Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5301

Postad 11 juni 2014 - 17:20

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Nu ser det riktigt bra ut hos Comhem med hd kanaler nu kan man ju se det mesta i hd :)


Sanslöst, år 2014 lyckas ComHem äntligen leverera en reklamkanal i HD (eller vad man nu ska kalla det) och kunderna blir faktiskt positivt överraskade. Men glädjande att ComHem nu äntligen lyckats få till TV6 i HD...visas Scrub fortfarande på den kanalen? :)

#5302

Postad 11 juni 2014 - 17:39

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Sanslöst, år 2014 lyckas ComHem äntligen leverera en reklamkanal i HD (eller vad man nu ska kalla det) och kunderna blir faktiskt positivt överraskade. Men glädjande att ComHem nu äntligen lyckats få till TV6 i HD...visas Scrub fortfarande på den kanalen? :)

Att TV6 HD kommit till beror främst på önskemål i samband med att kanalen sänder Champions League när det går flera matcher samma kväll och Viasat Fotboll HD och Viasat Sport HD inte räcker till. Har för mig att TV6 brukar sända en av semifinalerna också eftersom MTG och Viasat delar på CL.
Gamla serier i SD eller HD spelar ingen roll. Jag bryr mig inte om sådant i någon upplösning.

#5303

Postad 12 juni 2014 - 15:05

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
En intressant artikel om börsnoteringen av ComHem:

http://www.svd.se/na...vd#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1406]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

#5304

Postad 12 juni 2014 - 19:13

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Ringde precis och skulle säga upp mitt bredband hos Comhem som jag fått höra från kundtjänst och sett på mina sidor jag bara hade en månads uppsägning på. Finns det ens en liten chans att man blir av med två månader?

Den långa historien är.
1. Jag ringde och sa upp tv och telefon i samt sänkte farten på mitt bredband för typ 2-3månader sen för att vi tänkte dra ner på fasta utgifter plus att vi inte nyttjade tjänsterna. Skulle få en extra engångsavgift för att dom sänkte farten. Helt OK för mig.

2. Jag får en massa mail, post, sms om att dom har erbjudanden jag kan höra av mig för att kunna ta del av. Jag ringer och får ett väldigt bra erbjudande på bredband som jag inte tackade ja till för att vi ev. skulle flytta. Hon sa det va lugnt för jag hade bara 1 mån uppsägning efter att mitt byte av hastighet trätt i kraft. (Fick även en triss som jag vann 60.- på). Kollade även på mina sidor och såg det var 1 mån uppsägning.

3. Jag ringer idag och ska säga upp bredbandet och då säger dom jag minsann har tre mån uppsägning, skriver på Facebook till dom och får svaret;
"Hej, en månads uppsägningstid gäller på abonnemang som är tecknade / ändrade från och med 1 maj 2014. Är ditt abonnemang tecknat eller ändrat innan 1 maj så gäller de gamla reglerna, dvs 3 kalendermånaders uppsägningstid. /Michael Hansson"

Det jag undrar över är ju f#n dom kan ha sagt och visat mig en månad och sen helt plötsligt ha regler som gör jag har tre. Är det OK att göra så, för om dom inte ändrat så borde sagt och jag borde sett tre månader hela tiden?
Tilläggas bör att mitt abonnemang som är ändrat har Startdatum 2014-06-01, det känns som det är efter 1a maj.

Redigerat av jls_, 12 juni 2014 - 19:20.


#5305

Postad 19 juni 2014 - 11:48

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0
Sen nån dag, vet inte exakt då jag varit utomlands, så har jag en irriterande felsynk på SVT1 HD med
Dolby ljudet. Det analoga synkar bra liksom vanliga SVT1 och SVT2 HD och alla andra kanaler.
Någon annan som upplever det? Har Humax HDPVR box.

Redigerat av rickardl, 19 juni 2014 - 11:48.


