Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 december 2010 - 09:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Tidigare i höstas hade vi ett litet erbjudande om ett bra pris på vår HD-PVR som vi la ut här. Vi vill ju inte göra Minhembio till en reklamkanal men då erbjudandet var mycket uppskattat vågar vi oss på att göra samma sak igen. Samma deal gäller som sist. Köp en HD_PVR för 995:- (ord pris 4995:-) om du samtidigt tecknar ett digital-tv-abonnemang.

Jag övertalade en tjejkompis att hoppa på erbjudandet förra gången. Igår fick jag höra att hon inte var så nöjd med den nya boxen, den verkade sämre än hennes förra box. När jag kollade på den visade sig det att hon fått en Samsung DCB-P770Z med 80 GB HDD istället för den Humax HD-PVR hon borde fått. Lite skillnad!
Hon hade naturligtvis ingen aning om att hon fått fel box och nu har hon kastat kartonger och allt. Jag försökte att få henne att ringa kundtjänst men hon orkar inte med allt strul. Hur kan jag hjälpa henne att få rätt box?

Postad 22 december 2010 - 11:02

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Beställde precis en HD-PVR med Canal+ Total och uppgradera till Medium 8 favoriter HD, GOD JUL :)

Postad 22 december 2010 - 15:01

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag övertalade en tjejkompis att hoppa på erbjudandet förra gången. Igår fick jag höra att hon inte var så nöjd med den nya boxen, den verkade sämre än hennes förra box. När jag kollade på den visade sig det att hon fått en Samsung DCB-P770Z med 80 GB HDD istället för den Humax HD-PVR hon borde fått. Lite skillnad!
Hon hade naturligtvis ingen aning om att hon fått fel box och nu har hon kastat kartonger och allt. Jag försökte att få henne att ringa kundtjänst men hon orkar inte med allt strul. Hur kan jag hjälpa henne att få rätt box?

Hej,

Det enda du kan göra för att hjälpa din tjejkompis är att be henne kontakta vår Kundservice via telefon på 0771-550000 eller via Twitter (http://twitter.com/comhemab).

Dock vill vi att du har i åtanke att vi inte kan garantera att vi kommer byta hennes box till en HD-PVR, utan vi ser över vilken kampanj det är som hon har tecknat och visar det sig att vi har skickat fel box så skall vi ju naturligtvis rätta till detta.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 22 december 2010 - 15:46

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Vill börja med att tacka för att ni finns här och på sweclockers och särskilt er kundservice på twitter som fungerar föredömligt.

Nu till min fråga:
Ljudet på TV4 HD innehåller små hack eller korta uppehåll utan ljud sedan ungefär 2 veckor tillbaka (kan ha pågått längre). Det verkar gälla både ljudströmmen för Dolby Digital och PCM. Ligger felet hos er (inte så troligt) eller TV4?
Jag räknade med att det skulle åtgärdas ganska snabbt men det verkar inte hända någonting. Drabbade "House" igår tex.
Borde inte detta åtgärdas?

Hej,

Vi har sett i våra loggar att det varit störningar i ljudet på TV4 HD. Den 17/12 gjorde vi åtgärder mot detta och sen dess har det inte dykt upp något i våra loggar. Är din upplevelse den samma, dvs att problemet är borta?

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 23 december 2010 - 08:05

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
SVT2 HD

Hej!

Har märkt att sändningarna på SVT2 HD har bildproblem ibland. Bilden rycker och mixas med tidigare bilder.

Är det ett känt fenomen? Har inga som helst problem med signalstyrka/signalkvalitet och har kontrollerat antennkabeln ;)

/ Hasse

Postad 23 december 2010 - 10:03

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Hej,
I vissa fall kan det ta några dagar innan tidsbokning sker då vi gör en analys av helheten, och ser över vilken typ av åtgärd som krävs.

Kompensation utgår generellt sett efter det att anmält fel har åtgärdats, och sker i kontakt med vår Tekniska Support.

Då vi inte hanterar enskilda kundärenden här på forumet har jag svårt att gå in djupare i ärendet, Men önskar du att vi säkerhetsställer hanteringen i ditt specifika ärende kan du skriva till oss på twitter(@ComHemAB), alternativt att du ringer in till vår Kundservice, påtalar att du varit i kontakt med oss här på Minhembio, och ber handläggaren maila mig så kontaktar jag dig.

