Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1901

Postad 08 december 2011 - 08:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag fick läst brevet efter jag skrev inlägget. Tyvärr får jag dras med skiten bindningstiden ut.
Ett avtal är ju ett avtal. Bara att gilla läget och konstatera att jag har mig själv att skylla. Faktum är att jag aldrig har tittat mindre på tv än det senaste halvåret. Det mesta är dussinkanaler med samma innehåll. Reklamfinansierade kanaler, vissa i allafall, sänder så mycket reklam att jag helt struntar i att titta även om det skulle vara något intressant program.

Det börjar bli dyrt att glo på tv. Det hjälper inte att välja vissa kanaler. Det blir lika dyrt som att ha ett färdigt programpaket.
Hur man än vrider på sig har man röven bak.

Prissättningen på programpaketen från både Canal+ och Viasat är sådan att marginalkostnaden för ytterligare kanaler blir liten. Ta t ex Viasat Premium HD som kostar från 1 feb 338 kr och Viasat Sport HD som kostar 288 kr dvs en skillnad på endast 50 kr/mån som ger tillgång till sju TV1000 filmkanaler.
Det är så jag har resonerat när jag valde Viasat Premium HD - ser jag en film på TV1000 varannan månad så kostar det iaf inte mer än ett biobesök! Att sedan TV1000 sänder hundratals filmer i veckan som jag varken sett eller tänker se behöver jag inte hetsa upp mig på. :)

#1902

Postad 08 december 2011 - 09:54

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Jag fick faktiskt ett erbjudande idag i form av ett sms från ComHem:
Om jag ringer kundtjänst under dagen får jag ett 3-månaders syskonabonnemang på Viasat Premium-kanalerna utan bindningstid och utan kostnad .
Men eftersom jag redan har ett syskonabonnemang och abonnerar på Viasat Premium HD-paketet är det väl bara att öppna upp dessa kanaler på mitt syskonabonnemang under tre månader? Det är väl inget att fråga om lov för? Men ComHem vill kanske att jag ska känna mig tacksam när jag ringer...
(På syskonabonnemang speglas sedan lång tid Canal+ abonnemang men inte Viasat-abonnemang).

Edit: I dagens post kom ett brev från ComHem där man aviserar 49 kr prisökning från 1 feb 2012 på Viasat Premium HD dvs från 289 kr till 338 kr (17%!!).
Orsaken anges vara "nya och förlängda film- och sporträttigheter".
Som plåster på såren erbjuds jag behålla mitt gamla pris i sex månader om jag binder mitt Viasat Premium HD-abonnemang i 12 månader. Så talar en makthavare!
(Jag är medveten om att ComHem inte kan göra så mycket åt programbolagens prissättning men noterar att det hade varit smart av både Viasat och ComHem att i detta sammanhang lägga in Viasat Motor HD i Viasat Premium/Sport HD-paketen med början 1 feb 2012!).


Vad är det för lurendrejerier? Om du binder dig i 12 månader, så ska du ju självklart ha samma pris alla 12 månader.

#1903

Postad 08 december 2011 - 10:12

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Vad är det för lurendrejerier? Om du binder dig i 12 månader, så ska du ju självklart ha samma pris alla 12 månader.

Ja, det kan ju tycka. ComHem har en underlig förmåga att få även erbjudanden att verka oförmånliga för oss kunder. När jag nu, som gammal och trogen kund sedan många år, samma dag fick två erbjudanden (se ovan) känns det som ComHem velat väl men ändå lyckas reta upp mig (och säkert andra).
Erbjudandet om Viasat Premium även på syskonabonnemanget var kanske väl menat men man tänkte inte på att jag redan hade syskonabonnemang och dessutom Viasat Premium HD. Inget att bråka med mig om alltså eftersom man kunde ha meddelat mig att jag nu under tre månader kunde se även Viasat-kanalerna på syskonabonnemanget. Vad som händer därefter vet jag inte - kanske kommer det ett pris på syskonabonnemang med speglade Viasat-kanaler under 2012?
Och att binda Viasat Premium HD för 12 månader med högre pris efter halva tiden strider ju också mot principen om att ingen prisökning ska ske under bindningstid. Men även där tror jag ComHem har tänkt att vi kunder skulle bli glada över att inte få en prisökning direkt 1 febr. Att kunden faktiskt binder sig för en total kostnad på hela 3762 kr borde belönas bättre. Kanske med Viasat Motor HD? Det hade varit ett bättre sätt att sockra den beska prisökningen med än ett misslyckat erbjudande.

Kommentar från ComHem kanske? Long time since no hear from you.

#1904

Postad 08 december 2011 - 10:57

gape
  • gape
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag sa upp mitt Viasat sport HD igår, nämde att det kan bli intressant igen om dom sände motor HD på Comhem.
Annars går jag över till Viaplay för 199 kr / mån istället.
Med det så hoppar man över mellansteget Comhem och får iofs en lägre kvalité på sändningen men det blir 100 kr billigare per månad och du behöver ingen bindningstid.

#1905

Postad 08 december 2011 - 11:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag sa upp mitt Viasat sport HD igår, nämde att det kan bli intressant igen om dom sände motor HD på Comhem.
Annars går jag över till Viaplay för 199 kr / mån istället.
Med det så hoppar man över mellansteget Comhem och får iofs en lägre kvalité på sändningen men det blir 100 kr billigare per månad och du behöver ingen bindningstid.

Har man ett bra bredband är Viaplay ett alternativ. Min son är nöjd med Viaplay (han har 100 Mbit/s bredband från Ownit) och säger att det fungerar bra både för sport och film.
Vill man ha HD-kvalitet är dock ComHem ett måste men då får man alltså betala en slant extra.

#1906

Postad 08 december 2011 - 19:44

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Vi tittar som sagt var på den här problematiken. Det är ibland svårare än vad det först kan se ut att lösa saker som dessa vilket gör att saker och ting kan ta tid.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem


Nu har ni inte skrivit nåt om detta sen 14 november, dvs sen det först kom upp i slutet av oktober, runt 25/10 eller så, har det nu gått ca. En och en Halv månad, men ändå är det inte fixat så att EPG-info sänds på en kanal ALLA har, varför då?

Tror ni att felet/bristen ska gå över av sig självt, eller?

#1907

Postad 11 december 2011 - 16:58

optimus
  • optimus
  • Forumräv

  • 811 inlägg
  • 0
Fler än jag som inte får in TV6 digitalt längre?
Och när jag ska göra ny kanalsökning hittar boxen (Humax CXHD-1000c) inga kanaler alls!?
Har en antenn T-splitt i väggen men det är samma sak utan den...

#1908

Postad 11 december 2011 - 17:14

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0
Kolla på http://www.comhem.se...78/-/index.html om det är nåt fel rapporterat.

