Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tråden för er som precis köpt Wii

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Black 2009 512MB (Spelkonsoler) 4 7,79 (27) Inga priser
24 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 7 år sedan
Officiell tråd - Nintendo Wii (2707 inlägg) 9 år sedan
Nintendo Wii- Problem (284 inlägg) 10 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 13 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 13 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 13 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 14 år sedan
Wii Black Edition + extra motion plus paket? (9 inlägg) 14 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 14 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 15 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 16 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 16 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 16 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 16 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 17 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 17 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 17 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 17 år sedan

#1

Postad 13 september 2010 - 00:28

Zimeon77
  • Zimeon77
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Här kan ni som precis köpt ett Wii och behöver
råd angående diverse hårdvara hjälpa varandra.

Här kan ni desutom tipsa om bra nybörjarspel,
var spel- och hårdvarufynden finns just
nu eller bara diskutera vilka kablar,
upplösningar och inställningar
ni har erfarenhet av.

Perfekt för nybörjaren som behöver hjälp med
sitt nya Wii eller bara söker andra nya
Wii-spelare att spela online mot.

#2

Postad 19 september 2010 - 21:12

Unregisterede65841a7
  • Unregisterede65841a7
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Mitt Wii är lite mer än ett dygn gammalt. fick med sports å köpte resort, men vill ha tips på bra action och äventyrs spel.
Ska köpa en komponentkabel för bättre bild snarast.

#3

Postad 20 september 2010 - 06:38

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Zelda - Twilight princess. Ett klockrent äventyrsspel, jag gillade aldrig windwaker och dem men detta var det bästa spelet jag lirat på länge och jag körde det bara på gamecube. På wii måste det ju vara ännu bättre.

Metroid prime trilogy. Jag fastnade aldrig för detta på gamecuben men nu när det är anpassat till WII och man får alla tre på samma skiva så är det riktigt kul, jag har suttit i några dagar med det nu och det är värt varenda krona. Shooterspel med wii-remote är så mkt bättre än med den klassiska kontrollen till andra konsoller. Min personliga åsikt, men jag blir oftast förvirrad av alla knappar till PS3an :)

Komponentkabel köpte jag på ebay från kina för 30:-. Kan inte uttala mig om kvalitén då jag inte testade med den vanliga ens.

#4

Postad 20 september 2010 - 08:55

Unregisterede65841a7
  • Unregisterede65841a7
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Jag provade Zelda på Gameboy, klarade det visserligen men det var lite för omständigt (är inte mycket för RPG spel)

Metroid sitter jag fortfarande å fantiserar om sen 8 bitars tiden... (köpte en konsol för några år sen, letar lite då å då efter det spelet) Kan nog funka, får kolla lite speltrailers.

tack för input!

#5

Postad 20 september 2010 - 12:40

Zimeon77
  • Zimeon77
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hit går jag ALLTID om jag vill fynda spel:

https://www.prisjakt...kmoms#prodlista

Bästa sidan om man vill hitta de allra billigaste dolda guldklimparna :)

Redigerat av Zimeon77, 20 september 2010 - 12:40.


#6

Postad 20 september 2010 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Metroid sitter jag fortfarande å fantiserar om sen 8 bitars tiden... (köpte en konsol för några år sen, letar lite då å då efter det spelet) Kan nog funka, får kolla lite speltrailers.

Även om Prime är bra så är Other M mer likt de äldre spelen, så prova det istället/också.

Super Mario Galaxy 1 och 2 måhända?

#7

Postad 23 september 2010 - 06:33

Kika
  • Kika
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!
Skaffade ett Nintendo wii i helgen, kopplade in det med medföljande kabel (scart) till TVn som i sin tur är kopplad med scart till en Philips DVD/ljudanläggning. Allt funkade då jättebra (ljudet funkar med DVDn inställd på "TV"). Men då vi har en LCD-TV ville vi förbättra bilden och köpte därför en komponentkabel på nätet som anlände igår. Bra bild (bättre...vet ej?) men inget ljud! Jo om jag höjer ljudet på TVn men alltså inte genom hemmabiosystemet. Vad göra? Det finns ju inga extra utgångar på Wiiet som kan kopplas direkt till DVDn.

Kan tilläggas att vi dessutom har ett PS2 som är kopplat med röd/vit/gul kabel in i "AV3" och det ljudet funkar också genom anläggningen.