Med Vänlig Hälsning
Patrick Norberg
Kundservice

Tänkte jag skulle avvakta att kontakta dig och låta den normala supporten sköta det här, men nu får det vara nog. Ingen tekniker har varit här, upprepade löften om att jag ska ringas upp etc etc, och problemet kvarstår... 9 dagar för att ringa Riksbyggen, fixa en nyckel och boka en ny tekniker? Jag kontaktar er via Twitter under dagen...

God Jul på er alla (även ComHem anställda ;))

Postad 24 december 2010 - 12:35

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vi på Com Hem AB önskar er alla en riktigt God Jul med mycket god mat och många tekniska julklappar under granen.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice

Postad 24 december 2010 - 13:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Har kopplat in ondemandboxen nu ikväll från comhem. Och nu har jag ett litet problem, med bilden på vissa kanaler bla eurosport. Problemt är att de blir 4.3 på eurosport och animalplanet som va 16.9 förut med gamla boxen. Spelar ingen roll om jag går in i inställnignar för boxen och väljer 16.9 samma problem hänger fortfarande kvar. Nån från comhem som kan svara på vad problemt är? eller om det är nån annan vänlig själ på forumet som kan hjälpa mej med problemet.

Edit: Felet verkar inte ligga hos mej utan dom som sänder ut kanalen i första hand.

Nej det är inget problem hos kanalen utan är materialet i 4:3 så visas det i antingen 4:3 eller i en slags zoomad 14:9 variant beroende på kanal fast som pillarbox då så det blir svart på sidorna även fast signalen är 16:9.
Jag hoppas att fler kanaler följer eftersom folk inte kan ställa in sina TV apparater rätt så bilden visas fel hos nästan varenda en.

Redigerat av Leatherface, 24 december 2010 - 14:07.

Postad 25 december 2010 - 00:01

clarkbones
  • clarkbones
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej!

Jag undrar om ni har en lista över vilka TV med inbyggda HD-mottagare som funkar "fullt ut" med era HD-kanaler?

Postad 25 december 2010 - 10:35

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej!

Jag undrar om ni har en lista över vilka TV med inbyggda HD-mottagare som funkar "fullt ut" med era HD-kanaler?

Hej,

På nedanstående länk kan du söka på modellbeteckning för att se om en specifik tv är godkänd för vår tv-modul för HD. I dagsläget är det endast tv-apparater från Sony och Samsung som är godkända.
http://www.comhem.se...70/-/index.html

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 26 december 2010 - 00:15

clarkbones
  • clarkbones
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tack, det uppstod dock en ny fråga. Om jag köper en Sony TV som är godkänd, kommer den då fungera med alla HD-kanaler som jag betalt för? Det tycker jag den borde, men man blir ju fundersam när man läser detta.

"Observera att SVT HD är den enda HD-kanal som i dagsläget fungerar med kombinationen av inbyggd digitalbox och våra abonnemang för Digital-tv. För att ta del av vårt fullständiga HD-utbud rekommenderas en av våra godkända HD-boxar.."

http://www.comhem.se...76/-/index.html

Informationen är tvetydig...

Postad 26 december 2010 - 14:18

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
När kommer det en inspelningsbar On Demand box?
Som det är nu måste man välja antingen On Demand eller en inspelningsbar digitalbox.
Telia har som exempel on demand-tjänster i alla deras digitalboxar samt även en med inspelningsmöjligheter (Motorola 1963).

Postad 26 december 2010 - 16:58

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tack, det uppstod dock en ny fråga. Om jag köper en Sony TV som är godkänd, kommer den då fungera med alla HD-kanaler som jag betalt för? Det tycker jag den borde, men man blir ju fundersam när man läser detta.

"Observera att SVT HD är den enda HD-kanal som i dagsläget fungerar med kombinationen av inbyggd digitalbox och våra abonnemang för Digital-tv. För att ta del av vårt fullständiga HD-utbud rekommenderas en av våra godkända HD-boxar.."

http://www.comhem.se...76/-/index.html

Informationen är tvetydig...

Hej,

Beklagar den där informationen, den är gammal och gällde innan vi hade lanserat tv-modul för HD.
Jag har informerat ansvariga för vår webb så dom får plocka bort informationen.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 27 december 2010 - 17:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

När kommer det en inspelningsbar On Demand box?
Som det är nu måste man välja antingen On Demand eller en inspelningsbar digitalbox.
Telia har som exempel on demand-tjänster i alla deras digitalboxar samt även en med inspelningsmöjligheter (Motorola 1963).