#1909

Postad 15 december 2011 - 18:27

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0
Fattar inte hur ett så stort företag ska ha så svårt att förstå att det ska vara lätt som kund att både uppgradera (som det är) och nergradera (som verkar omöjligt)
Men det är klart nergraderingen tjänar dom inga pengar på!!
Har kontaktat kundtjänst att jag inte längre vill ha kvar varken tv eller telefoni (men bredbandet) bindningstiden är nu slut och tv programmen är bytta och avgiften höjd vilket inte jag vill ha...telefonin har jag aldrig ens använt men jag har inte ens fått svar på mailen att jag nu har avbokat eller dyligt Orkar inte ringa gång på gång
SKITDÅLIGT

#1910

Postad 17 december 2011 - 15:56

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
" Digital-tv Small Insteget till den digitala tv-världen"

Hejsan Com hem.

Läste nyss på er hemsida rörande programpaket...jodå.

Där framgick det följande beträffande paketet "small" för kostnad 49 kr/månad...det ger tio kanaler digitalt.
Men kan man inte se dessa kanaler ändå utan att abbonnera på SMALL ?

Det har hos mig vara möjligt...SVT 1 HD och andra utan det minsta lilla kortusling.

Och apropå fria kanaler så finns ju möjligheten att via TV:s inbyggda DVB-T2 mottagare att se detsamma med en ansluten bordsantenn. SVT1 HD via marknätet alltså.....

Aningslösa tittare kanske nappar på erbjudandet för endasr 49 kr samt. Startavgift på 249:- tillkommer

" Digital-tv Small Insteget till den digitala tv-världen"

#1911

Postad 17 december 2011 - 16:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

" Digital-tv Small Insteget till den digitala tv-världen"

Hejsan Com hem.

Läste nyss på er hemsida rörande programpaket...jodå.

Där framgick det följande beträffande paketet "small" för kostnad 49 kr/månad...det ger tio kanaler digitalt.
Men kan man inte se dessa kanaler ändå utan att abbonnera på SMALL ?

Det har hos mig vara möjligt...SVT 1 HD och andra utan det minsta lilla kortusling.

Och apropå fria kanaler så finns ju möjligheten att via TV:s inbyggda DVB-T2 mottagare att se detsamma med en ansluten bordsantenn. SVT1 HD via marknätet alltså.....

Aningslösa tittare kanske nappar på erbjudandet för endasr 49 kr samt. Startavgift på 249:- tillkommer

" Digital-tv Small Insteget till den digitala tv-världen"

SVT1 HD och SVT2 HD behöver inte pairas hos ComHem och kräver inte CI+ modul. Däremot är det lite lustigt att det fungerar utan programkort/CA-modul.
Använder du separat digitalbox eller inbyggd DVB-C tuner i din tv?

#1912

Postad 17 december 2011 - 16:23

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
" Använder du separat digitalbox eller inbyggd DVB-C tuner i din tv? "

Jag har både och...Humax HD-box samt Tuner i TV:n.

Men det lilla lustiga i det hela är att SVT2 HD inte fungerar i TV:n. DVB-T fungerar dock

#1913

Postad 18 december 2011 - 10:00

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

" Digital-tv Small Insteget till den digitala tv-världen"

Hejsan Com hem.

Läste nyss på er hemsida rörande programpaket...jodå.

Där framgick det följande beträffande paketet "small" för kostnad 49 kr/månad...det ger tio kanaler digitalt.
Men kan man inte se dessa kanaler ändå utan att abbonnera på SMALL ?

Det har hos mig vara möjligt...SVT 1 HD och andra utan det minsta lilla kortusling.

Och apropå fria kanaler så finns ju möjligheten att via TV:s inbyggda DVB-T2 mottagare att se detsamma med en ansluten bordsantenn. SVT1 HD via marknätet alltså.....

Aningslösa tittare kanske nappar på erbjudandet för endasr 49 kr samt. Startavgift på 249:- tillkommer

" Digital-tv Small Insteget till den digitala tv-världen"


Det stämmer att vi sänder sju digitala kanaler fritt utan krav på abonnemang eller programkort, du kan läsa mer om det på http://www.comhem.se...58/-/index.html. Skillnaden när man abonnerar på Digital-tv Small för 49:-/mån är möjligheten att välja till extra kanaler, beställa pay-per-view och få tillgång till våra On Demand-tjänster, om du har en sådan box.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

#1914

Postad 18 december 2011 - 10:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det stämmer att vi sänder sju digitala kanaler fritt utan krav på abonnemang eller programkort, du kan läsa mer om det på http://www.comhem.se...58/-/index.html. Skillnaden när man abonnerar på Digital-tv Small för 49:-/mån är möjligheten att välja till extra kanaler, beställa pay-per-view och få tillgång till våra On Demand-tjänster, om du har en sådan box.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Men varken SVT1 HD eller SVT2 HD är en av dessa sju fria digitalkanaler. Så hur kan man förklara att vissa ändå kan se dessa två HD-kanaler utan programkort?

#1915

Postad 18 december 2011 - 11:22

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Men varken SVT1 HD eller SVT2 HD är en av dessa sju fria digitalkanaler. Så hur kan man förklara att vissa ändå kan se dessa två HD-kanaler utan programkort?


Men tysssssssst nu ... du behöver väl inte avslöja att de glömt slå på kodningen för dem! :rolleyes:

#1916

Postad 18 december 2011 - 11:29

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Men tysssssssst nu ... du behöver väl inte avslöja att de glömt slå på kodningen för dem! :rolleyes:

Det var inte jag som började: https://www.minhembi...dpost&p=3460389

#1917

Postad 18 december 2011 - 22:48

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Det stämmer att vi sänder sju digitala kanaler fritt utan krav på abonnemang eller programkort, du kan läsa mer om det på http://www.comhem.se...58/-/index.html. Skillnaden när man abonnerar på Digital-tv Small för 49:-/mån är möjligheten att välja till extra kanaler, beställa pay-per-view och få tillgång till våra On Demand-tjänster, om du har en sådan box.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice


Jättebra Comhem för 49:-/mån ges möjligheten att välja till extra kanaler.....!!!!

Jo bäste comhemmedarbetare, jag är naturligtvis medveten om att bolaget inte bedriver någon välgörenhet..men

jag ställde igår just frågan beträffande extra kanaler, om Canal + Film räknas dit. Kundtjänst svarade att det vär ej möjligt att skaffa enkom filmpaketet ....för enligt reklam kan fås för 199kr....

men i ärlighetens namn ska väl det upplysas om att det tillkommer 49 per månad för "icke kanaler"
och inte är ordinarie priset 219 kr som det upplyses om. ( 249:- tillkommer ? )

otydlighet eller lurendrejeri ?

