Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
5753 svar till detta ämne
Postad 10 oktober 2011 - 11:23
Unregistered80ed05a0
-
Unregistered80ed05a0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Ser här att: http://tv-radio.se/c...ague-live-i-3d/ Viasat kommer att sända Champions League-matchen Manchester City-Villarreal tisdag 18 okt. Har ComHem helt slutat med 3D-sändningar? Jag är personligen inte intresserad eftersom min tv inte klarar 3D men det vore intressant att veta ComHems inställning till 3D eftersom många är intresserade. Kanalplats 101 som tidigare användes för 3D-sändningarna hos ComHem är ju numera tilldelad Canal+ Family och det skulle tyda på att ComHem inte längre tycker 3D är intressant. Viasat däremot verkar satsa - både på sportsändningar och 3D-filmer i Viaplay... Tacksam för svar denna gång från ComHems kundtjänst.
Tack för att det finns fler som bryr sig  såg även i 3d tråden att fler än jag undrar, man vill ju bara ha ett enkelt svar,har ju försökt med kundtjänst, Twitter och två olka trådar kanske någon till slut bryr sig på Comhem MVH Palle
Postad 10 oktober 2011 - 12:03
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Kan någon ComHem-abonnent med Canal+ Max-paket rapportera om Canal+-sändningar i 3D fungerar i den nya kanalen Canal+ Sport Extra HD (kanalplats 104) ?
Om det har varit någon 3D-sändning efter starten hos ComHem 3 oktober vill säga.
Såg att Stockholm Open 20 -23 oktober kommer att sändas i 3D hos Canal Digital så det kan vara intressant att veta om ComHem kommer att erbjuda 3D i den nya Canal+ -kanalen alt. erbjuda en särskild kanal för 3D-sändningar.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 10 oktober 2011 - 13:26.
Postad 10 oktober 2011 - 12:51
Unregistered80ed05a0
-
Unregistered80ed05a0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Nej ingen sändning av något på sport extra hd varken 3D eller HD. Har Canal+ Max, Viasat Guld HD och HD-Paketet, när man frågar säger dom bara att dom återkommer med svar. Vilket dom ännu inte bemödat sig att göra  undrar om det blir 10 gången gillt att någon klok människa på Comhem kanske kan upplysa oss vad som egentligen gäller. Enligt hemsidan ska kanalplats 101 sända 3D men där är Canal+ family varför?
Postad 10 oktober 2011 - 13:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Nej ingen sändning av något på sport extra hd varken 3D eller HD. Har Canal+ Max, Viasat Guld HD och HD-Paketet, när man frågar säger dom bara att dom återkommer med svar. Vilket dom ännu inte bemödat sig att göra undrar om det blir 10 gången gillt att någon klok människa på Comhem kanske kan upplysa oss vad som egentligen gäller. Enligt hemsidan ska kanalplats 101 sända 3D men där är Canal+ family varför?
Canal+ Sport Extra HD har bara sändningar på lördag och söndag em/kväll. Nästa program är lördag 15 okt kl 14 (tennis). Sen blir det La Liga och Serie A på lördag och söndag.
Postad 10 oktober 2011 - 14:30
Unregistered80ed05a0
-
Unregistered80ed05a0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Canal+ Sport Extra HD har bara sändningar på lördag och söndag em/kväll. Nästa program är lördag 15 okt kl 14 (tennis). Sen blir det La Liga och Serie A på lördag och söndag.
Ja jag vet det men denna helgen va det inget, ja kolla flera ggr, hoppas bara Comhem behagar svara om 3D satsningen annars kunde jag varit kvar hos canal digital för dom sänder 3d iallafall kanske lite strul mellan bolagen nu i och med ägarbyte. Men som sagt var, ett besked är väl det minsta man kan begära. Efter som det står på hemsidan att dom ska sända ihop med Canal+
Postad 10 oktober 2011 - 15:11
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
för min del så får dom gärna skrota 3D.. Dom kan satsa på det igen när det börjar komma 3D apparater som där man inte behöver ha glasögon.. för fram tills dess så känns det inte ens lite intressant..
Postad 10 oktober 2011 - 17:58
Unregistered94c28536
-
Unregistered94c28536
-
Veteran
-
-
2 420 inlägg
De är viktigare med fler HD kanaler en 3d sändningar, 3d kommer aldrig att slå, kommer dö ut.
Postad 10 oktober 2011 - 18:09
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
för min del så får dom gärna skrota 3D.. Dom kan satsa på det igen när det börjar komma 3D apparater som där man inte behöver ha glasögon.. för fram tills dess så känns det inte ens lite intressant..
Jag tror också att det kommer att krävas glasögonfri 3D-tv innan det blir något större intresse. Men även då har jag en känsla av att 3D kommer att begränsas till barnfilm och en del sammanhang där just 3D-effekten är viktig för upplevelsen. Jag är ännu inte övertygad om att sportsändningar och vanlig spelfilm har något att vinna på att ses i 3D - däremot är naturligtvis HD betydelsefullt så där får gärna utvecklingen gå mot fler HD-kanaler och fler program i riktigt bra upplösning!