#5306

Postad 19 juni 2014 - 12:19

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Av en slump så fick jag syn på att de har digital-tv-erbjudande för befintliga bredbandskunder när jag loggade in på mina sidor hos Com hem. Halva priset på TiVo Max under ett år därefter ordinarie pris (bindningstid 12 månader, uppsägningstid 1 månad, startavgift 495 kr).

Tänkte att det kanske kunde intressera någon annan som likt mig tyckt det varit för dyrt tidigare.

#5307

Postad 19 juni 2014 - 22:03

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Sen nån dag, vet inte exakt då jag varit utomlands, så har jag en irriterande felsynk på SVT1 HD med
Dolby ljudet. Det analoga synkar bra liksom vanliga SVT1 och SVT2 HD och alla andra kanaler.
Någon annan som upplever det? Har Humax HDPVR box.

Jag skulle säga att de är i synk igen. har humax och brukar få starta om för att komma i sync.
Idag fick jag vänta tills nu. Låg ca 15 ms fel tidigare.
Men nu helt ok. Hoppas att du har samma uppfattning?

#5308

Postad 20 juni 2014 - 07:17

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Jag skulle säga att de är i synk igen. har humax och brukar få starta om för att komma i sync.
Idag fick jag vänta tills nu. Låg ca 15 ms fel tidigare.
Men nu helt ok. Hoppas att du har samma uppfattning?

Fast nu på morgonen är det osynkat igen? Verkar lite svajigt på SVT1HD.

#5309

Postad 20 juni 2014 - 08:27

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Fast nu på morgonen är det osynkat igen? Verkar lite svajigt på SVT1HD.

Jag kollade SVT1 HD nu när jag såg inlägget och från början var ljud och bild inte i synk. Men det har jag blivit mer eller mindre van vid.
Jag har en Humax HDPVR-1000C kopplad till ett Sony hemmabiosystem med HDMI-växel. Jag brukar få växla några gånger mellan olika ingångar på hemmabiosystemet innan ljudet kommer i synk.
Har dock inte dessa problem med TiVo eller Motorola VIP1963 som jag har kvar som back-up..
Vet inte heller om Humax-boxen har fått extra problem med synk nu om ljudet tas ut via den optiska ljudutgången. Generellt är det väl enklare att få ljud och bild att synka om man använder HDMI.
Jag har fördelen av att min tv-bänk har HDMI-växel så jag kan koppla mellan HDMI från Humax, Motorola och TiVo i bänken. I de flesta hemmabiosystem brukar man väl få ta ljudet optiskt och bilden vid sidan av vilket riskerar att skapa dålig synkning.

#5310

Postad 20 juni 2014 - 09:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har fördelen av att min tv-bänk har HDMI-växel så jag kan koppla mellan HDMI från Humax, Motorola och TiVo i bänken. I de flesta hemmabiosystem brukar man väl få ta ljudet optiskt och bilden vid sidan av vilket riskerar att skapa dålig synkning.


Med andra ord en vanlig hembio receiver? Nä man kör inte nå ljud alls till bildvisaren i ett seriöst hbs, gör man det använder man inte optisk. Vill ju ha DTS hd ljud bl;a :)

Redigerat av mcmike, 20 juni 2014 - 09:10.


#5311

Postad 20 juni 2014 - 09:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Precis. Tar man ljudet optiskt idag beror det på att man antingen har en lite äldre receiver, eller att man inte har tillräckligt med hdmi-ingångar.

#5312

Postad 20 juni 2014 - 09:22

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
ha ha ha
Nej optiskt kör jag inte. Dock verkar det som om med humaxen och svt1hd har det blivit mer svajigt.
Inte så ofta jag kollar på den kanalen utan uppmärksammade problemet då "rickardl"gjorde sitt inlägg.
Har inte upplevt att ljudet så att säga varit i synk för att sen några timmar senare komma ur synk.
Men det beror säkert på att jag inte kollat tillräckligt länge över tid.

*edit*
fick ändra ett "i" till "ur"

Redigerat av Unregistered1c93ff53, 20 juni 2014 - 09:26.