#1918

Postad 19 december 2011 - 07:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jättebra Comhem för 49:-/mån ges möjligheten att välja till extra kanaler.....!!!!

Jo bäste comhemmedarbetare, jag är naturligtvis medveten om att bolaget inte bedriver någon välgörenhet..men

jag ställde igår just frågan beträffande extra kanaler, om Canal + Film räknas dit. Kundtjänst svarade att det vär ej möjligt att skaffa enkom filmpaketet ....för enligt reklam kan fås för 199kr....

men i ärlighetens namn ska väl det upplysas om att det tillkommer 49 per månad för "icke kanaler"
och inte är ordinarie priset 219 kr som det upplyses om. ( 249:- tillkommer ? )

otydlighet eller lurendrejeri ?

ComHem får svara för sig. Håller med om att det är viktigt att vara tydlig så kunderna inte blir felinformerade.

Alla som vill ha ett programkort från ComHem måste betala en kortavgift som antingen - för mig som har XL-Paketet för hela 349 kr/mån - debiteras med 294 kr/halvår (= 49 kr/mån) eller tas ut genom ett minimumabonnemang kallat Small med priset 49 kr/mån.
Programkortet är alltså en förutsättning för möjligheten att beställa ComHems övriga tjänster t ex tillvalspaket.
Small-abonnemanget ger förutom tillgång till programkortet möjlighet att se två kanaler, utöver de sju fria digitala kanaler som inte behöver programkort, nämligen SVT1 HD och SVT2 HD.
Det är viktigt att alla kunder får den informationen för det är en viktig del i ComHems sätt att se på världen.

#1919

Postad 19 december 2011 - 15:24

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Det har på senare tid förekommit inlägg och synpunkter om hur vi sänder ut EPG, alltså de tv-tablåer som finns som en del av våra digital-tv-sändningar och som kan visas på din tv . En del inlägg här har tyvärr innehållit spekulationer och direkta fel, ibland tvärsäkert framförda, och som därmed blir direkt missvisande för alla som läser och inte själva har kunskaper i ämnet.

Som vi sagt flera gånger tidigare sätter vi stort värde i de diskussioner vi har här och vet att det finns oerhört mycket kunskap om våra produkter hos många användare men ibland känner vi att vissa saker måste redas ut i grunden.
En av de frågorna är just runt vår EPG. Här är fakta om hur saker och ting fungerar och vilka förutsättningar som råder för utsändningen av EPG, som vi hoppas ska reda ut varför det fungerar som det gör. Det blir till viss del ganska tekniskt, vi hoppas ni har förståelse för detta.

Vi ber om ursäkt att ni har fått vänta ett tag på svar, men vi har ansett att det är viktigt att svaret blir detaljerat och uttömmande.
  • Först och främst, utrustning som ska användas i Com Hems nät ska vara godkänd av Com Hem för att vi ska kunna säkerställa att den fungerar enligt de riktlinjer som finns, för att ge önskad nytta för våra kunder och för att vi ska kunna ge support på utrustningen fullt ut.
  • Alla digitalboxar som säljs av Com Hem är naturligtvis godkända.
  • Tillverkare som önskar sälja utrustning (främst tv med inbyggd box) för användning i Com Hems nät får ta del av Com Hems kravspecifikationer som täcker både tekniska specifikationer och UX, User Experience, till exempel zappningstider och EPG.
  • Com Hem sänder digital-tv i 27 transportströmmar (
  • Vi sänder för närvarande (2011-12-08) 158 tv-kanaler, 11 radiokanaler och några dataströmmar med de senaste mjukvarorna till vissa digitalboxar och tv med inbyggd box.
  • Vi sänder enligt standarden DVB-C.
  • EPG kallas i DVB-standarden för EIT (Event Information Table) och finns i två uppsättningar

8]o EIT Now/Next, som visas när man trycker på Info-knappen på fjärrkontrollen.

8]o EIT Schedule, som visas när man trycker på Guide-knappen på fjärrkontrollen.

  • EIT Now/Next sänds i varje transportström och innehåller information om nuvarande och nästa program.
  • EIT Schedule sänds i en transportström.
  • Com Hem har valt att sända EIT för de kanaler som kan leverera tv-tablåer med god kvalitet. Vi sänder tablåer för tre dagar framåt. Till våra On Demand-boxar sänder vi dessutom tablåer för sju dagar över vårt IP-nät, parallellt med våra broadcast-signaler.
  • När man trycker på Guide-knappen visas den så kallade EPG Grid-tabellen där varje tv-kanal har en egen rad och programmen visas som block på raden.
  • För att kunna fylla tabellen med innehåll skiftar boxens/tv:ns mottagare till den transportström där EIT Schedule sänds. Om boxen har varit avstängd kan det ta upp till cirka 30-60 sekunder att ladda hela tablån.
  • Digitalboxar med dubbla mottagare (PVR) kan bygga EPG:n i bakgrunden om mottagare nummer två 2 inte är upptagen med inspelning.
  • EIT Schedule sänds för närvarande (2011-12-08) i samma transportström som tv-kanalerna HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV1000, TV1000 Action och Viasat Motor.
  • Sändningen av EIT Schedule kräver givetvis bandbredd, skulle denna sändas i alla transportströmmar skulle utrymme motsvarande en handfull tv-kanaler tas upp.

Ett antal specifika frågor och svar:

Varför sänder Com Hem inte EPG på alla kanaler?
Com Hem sänder EIT Now/Next på alla kanaler som har tillförlitliga tablåer.

Varför sänder Com Hem inte EPG (EIT Schedule) på alla transportströmmar?
Det korta svaret är: Com Hem vill inte transportera samma data flera gånger. Vi anser att det är bättre att nyttja bandbredden för distribution av tv-kanaler.

Ett något längre svar: Com Hem sänder detaljerad EPG för cirka 100 kanaler för 3 dagar. I Com Hems tekniska specifikation, som är väl känd av TV-tillverkarna sedan länge, finns det beskrivet hur en box/tv ska fungera vad gäller EPG.

Boxen ska automatiskt skifta till den transportström där EIT Schedule sänds. Det tar cirka 30-60 sekunder att ladda EPG om boxen precis har startats. Vi anser att detta väl uppfyller våra kunders krav, vilket även bekräftas av de kontakter vi har med våra kunder. Följer utrustningen som används de specifikationer vi har för våra tjänster spelar det ingen roll vilken transportström som EPG-information sänds på.

På det här forumet finns det en liten grupp kunder som inte är nöjda med hur vi sänder ut EPG. Några av dessa kunder använder utrustning som inte är godkänd av Com Hem. Vi försöker hela tiden givetvis tillgodose så många kunders behov som möjligt, men vi måste i första hand koncentrera oss på de specifikationer som vi har satt upp. Det finns oerhört mycket utrustning ute på marknaden som kan användas för att ta emot digital-tv-sändningar och spela upp bild och ljud men som fungerar mer eller mindre väl vad gäller EPG. När vi fattar beslut om hur vi sänder ut tv tar vi inte hänsyn till produkter som vi inte har godkänt.