Postad 11 oktober 2011 - 17:58
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag har Humax HDPVR-1000c digitalbox den visar fortfarande tv4+ istället för Sjuan som kanalnamn, hoppas detta går att fixa.
Postad 11 oktober 2011 - 18:10
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Jag har Humax HDPVR-1000c digitalbox den visar fortfarande tv4+ istället för Sjuan som kanalnamn, hoppas detta går att fixa.
Min box visar Sjuan och inte TV4+. Har du startat om boxen? Om den inte uppdaterar vid omstart, gör den strömlös i en minut så bör den automatiskt uppdatera kanallistan. Gör annars via menyn kanalsökning igen. (Jag har dock inte behövt göra något för att Sjuan skulle synas). Har du Canal+ Sport Extra HD och Canal+ Hits HD i kanallistan? (Du bör se dessa nya kanaler i listan även om du inte har abonnemang på Canal+).
Redigerat av Unregistered558ade6e, 11 oktober 2011 - 18:29.
Postad 13 oktober 2011 - 07:23
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Med tanke på hur länge ”förhandlingar” pågått mellan ComHem och programbolagen rörande Kanal 5 HD, MTVN HD, Eurosport 2 HD och Viasat Motor HD så kan man undra varför man inte tillkallar medlare för att få förhandlingarna i hamn. Tänk att de sitter där dag ut och dag in vid förhandlingsbordet och inte kommer någon vart – visst vore det väl klokt att få in några vettiga personer utifrån för att lirka upp låsningarna?
Särskilt när det gäller Viasat Motor HD tror jag att det brådskar om inte även nästa års F1-säsong ska visas enbart i SD hos ComHem. När t o m Telia lyckas skriva avtal om Viasat Motor HD borde väl ComHem också kunna få till ett avtal med Viasat?
Att F1 skulle vara av mindre intresse bland ComHems digital-tv-kunder än bland Telias verkar för mig otroligt - då finns det många andra kanaler i ComHems utbud som riktar sig till mindre intressegrupper än denna!
Postad 13 oktober 2011 - 11:28
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Med tanke på hur länge ”förhandlingar” pågått mellan ComHem och programbolagen rörande Kanal 5 HD, MTVN HD, Eurosport 2 HD och Viasat Motor HD så kan man undra varför man inte tillkallar medlare för att få förhandlingarna i hamn. Tänk att de sitter där dag ut och dag in vid förhandlingsbordet och inte kommer någon vart – visst vore det väl klokt att få in några vettiga personer utifrån för att lirka upp låsningarna? Särskilt när det gäller Viasat Motor HD tror jag att det brådskar om inte även nästa års F1-säsong ska visas enbart i SD hos ComHem. När t o m Telia lyckas skriva avtal om Viasat Motor HD borde väl ComHem också kunna få till ett avtal med Viasat? Att F1 skulle vara av mindre intresse bland ComHems digital-tv-kunder än bland Telias verkar för mig otroligt - då finns det många andra kanaler i ComHems utbud som riktar sig till mindre intressegrupper än denna!
Angående kanal 5 hd kan man undra varför INGEN mer än boxer levererar denna kanal,vill inte kanal 5 att nån ska se deras kanal i hd måntro...
Postad 13 oktober 2011 - 11:34
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Min box visar Sjuan och inte TV4+. Har du startat om boxen? Om den inte uppdaterar vid omstart, gör den strömlös i en minut så bör den automatiskt uppdatera kanallistan. Gör annars via menyn kanalsökning igen. (Jag har dock inte behövt göra något för att Sjuan skulle synas). Har du Canal+ Sport Extra HD och Canal+ Hits HD i kanallistan? (Du bör se dessa nya kanaler i listan även om du inte har abonnemang på Canal+).
Tack för tipset andylin, nu står det Sjuan i kanallistan. Det enda som funkade var att göra en ny kanalsökning, tyvärr försvann alla förprogrammerade inspelningar på köpet.
Postad 13 oktober 2011 - 11:35
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Med tanke på hur länge ”förhandlingar” pågått mellan ComHem och programbolagen rörande Kanal 5 HD, MTVN HD, Eurosport 2 HD och Viasat Motor HD så kan man undra varför man inte tillkallar medlare för att få förhandlingarna i hamn. Tänk att de sitter där dag ut och dag in vid förhandlingsbordet och inte kommer någon vart – visst vore det väl klokt att få in några vettiga personer utifrån för att lirka upp låsningarna? Särskilt när det gäller Viasat Motor HD tror jag att det brådskar om inte även nästa års F1-säsong ska visas enbart i SD hos ComHem. När t o m Telia lyckas skriva avtal om Viasat Motor HD borde väl ComHem också kunna få till ett avtal med Viasat? Att F1 skulle vara av mindre intresse bland ComHems digital-tv-kunder än bland Telias verkar för mig otroligt - då finns det många andra kanaler i ComHems utbud som riktar sig till mindre intressegrupper än denna!