#5313

Postad 20 juni 2014 - 09:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Med andra ord en vanlig hembio receiver? Nä man kör inte nå ljud alls till bildvisaren i ett seriöst hbs, gör man det använder man inte optisk. Vill ju ha DTS hd ljud bl;a :)

Jag har enSony RHT-G900 som är ett slags hybrid mellan möbel och ljudanläggning. Men den fungerar
bra med hänsyn till mina begränsade behov. :)

#5314

Postad 20 juni 2014 - 09:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

ha ha ha
Nej optiskt kör jag inte. Dock verkar det som om med humaxen och svt1hd har det blivit mer svajigt.
Inte så ofta jag kollar på den kanalen utan uppmärksammade problemet då "rickardl"gjorde sitt inlägg.
Har inte upplevt att ljudet så att säga varit i synk för att sen några timmar senare komma ur synk.
Men det beror säkert på att jag inte kollat tillräckligt länge över tid.


Kan ibland få lite svajigt bara med tv4 hd, har nån Motorola box. Dock använder jag den knappt :)

Jag har enSony RHT-G900 som är ett slags hybrid mellan möbel och ljudanläggning. Men den fungerar
bra med hänsyn till mina begränsade behov. :)


Viktigast är ju att du är nöjd och glad :)

#5315

Postad 20 juni 2014 - 12:54

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag upplever också ofta att ljudet inte är synkat på min inspelningsbara Humax-HD-box. För mig är lösningen att byta kanal och sedan byta tillbaka. Det fungerar alltid.

#5316

Postad 20 juni 2014 - 16:47

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Jag upplever också ofta att ljudet inte är synkat på min inspelningsbara Humax-HD-box. För mig är lösningen att byta kanal och sedan byta tillbaka. Det fungerar alltid.


Samma sak för mig. Men inte nu, sedan imorse så är SVT1HD hjälplöst osynkat, ruskigt irriterande!!

#5317

Postad 21 juni 2014 - 15:41

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0
Och bara Svt1 hd? Samma för mig.
Osynk på ljudet via hdmi direkt till tv och även via optical till receiver.

Byta kanal funkade förr men inte nu föt detta svt1 hd specifika problem.
Bor i sollentuna om det skulle vara lokalt problem.

#5318

Postad 21 juni 2014 - 16:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Och bara Svt1 hd? Samma för mig.
Osynk på ljudet via hdmi direkt till tv och även via optical till receiver.
Byta kanal funkade förr men inte nu föt detta svt1 hd specifika problem.
Bor i sollentuna om det skulle vara lokalt problem.

Osynk här (Bromma/Traneberg) från början men om jag byter kanal på Humaxen och sen tillbaka till SVT1 HD så är det synk. Brukar fungera. Någon gång kan jag få byta fram och tillbaka några gånger på receivern också om det är strul.

#5319

Postad 21 juni 2014 - 21:14

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Osynk här (Bromma/Traneberg) från början men om jag byter kanal på Humaxen och sen tillbaka till SVT1 HD så är det synk. Brukar fungera. Någon gång kan jag få byta fram och tillbaka några gånger på receivern också om det är strul.

OK, hade inte testat att byta källa på receivern tidigare. Bra tips!
Men är det nån som kan förklara detta fenomen rent tekniskt. Det är bara på svt1 HD som jag har detta problem.
Humaxbox i Mölndal

#5320

Postad 21 juni 2014 - 21:18

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Nu är det ruskiga ljudproblem! Bortsett från onsyck på svt1 hd.

Ljudet saknas helt och hållet på flertalet kanaler (läs typ alla SD-kanaler) samt vissa av HD-kanalerna, orkar inte att kolla varenda jävla kanal för att se vilka som har ljud eller inte. Blir att ringa Comhem imorgon och felanmäla,

Någon annan som har samma problem? Jag bor i Vasatan, Stockholm.

#5321

Postad 24 juni 2014 - 15:35

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0
Just nu fixas SVT1 HD osynken med att via min Humax HD-PVR skifta från Dolby Digital ljudet till PCM ljudet och sen tillbaka till Dolby Digital.
Så "enkelt" var det inte för några dagar sedan. Då var det fanimej nästan omöjligt att få synk med div trix.