De finns ett par tidiga modeller av Sony tv-apparater som har konstruerats med en något annorlunda EPG-hantering än de som produceras och godkänns idag. Vi beklagar om EPG-upplevelsen på dessa tv upplevs som sämre.

Varför sänder Com Hem inte EPG (EIT Schedule) i en transportström som innehåller kanaler som många kunder abonnerar på?
Vi anser att det inte spelar det någon roll eftersom utrustning som är godkänd av Com Hem fungerar väl med nuvarande utsändningsförfarande.

Varför fungerar inte mini-TV i EPG?
Mini-TV i EPG är en förminskad tv-bild som visas tillsammans med EPG. Mini-TV fungerar på boxar med dubbla mottagare (tuners), t ex våra PVR. Tillverkarna har i vissa fall deaktiverat mini-TV på tv med endast en mottagare för att inte det inte ska vara förvillande att mini-TV visas bara på de kanaler som finns i samma transportström som EIT Schedule.

Kommer Com Hem att förändra utsändningen av EIT Schedule?
Vi har för närvarande inga planer på att förändra utsändningen av EPG
---

Ovanstående resonemang är vår ståndpunkt i dagsläget. Givetvis är vi öppna för förändringar i framtiden och förändras förutsättningarna för våra sändningar kan det givetvis bli aktuellt att se över hur detta fungerar. Vi hoppas att ni har förståelse för detta. Vi kommer inte gå in djupare i den här diskussionen här på forumet framöver.

Viktigt att ha med sig är dock att EPG och liknande informationsflöden blir en allt viktigare del av tv-upplevelsen och vi kommer givetvis att utveckla dessa tjänster framöver, som vi skriver ovan har vår On Demand-tjänst till exempel en EPG för sju dagar som skickas över IP-nätet. Fler lösningar liknande detta är inte omöjligt att vi får se i framtiden.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

#1920

Postad 19 december 2011 - 16:55

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Men varken SVT1 HD eller SVT2 HD är en av dessa sju fria digitalkanaler. Så hur kan man förklara att vissa ändå kan se dessa två HD-kanaler utan programkort?


Vi har testat med flera olika tv-apparater och aldrig lyckats återskapa det du beskriver, för att få in Svt 1 HD eller Svt 2 HD krävs det ett programkort.

ComHem får svara för sig. Håller med om att det är viktigt att vara tydlig så kunderna inte blir felinformerade.

Alla som vill ha ett programkort från ComHem måste betala en kortavgift som antingen - för mig som har XL-Paketet för hela 349 kr/mån - debiteras med 294 kr/halvår (= 49 kr/mån) eller tas ut genom ett minimumabonnemang kallat Small med priset 49 kr/mån.
Programkortet är alltså en förutsättning för möjligheten att beställa ComHems övriga tjänster t ex tillvalspaket.
Small-abonnemanget ger förutom tillgång till programkortet möjlighet att se två kanaler, utöver de sju fria digitala kanaler som inte behöver programkort, nämligen SVT1 HD och SVT2 HD.
Det är viktigt att alla kunder får den informationen för det är en viktig del i ComHems sätt att se på världen.


Helt rätt, för att rent tekniskt kunna lägga in tillval krävs det ett programkort och vi tar då ut en avgift motsvarande kortavgiften för Digital-tv Small och kan då erbjuda möjlighet till tillval. Vi försöker alltid vara tydliga i vår marknadsföring. På vår hemsida skriver vi "Om du vill ha mer tv så vill vi tipsa om våra Tillvalspaket som du kan beställa till ditt digital-tv-abonnemang (Extra Large, Large, Medium 8 Favoriter och Small)" under "Tillvalspaket".

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

#1921

Postad 19 december 2011 - 17:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Vi har testat med flera olika tv-apparater och aldrig lyckats återskapa det du beskriver, för att få in Svt 1 HD eller Svt 2 HD krävs det ett programkort.

Det borde vara så dvs att både SVT1 HD och SVT2 HD kräver programkort (men inte CI+ modul/pairing).
En tänkbar förklaring kan vara att de som upplever att de fått in SVT1 HD och SVT2 HD utan ComHems programkort helt enkelt fått in dessa kanaler via det digitala marknätet och tv-apparatens DVB-T2 tuner. Vi kan bestämma oss för den förklaringen tills någon kommer med klara bevis på att man inte behöver programkort för att ta emot SVT HD via ComHems kabelnät. (Om nu någon vill erkänna detta öppet vill säga...).

#1922

Postad 19 december 2011 - 18:56

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Ett något längre svar: Com Hem sänder detaljerad EPG för cirka 100 kanaler för 3 dagar. I Com Hems tekniska specifikation, som är väl känd av TV-tillverkarna sedan länge, finns det beskrivet hur en box/tv ska fungera vad gäller EPG.

På det här forumet finns det en liten grupp kunder som inte är nöjda med hur vi sänder ut EPG. Några av dessa kunder använder utrustning som inte är godkänd av Com Hem. Vi försöker hela tiden givetvis tillgodose så många kunders behov som möjligt, men vi måste i första hand koncentrera oss på de specifikationer som vi har satt upp. Det finns oerhört mycket utrustning ute på marknaden som kan användas för att ta emot digital-tv-sändningar och spela upp bild och ljud men som fungerar mer eller mindre väl vad gäller EPG. När vi fattar beslut om hur vi sänder ut tv tar vi inte hänsyn till produkter som vi inte har godkänt.

Hälsningar,
Ola Eriksson
Com Hem

Jag har aldrig fått EPG för mer än två dagar.

Jag använder en box som är godkänd av er, Humax HD-pvr 1000c.

Jag får ut i stort sett likadan EPG från mina andra boxar som inte är godkända av er, det kan vara lite krångligare men det vet man ju, eftersom boxarna inte är godkända av er.

Men det vore ju bra om man kunde få ut åtminstone fem dagar.

#1923

Postad 19 december 2011 - 19:06

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Det borde vara så dvs att både SVT1 HD och SVT2 HD kräver programkort (men inte CI+ modul/pairing).
En tänkbar förklaring kan vara att de som upplever att de fått in SVT1 HD och SVT2 HD utan ComHems programkort helt enkelt fått in dessa kanaler via det digitala marknätet och tv-apparatens DVB-T2 tuner. Vi kan bestämma oss för den förklaringen tills någon kommer med klara bevis på att man inte behöver programkort för att ta emot SVT HD via ComHems kabelnät. (Om nu någon vill erkänna detta öppet vill säga...).


