7. Eftersom att det som spelas in är datastreamen så får du med även text och om det finns flera ljudspår osv.

#35

Postad 23 januari 2011 - 20:55

Niclas P
  • Niclas P
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har kört Anysee E7 S2 ett tag nu tillsammans med en FireDTV DVB-T i W7, och det fungerar mycket bra. Kul att se att T2 versionen också verkar fungera mot boxers HD-sändningar. Köpte min E7:a från Maison du Numerique i Frankrike. Tog tre dagar och få hit den. Vet inte om de även har T2 versionen.

mvh Niclas

#36

Postad 23 januari 2011 - 23:21

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Verkar som om de bara har TC versionen. Någon som vet något annat ställer man kan bestölla den från?

#37

Postad 24 januari 2011 - 13:05

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Har kollat och det verkar som om den inte kommer att finnas för än i slutet av februari. Verkar bara vara förhands/utvärderings exemplar som har släpps än så länge.

Efter att ha kört den ett tag så kan det nog bli en storsäljare. Men det beror ju på hur den prissätts. Tror att priset kan bli ganska högt eftersom den har ett CA-interface.

#38

Postad 27 januari 2011 - 11:03

ubbe11
  • ubbe11
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
hej
testar just nu två Anysee E7 T2C. Fungerar lysande direkt ur box med win7 och DVB-Link 3.2
Kör emot boxer och comhem. Bra funktion med antennloop. Ingen bild på kodade DVB-C HD kanaler via A -camd mot newcs server men det hade jag inte förväntat heller.
Nu blir det kul att försöka få till det med att läsa ut A-camdinfot när man använder CI+ och boxerkortet för att försöka köra med CI+ interfacet som kortläsare :-)
Kul helg väntar :-)
Bästa bilden hittils på mottagare via USB och jag har provat de flesta.

#39

Postad 27 januari 2011 - 11:14

story
  • story
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

...
Tror att priset kan bli ganska högt eftersom den har ett CA-interface.

Enligt Anysee's holländska (tror jag) sida, så kommer den att börja skeppas i februari och kosta € 199.

http://anyseedirect....lypage.tpl.html

#40

Postad 27 januari 2011 - 11:25

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Enligt Anysee's holländska (tror jag) sida, så kommer den att börja skeppas i februari och kosta € 199.

http://anyseedirect....lypage.tpl.html


Det innebär att den kommer att landa på ca: 2000 kr i Sverige (momsen är bara 19 % i Holland).

Det ska ställas mot


Dvs CA-interfacet blir ganska dyrt. Men jag tycker nog att det är värt det. Men det får ju var och en avgöra.

Många länder har massor av fria kanaler. I Sverige är det väl bara några få kanaler som är fria. Skulle tro att det innebär att den här produkten kommer att sälja bra i Sverige men sämre i andra länder. En gissning... :blink:

#41

Postad 27 januari 2011 - 11:46

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det innebär att den kommer att landa på ca: 2000 kr i Sverige (momsen är bara 19 % i Holland).

Det ska ställas mot



Dvs CA-interfacet blir ganska dyrt. Men jag tycker nog att det är värt det. Men det får ju var och en avgöra.

Många länder har massor av fria kanaler. I Sverige är det väl bara några få kanaler som är fria. Skulle tro att det innebär att den här produkten kommer att sälja bra i Sverige men sämre i andra länder. En gissning... :blink:


Jo, många länder har ju regler som säger att man inte får ta extra betalt för reklamkanaler, dock tror jag att HD kanske är intressantare att använda kort till även utomlands så jag antar att det finns en del filmkanaler utan reklam som kan vara intressant, dock bara vad jag gissar, har egentligen ingen koll på hur mycket som inte har reklam utomlands.

#42

Postad 20 februari 2011 - 17:48

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Är det någon som kör denna med boxer, vanlig cam och kan verifiera att det lirar bra? Dvs, att mpeg4 sd, och hd-kanalerna lirar, utan diverse strul, omstarter och annat fräsigt..? ;)

/J

#43

Postad 20 februari 2011 - 18:12

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Är det någon som kör denna med boxer, vanlig cam och kan verifiera att det lirar bra? Dvs, att mpeg4 sd, och hd-kanalerna lirar, utan diverse strul, omstarter och annat fräsigt..? ;)

/J


Ja, den fungerar med Boxer, vanlig CAM och fungerar bra. Så bra som nu Windows kan lira. Inget ovanligt att klaga på.

Men jag skulle hellre köra den med Linux. Anysees andra produkter har Linux drivers. Så när det kommer en för E7 T2C så byter jag.

#44

Postad 20 februari 2011 - 21:36

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Var när hur får jag tag på en? Vet att frågan ställts förut men har det hänt n¨got mer?

#45

Postad 20 februari 2011 - 22:00

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Var när hur får jag tag på en? Vet att frågan ställts förut men har det hänt n¨got mer?


De uppgifter jag har är att den ska finnas tillgänglig i slutet av februari. Dvs med lite förseningar blir i början av mars. Inte så långt borta med andra ord.

#46

Postad 21 februari 2011 - 19:30

Unregisterede99ff3a2
  • Unregisterede99ff3a2
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Inet har den i lager den 26 februari:

http://www.inet.se/a...ci-dvb-t2-dvb-c

#47

Postad 22 februari 2011 - 10:41

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Det innebär att den kommer att landa på ca: 2000 kr i Sverige (momsen är bara 19 % i Holland).

Det ska ställas mot



Dvs CA-interfacet blir ganska dyrt. Men jag tycker nog att det är värt det. Men det får ju var och en avgöra.

Många länder har massor av fria kanaler. I Sverige är det väl bara några få kanaler som är fria. Skulle tro att det innebär att den här produkten kommer att sälja bra i Sverige men sämre i andra länder. En gissning... ;)


Det är ju billigare än vad jag gav för mina floppyDTV B) hoppas det inte blir en massa extra pålägg i sverige, blir det så får man väl beställa från utlandet. Finns det nån bra inomhusantenn som klarar vhf? Min takantenn har bara uhf ;)

#48

Postad 22 februari 2011 - 10:56

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0

Det är ju billigare än vad jag gav för mina floppyDTV ;) hoppas det inte blir en massa extra pålägg i sverige, blir det så får man väl beställa från utlandet. Finns det nån bra inomhusantenn som klarar vhf? Min takantenn har bara uhf ;)


Nackdelen med VHF är att de är ganska klumpiga och du inte kolla in bilantenner. Vissa av dessa klarar av VHF (för DAB, om någon kommer ihåg vad detta är). Tänk bara på att anpassa antennen för horisontal polarisation. d.v.s. tilta antennen.

#49

Postad 22 februari 2011 - 11:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Nackdelen med VHF är att de är ganska klumpiga och du inte kolla in bilantenner. Vissa av dessa klarar av VHF (för DAB, om någon kommer ihåg vad detta är). Tänk bara på att anpassa antennen för horisontal polarisation. d.v.s. tilta antennen.


Hade ju hellre satt upp en takantenn, men nu äger jag inte min bostad och hyresvärden verkar inte sugen på att byta antenn igen, byttes för mindre än ett år sen. Så tänkte att en innomhusantenn kan vara ett enklare alternativ, har kört det på uhf förut med gott resultat.
Nåja får väl se i värsta fall får jag väl klättra upp och byta på taket ;)

#50

Postad 22 februari 2011 - 21:31

andrec
  • andrec
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hur tar man reda på vilken version av Smartcard man har? Om har för låg version är det då bara att ringa Boxer och be om nytt?


Det står på kortet :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.