Ja det är så j*vla dåligt att vi inte får Viasat Motor HD i Comhemnätet att det inte är klokt. Finns det ingen insatt som kan hinta om det är Comhem eller Viasat som bromsar i det här fallet?
Postad 13 oktober 2011 - 11:45
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Angående kanal 5 hd kan man undra varför INGEN mer än boxer levererar denna kanal,vill inte kanal 5 att nån ska se deras kanal i hd måntro...
Det var ju tal om att Canal Digital skulle ta in Kanal 5 HD un gefär i samma veva som Boxer gjorde det. Det lär t o m finnas en kanalplats (392 ?) reserverad hos CD. Kanal 5 HD sänder i Danmark så av någon anledning har det hakat upp sig här i Sverige. Kan ha att göra med osäkerheten kring ProSiebens planer för dotterbolaget SBS som är programbolag för Kanal 5.
Postad 14 oktober 2011 - 16:26
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jaha, nu har radiokanalerna (music choice) försvunnit...
2011-10-13
Den 14 oktober försvinner Music Choice ur vårt utbud i digital-tv-tjänsten. Music Choice var ett antal radiostationer som ingick i alla Tv-abonnemang utom Small. Men eftersom användningen sjunkit de senaste åren och våra kunder har högre krav, avvecklar vi tjänsten...
Postad 16 oktober 2011 - 09:27
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Jaha, nu har radiokanalerna (music choice) försvunnit...  2011-10-13 Den 14 oktober försvinner Music Choice ur vårt utbud i digital-tv-tjänsten. Music Choice var ett antal radiostationer som ingick i alla Tv-abonnemang utom Small. Men eftersom användningen sjunkit de senaste åren och våra kunder har högre krav, avvecklar vi tjänsten...
Typiskt comhem att bara plocka bort en tjänst. Jag skulle vilja veta hur de vet att användningen sjunkit? Music Choice var en mycket bra extratjänst från comhem. Men eftersom comhems strategi är att skita i sina kunder är jag inte förvånad...
Postad 17 oktober 2011 - 09:45
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej! Jag har köpt en Samsung SMT C-7160 och upplever lite problem med den Har två problem med boxen som gör att jag knappt kan titta på inspelat material. 1. Ljudet hackar stundvis på allt inspelat material, har förstått att fler än jag har detta problemet. 2. Textningen buggar på allt inspelat material. Kommer fram försent, uteblir, förvinner etc. Är det något som planeras att lösas i kommande firmwares eller bör jag felanmäla boxen? Mvh D
Hej, Avseende hackande ljud och textningen har vi ingen känd problematik vilket innebär att det vore väldigt bra om du kunde kontakta vår tekniska support för att felsöka problematiken. Ett första steg i felsökningen kan vara att testa om problematiken försvinner med antennkabelbyte mellan antennuttag och digitalbox. Detta om du upplever problematiken i sändningen även ”live” och ej endast vid uppspelning. Beträffande problem med att fläkten stundtals kan varva upp är det något vi känner till och försöker lösa i kommande mjukvara. Med vänlig hälsning Patrick Norber Com Hem AB
Postad 17 oktober 2011 - 09:48
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Jaha, nu har radiokanalerna (music choice) försvunnit...  2011-10-13 Den 14 oktober försvinner Music Choice ur vårt utbud i digital-tv-tjänsten. Music Choice var ett antal radiostationer som ingick i alla Tv-abonnemang utom Small. Men eftersom användningen sjunkit de senaste åren och våra kunder har högre krav, avvecklar vi tjänsten...
Hej! I samband med att Music Choice försvinner ur vårt utbud lanserar vi istället Digster Play, vilket finns tillgänglig för alla våra kunder med en On Demand-box och ett digital-tv-abonnemang: Läs mer på: http://www.comhem.se...84/-/index.htmlMed Vänlig Hälsning Patrick Norberg Com Hem AB
Postad 17 oktober 2011 - 11:54
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Jag har Humax HDPVR-1000c digitalbox och ett par saker med EPG´n är synnerligen irriterande.
EPG´n vägrar ofta uppdatera mer än en dag framåt eller är ibland allmänt seg, Detta är vanligare i slutet på veckan mot helgen. För att lösa detta så får man lägga in TV1000 bland sina favoritkanaler fast man inte abbonerar på den, för då går det snabbt att uppdatera EPG´n,
EPG info vad det gäller Eurosport HD och Eurosport skiljer sig trots att det är samma prgr som visas, man får alltid mer info om progr om man har Eurosport än om man har Eurosport HD. Så om man som jag bara har Eurosport HD i mina 8 favoriter, så måste jag även lägga in även Eurosport för att få all nödvändig info om prgr. Jag har kontaktat både Comhem och Eurosport om detta men inget händer. Kanske skulle det ge ett snabbare resultat om Comhem kontaktar Eurosport, än att som ni gjorde hänvisade mig att kontakta dem.