#5322

Postad 30 juni 2014 - 21:09

korfun
  • korfun
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har ett skumt problem med min TiVo-box. Med ca 15 minuters mellanrum kommer ett litet hack i ljudet.
Detta händer endast när man tittar på "live-sänd" tv, alltså inte på inspelat material. Detta tycker jag visar att det inte beror på min ljudanläggning utan händer i boxen (eller innan den). Det verkar hända på "alla" kanaler (dvs de jag tittat på "live" under den senaste månaden eller så).

När jag ser på fotbolls-VM så får jag vara proaktiv och göra en time-shift och se sändningen med nån sekunds fördröjning, detta räcker för att problemet inte skall uppträda.

Har fler samma problem?

#5323

Postad 30 juni 2014 - 21:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Inget jag märkt av nu under fotbolls-VM.

#5324

Postad 01 juli 2014 - 09:46

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Funktionen för att se från början fungerar inte längre. Det står att den inte är tillgänglig V227, kontakta Kundtjänst. Inte heller Play fungerar, den säger att det inte finns något innehåll. Ett annat V-nummer som fel emellertid. Jag kontaktade kundtjänsten via chat men de kunde inte hjälpa mig.

Jag har kopplat från modemet till en egen router och använder Comhems Wifi adapter från routern och det har fungerat bra tidigare. Det verkar som om det var efter den senaste uppdateringen det slutade fungera.

Jag fick frågan om boxen får ett ip-nummer, vilket den får. Närverksuppkopplingen fungerar och Netflix fungerar så det är inget fel på kommunikationen via wifi adaptern och routern.

Jag ska ringa kundservice senare i veckan och se om de kan hjälpa till men det kanske finns fler som har samma problem.

#5325

Postad 01 juli 2014 - 11:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Funktionen för att se från början fungerar inte längre. Det står att den inte är tillgänglig V227, kontakta Kundtjänst. Inte heller Play fungerar, den säger att det inte finns något innehåll. Ett annat V-nummer som fel emellertid. Jag kontaktade kundtjänsten via chat men de kunde inte hjälpa mig.
......

Hos mig fungerar både Play och Starta om men jag har min TiVo-box kopplad till Data-uttaget utan nätverk. Tror att det blir enklare och stabilare då. Jag behöver inte TiVoToGo eller smart fjärr så det är ingen idé för mig att ha TiVo-boxen kopplad över trådlöst nätverk.
Att funktionerna försvunnit för dig måste hänga samman med hur boxen kommunicerar via WiFi-adaptern och vidare till internet via router och modem. Mycket som kan glappa där...

#5326

Postad 01 juli 2014 - 15:23

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Japp, du har säkert rätt. Det konstiga är att tivo to go fungerar (så det finns en nätverkskoppling) och netflix fungerar. Det är bara play och spela från början som inte fungerar, och detta har fungerat tidigare.

Hade det bara varit nätverksproblem så tycker man ju att inte tivo to go eller Netflix skulle funka eftersom de ju använder samma nätverk.

#5327

Postad 11 juli 2014 - 10:22

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 1
Blev uppringd av en av Comhems säljare som ville sälja Tivo. Var duktigt sugen på att anmäla säljaren till Comhem, Maken till överdrifter och felaktig information har jag aldrig varit med om.
Det var mycket tokigheter, men värst var att när jag sa att jag inte tycker det är värt pengarna för ett max-paket som krävs för att få HD-kanalerna (som jag har de flesta idag i HD-paketet för 129 kr i månaden) så sa han att comhem har den bästa kvaliteten av alla leverantörer och Tivo-boxen har ny teknik som ger den bästa bilden även på vanliga SD-kanaler och att alltså inte HD-kanaler var nödvändiga. Sicken j-la tomte.

Sen blev det inte bättre av att han började med att säga att som tack för att jag varit kund i mer än ett år (3,5 år är mer än ett år visserligen) så ville han ge mig en gåva, vilken visade sig vara det helt vanliga erbjudandet för vilken potentiell Tivo-kund som helst.