Jo det stämmer..jag hade ett gammalt kort i burken....dock ej något abb överhuvudtaget kopplat till detta...skäms på mig på
den punkten.

Har dock ett kort sedan snart två månader tillbaka....med ett prova på i två månader...XL där fungerade alla HD-kanaler gratis
faktist.

Det var synnerligen generöst Comhem!!!!! och inte nog med det...

Comhem erbjöd idag mig att teckna 8 favoriter i sex månader gratis och dessutom fri kortavgift i 12 månader..ifall
tecknande
av 8 fav i tio månader....detta efter ha haft provpaketet XL i två månader och fortsätter som kund.

Tack Comhem, synnerligt generöst erbjudande...jo det är ju JUL snart ( vaaa.. ingen kortavgift i 12 månader...nästan tror att man drömmer )

Hör och häpna...inget kort i marknätet....gratis är gott

God Jul Comhem, Boxer, Teracom,nja och Canal Digital

#1924

Postad 20 december 2011 - 08:15

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

  • 454 inlägg
  • 0

Jag har aldrig fått EPG för mer än två dagar.

Men det vore ju bra om man kunde få ut åtminstone fem dagar.


Marknätet har ju 7 dagars EPG, så det här är ju bara en brist i Comhems teknik.


Att dessutom kräva godkända Tv för att man alls ska kunna se på deras DVB-C sändningar, är ju ett hån mot konsumenten.
i Marknätet fungera ju vilken Tv som helst bara den har DVB-T eller DVB-T2.

Uppenbarligen är inte Comhems DVB-C nät ett DVB-C nät som följer gällande standarder, därav deras tjafsande om 'godkänd'.

#1925

Postad 20 december 2011 - 08:54

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Marknätet har ju 7 dagars EPG, så det här är ju bara en brist i Comhems teknik.


Att dessutom kräva godkända Tv för att man alls ska kunna se på deras DVB-C sändningar, är ju ett hån mot konsumenten.
i Marknätet fungera ju vilken Tv som helst bara den har DVB-T eller DVB-T2.

Nja, i marknätet finns även en standard som företagen bör följa. Om jag minns rätt är denna gemensam för Norden men inte riktigt samma inom hela EU. Vill minnas att det funnits problem även där, inte minst med boxar som inte följde standard vad gäller textning...

Fast nu inget sagt om ComHems EPG, om de följer en standard likt MS i IE6 gjorde eller om de följer en standard som man bör.

#1926

Postad 28 december 2011 - 19:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Lite helgläsning - inte bara för ComHem utan också för oss kunder.
Ska man tro att internet är framtiden för tv? Det börjar ju luta åt det hållet med ökade krav på on demand och tv på olika plattformar. Särskilt de yngre vet ju knappt vad en "tv-apparat" är för något.
Och det kanske var tur att ComHems ägare cashade in 2011. För vem vet vad ett kabel-tv-företag är värt om några år?
http://www.realtid.s...ltid595.dbp.asp
http://www.dagensmed...icle3377270.ece

#1927

Postad 02 januari 2012 - 09:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Prishöjningen på Viasat Premium HD från 1 febr 2012 till 338 kr/mån får nu sin förklaring:
http://www.mynewsdes...-kanaler-719771
Blir förhoppningsvis inte till det sämre för oss kunder - "Fyra nya HD-kanaler för film" är inte negativt precis även om man inte sitter klistrad dygnet runt för att inte missa någon film.
Och att varumärket TV1000 försvinner är väl inte för tidigt - jag har då och då fått en märklig blick när jag berättat att jag bl a har TV1000-kanalerna. För många är dessa fortfarande förknippade med midnattsfilmer bakom neddragna persienner...

#1928

Postad 02 januari 2012 - 10:41

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Prishöjningen på Viasat Premium HD från 1 febr 2012 till 338 kr/mån får nu sin förklaring:
http://www.mynewsdes...-kanaler-719771
Blir förhoppningsvis inte till det sämre för oss kunder - "Fyra nya HD-kanaler för film" är inte negativt precis även om man inte sitter klistrad dygnet runt för att inte missa någon film.
Och att varumärket TV1000 försvinner är väl inte för tidigt - jag har då och då fått en märklig blick när jag berättat att jag bl a har TV1000-kanalerna. För många är dessa fortfarande förknippade med midnattsfilmer bakom neddragna persienner...

Finns det någon förklaring till varför Viasat Sportpaketet höjs också? I brevet man fick stod det att de erbjuder Champions League och Premier League, men det hade de ju sedan tidigare också. Det stod också något om fler NHL- och HockeyAllsvenskanmatcher. Är det det vi betalar 49kr/mån extra för? Me don't want that. Tyvärr är man helt låst till paketet om man vill kunna se Champions League...

#1929

Postad 02 januari 2012 - 11:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Finns det någon förklaring till varför Viasat Sportpaketet höjs också? I brevet man fick stod det att de erbjuder Champions League och Premier League, men det hade de ju sedan tidigare också. Det stod också något om fler NHL- och HockeyAllsvenskanmatcher. Är det det vi betalar 49kr/mån extra för? Me don't want that. Tyvärr är man helt låst till paketet om man vill kunna se Champions League...

Jag tror att de dyra sporträttigheterna (Champions League, Premier League, NHL) ligger bakom det mesta av prishöjningen. Filmkanalerna får man som kund nästan "på köpet".

Det framgår också av uttalanden i media att vi konsumenter måste bereda oss på att betala mer och mer för förmånen att få se sport i våra vardagsrum (och på andra plattformar som datorer och smartphones). De som sitter på evenemangen vet att de kan ta i ordentligt varje gång ett avtal ska förhandlas om och de olika operatörerna lockas in i budgivning. I slutänden måste vi konsument betala - i synnerhet i premiumkanalerna som inte har reklamintäkter.

#1930

Postad 05 januari 2012 - 06:29

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Undrar när Comhem kommer med besked. TV1000 ersätts av Viasat Film och vi som är kunder hos Comhem kan inte få annat än det som Viasat erbjuder. Å andra sidan har man kanske inte förhandlat klart om priset.
1:e Mars ligger runt hörnet och tiden går fort.

#1931

Postad 05 januari 2012 - 12:36

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Jag tror att de dyra sporträttigheterna (Champions League, Premier League, NHL) ligger bakom det mesta av prishöjningen. Filmkanalerna får man som kund nästan "på köpet".

Det framgår också av uttalanden i media att vi konsumenter måste bereda oss på att betala mer och mer för förmånen att få se sport i våra vardagsrum (och på andra plattformar som datorer och smartphones). De som sitter på evenemangen vet att de kan ta i ordentligt varje gång ett avtal ska förhandlas om och de olika operatörerna lockas in i budgivning. I slutänden måste vi konsument betala - i synnerhet i premiumkanalerna som inte har reklamintäkter.