Jag har alltså behövt lägga in två kanaler jag inte har i min Favoritlista bara för att få all nödvändig programinformation. Känns väldigt onödigt och krångligt och inte helt kundanpassat.
Postad 17 oktober 2011 - 12:30
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej! I samband med att Music Choice försvinner ur vårt utbud lanserar vi istället Digster Play, vilket finns tillgänglig för alla våra kunder med en On Demand-box och ett digital-tv-abonnemang: Läs mer på: http://www.comhem.se...84/-/index.html Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Com Hem AB
Förklaringen till att Music Choice tas bort är att "användningen sjunkit de senaste åren och våra kunder har högre krav". Trots detta kan det ju faktiskt finnas kunder som har haft lägre krav och alltså använt Music Choice mot bättre vetande. Jag har haft glädje av Music Choice då och då, faktiskt. Det bekymrar er inte att digital-tv abonnemangen förlorar i värde för oss som inte har On Demand-box? Jag betalar troget 349 kr/mån för mitt XL-paket men ser bara försämringar. Kan ComHem kanske skicka mig en On Demand-box utan extra kostnad så jag kan använda Digster Play?
Postad 17 oktober 2011 - 18:12
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Förklaringen till att Music Choice tas bort är att "användningen sjunkit de senaste åren och våra kunder har högre krav". Trots detta kan det ju faktiskt finnas kunder som har haft lägre krav och alltså använt Music Choice mot bättre vetande. Jag har haft glädje av Music Choice då och då, faktiskt. Det bekymrar er inte att digital-tv abonnemangen förlorar i värde för oss som inte har On Demand-box? Jag betalar troget 349 kr/mån för mitt XL-paket men ser bara försämringar. Kan ComHem kanske skicka mig en On Demand-box utan extra kostnad så jag kan använda Digster Play?
Frågan är om man ens vill ha en on demand box om dom så skänkte skiten till oss,läser man tråden om den boxen blir man ju mörkrädd.Sedan att det är urvattnade play tjänster jämfört med på nätet och dessutom saknas ju svtplay den kanske bästa av dom alla.Men eftersom vi numera alla betalar för detta ondemand utbud ta fram en stabil snabb box med pvr funktion helst innan 2020...comhem är för sorgliga
Postad 17 oktober 2011 - 19:33
DB9
-
DB9
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Hej! I samband med att Music Choice försvinner ur vårt utbud lanserar vi istället Digster Play, vilket finns tillgänglig för alla våra kunder med en On Demand-box och ett digital-tv-abonnemang: Läs mer på: http://www.comhem.se...84/-/index.html Med Vänlig Hälsning Patrick Norberg Com Hem AB
Återigen något som bara funkar för en minoritet! Vi som inte har en on-demand box betalar alltså för ytterligare en tjänst vi ej kan utnyttja. När höjningarna gjordes i början av året hette det att detta var för att kunna öka utbudet. Nu har man istället minskat utbudet. SÄNKNING NU! Och när kommer Kanal 5 HD????
Postad 18 oktober 2011 - 08:44
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Återigen något som bara funkar för en minoritet! Vi som inte har en on-demand box betalar alltså för ytterligare en tjänst vi ej kan utnyttja. När höjningarna gjordes i början av året hette det att detta var för att kunna öka utbudet. Nu har man istället minskat utbudet. SÄNKNING NU! Och när kommer Kanal 5 HD????
Digster Play ingår i Digital-tv abonnemangen och är därmed inget som debiteras utöver den ordinarie abonnemangskostnaden, vilket går att jämföra med Music Choice som även den ingick i samtliga paket större än Small. Gällande Kanal 5 HD finns ingen ytterligare information i nuläget. MVH Patrick Norberg Com Hem AB
Postad 18 oktober 2011 - 08:52
k.rydberg
-
k.rydberg
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Något nytt ang. Viasat motor HD?, Kommer vi kunna få se formel 1-säsongen 2012 i HD??
Postad 18 oktober 2011 - 09:12
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Digster Play ingår i Digital-tv abonnemangen och är därmed inget som debiteras utöver den ordinarie abonnemangskostnaden, vilket går att jämföra med Music Choice som även den ingick i samtliga paket större än Small. Gällande Kanal 5 HD finns ingen ytterligare information i nuläget. MVH Patrick Norberg Com Hem AB
Skillnaden mellan Music Choice och Digster är att den förra tjänsten var tillgänglig för alla med digital-tv-abonnemang oavsett typ av box (SD, HD, HD PVR eller On Demand).Digster är förbehållen kunder med On Demand-box och alltså inte tillgänglig för oss som inte har sådan box. Själv har jag två boxar (Humax HD PVR-1000c och Humax CXHD-5000c) som jag betalat fullt pris för. Dessutom betalar jag fullt pris för mitt XL-paket +syskonabonnemang varje månad. Trots det kan jag inte utnyttja en tjänst hos ComHem som "ingår" i mitt abonnemang. Naturligtvis är jag "dum" som inte binder mitt XL-paket och slantar upp 495 kr för en On Demand-box i st f min ett par år gamla CXHD-5000c men jag tycker inte On Demand är intressant så länge SVT Play inte ingår. Skulle hellre byta min HD PVR mot en med On Demand men en sådan kanske inte kommer i min livstid...