DVDn/ljudet är kopplat till AV2 och då vi kopplar den till AV1 funkar inte ljudet och Wiiet brusar. (Men som sagt inte då DVD=AV2 och Wii=AV1)

Har ni förstått mitt problem? Hoppas på hjälp snarast! =)

#8

Postad 23 september 2010 - 09:28

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Med tanke på att du inte givit minsta info om vilken tv eller kringutrustning du har så får jag helt enkelt säga att det troligen framgår klart och tydligt av instruktionsböckerna.

#9

Postad 23 september 2010 - 09:46

Unregisterede65841a7
  • Unregisterede65841a7
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
PÅ komponentkabeln finns det tre kontakter för bild: red, green, blue. Å två för ljud: vit å röd.
stoppar du ljudkontakterna direkt i stereon?

#10

Postad 23 september 2010 - 12:11

Kika
  • Kika
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nej, alla sitter i TVn, finns inte så många (5 st) uttag i DVDn (och eftersom den är kopplad med scart till TVn mister det liksom sin funktion lite då) och jag tror inte att det går/att man ska dela upp dom heller

#11

Postad 23 september 2010 - 12:14

Kika
  • Kika
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Eller så kan man fråga vilka det är... : TVn är en 42LG2000 och stereon/dvdn en Philips men då jag inte är hemma kan jag inte titta vad den heter. Det står ingenting i instruktionsböckerna eftersom man förmodligen anser från Philips att man kopplar den till en TV och att om man vill koppla in nåt annat är det en mp3 eller liknande. Och TVns instruktionsbok ger ju inte direkt såna svar heller vad jag kan se, alltså om två komponenter (likaså nintendo som bara beskriver koppling till TV).

#12

Postad 23 september 2010 - 14:36

Unregisterede65841a7
  • Unregisterede65841a7
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Prova att sätta i dom (ljudkontakterna.) i stereon, å slå på lämplig source. Kirra en produktlänk när du kommer hem så vi kan se baksidan på den.

Hej!
Skaffade ett Nintendo wii i helgen, kopplade in det med medföljande kabel (scart) till TVn som i sin tur är kopplad med scart till en Philips DVD/ljudanläggning. Allt funkade då jättebra (ljudet funkar med DVDn inställd på "TV"). Men då vi har en LCD-TV ville vi förbättra bilden och köpte därför en komponentkabel på nätet som anlände igår. Bra bild (bättre...vet ej?) men inget ljud! Jo om jag höjer ljudet på TVn men alltså inte genom hemmabiosystemet. Vad göra? Det finns ju inga extra utgångar på Wiiet som kan kopplas direkt till DVDn.

Kan tilläggas att vi dessutom har ett PS2 som är kopplat med röd/vit/gul kabel in i "AV3" och det ljudet funkar också genom anläggningen.

DVDn/ljudet är kopplat till AV2 och då vi kopplar den till AV1 funkar inte ljudet och Wiiet brusar. (Men som sagt inte då DVD=AV2 och Wii=AV1)

Har ni förstått mitt problem? Hoppas på hjälp snarast! =)


Kom på en sak; har du provat med PS2 an i AV2, så det inte är fel på uttaget menar jag.

#13

Postad 23 september 2010 - 14:52

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 126 inlägg
  • 0
Bild på baksida *klicka mig*

Se vad man kan göra med lite info. OM det nu är rätt jag hittat och din baksida ser ut så här så har du komponentingången till vänster om scartkontakten, de tre bildsladdarna överst och ljudet under dem. Vill du ha ljud till förstärkaren så kan du koppla en optisk kabel från "Audio out" (vänster om grön och blå) till förstärkaren, om den nu har optisk ingång. Om den har det är omöjligt att veta utan modell.

#14

Postad 23 september 2010 - 17:47

Kika
  • Kika
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjaa.. nu är det ju så att jag har ljud till allt annat förutom just wii'et genom förstärkaren, så vet inte om en optisk kabel skulle hjälpa det. Och problemet med komponentkabeln var ju att den inte gick att dela mer än kanske 2 dm.

MEN, problemet är löst ändå då jag stannade på vägen hem och köpte "connectors" och kablar för att förlänga just audiokablarna och kopplade in till förstärkaren. Så nu har jag fin bild OCH ljud genom förstärkaren (hoppas att det håller i sig för en annan gång när jag gjort liknande så har jag för mig att det blev konstigt). Men tack ändå.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.