Hej,

Vi ser hela tiden över möjligheten att erbjuda våra kunder nya produkter och tjänster. I dagsläget har vi dock ingen information om när en inspelningsbar On Demandbox kommer att lanseras. Den officiella informationen kommer att publiceras på comhem.se när det är aktuellt.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 27 december 2010 - 17:18

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
När får man som befintlig kund ett bra erbjudande om man väljer att förlänga sitt numera obundna abonnemang (combo) ??

Postad 27 december 2010 - 19:30

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

När får man som befintlig kund ett bra erbjudande om man väljer att förlänga sitt numera obundna abonnemang (combo) ??

Bra fråga! Ofta som företag "glömmer" bort trogna kunder, men de är desto mer givmilda för att få nya kunder! Vore det inte en bra idé att premiera trogna kunder? Det vet väl de flesta att det kostar mer att få nya kunder än att behålla gamla? Hitt på nåt, ComHem!

F.ö. har Comhem inte kontaktat mig, jag har twittrat och ringt och tjatat flertalet gånger, men inget händer. Kan någon av er Comhem-ansvariga kontakta mig via PM här, så att det blir lite fart?

Postad 28 december 2010 - 10:24

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 865 inlägg
  • 0

Hej,

Våra nuvarande boxar saknar stöd för det ni påtalat. Men bara för att boxarna saknar stödet innebär inte det att kanallistan alltid kommer att se ut som den gör för nuvarande. Vi kommer nämligen framöver att göra om i nuvarande kanalplatslista och eftersträvar då att få den mer logisk än den är idag.

Att få in en funktion för att flytta kanalerna i boxar står med bland våra önskemål då vi ser över marknaden för kommande boxar.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Varför inte uppdatera mjukvaran i nuvarande boxar och på så sätt göra det möjligt att omnumrera och flytta kanaler? Att få t.ex. kanal 7 på nummer 7 och kunna lägga SVT 1 HD på nummer 1 är väl rätt enkla och rimliga önskemål från kunderna? Varför ska alla behöva köpa en ny box för att få dessa funktioner? Varje år ökar sopberget med tusentals fullt fungerande digitalboxar. Borde inte Comhem satsa på lite miljötänk?

Postad 28 december 2010 - 12:28

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hej,

Av vad vi vet så byter Rush HD agentur i Europa, men någon nedläggning av kanalen är det inte tal om. Statusen för nuvarande är att vi kommer att fortsätta sända kanalen, och någon ersättare är således ej aktuell. I övrigt kan vi inte diskutera nya kanaler och nya kanalpaketeringar innan några avtal finns spikade, vi vill inte ge er falska förhoppningar.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Michael Hansson

Nu fick vi brev om att rush hd försvinner ialf från comhem...att dom skulle fixa en ersättningskanal till den för oss som betalar för det redan magra hd paketet hade man väl inga förhoppningar om .
Ganska kul o jämföra canal digital o comhem angående tröghet,den 23 okt meddelar canal digital att rush hd försvinner i januari och att mtvn hd ersätter med start redan 4 nov.När vi frågar här får vi svaret som ni kan läsa ovan.
Idag kommer brevet att den försvinner om några dagar och man hoppas i "framtiden" kunnna erbjuda ett alternativ bla bla.

Redigerat av Unregistered40562de1, 28 december 2010 - 12:47.

Postad 28 december 2010 - 12:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Nu fick vi brev om att rush hd försvinner ialf från comhem...att dom skulle fixa en ersättningskanal till den för oss som betalar för det redan magra hd paketet hade man väl inga förhoppningar om .
Ganska kul o jämföra canal digital o comhem angående tröghet,den 23 okt meddelar canal digital att rush hd försvinner i januari och att mtvn hd ersätter med start redan 4 nov.När vi frågar här får vi svaret som ni kan läsa ovan.
Idag kommer brevet att den försvinner om några dagar och man hoppas i "framtiden" kunnna erbjuda ett alternativ bla bla.

vilket brev inget vi fått här
?

Postad 28 december 2010 - 13:10

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

vilket brev inget vi fått här
?

