Läs mer här
Nu finns OLED-tv att köpa i Sverige
Postad 26 August 2010 - 07:55
Läs mer här
Postad 26 August 2010 - 14:14
Hur lyckades du komma fram till den slutsatsen?Verkar inte vara så framtids roligt prestandamässigt...
Postad 26 August 2010 - 15:11
man måste tydigen paya 10k för 15 tum utan full hd, å kontrastet verkar inte särskilt bra.Hur lyckades du komma fram till den slutsatsen?
Postad 26 August 2010 - 16:41
Fast med t.ex. plasma så började man runt 40-50 tum med 6 siffrigt belopp.
Med OLED verkar dom gå den andra vägen genom att börja smått 10-15 tum och långsamt gå upp i storlek samtidigt som dom verkar hålla sig runt 10-15 papp.
Och precis som med Plasma och LCD i början så kanske det inte är några imponerande siffror när det gäller prestandan så här i början, men det kommer att gå framåt i allt snabbare takt, och det är OLED som kommer att ta över efter plasma/LCD när tekniken är mogen nog, vilket varit planen de senaste åren.
Så om det är NÅNTING som OLED har just nu så är det framtiden på sig och inom 10 år kanske vi sitter och myser framför en suverän 50-60 tums OLED på väggen.
En fördel med OLED är att vi äntligen ska kunna få samma svärta och kontrast som en hederlig CRT skärm, vilket varken Plasma, LCD eller LED lyckats komma upp i, även om det är hyfsat nära på vissa modeller.
Ska bli intressant att se om det finns OLED mellan 28-32 tum inom 3-4 år till vettigt pris.
Postad 26 August 2010 - 16:56
OLED lever lite på myten som dök upp för runt 10-12 år sen när det mer eller mindre lovades att OLEDskärmarna skulle bli så billiga att man skulle kunna tapetsera en hel vägg utan att behöva gå i personlig konkurs, senare blev det tjafs om patentet och allt försenades under nästan 5 år, men det var under de tidiga dagarna som OLED skapade en hype, när plasmor och LCDer var av dålig kvalitet på riktigt hutlösa summor och varken LCD eller plasmatillverkarna siade särskilt mkt om framtiden.
Sen hur det blir i det långa loppet är omöjligt att säga, oftast brukar man säga att man brukar ha fel när man siar om den nära framtiden med att allt tar längre tid, och att man har fel om den långtgångna framtiden med att allt händer snabbare än man trodde.
Postad 26 August 2010 - 17:18
Redigerat av jan_bananberg, 26 August 2010 - 17:18.
Postad 26 August 2010 - 18:14
Postad 27 August 2010 - 12:31
Postad 27 August 2010 - 16:14
Ska bli spännande när de skickar sina första millimetertunna, so0m går att rulla ihop (som den där prototypen Sony visade tidigare), det skulle ju kunna bli en riktig höjdare!
Postad 27 August 2010 - 16:31
Idag ja. Nu var det ju "framtids roligt prestandamässigt" det gällde.man måste tydigen paya 10k för 15 tum utan full hd, .
Givetvis kan man inte idag köpa en FullHD 50" OLED-skärm för <10K, det betyder ju inte att det OLED kan bli en högpresterande teknik i framtiden.
FullHD på 15" är förövrigt väldigt oviktigt i sammanhanget.
Näe typ oändligt kontrastomfång är ju rätt dåligt...å kontrastet verkar inte särskilt bra
Om nån vill läsa ett test av denna tv som inte är skrivet av clowner så kika på Avforums:
http://www.avforums....500-Review.html
Redigerat av pacman, 27 August 2010 - 16:31.
Postad 27 August 2010 - 16:54
Postad 27 August 2010 - 19:09
Postad 27 August 2010 - 20:27
Redigerat av Juhan, 27 August 2010 - 20:28.
Postad 28 August 2010 - 14:22
displayimage.php.jpg 6.43K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 August 2010 - 22:46
Jag tror snarare den behöver tvmottagare och en datorenhet i sig. Det som tar plats snarare än i/oTV är tunn, men det behövs fortfarande ställe att koppla in alla kablarna på.
Redigerat av tb303, 29 August 2010 - 13:44.
Postad 28 August 2010 - 23:00
Funderar på att använda denna tv som tapet i vardagsrummet ! Skulle man kunna ändra väggen efter humör. klockrent!
Kommer vara nice när man går och köper tvskärmar i "vådlängder" istället för tum.
säljaren: vilken storlek vill du ha den i?
köparen: min vägg är 5m gånger 2m så det kanske räcker med 3våder?
säljaren: Köp 4a så har du lite om det blir dåliga skarvningar...
Postad 30 August 2010 - 11:08
Postad 30 August 2010 - 12:58
Starting with SD and HD material, in out of the box settings, the LG offered a performance that left me extremely impressed. The last time this happened was with the 9th Generation Pioneer plasmas
It feels like it was a few years ago now when I was last excited to this degree with a TV display
•Stunning design and screen slimness
•Cutting edge energy consumption
•Stunning black levels and contrast performance
•Good results for colour reproduction and greyscale when calibrated
•Excellent video processing
•Excellent motion resolution
Postad 31 August 2010 - 06:33
Perfekt skärm till bilen haha
Postad 01 September 2010 - 03:44
Postad 11 October 2010 - 15:01
Syftade på LG:nNån som sett onoff filmen med Persbrandt? Denna tv e fan liten, men jäkligt snygg. Dom testa den aldrig dock =(.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
138 bilder
11 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?