Premier League pröjsade Viasat över en miljard har jag för mig (för ett par år).. så det kostar att ligga på topp

#1932

Postad 05 januari 2012 - 14:35

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Om viasat har som affärside o höja priserna varje gång dom köper in rättigheter kan man ju undra dock hur länge det håller gentemot kundernas plånböcker...

#1933

Postad 08 januari 2012 - 11:26

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Nu blir jag riktigt trött på Comhem....

Fick mitt hus uppgraderat i samband med inflyttning December 2008, flyttade med mig mitt gamla abbonemang som innehöll bredband, telefoni och 8 favoriter HD. har fungerat klockrent.
Ville nu beställa HD-paketet och ändra lite bland kanalerna.....

Läs följande konversation med kundservice med början nerifrån.








FRÅGA 2012-01-08 10:25 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Jag förstår inte problemet..., vad är det som ska kopplas in?
Mitt hus blev uppgraderat 2008, har haft 3 hål i väggen med bredband, telefoni och digitaltv MED HD-kanaler hela tiden.
Ska det verkligen ta över en månad att rätta till en liten bugg i erat system?



SVAR 2012-01-08 09:36

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Som det ser ut för tillfället är officiellt inkopplingsdatum den 20120130.
Skulle du kunna avvakta tills dess och då prova att bestället via dina sidor så skall det fungera.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
William Sjöström
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2012-01-07 19:53 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Det går att beställa HD paketet som ny kund på min adress på eran hemsida.
Försöker jag via "mina sidor" är det tvärstopp.
Hur lång tid ska det ta att lösa?
Har försökt med detta nu i 10 dagar utan resultat.

Alternativet är att jag säger upp allt hos er och hittar en annan
Leverantör...., finns ju andra som kan.



SVAR 2012-01-06 17:41

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tyvärr, vi skickar inte ut personliga meddelanden utan informationen kommer ut via comhem.se
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Harold Trucker
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2012-01-04 13:30 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Kan man få ett meddelande när det är tillgängligt?


SVAR 2012-01-02 16:18

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Just nu är det ej i vårt system uppgraderat så att vi kan boka HD kanaler. Vi ser att det är uppgraderat mot denna adress genom att tekniker har varit ut och gjort uppgraderingen. I vårt system med bokning så tar det ett tag innan vi får in så att vi kan boka hd kanaler.
Den 29/12 2011 var tekniker ut och uppgraderade så att hd funktionen skall fungera
Om ni kan avvakta några dagar så kommer vi att kunna boka denna tjänst med HD kanaler eller om Ni själva kan gå in via mina sidor så kan ni boka den själv där, när allt är klart.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Lena Olsson
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2011-12-31 12:56 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Fastigheten blev uppgraderad fullt ut 2008....
Har haft telefoni, bredband och tv med HD kanaler hela tiden.
Fungerar alldeles utmärkt.
Hur svårt ska det vara?



SVAR 2011-12-30 23:04

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vad jag kan se så kan du inte boka in HD kanaler i din lägenhet. Du är helt säker på att du kan se sina nuvarande HD kanaler med HD kvalitet ? Ursäkta om frågan verkar dum, men vi HD paketet är inte tillgängligt i alla fastigheter och som jag kan se så är det inte tillgängligt i er fastighet.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Evaa Larsdotter
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2011-12-28 21:46 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Ja tack, vill ha HD-kanalerna omgående.

Magnus



SVAR 2011-12-28 14:09

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Härmed bekräftas att vi har avslutat 4 favoriter med tre kalendermånader så det upphör 20120331. Vill du har HD-paketet redan nu eller så det sätts igång efter att 4 Favoriter försvinner? Vill även informera om att HD-paketet har en bindningstid på 12 månader.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Madeleine Montgomery
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2011-12-27 21:57 - Beställning -> Beställa tjänst

Är du kund? Ja
Kundnummer / Personnummer: 20284992
Namn: Magnus Jönsson
E-postadress: [email protected]
Telefon: 0709420130
Gatuaddress: Rödkålsgatan 11
Postnummer / Ort: 27154 Ystad

Angående: Beställning -> Beställa tjänst

Din fråga:
Halloj

Vill ta bort plus 4 favoriter och istället lägga till HD-paketet med 14 kanaler för 129:-
Kundnummer:20284992

UserAgent: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)




Ditt ärende väntar just nu på att hanteras av vår kundservice

#1934

Postad 08 januari 2012 - 21:49

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Hej på dig Mongo

Det var ett tag sedan du hördes av här på forumet.....vad jag vet.

och du ska veta att smidighet är ledordet.....men men va lugn. Comeeem kompenserar dig naturligtvis med 12 mån fritt HD-paket...

#1935

Postad 09 januari 2012 - 19:07

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Nu blir jag riktigt trött på Comhem....

Fick mitt hus uppgraderat i samband med inflyttning December 2008, flyttade med mig mitt gamla abbonemang som innehöll bredband, telefoni och 8 favoriter HD. har fungerat klockrent.
Ville nu beställa HD-paketet och ändra lite bland kanalerna.....

Läs följande konversation med kundservice med början nerifrån.








FRÅGA 2012-01-08 10:25 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Jag förstår inte problemet..., vad är det som ska kopplas in?
Mitt hus blev uppgraderat 2008, har haft 3 hål i väggen med bredband, telefoni och digitaltv MED HD-kanaler hela tiden.
Ska det verkligen ta över en månad att rätta till en liten bugg i erat system?



SVAR 2012-01-08 09:36

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Som det ser ut för tillfället är officiellt inkopplingsdatum den 20120130.
Skulle du kunna avvakta tills dess och då prova att bestället via dina sidor så skall det fungera.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
William Sjöström
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2012-01-07 19:53 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Det går att beställa HD paketet som ny kund på min adress på eran hemsida.
Försöker jag via "mina sidor" är det tvärstopp.
Hur lång tid ska det ta att lösa?
Har försökt med detta nu i 10 dagar utan resultat.

Alternativet är att jag säger upp allt hos er och hittar en annan
Leverantör...., finns ju andra som kan.



SVAR 2012-01-06 17:41

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tyvärr, vi skickar inte ut personliga meddelanden utan informationen kommer ut via comhem.se
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Harold Trucker
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2012-01-04 13:30 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Kan man få ett meddelande när det är tillgängligt?