Redigerat av Unregistered558ade6e, 18 oktober 2011 - 09:13.
Postad 18 oktober 2011 - 14:57
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Något nytt ang. Viasat motor HD?, Kommer vi kunna få se formel 1-säsongen 2012 i HD??
Inget nytt i dagsläget. MVH Patrick Norberg Com Hem AB
Postad 18 oktober 2011 - 17:43
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Viasat ska sända Manchester City-Lyon 3D i kväll. Kommer detta att kunna ses över Comhems nät.
Jag har hela Viasat sportpaketet med HD kanalerna och så klart en 3D TV så tekniskt sett finns inga hinder.
Postad 18 oktober 2011 - 17:55
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Viasat ska sända Manchester City-Lyon 3D i kväll. Kommer detta att kunna ses över Comhems nät. Jag har hela Viasat sportpaketet med HD kanalerna och så klart en 3D TV så tekniskt sett finns inga hinder.
Du menar Manchester City mot Villareal. ComHem sänder denna match i SD på TV10. 3D är bara för Viasats parabolkunder. Réal Madrid-Lyon kan du se på Viasat Fotboll HD.
Postad 18 oktober 2011 - 18:07
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Sorry, Villareal ska det ju vara. Märkligt att de inte sänder i Comhems nät. Canal+ 3D har sänt två matcher i Comhems nät i våras, så tekniskt sett går det. Viljan fattas kanske. Eller rättigheter.
Postad 18 oktober 2011 - 19:52
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
+1
Postad 19 oktober 2011 - 08:39
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Kan nån ansvarig från Comhem svara på varför ni inte sänder ut EPG-informationen på en okodad kanal som alla har tillgång till? I flera olika Tv från t ex Sony, och i digitalboxar och inspelare från Samsung, så ser man inte förhandsvisningen i EPG om man inte raderar alla kanaler man inte abonnerar på. Men OM man raderar de man inte abonnerar på, t ex Viasat Motor och Mezzo, så får man ingen EPG-info för mer än kanske två timmar... Tydligen sänds EPG-infon ut på antingen/och/eller just Viasat Motor- och Mezzo-frekvenserna, men varför inte sända EPG-infon på en frekvens ALLA har? Allt annat verkar, ärligt talat, URKORKAT! Så man kan få en FUNGERANDE Förhandsvisning när man är inne i EPGn! På ComhemBloggen finns snack om detta: http://www.comhemblo...jarrkontroller/ och även i minst två trådar här i forumet: https://www.minhembi...c=211117&st=300 och https://www.minhembi...0&gopid=3408840 , i flera olika inlägg i vardera tråden! Kom loss nu Comhem, annars får ni inte sälja ett kanalpaket efter mina två fri-månader!
Redigerat av anderswillhelmsson, 19 oktober 2011 - 08:42.
Postad 19 oktober 2011 - 09:05
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Kan nån ansvarig från Comhem svara på varför ni inte sänder ut EPG-informationen på en okodad kanal som alla har tillgång till?
Jag ser fram emot svaret från ComHem. Personligen tror jag att ComHem struntar i EPG för andra boxar än On Demand-boxen. Den tar ju EPG från webben. Eftersom allt fler funktioner i ComHems utbud är förbehållna On Demand-boxen så kommer snart ändå alla att vara tvungna att skaffa en sådan.
Postad 20 oktober 2011 - 20:50
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
En intressant fråga är när man kan välja till TV3 HD i 8 Fav
Postad 21 oktober 2011 - 11:49
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Vi har ingen ytterligare information kring den frågan som det ser ut nu. MVH Patrick Norberg Com Hem AB
Postad 21 oktober 2011 - 13:56
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Vi har ingen ytterligare information kring den frågan som det ser ut nu. MVH Patrick Norberg Com Hem AB
Varför svarar du inte på min fråga här ovan, som ställdes 19 oktober 2011 - 09:39, dvs innan den personens fråga du nu svarade på?
Redigerat av anderswillhelmsson, 21 oktober 2011 - 13:57.
Postad 21 oktober 2011 - 20:09
xp2002
-
xp2002
-
Användare
-
-
106 inlägg
Varför svarar du inte på min fråga här ovan, som ställdes 19 oktober 2011 - 09:39, dvs innan den personens fråga du nu svarade på?