Fick idag ,där dom säger den utgår 30 dec så du kanske hinner få brevet innan kanalen försvinner hehe

Postad 28 december 2010 - 13:46

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
mtvn kanske ersätter i comhemnätet också, Vet dock inte om dom har haft några förhandligar med dom ang detta.

Postad 28 december 2010 - 14:00

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

mtvn kanske ersätter i comhemnätet också, Vet dock inte om dom har haft några förhandligar med dom ang detta.

Haha ,tror jag ska söka jobb som HD kanal förhandlare hos comhem.Säkert bra betalt o VÄLDIGT lite och göra :) .

Postad 28 december 2010 - 14:08

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Bra fråga! Ofta som företag "glömmer" bort trogna kunder, men de är desto mer givmilda för att få nya kunder! Vore det inte en bra idé att premiera trogna kunder? Det vet väl de flesta att det kostar mer att få nya kunder än att behålla gamla? Hitt på nåt, ComHem!

F.ö. har Comhem inte kontaktat mig, jag har twittrat och ringt och tjatat flertalet gånger, men inget händer. Kan någon av er Comhem-ansvariga kontakta mig via PM här, så att det blir lite fart?

Hej,

Att ni inte blir uppringd är inte samma sak som att vi saknar erbjudande till er, hör du av dig till oss så finns det oftast någon form av erbjudande, det som är avgörande är naturligtvis om du idag har bindningstid på ditt abonnemang eller om det är obundet. Vi kan dock bli bättre på att söka kontakt och erbjuda redan befintliga kunder diverse förmåner och vi tar till oss av era kommentarer kring detta.

Vi kommunicerar inte vi PM på detta forum men du HansJ kan eftersom att du är twitter -användare skriva till oss på twitter, kom bara ihåg att adressera oss (@ComHemAB) och inte bara skiva ”comhem” eller ”com hem” för då är det inte säkert att vi snappar upp det du skrivit.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 28 december 2010 - 14:15

Unregisterede118cf15
  • Unregisterede118cf15
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

...
Vi kommunicerar inte vi PM på detta forum men du HansJ kan eftersom att du är twitter -användare skriva till oss på twitter, kom bara ihåg att adressera oss (@ComHemAB) och inte bara skiva ”comhem” eller ”com hem” för då är det inte säkert att vi snappar upp det du skrivit.
...

Jag twittrar inte normalt, men har skapat konto bara för att få kontakt. Nu tror jag att jag fått till det i alla fall, med twittrandet alltså :). Jag har försökt ett par gånger, men det är ingen som plockar upp mina tweets verkar det som, fastän jag ser att andra får kontakt?

Postad 28 december 2010 - 16:20

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
TV3 HD och Kanal 5 HD kommer ju under våren och Boxer har redan gjort klart med dom. Pågår det förhandlingar även för Com Hem om dessa kanaler? Om dessa kanaler kommer till Com Hem, kommer dom i så fall att ingå i HD-paketet?

Postad 28 december 2010 - 19:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

TV3 HD och Kanal 5 HD kommer ju under våren och Boxer har redan gjort klart med dom. Pågår det förhandlingar även för Com Hem om dessa kanaler? Om dessa kanaler kommer till Com Hem, kommer dom i så fall att ingå i HD-paketet?

dum fråga det du kommer få till svar är att ( vi kan för tillfället inte komme med information förhandling om nya kanaler ) comhem kommer alltid med sånna svar

Postad 28 december 2010 - 21:11

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

dum fråga det du kommer få till svar är att ( vi kan för tillfället inte komme med information förhandling om nya kanaler ) comhem kommer alltid med sånna svar

Ja, med all säkerhet så blir det ju standardsvaret...men kostar ju inget att fråga.

Postad 28 december 2010 - 21:28

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Ja tyvärr svarar ju bara nån vikarie på kundservice på frågor här,och då med deras klipp o klistra svar det kan vi ej svara på .Man kunde ju önska någon med större insikt o kunnande skulle ägna oss tid här,som det är nu är det snarare vi som kommer med info till kundservice nybörjarna dom skickar hit.
Men som sagt vi ska inte begära för mycket av ett företag som säljer HD paket fortfarande på sin hemsida med rush hd inlagt när kanalen upphör om 2 dagar.... det går inte fort för comhem inte.