SVAR 2012-01-02 16:18

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Just nu är det ej i vårt system uppgraderat så att vi kan boka HD kanaler. Vi ser att det är uppgraderat mot denna adress genom att tekniker har varit ut och gjort uppgraderingen. I vårt system med bokning så tar det ett tag innan vi får in så att vi kan boka hd kanaler.
Den 29/12 2011 var tekniker ut och uppgraderade så att hd funktionen skall fungera
Om ni kan avvakta några dagar så kommer vi att kunna boka denna tjänst med HD kanaler eller om Ni själva kan gå in via mina sidor så kan ni boka den själv där, när allt är klart.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Lena Olsson
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2011-12-31 12:56 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Fastigheten blev uppgraderad fullt ut 2008....
Har haft telefoni, bredband och tv med HD kanaler hela tiden.
Fungerar alldeles utmärkt.
Hur svårt ska det vara?



SVAR 2011-12-30 23:04

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vad jag kan se så kan du inte boka in HD kanaler i din lägenhet. Du är helt säker på att du kan se sina nuvarande HD kanaler med HD kvalitet ? Ursäkta om frågan verkar dum, men vi HD paketet är inte tillgängligt i alla fastigheter och som jag kan se så är det inte tillgängligt i er fastighet.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Evaa Larsdotter
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2011-12-28 21:46 - Uppföljningsfråga angående: Beställning -> Beställa tjänst

Ja tack, vill ha HD-kanalerna omgående.

Magnus



SVAR 2011-12-28 14:09

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Härmed bekräftas att vi har avslutat 4 favoriter med tre kalendermånader så det upphör 20120331. Vill du har HD-paketet redan nu eller så det sätts igång efter att 4 Favoriter försvinner? Vill även informera om att HD-paketet har en bindningstid på 12 månader.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Madeleine Montgomery
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se




FRÅGA 2011-12-27 21:57 - Beställning -> Beställa tjänst

Är du kund? Ja
Kundnummer / Personnummer: 20284992
Namn: Magnus Jönsson
E-postadress: [email protected]
Telefon: 0709420130
Gatuaddress: Rödkålsgatan 11
Postnummer / Ort: 27154 Ystad

Angående: Beställning -> Beställa tjänst

Din fråga:
Halloj

Vill ta bort plus 4 favoriter och istället lägga till HD-paketet med 14 kanaler för 129:-
Kundnummer:20284992

UserAgent: Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; Trident/5.0)




Ditt ärende väntar just nu på att hanteras av vår kundservice


Hej,

Tråkigt att vi har varit otydliga och inte gett dig ett utförligt svar på din fråga. Då vi inte hanterar enskilda kundärenden här på forumet får du gärna kontakta oss per telefon eller via Twitter (www.twitter.com/ComHemAB) om du föredrar det. Vi kan då se över vad som faktiskt gäller och förhoppningsvis ge en bättre förklaring.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

#1936

Postad 09 januari 2012 - 20:24

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Ja, eller hur....., har pratat med eran kundtjänst hur många gånger som helst angående detta, alltid lika kul att inte komma fram till nånting.

Gjorde ett sista försök idag, och döm om min förvåning..., en mycket trevlig pigg tjej som verkligen brydde sig.
Hon fixade genom en förmodligen helt regelvidrig åtgärd så att det löste sig tillfälligt. All heder till henne.

Varför kan vi inte diskutera detta här? Jag har inget att dölja....., om du däremot hade plockat mitt kundnummer som står här ovanför och undersökt problemet, och sen presenterat en förklaring...., då hade jag varit impad.

Däremot fick jag reda på att mitt HD-paket inte är tillgängligt på tvillingkortet? Varför? Snyggt om jag hunnit handla en HD-box till som det var tänkt...., det står det inget om på hemsidan.

#1937

Postad 10 januari 2012 - 09:43

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Däremot fick jag reda på att mitt HD-paket inte är tillgängligt på tvillingkortet? Varför? Snyggt om jag hunnit handla en HD-box till som det var tänkt...., det står det inget om på hemsidan.

Om du går in på sidan för syskonabonnemang står det så här:

Syskonabonnemanget speglar kanalerna i ditt grundabonnemang (Extra Large, Large och Medium 8 Favoriter). Sedan 1 april 2010 speglas även ditt CANAL+ abonnemang (CANAL+ Total, CANAL+ Film eller CANAL+ Sport) på syskonkortet.

För att HD-kanaler ska speglas på syskonkortet måste kortet sitta i någon av våra HD-boxar.

http://www.comhem.se...88/-/index.html

#1938

Postad 10 januari 2012 - 10:49

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0

Om du går in på sidan för syskonabonnemang står det så här:

http://www.comhem.se...88/-/index.html


Det bevisar än en gång kompetensen.....
Kan man få det bekräftat av någon, innan jag handlar en box till?

#1939

Postad 10 januari 2012 - 22:40

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det bevisar än en gång kompetensen.....
Kan man få det bekräftat av någon, innan jag handlar en box till?

Beroende på det grundabonnemang du har speglas de HD-kanaler som ingår där. Om du har HD-paket speglas alltså inte dessa kanaler om de inte också ingår i ditt grundabonnemang.
Om du har Canal+ abonnemang med HD-kanaler speglas dessa.
Beroende på hur många HD-kanaler du har tillgång till utöver HD-paketet kan du avgöra om du har intresse av att skaffa en HD-box till tvillingkortet.

#1940

Postad 11 januari 2012 - 10:46

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Du borde fasen jobba på com hem andylin! :)

Undrar förresten om det heter com hem eller Com Hem,
ser att det varierar på deras hemsida.

Redigerat av Brel, 11 januari 2012 - 10:49.


#1941

Postad 11 januari 2012 - 11:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Du borde fasen jobba på com hem andylin! :)

Undrar förresten om det heter com hem eller Com Hem,
ser att det varierar på deras hemsida.

Tyvärr måste man bli expert på det finstilta om man är kund hos ComHem.
Bolaget heter Com Hem Aktiebolag hos Bolagsverket.
Själv skriver jag ComHem för det tycker jag ser bäst ut. :)

#1942

Postad 11 januari 2012 - 15:39

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det bevisar än en gång kompetensen.....
Kan man få det bekräftat av någon, innan jag handlar en box till?

Beroende på det grundabonnemang du har speglas de HD-kanaler som ingår där. Om du har HD-paket speglas alltså inte dessa kanaler om de inte också ingår i ditt grundabonnemang.
Om du har Canal+ abonnemang med HD-kanaler speglas dessa.
Beroende på hur många HD-kanaler du har tillgång till utöver HD-paketet kan du avgöra om du har intresse av att skaffa en HD-box till tvillingkortet.


Hej,

Mycket bra svar andylin, det stämmer helt korrekt och vi kunde inte ha beskrivit det bättre själv!

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#1943

Postad 11 januari 2012 - 16:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Mycket bra svar andylin, det stämmer helt korrekt och vi kunde inte ha beskrivit det bättre själv!