Comhem svarar bara på det som passar. Bolaget har inte heller kommenterat andylins kritik annat än med papergojsvaret att digister ersätter music choice... Jösses vilka problem comhem kommer få snart när tv via fiber eller xdsl breder ut sig på riktigt. Jag står först i kön att byta
Postad 22 oktober 2011 - 05:58
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Comhem svarar bara på det som passar. Bolaget har inte heller kommenterat andylins kritik annat än med papergojsvaret att digister ersätter music choice...
Jag tror vi ibland ställer så bra frågor att ComHem inte vet hur de ska hantera dem. Men visst vore det intressant att få svar från ComHems sida även på de mer komplicerade frågorna som inte kan besvaras med de vanliga standardformuleringarna om pågående förhandlingar, ingen ny information osv.
Postad 22 oktober 2011 - 07:17
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Comhem svarar bara på det som passar. Ja, det är ju klart svag stil de har! Jösses vilka problem comhem kommer få snart när tv via fiber eller xdsl breder ut sig på riktigt. Jag står först i kön att byta 
Njaaaeee, det är definitivt inte moget än, det är ju bara att läsa igenom de 18.000 inläggen i tråden om Telias IP Tv, det mesta är bara skit! https://www.minhembi...=87235&st=17950 Men det är det ju med Comhem också (skit, alltså!), som inte kan svara på så enkla frågor som varför de inte sänder EPG-info på nån/några kanaler som ALLA ändå har!
Redigerat av anderswillhelmsson, 23 oktober 2011 - 21:28.
Postad 22 oktober 2011 - 11:56
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Hej, Avseende hackande ljud och textningen har vi ingen känd problematik vilket innebär att det vore väldigt bra om du kunde kontakta vår tekniska support för att felsöka problematiken. Ett första steg i felsökningen kan vara att testa om problematiken försvinner med antennkabelbyte mellan antennuttag och digitalbox. Detta om du upplever problematiken i sändningen även ”live” och ej endast vid uppspelning. Beträffande problem med att fläkten stundtals kan varva upp är det något vi känner till och försöker lösa i kommande mjukvara. Med vänlig hälsning Patrick Norber Com Hem AB
Även jag upplever ljudglitchar/korta hack i ljud, i inspelat material på Samsungen. Kommer lite då och då. ibland varje minut, ibland var 5e och ibland kan det ta längre tid.Gäller inspelat material på HD och vanlig SD. Jag har skrivit i officella tråden för samsung PVR där flera har påtalat detta, och jag såg nu kommentaren här. Jag har varit i kontakt med Comhem utan resultat. Antennkabel har jag provat att byta trots att det bara är på inspelat material som problemet finns på men problemet fortsätter. Fläktproblemet tar jag inte upp då det är känt av er.
Postad 24 oktober 2011 - 13:29
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Hej, Anledningen till att vi inte besvarat din fråga ännu är för att vi tagit den vidare för att kontrollera hur det verkligen står till för att kunna ge ett korrekt svar. Med vänlig hälsning Johan Åström Kundservice
Postad 24 oktober 2011 - 16:55
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Anledningen till att vi inte besvarat din fråga ännu är för att vi tagit den vidare för att kontrollera hur det verkligen står till för att kunna ge ett korrekt svar.
Bravo! Ni tänker alltså sända EPG-infon på nån/några kanaler som ALLA har tilgång till, BRA! För inte menar du väl att jag, och alla andra som upptäckt och skrivit om samma sak, skulle ha fel i det vi säger, eller ...?
Postad 26 oktober 2011 - 11:07
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Kan nån ansvarig från Comhem svara på varför ni inte sänder ut EPG-informationen på en okodad kanal som alla har tillgång till? I flera olika Tv från t ex Sony, och i digitalboxar och inspelare från Samsung, så ser man inte förhandsvisningen i EPG om man inte raderar alla kanaler man inte abonnerar på. Men OM man raderar de man inte abonnerar på, t ex Viasat Motor och Mezzo, så får man ingen EPG-info för mer än kanske två timmar... Tydligen sänds EPG-infon ut på antingen/och/eller just Viasat Motor- och Mezzo-frekvenserna, men varför inte sända EPG-infon på en frekvens ALLA har? Allt annat verkar, ärligt talat, URKORKAT! Så man kan få en FUNGERANDE Förhandsvisning när man är inne i EPGn! På ComhemBloggen finns snack om detta: http://www.comhemblo...jarrkontroller/ och även i minst två trådar här i forumet: https://www.minhembi...c=211117&st=300 och https://www.minhembi...0&gopid=3408840 , i flera olika inlägg i vardera tråden! Kom loss nu Comhem, annars får ni inte sälja ett kanalpaket efter mina två fri-månader!