Postad 28 december 2010 - 22:59

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Man kan ju undra när HD TV blir standard på dom flesta kanaler, skall vi då betala för extra för HD TV ?? kommer att bli otroligt dyrt.
Nä, det är nu dags att vi blir erbjudna detta utan kostnad reda nu så att detta tar fart, tacka fasen att många drar sig för kostnaderna , att köpa en ny TV i dag har ju blivit så billigt att dom flesta har råd, men sen kommer kostnader att titta, utöver licensen, på ca300 till 8-900 kr i månaden och ännu mer...
HD TV är ju något som Comhem bara "skickar vidare" utan några större kostnader, skulle vara roligt att veta vad mycket det blir utslaget per kund och vad man betalar, kontra om alla var med och betalade.
Kan ju förstå att Comhem måste förhandla med varje kanal, men denna process går ju j......t trögt, vi lever 2011 snart, men det verkar som 1980 ibland.
Nä Comhem, satsa stort och vinn allt, ni ligger precis på gränsen för att man tröttnar och byter operatör. Fast vist, övriga bolag e lika kass som ni, men det börjar röra på sig där ute.

Frågor... Hur mycket mer extra kostar det att lev. HD TV per kanal ?
När räknar ni med att HD TV inte tas ut som "extra" avgift ?
Finns planer på att TV3 och Kanal5 digitalt ska bli fria ?

Redigerat av Stagger Lee, 28 december 2010 - 23:01.

Postad 29 december 2010 - 08:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Man kan ju undra när HD TV blir standard på dom flesta kanaler, skall vi då betala för extra för HD TV ?? kommer att bli otroligt dyrt.
Nä, det är nu dags att vi blir erbjudna detta utan kostnad reda nu så att detta tar fart, tacka fasen att många drar sig för kostnaderna , att köpa en ny TV i dag har ju blivit så billigt att dom flesta har råd, men sen kommer kostnader att titta, utöver licensen, på ca300 till 8-900 kr i månaden och ännu mer...
HD TV är ju något som Comhem bara "skickar vidare" utan några större kostnader, skulle vara roligt att veta vad mycket det blir utslaget per kund och vad man betalar, kontra om alla var med och betalade.
Kan ju förstå att Comhem måste förhandla med varje kanal, men denna process går ju j......t trögt, vi lever 2011 snart, men det verkar som 1980 ibland.
Nä Comhem, satsa stort och vinn allt, ni ligger precis på gränsen för att man tröttnar och byter operatör. Fast vist, övriga bolag e lika kass som ni, men det börjar röra på sig där ute.

Frågor... Hur mycket mer extra kostar det att lev. HD TV per kanal ?
När räknar ni med att HD TV inte tas ut som "extra" avgift ?
Finns planer på att TV3 och Kanal5 digitalt ska bli fria ?

Håller med i allt, men comhem tar ju ändå priset när det är 2011 och man fortfarande anser att vi kunder vill ha anlaoga kanaler!! Dom spenderar pengar på att degradera digitala sändningar till analogt för att som dom säger "fastighetsägarna" vill det...det är tusan nästan kriminellt vad dom håller på med... och skiten läggs på våran hyra också hahaha ska man skratta eller gråta.

Postad 29 december 2010 - 18:42

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej,

Det pågår hela tiden förhandlingar med programbolagen. När vi tar in nya kanaler så publiceras detta på comhem.se och i dagsläget finns det ingen information om de kanaler du efterfrågar, så vi kan inte ge något närmare besked för nuvarande.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

Postad 29 december 2010 - 19:20

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Tack för Ctrl+C standardmall för kanalfrågor Ctrl+V på forum - svaret! ;-)

Får väl hoppas "förhandlingarna" är givande och att vi kanske får ynnesten att även som Com Hem kunder få tillgång till dessa kanaler någon gång i framtiden.

Postad 29 december 2010 - 21:19

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Tssss.. :) såna svar som man kan förvänta.

Ni måste väl ha en tidsplan eller nåt mål att gå efter, det kan väl inte vara hemligt att gå ut med.
Sen undrar man ju hur lång tid och hur många sittningar ( läs middagar ) det kan behövas för att komma till skott.
Dom förhandlarna skulle man inte vilja ha i ett industriföretag. Ni måste vara medvetna om att det är ett race som pågår.

Postad 30 december 2010 - 15:04

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Tssss.. ;) såna svar som man kan förvänta.

