Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya hörlurar 2k

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 September 2010 - 14:56

Unregisteredfab5c77f
  • Unregisteredfab5c77f
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej , jag funderar starkt på nya hörlurar , har just nu Steelseries siberia v1 och tycker att musiken är väldigt tråkig och väldigt dålig bas.Det jag funderar på är AKG K601 eller Sennheiser HD595,nu har jag inte så många speciella krav förutom ett ganska så stort lyft från mina gamla hörlurar...har svårt att provlyssna så lite positiva och negativa kommentarer om hörlurarna skulle vara bra.Lyssnar mest på metal och i spel(bara cs 1.6) vill jag att dom ska vara minst lika bra(man måste höra fotsteg hyfsat bra).

Någon som har båda hörlurarna(eller K 701) så är det ju väldigt bra

Postad 10 September 2010 - 09:48

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag äger K701 och har lyssnat på HD595 ett otal ggr på jobbet. K701 är definitivt inte några metal-lurar, du kommer nog uppleva dom som för kliniska och kalla, och utan bra hörlursförstärkare kommer de inte att låta bra oavsett vilken musik du spelar. Lyssnar du på klassisk musik, jazz eller dyl. däremot och har en bra förstärkare att mata dom med så är dom fantastiska med en enorm ljudbild. K601 har jag inte lysnnat på, det jag vet är att den också behöver bra förstärkare med hög effekt vid låga impedanser som K701, men ska visst vara bättre som rocklur. Har dock som sagt inte lyssnat själv.

HD595 är betydligt mer förlåtande och skulle nog passa dig bättre, men ingen av lurarna du listat är kända för att ha någon enorm mängd bas, om det är det du gillar. Alla dessa är mer exakta musiklurar, och kör du dom direkt från datorns ljudkort, om det inte håller måttet, så kommer du antagligen inte att få ut allt lurarna har att ge. Jag rekommenderar ett Asus Xonar Essence STX eller ST för att du ska slippa köpa hörlursförstärkare också.

Postad 29 September 2010 - 12:44

HakanBerg
  • HakanBerg
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Om du inte redan har bestämt dig för just någon av dessa lurar så kan jag starkt rekomendera ett par Bose Triport On-Ear som ligger i ungefär samma prisklass.
Bästa hörlurarna jag har haft, och de är dessutom lätta, smidiga och snygga :(

Postad 29 September 2010 - 21:41

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
instämmer med föregående talare, så länge man gillar mycket bas är dom riktigt behagliga. Jag sålde mina då jag tyckte basen blev lite för mycket av det goda, men på det hela taget helt ok lur. Dom är dock lite väl högt prissatta i dagsläget mot prestanda, så kolla om du hittar dom begagnade i bra skick.

Postad 29 September 2010 - 22:56

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Törs man köpa Bose begagnat? Boselurarna ger inget vidare solitt intryck på något sätt. Högt prissatta som sagt.Testade på mediamarkt. Föredrog Aroundear över onear dels för komfort men också för att den drog ner lite på kassa basen. Kvantitet över kvalitet definitivt. Men vart går pengarna? Du får riktigt seriösa hörlurar för de summorna? Bose lurarna borde kosta runt 500 istället för över 2000. Men det är måhända ett hippt märke?

Postad 04 October 2010 - 14:38

HakanBerg
  • HakanBerg
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag fick kompispris på mina OneEar, så jag gav 1300:- för dem vilket känns helt ok i min bok. :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.