Com Hem tycker det är viktigt med en mycket väl fungerande TV-guide. Vi sänder därför TV-guidesinformation för merparten av våra kanaler. För On Demand-tjänsten sänds informationen ut för innevarande dag + 7 dagar framåt, On Demand-boxarna får TV-guiden över IP från kabelmodemet som är kopplat till On Demand-boxen. För övriga boxar och tv med inbyggd box (iDTV) sänds TV-guidesinformationen som en del av tv-signalen för 3 dagar enligt ett standardiserat format (DVB). För att kunna hantera så stora datamängder måste vi begränsa antalet dagar och koncentrera utsändningen till en frekvens. Alla Com Hems boxar och alla nya iDTV som godkänns kan hantera detta. Några tidigare iDTV-modeller (bland annat från Sony) kan tyvärr inte hantera detta på rätt sätt. På dessa tv måste användaren byta till en kanal som sänds på samma frekvens som TV-guiden för att informationen ska uppdateras. Just nu är det följande kanaler som sänds på samma frekvens som TV-guiden: HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV1000, TV1000 Action, Viasat Motor. Man behöver inte abonnera på någon av kanalerna för att EPG ska uppdateras. Vissa modeller klarar inte att spara hela informationen i minnet utan man kan ibland behöva vänta på uppdatering innan komplett information visas. Om du upplever problem med EPG så måste vi få veta vilken tv du har och en så detaljerad beskrivning av felet som möjligt. MVH Patrick Norberg Com Hem AB
Postad 26 oktober 2011 - 11:29
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
... Alla Com Hems boxar och alla nya iDTV som godkänns kan hantera detta. Några tidigare iDTV-modeller (bland annat från Sony) kan tyvärr inte hantera detta på rätt sätt. På dessa tv måste användaren byta till en kanal som sänds på samma frekvens som TV-guiden för att informationen ska uppdateras. Just nu är det följande kanaler som sänds på samma frekvens som TV-guiden: HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV1000, TV1000 Action, Viasat Motor. Man behöver inte abonnera på någon av kanalerna för att EPG ska uppdateras. ...
Ligger inte dessa kanaler på olika frekvenser beroende på nätnummer? Jag har t ex TV1000 på 498000 kHz, Viasat Motor på 370000 kHz och Mezzo på 394000 kHz. (Mitt nätnummer är 41001, ComHem Stockholm). På vilken frekvens finns EPG hos mig? Där TV1000 m fl är?
Redigerat av Unregistered558ade6e, 26 oktober 2011 - 11:29.
Postad 26 oktober 2011 - 12:43
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Ligger inte dessa kanaler på olika frekvenser beroende på nätnummer? Jag har t ex TV1000 på 498000 kHz, Viasat Motor på 370000 kHz och Mezzo på 394000 kHz. (Mitt nätnummer är 41001, ComHem Stockholm). På vilken frekvens finns EPG hos mig? Där TV1000 m fl är?
Hej andylin, HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV1000, TV1000 Action och Viasat Motor ligger alla på samma frekvens som EPG i hela landet. Vilken frekvens det är talar vi om för boxen genom att ange nätnummer för varje ort. Kanalerna ligger på 354 MHz i hela landet utom i delar av Stockholm där de ligger på 426 Mhz. Du får gärna berätta hur du har kommit fram till de frekvenser du anger. De stämmer hur som helst inte. MVH Patrick Norberg Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 26 oktober 2011 - 12:52.
Postad 26 oktober 2011 - 12:54
sivle
-
sivle
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Upprepar min tidigare fråga ang EPG uppdateringen.
Jag har Humax HDPVR-1000c digitalbox.
EPG´n vägrar ofta uppdatera mer än en dag framåt eller är ibland allmänt seg, Detta är vanligare i slutet på veckan (to-sö) mot helgen. För att lösa detta så får man lägga in TV1000 bland sina favoritkanaler fast man inte abbonerar på den, för då går det snabbt att uppdatera EPG´n,
Redigerat av sivle, 26 oktober 2011 - 18:45.
Postad 26 oktober 2011 - 14:22
Unregistered558ade6e
-
Unregistered558ade6e
-
Veteran
-
-
1 877 inlägg
Hej andylin, HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV1000, TV1000 Action och Viasat Motor ligger alla på samma frekvens som EPG i hela landet. Vilken frekvens det är talar vi om för boxen genom att ange nätnummer för varje ort. Kanalerna ligger på 354 MHz i hela landet utom i delar av Stockholm där de ligger på 426 Mhz. Du får gärna berätta hur du har kommit fram till de frekvenser du anger. De stämmer hur som helst inte. MVH Patrick Norberg Kundservice
Mysteriet är löst. Jag gjorde misstaget att ta frekvenserna från min muxlista som uppdaterades 10 oktober. Det straffade sig eftersom det är ett rörlig mål. Det visar sig att de sex kanaler du nämner nu alla ligger på en muxfrekvens 426000 kHz som inte alls fanns för två veckor sedan då jag senast kollade. Därför angav jag de frekvenser där kanalerna låg innan den nya muxen kom. Jag bor i ett fd UPC-hus som du märker. Då ska det vara lugnt med EPG-uppdateringen också (fast även jag tycker ju att man borde kunna se mer än ett par/tre dagar framåt även utan OnDemand-box...)