Ni måste väl ha en tidsplan eller nåt mål att gå efter, det kan väl inte vara hemligt att gå ut med.
Sen undrar man ju hur lång tid och hur många sittningar ( läs middagar ) det kan behövas för att komma till skott.
Dom förhandlarna skulle man inte vilja ha i ett industriföretag. Ni måste vara medvetna om att det är ett race som pågår.

Hej,

När det gäller förhandlingar med kanaler så kan vi inte gå ut med någon information eftersom att det inte finns någon exakt tidsplan på när, eller ens om, vi lyckas träffa en överenskommelse med den kanal som vi förhandlar med.

Om vi skulle gå ut med en tidsplan eller de kanaler vi förhandlar med så skulle vi indirekt bygga en förväntan som kan raseras om antingen tidsplanen eller förhandlingarna skulle gå i stöpet. Med anledning av detta håller vi alla förhandlingar bakom stängda dörrar till dess att en överenskommelse verkligen finns skriven på papper.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Postad 30 december 2010 - 16:32

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Den stora frågan är - hur kan det komma sig att Canal Digital, Viasat, Boxer etc. för det mesta är mycket snabbare på att lyckas genomföra dessa förhandlingar och introducera nya eftertraktade kanaler än Com Hem?

Postad 31 december 2010 - 01:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jag kan i allaf informera att TV4 förhandlar med ComHem i denna stund om dedikerade kanaler för BigBrother. mailade nämligen o frågade tv4 fick till svar att det är på G med både Comhem och CanalDigital och att förhandlingar sker just nu.

Postad 31 december 2010 - 01:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Den stora frågan är - hur kan det komma sig att Canal Digital, Viasat, Boxer etc. för det mesta är mycket snabbare på att lyckas genomföra dessa förhandlingar och introducera nya eftertraktade kanaler än Com Hem?

ja de ger ju tv företagen mer betalt med andra ord ComHem är snåla.

Postad 31 december 2010 - 14:52

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vi på Com Hem AB önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

Med vänliga hälsningar
Com Hem AB
Kundservice

Postad 01 januari 2011 - 11:53

sivle
  • sivle
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej Comhem.
Varför finns inte digitaltv kanalen Zone Reality med i medium eller large paketen?
Den går bara att välja separat eller i 8 valfria favoriter, trots att det är en väldigt bred svensk textad kanal.

Postad 01 januari 2011 - 14:37

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hej Comhem.
Varför finns inte digitaltv kanalen Zone Reality med i medium eller large paketen?
Den går bara att välja separat eller i 8 valfria favoriter, trots att det är en väldigt bred svensk textad kanal.

+1

Postad 03 januari 2011 - 11:37

ev0l_
  • ev0l_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Suck, Com Hem backar sett till antalet HD-kanaler när de andra leverantörerna ökar. Fick man brev om att Rush HD plockas bort utan någon ersättare.

ESPN America HD, TV3 HD, Kanal5HD eller Animal Planet HD skulle inte sitta helt fel.

Postad 03 januari 2011 - 11:58

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Kul att man blir uppringd av en kille som säger sig ha en riktigt bra deal åt mig för Canal+ filmpaket. Visst priset var kanon men bindningstiden var 24mån + 3 gratis månader. Då är han "snäll" och ger mig dessa 3 månader minus så det blir 21mån bindningstid + 3 gratis. Jag säger att jag ska tänka på det tills dagen efter och han är givetvis pushig och säger att jag är med på en speciell VIP-lista eftersom jag har alla tre combos (bredband+tv+tele), men vi kommer överens om att han ska ringa dagen efter.

Bestämmer mig att kolla på comhem-webben vad ordinarie priser egentligen är så man kan bilda sig en uppfattning om hur mycket rabatt man fått. Då visar det sig att alla comhem-kunder kan få samma erbjudande till endast 12mån bindningstid! Behöver jag tala om vilka ramsor jag använde när han ringde tillbaka dagen efter?

Redigerat av gaffakungen, 03 januari 2011 - 11:58.

Postad 03 januari 2011 - 12:24

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Suck, Com Hem backar sett till antalet HD-kanaler när de andra leverantörerna ökar. Fick man brev om att Rush HD plockas bort utan någon ersättare.

ESPN America HD, TV3 HD, Kanal5HD eller Animal Planet HD skulle inte sitta helt fel.

Min farsa har canal digital och skillnaden i kvalite mellan HD verren o sd verren på ESPN är STOR,man tycker förmodligen så beroende på att sd versionen verkligen har dålig kvalite, men i mars har vi tjatat 1 år efter den så får väl leva med vhs kvaliten tills nån med hjärna köper upp comhem o sätter fart på dom.

