Postad 27 september 2010 - 18:36
Postad 27 september 2010 - 22:00
Postad 28 september 2010 - 14:47
Postad 30 september 2010 - 21:54
Postad 01 oktober 2010 - 10:42
T.ex. vadå?Man kommer aldrig att kunna göra med en iPad vad du kan göra med denna.
Postad 01 oktober 2010 - 13:56
Ipad och Iphone är bra, som komplement till ett riktigt system, men om hela familjen skall använda det så blir det lite för plottrigt... Men dom kan definitivt göra precis allt som de stora systemen kan, om det stora systemet ligger i bakgrunden och styra det hela...
Postad 02 oktober 2010 - 12:23
Man kommer aldrig att kunna göra med en iPad vad du kan göra med denna.
Vad kan jag inte göra med ipad menar du?
Postad 22 oktober 2010 - 19:50
Känns som om Pronto försöker sno marknadsandelar från de större systemen, tyvärr har dom ju inte samma system i övrigt (triggercommands till en central som lagrar alla macro etc...) Dessutom är den ju ljusår från att vara så avancerad och bra som andra system. Pronto är för hemmapulare, och är man just det och vill ha ett schysst system med multirumsljud/video/ljust kontroll så är den väl helt ok. Men skall man satsa kan man lika gärna ta steget upp till ett riktigt system.
Ipad och Iphone är bra, som komplement till ett riktigt system, men om hela familjen skall använda det så blir det lite för plottrigt... Men dom kan definitivt göra precis allt som de stora systemen kan, om det stora systemet ligger i bakgrunden och styra det hela...
Vilka system tänker du på då? Crestron? Har du någon aning om hur många gånger dyrare ett Crestron-system är mot ett Pronto?
Dessutom kan Pronton styra Crestron.
Utöver det så har Pronto, från modell TSU9400 och uppåt 2vägs-kommunikation, vilket gör att KNX, XMBC, iTunes etc ger feedback, och du kan bläddra igenom listor, läsa av temperaturer, aktuell dimnings-nivå etc.
Självklart är ju Opus 600-systemet och SpeakerCraft's MODE alternativ, men det kräver ett helt system ifrån just dom tillverkarna. Pronton kommunicerar med allt som kan styras med IR, RS232 och IP. (Nästan)
Och hur avancerad den är beror ju på ifall du är "hemmapulare", eller proffs, och kan hantera prontoscript.
Jag ger tummen upp för TSW9500!
Redigerat av sponton, 22 oktober 2010 - 19:52.
Postad 24 oktober 2010 - 16:52
( http://www.cepro.com...ll_touchscreen/ )
och med tsw9500 får man en extra panel, tar man ur pronton ur polarbear's docka så har man ju bara 5 knappar att trycka på å ingen skärm.
Den som säger att iphone/ipad går att programera lika bra som en pronto pro har nog aldrig hållt i en sådan (men jag skulle gärna se en app som gör att jag kan styra hela min hemabio och hemautomation m.m lika smidigt som jag gör med min tsu9600.)
Verkar ju finnas folk här som är insatta i app skapande, Kan ni inte fixa en app med makro som startar min tv (gärna via tcp/ip då det sitter en tp kabel inkopplad och ir saknas på iphone/ipad), startar och ställer in förstärkaren på rätt ingång osv. det finns en app som sköter detta via tcp/ip redan, men den är inte så stabil.
Sen ska jag ju kunna styra volymen på förstärkaren när jag kör någon av mina squeezeboxar med ipeng och då ska ju givetvis appen kunna sänka volymen i mina olika zoner på ett smidigt sätt.
Hemautomationen är jag inte så särskilt kräsen med, där räcker det att jag kan tända/släcka/dimma alla mina lampor och kolla mina ip kameror.
Win Media Center, XBMC, Itunes och squeezebox ska som sagt också kunna styras via denna app på ett smidigt sätt som integerar den med förstärkare för volym, tv för bild osv. tvåvägskomunikation för allt är ju optimalt, men jag kan nöja mig med det på alla program till datorn plus förstärkaren.
Jag kan fortsätta ett tag till, men det känns ganska meningslöst då jag tror ni inser att en pronto är sju resor mer användarvänlig än en iphone/ipad till att styra elektronisk utrustning. Jag äger en iphone också och visst är den ett bra komplement till min pronto, men jag skulle aldrig bygga ett system runt den.
/joZ
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar