Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CITERA-knappen, FUCK OFFFFFF!

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 september 2010 - 21:57

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jag har nog en släng av anger management problem, men jag har börjat störa mig ngt ENORMT på alla som svarar på ett inlägg i forumtrådar med citera knappen.

Jag köper självklart att man använder citera knappen, NÄR DET ÄR BEFOGAT.

Men mängder av Citeraknappen-våldtäktsmän använder varenda gång citera knappen, istället för att bara svara / snabbsvara...

GAHHHHH :) :) :lol:

Redigerat av rosenlorden, 09 september 2010 - 21:58.

Postad 09 september 2010 - 22:02

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Det värsta måste ändå vara personer som citerar långa inlägg med bilder... Och svarar................ "nice"

Postad 09 september 2010 - 22:02

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1 103 inlägg
  • 0
Dagens I-landsproblem?

Nej, men jag håller med dig, speciellt när man citerar ett inlägg med 20 bilder i...

EDIT: Någon hann före mig =)

Redigerat av 13th Marine, 09 september 2010 - 22:04.

Postad 09 september 2010 - 22:04

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Beror nog till stor del på att i många aktiva trådar finns stor risk att ngn annan hinner publicera ett inlägg innan du själv och utan citat blir då inlägget oförståeligt.

Edit:

Ha ha precis som skedde nu!

Redigerat av junkan, 09 september 2010 - 22:05.

Postad 09 september 2010 - 22:07

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

• 1 103 inlägg
  • 0
Mjae, man kan alltid börja inlägget med: "junkan: ".
Eller så kan man klippa ut bilderna, det funkar det med.

Men som 404a skrev, när man ändå bara skriver "najs" då kan man lika bra låta bli att citera.

Postad 09 september 2010 - 22:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
man kan ju även citera och "förkorta" ett långt inlägg, om man vill svara på en mening av 10 så räcker det ju att citera den meningen så blir det inte så j-a mycket text :)

Postad 09 september 2010 - 23:54

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0

man kan ju även citera och "förkorta" ett långt inlägg, om man vill svara på en mening av 10 så räcker det ju att citera den meningen så blir det inte så j-a mycket text :)

Jo håller med....!

Postad 10 september 2010 - 03:34

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

Jo håller med....!

Jag med. :)

Postad 10 september 2010 - 06:23

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0

Jo håller med....!

Jag med. :)

Jag med. :lol:

Postad 10 september 2010 - 08:13

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Hahaha!
Vid det här laget har nog Herr "rosenlorden" tryckt in tangentbordet i skärmen. Hahaha!
:)

Postad 10 september 2010 - 10:00

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Hehe... varför hade man på känn att en tråd med denna topic skulle balla ut enligt ovanstående :) :)

Men... jag håller absolut med i sak och instämmer i att det är ett #### otyg att folk slentrianmässigt använder "Citera" istället för "Svara"... rosenlorden - du är inte ensam!!

Mvh
/Gelmax

Postad 10 september 2010 - 10:05

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

• 2 307 inlägg
  • 0
hmm vad ska jag reta mig på idag?
politik? svält? ekonomi?
Nej jag vet.. citeraknappen på minhembio forumet! :)

Haha, underbart.

Postad 10 september 2010 - 12:05

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Ööööh, ni skulle varit med INNAN jag startade den förra tråden om överciterande. Då citerades även alla innre citat, dvs citat kunde innehålla citat ad infinitum och sidorna blev stora som kakor.

Som det är nu är bra mycket bättre än innan...

Postad 10 september 2010 - 19:28

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0

Ööööh, ni skulle varit med INNAN jag startade den förra tråden om överciterande. Då citerades även alla innre citat, dvs citat kunde innehålla citat ad infinitum och sidorna blev stora som kakor.

+1

Postad 10 september 2010 - 19:45

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Jag kan ju inte påstå att jag direkt får ont i magen av irritation när folk citerar hejvillt (jag har ett bra scrollhjul och ett vältränat scrollfinger), men visst börjar man undra när folk citerar milslånga texter eller gigantiska bilder och själva skriver någon enstaka kommentar.

Postad 11 september 2010 - 10:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0

"förkorta" långt inlägg, mycket text ;)

+1

:D

Postad 11 september 2010 - 21:07

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Skönt att man inte är ensam :rolleyes:

Postad 12 september 2010 - 00:05

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Värst är när den första som svarar i tråden citerar det första inlägget.

Postad 12 september 2010 - 00:20

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0

Nej, en klar försämring... Eftersom inläggen inte visas som trådar här, utan bara i den ordningen de kom kan det bli extremt förvirrande vid svar på gamla inlägg innehållande citat. Tycker det är kasst, har inga problem med att sänka blicken under citeringsrutan. Givetvis förutsätter detta att folk har vett att klippa i citaten och posta tumnaglar istället för de gigantiska bilder de envisas med att slänga in.