Postad 03 januari 2011 - 16:43

ev0l_
  • ev0l_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Min farsa har canal digital och skillnaden i kvalite mellan HD verren o sd verren på ESPN är STOR,man tycker förmodligen så beroende på att sd versionen verkligen har dålig kvalite, men i mars har vi tjatat 1 år efter den så får väl leva med vhs kvaliten tills nån med hjärna köper upp comhem o sätter fart på dom.

Har också varit i kontakt med Com Hem flera gånger men trots att att det har gått löjligt länge nu händer det inget.

Håller själv tummarna för ESPN America HD.

Postad 03 januari 2011 - 23:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Telenor är spekulanter på Comhem :)
= Telenor äger Canal Digital = hoppas Telenor köper Comhem

Postad 04 januari 2011 - 19:50

baxer21
  • baxer21
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

SVT2 HD

Hej!

Har märkt att sändningarna på SVT2 HD har bildproblem ibland. Bilden rycker och mixas med tidigare bilder.

Är det ett känt fenomen? Har inga som helst problem med signalstyrka/signalkvalitet och har kontrollerat antennkabeln :)

/ Hasse

Jag har exakt samma problem.
Det är inget känt problem enligt supporten jag nyss snackade med, men det räcker ju att läsa denna tråd eller googla "comhem svt2hd" för att inse att problemet är vanligt.
Jag fick standardrådet att starta om boxen samt prova med en annan antennkabel, det hjälpte ju naturligtvis inte.
Nu ska jag prova tipset att låta boxen vara bortkopplad från elnätet över natten, men jag är skeptisk. :lol:

Postad 05 januari 2011 - 08:06

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Varför har inte ComHem en sida där man kan felanmäla ex sitt bredband? Det enda jag lyckats hitta är en sida med ett fåtal alternativa fel för bredbandsfel. Men vad gör man när de förslagen som finns inte stämmer överens med upplevt fel? Jo, då får man glatt sitta och vänta till klockan är 8.00 innan man får/kan ringa till supporten som kommer be dig starta om modem och router...

Jag kan ha missat att det går att felanmäla alla fel via nätet, men ni måste i såna fall vara tydligare med var man gör det!! Måste ju vara bättre att er personal möts av inrapporterade fel på morgonen än att de ska behöva bli nerringda!

Postad 05 januari 2011 - 10:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag kan ha missat att det går att felanmäla alla fel via nätet, men ni måste i såna fall vara tydligare med var man gör det!! Måste ju vara bättre att er personal möts av inrapporterade fel på morgonen än att de ska behöva bli nerringda!

En annan förbättring som komplement till att sitta i telefonkö vore att när man ringer så får man möjligheten att välja att bli uppringd. Bara att knappa in sitt telefonnummer och sedan vänta på att kundtjänst ringer tillbaka. Många supportföretag, vårdcentraler mm som har så numera.
Fast då gäller det ju att det finns ett visst antal supportpersonal som är dedikerade till att ringa upp också ;)

Postad 05 januari 2011 - 13:30

andy79
  • andy79
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej och hå Com hem!

Så här är det: Jag har en KDL-46W3000 som jag köpte 2007. Den har inbyggd digitalbox även för HD. Har talat både med er och Sony, ingen verkar veta säkert om er nya HD-modul fungerar på min TV.

Så hur ligger det till? Är HD-modulen bakåtkompatibel i dagsläget med några TV-apparater över huvud taget? Jag hade min TV inne på reparation sommaren 2009 och då uppdaterades även mjukvaran, vilket tydligen kunde vara en avgörande faktor. Ska jag våga prova att köpa en tro?

Sen en annan sak: får jag ut 5.1-ljud genom att koppla ljudet från TV:n via digital optisk kabel till förstärkaren, med tanke på att jag har inbyggd box?

Postad 05 januari 2011 - 13:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Så här är det: Jag har en KDL-46W3000 som jag köpte 2007. Den har inbyggd digitalbox även för HD. Har talat både med er och Sony, ingen verkar veta säkert om er nya HD-modul fungerar på min TV.

Sony måste väl ändå kunna svara på om TV:n klarar CI plus? Enligt denna sida gör den inte det, men jag vet inte hur pålitlig den sidan är.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.