Postad 27 oktober 2011 - 05:40
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Com Hem tycker det är viktigt med en mycket väl fungerande TV-guide. Uppenbarligen INTE, för då hade ni väl sänt EPG-infon på kanaler som ALLA har, oavsett kanalpaket! Vi sänder därför TV-guidesinformation för merparten av våra kanaler. För att kunna hantera så stora datamängder måste vi begränsa antalet dagar och koncentrera utsändningen till en frekvens. Några tidigare iDTV-modeller (bland annat från Sony) kan tyvärr inte hantera detta på rätt sätt. På dessa tv måste användaren byta till en kanal som sänds på samma frekvens som TV-guiden för att informationen ska uppdateras. Just nu är det följande kanaler som sänds på samma frekvens som TV-guiden: HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV1000, TV1000 Action, Viasat Motor. Man behöver inte abonnera på någon av kanalerna för att EPG ska uppdateras. Suck ... likt en Papegoja upprepar Comhem samma svammel-fraser om och om och om och om igen ... OM man ska få BILD INNE I EPG-Guiden (med vissa Sony Tv, och NUtida [alltså INTE som du skriver "Några tidigare iDTV-modeller"] Samsung inspelare ur serien BD-Dxxxx, som säljs NU IDAG!), så kan man INTE ha kanaler som man inte får bild på insökta i kanallistan, så de raderar man, däribland alltså JUST de kanaler ni sänder ut EPG-infon på, för de kanaler ni sänder ut EPG-infon på INGÅR INTE i de flestas kanalpaket! Och OM man raderar de kanaler man ändå inte abonnerar på = får bild på, så får man ingen EPG för mer än några timmar framåt, men däremot får man Förhandsvisning innne i EPG-Guiden! Om du upplever problem med EPG så måste vi få veta vilken tv du har och en så detaljerad beskrivning av felet som möjligt.
Du har redan fått det, ett flertal ggr, men vad hjälper det ... Jag har redan talat om för er hur ni kan lösa detta problem som Tiotusentals av era kunder har (men de flesta orkar naturligtvis inte bry sig...) - det är ju bara att ni sänder EPG-infon ÄVEN på en kanal som ALLA era kunder HAR! Jag kan inte förstå varför ni har så svårt att lösa problemet medelst den enkla lösningen, kan du förklara det? Folk i gemen raderar naturligtvis kanaler de ändå inte kan se - det säger sig ju självt - därför ska ni sända EPG-info på kanaler ALLA har!
Redigerat av anderswillhelmsson, 27 oktober 2011 - 11:49.
Postad 28 oktober 2011 - 15:09
Tele2 Sverige
-
Tele2 Sverige
-
Forumräv
-
-
523 inlägg
Tolkar jag dig rätt om jag tror att du använder en kombinerad Bluray och digital-tv-mottagare för att plocka in våra signaler?
Används utrustning som ej officiellt stöds av oss är det mycket svårt för oss att ha 100-procentig kontroll över hur alltting fungerar, då kan till exempel problem med EPG:n uppstå. Det är omöjligt för att säkerställa att allt fungerar med alla produkter som finns på marknaden.
Vi vet att ett fåtal kunder har upplevt problemet som du beskriver. Att det skulle vara tiotusentals är en bild som vi absolut inte känner igen oss i. Men i vilket fall som helst kikar vi djupare i problematiken just nu och ska göra en del djupare tester för att se vad som skulle kunna vara möjligt att göra. Att förändra sändningen av EPG:n är inte bara att göra över en natt utan kräver mer arbete än så som du säkert förstår.
Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem
Postad 28 oktober 2011 - 20:06
bollman1
-
bollman1
-
Rookie
-
7 inlägg
Tolkar jag dig rätt om jag tror att du använder en kombinerad Bluray och digital-tv-mottagare för att plocka in våra signaler? Används utrustning som ej officiellt stöds av oss är det mycket svårt för oss att ha 100-procentig kontroll över hur alltting fungerar, då kan till exempel problem med EPG:n uppstå. Det är omöjligt för att säkerställa att allt fungerar med alla produkter som finns på marknaden. Vi vet att ett fåtal kunder har upplevt problemet som du beskriver. Att det skulle vara tiotusentals är en bild som vi absolut inte känner igen oss i. Men i vilket fall som helst kikar vi djupare i problematiken just nu och ska göra en del djupare tester för att se vad som skulle kunna vara möjligt att göra. Att förändra sändningen av EPG:n är inte bara att göra över en natt utan kräver mer arbete än så som du säkert förstår. Hälsningar, Ola Eriksson Com Hem
Har haft Samsung TV, olika modeller och har aldrig haft bild i EPG-guiden utan att radera kanaler, så jag tror nog det är ett problem som gäller alla Samsung TV. Har just nu en UE46C8705 och på denna funkar det inte. Kan bara instämma, sänt EPG-infon på kanaler som ALLA har.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|