Jag lyckades behärska mig och inte förklara vilken idiot jag tyckte han var utan (som jag sagt till alla andra som försökt sälja på mig Tivo) att jag inte kommer vara intresserad förrän jag kan välja ett 8-favoriter-abonnemang.

Redigerat av peggen, 11 juli 2014 - 10:25.


#5328

Postad 12 juli 2014 - 10:37

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0
Kom hem från Spanien för någon dag sedan och sen dess har jag inte märkt några ljudsynkproblem på SVT1 HD så det verkar ha fixat sig själv medan jag var på stranden...

#5329

Postad 28 juli 2014 - 19:17

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 2
Så, då har min mors TiVo gått sönder efter tre månader så att den startar om sporadiskt. :rolleyes:

Jag är inte förvånad. Alla digitalboxar har undermålig kylning, även om de har fritt utrymme att andas och alla Samsung vi haft har gått sönder pga att de använt billiga kinesiska kondensatorer baserade på piratelektrolyt. Men det är väl inte begränsat till Samsung, alla tillverkares produkter innehåller ju kondensatorer från källartillverkare. Jag hade en dator som gick sönder efter några år pga piratkondensatorer. Piratkondensatorer är orsaken till allt möjligt ont. Undrar hur många mordbränder kondensatortillverkarna har på sitt samvete? Om dessa nu har något samvete alls, det är väl barn i tioårsåldern som tvingas tillverka dessa kondensatorer...

Hursomhelst så är den jävligt död. Jag har kopplat in tv.n direkt igen så att min mor i alla fall kan titta på SVT och TV4 standardupplöst medan Com Hem "försöker lösa" problemet med TiVo. Och jag hatar den mer än någonsin. :angry:

#5330

Postad 05 september 2014 - 22:45

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Tjoflöjt!
Är det iår det kommer att lanseras en massa HD-kanaler för att se hockey i HD?
Tänkte mest på "Och för första gången produceras allt i HD"
Mer kött på benen i denna länk
http://press.cmore.se/shl

ComHem lär väl bli först ut med några HD-kanaler?
:-D

#5331

Postad 06 september 2014 - 01:48

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Det skulle inte förvåna mig om det dyker upp något i stil med The Knitting Channel HD hos Com Hem under 2016-2017, nej.

#5332

Postad 06 september 2014 - 07:33

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

ComHem lär väl bli först ut med några HD-kanaler?
:-D


De var inte först med Kanal 9 HD, Canal Digital fick kanalen den 4 september :)

#5333

Postad 06 september 2014 - 14:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

De var inte först med Kanal 9 HD, Canal Digital fick kanalen den 4 september :)

Hört talas om sarkasm?

#5334

Postad 08 september 2014 - 16:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Fick erbjudande idag om TiVo max för 219kr månaden i ett år, inga avgifter. Man blev nästan lite sugen :)

Redigerat av mcmike, 08 september 2014 - 16:56.


#5335

Postad 08 september 2014 - 19:11

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Fick erbjudande idag om TiVo max för 219kr månaden i ett år, inga avgifter. Man blev nästan lite sugen :)


Och med Bindningstid vad?

Redigerat av Kung Nu, 08 september 2014 - 19:12.


#5336

Postad 08 september 2014 - 19:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Och med Bindningstid vad?


1år :)

#5337

Postad 08 september 2014 - 20:19

Unregisteredab1dc712
  • Unregisteredab1dc712
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

1år :)


Öppen fiber eller comhem nät eller ...

#5338

Postad 09 september 2014 - 07:43

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Öppen fiber eller comhem nät eller ...


Jag har inte fiber så..

#5339

Postad 12 september 2014 - 16:30

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Hej Comhem
Hur går det med de nya HD-kanalerna som kommit?. Tänker på kanal 9 och Cmores sportkanaler.

#5340

Postad 12 september 2014 - 17:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hej Comhem
Hur går det med de nya HD-kanalerna som kommit?. Tänker på kanal 9 och Cmores sportkanaler.