Postad 12 september 2010 - 15:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 310 inlägg
  • 0

Jag har nog en släng av anger management problem, men jag har börjat störa mig ngt ENORMT på alla som svarar på ett inlägg i forumtrådar med citera knappen.

Men mängder av Citeraknappen-våldtäktsmän använder varenda gång citera knappen, istället för att bara svara / snabbsvara...

GAHHHHH :) :lol: :lol:

Håller med, det är bara idioter som citerar hela inlägg.

Postad 12 september 2010 - 15:58

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0

GAHHHHH :lol: :lol: :lol:

Det värsta måste ändå vara personer som citerar långa inlägg med bilder... Och svarar................ "nice"

Dagens I-landsproblem?

Nej, men jag håller med dig, speciellt när man citerar ett inlägg med 20 bilder i...

EDIT: Någon hann före mig =)

Beror nog till stor del på att i många aktiva trådar finns stor risk att ngn annan hinner publicera ett inlägg innan du själv och utan citat blir då inlägget oförståeligt.

Edit:

Ha ha precis som skedde nu!

Mjae, man kan alltid börja inlägget med: "junkan: ".
Eller så kan man klippa ut bilderna, det funkar det med.

Men som 404a skrev, när man ändå bara skriver "najs" då kan man lika bra låta bli att citera.

Jo håller med....!

Hahaha!
Vid det här laget har nog Herr "rosenlorden" tryckt in tangentbordet i skärmen. Hahaha!
:lol:

Hehe... varför hade man på känn att en tråd med denna topic skulle balla ut enligt ovanstående :P :P

Men... jag håller absolut med i sak och instämmer i att det är ett #### otyg att folk slentrianmässigt använder "Citera" istället för "Svara"... rosenlorden - du är inte ensam!!

Mvh
/Gelmax

hmm vad ska jag reta mig på idag?
politik? svält? ekonomi?
Nej jag vet.. citeraknappen på minhembio forumet! :D

Haha, underbart.

+1

Jag kan ju inte påstå att jag direkt får ont i magen av irritation när folk citerar hejvillt (jag har ett bra scrollhjul och ett vältränat scrollfinger), men visst börjar man undra när folk citerar milslånga texter eller gigantiska bilder och själva skriver någon enstaka kommentar.

+1

:lol:

Skönt att man inte är ensam :D

Värst är när den första som svarar i tråden citerar det första inlägget.

Nej, en klar försämring... Eftersom inläggen inte visas som trådar här, utan bara i den ordningen de kom kan det bli extremt förvirrande vid svar på gamla inlägg innehållande citat. Tycker det är kasst, har inga problem med att sänka blicken under citeringsrutan. Givetvis förutsätter detta att folk har vett att klippa i citaten och posta tumnaglar istället för de gigantiska bilder de envisas med att slänga in.

Håller med, det är bara idioter som citerar hela inlägg.

+++1 På alla!

Postad 12 september 2010 - 15:58

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Personligen har jag alltid stört mig på folk som citerar hela inlägg som ligger precis ovanför de, framför allt när de markerar en liten del av det med fetstil för att märka ut att det är just den delen de svarar på. Vore det inte enklare att bara citera just den delen istället för att citera hela inlägget och bara markera en enstaka mening? Om man svarar på hela inlägget lär ju vem som helst förstå till vem man menar även om man inte citerar. Att citera citat är inte heller någon höjdare eftersom det inlägget man besvarar i första hand ändå redan är ett inlägg som besvarar ett annat inlägg, som i sin tur redan har citerats och kan läsas i det ordinarie inlägget. Att citera bilder är inte heller särskilt populärt, självklart laddas bilderna en gång redan i tråden och källan är likadan men det förändrar inte faktumet att bilden visas ännu en gång. Ta bort IMG-taggarna, vilket jag har börjat bättra mig på.

Ett exempel på vad jag stör mig på när det gäller många forum.

Person 1 säger: Vad är klockan?
Person 2 säger: *Citering: Person 1 sa: Vad är klockan?* Hon är 16:30.
Person 1 säger: *Citering: *Citering: Person 1 sa: Vad är klockan?* Person 2 sa: Hon är 16:30.* Tack så mycket.

Liksom, skriver man ett inlägg som skrivs som ett svar på en fråga utan att citera någon är det väl hur logiskt som helst att kunna lista ut att inlägget riktas mot den föregående talaren? Citering är främst till för att användas i exemplen som detta.

Person 1 säger: Vad är klockan?
Person 3 säger: Jag har lite problem med mina bakre högtalare nu, allt ljud kommer inte riktigt fram. Vet någon vad det har att göra med?
Person 4 säger: Man ska inte köra surround, stereo är mycket behagligare. Framförallt när det gäller musik.
Hela forumet säger: Sluta tramsa dig, tråden angår inte den frågan.
Person 4 säger: Jag har rätt till min egna åsikt.
Person 2 säger: *Citering: Person 1 sa: Vad är klockan?* Hon är 16:30.
Person 1 säger: Tack så mycket.