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack för komplimangen.
Önskemål: Att Viasat kommer med i speglingen på syskonabonnemang asap.
Nu med de högre priserna på Viasat Premium HD kan man väl få någon kompensation iaf?
Hoppas som förra året på Viasat Motor HD - det börjar bli ont om tid till F1-säsongen 2012...
"Förhandlingarna" om Viasat Motor HD har ju pågått i flera år nu och Viasat har höjt priset på
ComHems aktuella utbud så förutsättningarna bör ju vara bättre än tidigare, eller hur?

#1944

Postad 11 januari 2012 - 17:22

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått svar på VARFÖR HD-paketet inte speglas....
Tvilling för mig är vääldigt lika varandra......, borde heta syskon istället.

#1945

Postad 11 januari 2012 - 17:38

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Har fortfarande inte fått svar på VARFÖR HD-paketet inte speglas....
Tvilling för mig är vääldigt lika varandra......, borde heta syskon istället.

ComHem använder själva termerna syskonabonnemang och syskonkort.
Iofs är väl beteckningen tvillingkort inte helt omotiverad när man betänker att det är grundabonnemanget som dupliceras i sin helhet.
Så var det iaf från början innan Canal+ lät sina kanaler ingå i speglingen (1 april 2010). Därutöver har tillvalspaket (t ex HD-paketet) och tillvalskanaler aldrig speglats hos ComHem.
Förhoppningsvis kommer också Viasats tillvalspaket att ingå i syskonabonnemangen en dag. :)

#1946

Postad 11 januari 2012 - 18:19

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

ComHem använder själva termerna syskonabonnemang och syskonkort.
Iofs är väl beteckningen tvillingkort inte helt omotiverad när man betänker att det är grundabonnemanget som dupliceras i sin helhet.
Så var det iaf från början innan Canal+ lät sina kanaler ingå i speglingen (1 april 2010). Därutöver har tillvalspaket (t ex HD-paketet) och tillvalskanaler aldrig speglats hos ComHem.
Förhoppningsvis kommer också Viasats tillvalspaket att ingå i syskonabonnemangen en dag. :)


Hej,

Andylin: Återigen helt rätt, det heter Syskonabonnemang. Numera går det att välja ett tillval till sitt Syskonabonnemang som heter Viasat Syskon och gör det möjlighet att spegla även Viasat Film, Viasat Sport, Viasat Premium och Viasat Guld. Ni kan läsa mer om vad som gäller kring det på http://www.comhem.se...92/-/index.html.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

#1947

Postad 11 januari 2012 - 18:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Andylin: Återigen helt rätt, det heter Syskonabonnemang. Numera går det att välja ett tillval till sitt Syskonabonnemang som heter Viasat Syskon och gör det möjlighet att spegla även Viasat Film, Viasat Sport, Viasat Premium och Viasat Guld. Ni kan läsa mer om vad som gäller kring det på http://www.comhem.se...92/-/index.html.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

Är det rätt uppfattat att HD-kanalerna i Viasat Premium HD, Viasat Sport HD och nya Viasat Film HD inte omfattas av Viasat Syskon? Så tycker jag att det står iaf...
Skulle så vara fallet är Viasat Syskon mindre intressant. Jag ser sällan på något annat än HD-kanaler i mitt Viasat Premium HD-paket.
Tacksam för klarläggande.

#1948

Postad 12 januari 2012 - 09:12

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Är det rätt uppfattat att HD-kanalerna i Viasat Premium HD, Viasat Sport HD och nya Viasat Film HD inte omfattas av Viasat Syskon? Så tycker jag att det står iaf...
Skulle så vara fallet är Viasat Syskon mindre intressant. Jag ser sällan på något annat än HD-kanaler i mitt Viasat Premium HD-paket.
Tacksam för klarläggande.


Hej,

Nej det stämmer inte, även HD-kanaler speglas.

Denna lista kanske förtydligar den som finns på hemsidan:



Följande kanalpaket speglas vid beställning av Viasat Syskon (under förutsättning att man har någon av dem i grundabonnemanget):
- Viasat Premium HD & SD
- Viasat Film HD & SD
- Viasat Sport -paketet HD & SD
- Viasat Guld HD & SD

Följande enskilda kanaler speglas inte i Viasat Syskon (om man abonnerar på dem separat):
- Viasat Motor
- Viasat Fotboll
- Viasat Hockey
- Viasat Golf *

* Viasat Syskon - Golf
Går att beställa en spegling av enbart Viasat Golf för 49:-/månad.


Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#1949

Postad 12 januari 2012 - 09:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Nej det stämmer inte, även HD-kanaler speglas.

Denna lista kanske förtydligar den som finns på hemsidan:
...
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Tack för detta förtydligande. För 99 kr/mån förväntar man sig naturligtvis att även HD-kanalerna ska ingå i Viasat Syskon så det är ju bra att detta är fallet.
Sen kan man ju undra varför Canal+ speglas i syskonabonnemanget utan extra kostnad medan Viasat vill ha 99 kr extra. Men Viasat har alltid haft en aggressivare prispolitik och naturligtvis också ett oöverträffat sportutbud att hänvisa till.
Dessutom anser jag att Viasat Motor HD ska erbjudas oss ComHem-kunder, antingen i Viasat Premium HD/Viasat Sport HD paketen eller som tillvalskanal likt Viasat Golf. Detta önskemål kommer jag att upprepa så många gånger som det behövs. :)

#1950

Postad 12 januari 2012 - 13:28

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tack för detta förtydligande. För 99 kr/mån förväntar man sig naturligtvis att även HD-kanalerna ska ingå i Viasat Syskon så det är ju bra att detta är fallet. Sen kan man ju undra varför Canal+ speglas i syskonabonnemanget utan extra kostnad medan Viasat vill ha 99 kr extra. Men Viasat har alltid haft en aggressivare prispolitik och naturligtvis också ett oöverträffat sportutbud att hänvisa till. Dessutom anser jag att Viasat Motor HD ska erbjudas oss ComHem-kunder, antingen i Viasat Premium HD/Viasat Sport HD paketen eller som tillvalskanal likt Viasat Golf. Detta önskemål kommer jag att upprepa så många gånger som det behövs. :)


Varför kanalerna i Canal+ Film (exempel) speglas utan kostnad till ett syskonabonnemang är för att avtalet med Canal+ är uppbyggt på så vis. Kanalerna i Viasat Film (exempel) kan spelas till ett syskonabonnemang mot ett tillägg med 99:-/månad för att avalet med Viasat är uppbyggt på så vis. Kort och gott handlar det om avtalsfrågor.

Frågan om Viasat Motor HD är ständigt återkommande och vi förstår att många av våra kunder vill att vi tar in den i utbudet, men precis som tidigare är tyvärr svaret fortfarande att vi har förhandlingar om kanalen och kan inte säga när/om/hur den kan komma lanseras i vårt utbud. Men du gör helt rätt som står på dig och visar intresse för kanalen :)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.