Jag googlade runt lite och det verkar inte som att Kanal 9 HD finns. Det är Canal Digital som startat en slutspelskanal (Slutspelskanalen HD) som visar alla ishockeymatcher som sänds på Kanal 5 och Kanal 9, fast i HD.

Som jag fattar det är det inte en HD-spegling av Kanal 9, utan endast ishockeymatcher. Men jag kan ha missförstått.

http://www.mynewsdes...d-sbs-tv-845181
http://www.canaldigi...t-i-elitserien/


edit: däremot kommer det en ny (icke-HD) kanal i september: Fox Sweden. De kommer sända filmer och tv-serier från Fox Network (surprise)

Redigerat av distortion2, 12 september 2014 - 17:11.


#5341

Postad 12 september 2014 - 18:21

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Jag googlade runt lite och det verkar inte som att Kanal 9 HD finns. Det är Canal Digital som startat en slutspelskanal (Slutspelskanalen HD) som visar alla ishockeymatcher som sänds på Kanal 5 och Kanal 9, fast i HD.

Som jag fattar det är det inte en HD-spegling av Kanal 9, utan endast ishockeymatcher. Men jag kan ha missförstått.

http://www.mynewsdes...d-sbs-tv-845181
http://www.canaldigi...t-i-elitserien/


edit: däremot kommer det en ny (icke-HD) kanal i september: Fox Sweden. De kommer sända filmer och tv-serier från Fox Network (surprise)

http://www.canaldigital.se/kundservice/kundservice-informerar/2014/Idag-lanserar-vi-en-ny-HD-kanal--Kanal-9-HD/

När det gäller Fox så verkar den komma som HD kanal hos Telia

#5342

Postad 13 september 2014 - 13:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...al--Kanal-9-HD/

Aha, då hade jag fel. Då får vi väl hoppas att Kanal9 HD kommer snart då. Till Com Hem alltså.

#5343

Postad 13 september 2014 - 14:33

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Märkligt, varför står där Fox HD för men kanalen finns inte, är den på väg månne? :rolleyes:

Bifogad fil(er)



#5344

Postad 13 september 2014 - 19:12

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Märkligt, varför står där Fox HD för men kanalen finns inte, är den på väg månne? :rolleyes:

På väg var ordet :).... https://www.minhembi...dpost&p=4109326

Redigerat av SweX, 13 september 2014 - 19:17.


#5345

Postad 13 september 2014 - 19:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
onödig kanal tablåerna är ju identiska om man kombinerar tv10, history hd, kanal5, och några kanaler till!!!

Redigerat av Duckface21, 13 september 2014 - 19:53.


#5346

Postad 13 september 2014 - 20:02

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

På väg var ordet :).... https://www.minhembi...dpost&p=4109326

Aha tackar för det ;) men att HD skulle komma var väl inte sagt?

#5347

Postad 13 september 2014 - 21:20

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Vad jag sett lanseras inga kanaler enbart i SD numera (tack för det). Men sen är det vad jag vet oftast upp till varje operatör/distributör hur man väljer att göra, om man vill ta in både SD och HD. Och hur kanalen paketeras om dom har olika kanalpaket osv osv.

Redigerat av SweX, 13 september 2014 - 21:38.


#5348

Postad 14 september 2014 - 15:11

Unregisteredf5dd3580
  • Unregisteredf5dd3580
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Ringde och försökte byta upp mig till Max utan Tivo, men det skulle till ett års bindning enligt kundtjänst.
Är det fortfarande bindningsfritt?

#5349

Postad 14 september 2014 - 15:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
om du hade största abbonemanget innan alltså large så kan du byta till max utan bindningstid

#5350

Postad 14 september 2014 - 16:05

Unregisteredf5dd3580
  • Unregisteredf5dd3580
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

om du hade största abbonemanget innan alltså large så kan du byta till max utan bindningstid

Jag ringde igen, och nu gick det bra, ingen bindningstid.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.