Svårare än så behöver det inte vara.

Redigerat av Movie_freaker_1, 12 september 2010 - 18:13.

Postad 06 maj 2011 - 09:54

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Varför ska alla användare ständigt citera inlägget som är precis ovanför? Känns ju lagom onödigt eller?

Exempel:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  huh.png   258,72K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av maximm, 06 maj 2011 - 09:56.

Postad 06 maj 2011 - 10:27

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Varför ska alla användare ständigt citera inlägget som är precis ovanför? Känns ju lagom onödigt eller?

Exempel:

Najs!

Postad 06 maj 2011 - 10:35

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Om man endast har ett snabbt svar på en frågeställning av den som postat precis innan så känns citat ganska överflödigt, men om man däremot skriver något generellt och i samma post svarar den som skrivit innan så kan ett citat vara befogat för att göra inlägget mer lättläst.

t.ex

generelt bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla v
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla bla bla

post av den precis innan
bla bla v
bla bla bla bla

svar på innan post bla bla
bla bla bla bla bla bla
bla bla bla bla bla bla

Och att citera en bild är till 95% av alla gånger ett big no-no.

/disclaimer
Bara mitt tycke iofs.

Postad 06 maj 2011 - 10:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Och att citera en bild är till 95% av alla gånger ett big no-no.

citera hela inlägg likaså!
Borde finnas en "spärr" i forumet i stil med
"Ditt inlägg består till mer än 30% av citat. Vi tillåter max 20% citat i en post".
fast samtidigt kan jag se många situationer när en spärr som detta skulle orsaka problem.

Postad 06 maj 2011 - 11:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Ser ärligt talat inte problemet förutom att man i 95% av fallen inte behöver citera bilder. Eftersom att det är ett tekniskt forum så kan snarlika svar passa in på flera frågeställningar, alltid bra att veta till vem det var menat och även se den exakta frågeställningen på ett smidigt sätt. Dock kan det ju vara smart att korta ner citatet en del och ta bort det ovesäntliga.

Väldigt ofta hinner det även komma in andra inlägg emellan om det är en populär tråd

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 maj 2011 - 11:11.

Postad 06 maj 2011 - 11:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ser ärligt talat inte problemet förutom att man i 95% av fallen inte behöver citera bilder. Eftersom att det är ett tekniskt forum så kan snarlika svar passa in på flera frågeställningar, alltid bra att veta till vem det var menat och även se den exakta frågeställningen på ett smidigt sätt. Dock kan det ju vara smart att korta ner citatet en del och ta bort det ovesäntliga.

Väldigt ofta hinner det även komma in andra inlägg emellan om det är en populär tråd

+1 :)

Postad 06 maj 2011 - 11:35

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Ja, det "skämtet" finns det gott om i tråden.

Redigerat av maximm, 06 maj 2011 - 11:35.

Postad 06 maj 2011 - 11:35

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Japp!

Postad 06 maj 2011 - 11:59

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Ja, det "skämtet" finns det gott om i tråden.

Och det är lika roligt varje gång :)

Postad 06 maj 2011 - 13:03

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Problemet skulle vara löst om bilden i fråga i citeringen automatiskt ersattes med en URL till bilden istället...

Postad 06 maj 2011 - 15:22

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Det är ju okej att citera en bild, men inte fan ska man citera den två gånger i rad under varandra. Är den på en annan sida är det bara najs om den citeras.

Postad 06 maj 2011 - 15:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
en liten fråga då. jag har skrivit och citerat drygt 4000 inlägg på forumet och vet fortfarande inte hur "citera flera" knappen funkar
när jag trycker på den så markeras den eller blir orange eller nåt,, men sen då?

Postad 06 maj 2011 - 15:48

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Markera den gul på de 2 eller flera du vill citera klicka sen på svaraknappen så får du med dig allihop som citat

Postad 06 maj 2011 - 15:49

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

en liten fråga då. jag har skrivit och citerat drygt 4000 inlägg på forumet och vet fortfarande inte hur "citera flera" knappen funkar
när jag trycker på den så markeras den eller blir orange eller nåt,, men sen då?

Haha! Tryck på alla du vill citera, sen väljer du "SVARA" :)

Edit: andra boll på den... attans! :lol:

Redigerat av Hampuz, 06 maj 2011 - 15:51.

Postad 06 maj 2011 - 16:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
aha så enklet ja :D
tackar för det

Markera den gul på de 2 eller flera du vill citera klicka sen på svaraknappen så får du med dig allihop som citat

Haha! Tryck på alla du vill citera, sen väljer du "SVARA" :)

Edit: andra boll på den... attans! :lol:

coolt B)

Postad 06 maj 2011 - 18:40

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0

coolt :)

Postad bild

Postad 06 maj 2011 - 18:48

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Postad bild

Haha, cool! :)

Postad 06 maj 2011 - 18:49

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
AHAHAHHAHA SO MUCH FUNNYNESS!!!!!!!!!1111111

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.