Big news on the 3D front.
Sources indicate that George Lucas is set on rereleasing the "Star Wars" franchise in new 3D conversions beginning in 2012. Although 3D versions have been rumored for some time, Lucas purportedly was waiting until there were enough screens available to make the release a sizable event.
Fox, which released all six original "Star Wars" films, also would release the 3D versions.
Episode I, "The Phantom Menace," would be first out of star-dock during early 2012. After that, each film would be released in order at the same time in consecutive years, depending on how well the first rerelease does.
Each conversion takes at least a year to complete, with Lucas overseeing the process to make sure each is as perfect as possible. He has said that the "Avatar" experience convinced him that "Star Wars" is ready for the state-of-the-art 3D treatment.
Starting with "Phantom Menace," Lucasfilm would use several higher-end conversion houses to work on the project. By late winter or early spring in 2012, the exhibition industry should have all the 3D screens anyone could want for such a release.
At present, pics are limited to 2,000-2,500 3D locations owing to an insufficient installed base of projectors and screens. Movie theaters are adding 3D screens at a clip of 500 a month in the U.S. Foreign exhibitors also are pushing into 3D as quickly as possible now that financing for the installations is flowing.
Also pushing the timetable is a potential breakthrough in 3D TV technology. With Samsung penetrating the market with 50,000-plus 3D-equipped sets and Sony recently sending its version to market, the home-viewing experience could be primed for 3D DVD versions of the films by the time the new 3D theatrical releases have run their course.
Lucas purportedly is lining up the theatrical rereleases as a lead-in to the ultimate home-viewing experience. Beyond that, the property would launch to other 3D media.
In the meantime, Lucas plans a comprehensive Blu-ray Disc set of the six films next year, which would include upgraded picture and sound quality, new deleted scenes and special features.
Postad 29 September 2010 - 07:18
Postad 29 September 2010 - 10:21
Postad 29 September 2010 - 15:38
Hur bra kommer det bli att konvertera en film inspelad i 2D?
Allt utom skådisarna är ju CGI-tjafs så det är ju bara att rendera om allt i 3D och så kan Lucas låta lite droider som säger "Roger, roger" gå förbi framför kameran...
Postad 29 September 2010 - 17:57
Postad 29 September 2010 - 20:36
Hur bra kommer det bli att konvertera en film inspelad i 2D?
En bra fråga. Filmerna är ju inte stereoskopiskt inspelade från början. Jag hade snarare försökt att få ut så många äkta 3d-filmer som möjligt istället för att försöka sig på gamla filmer.
Postad 29 September 2010 - 20:46
Sen kan man inte hjälpa att man får känslan att just Lucas gör det av giriga pengaskäl medans de filmer som nu kommer görs av skäl som ligger i den tekniska tiden.
Epic fail.
Redigerat av masse70, 29 September 2010 - 20:50.
Postad 29 September 2010 - 22:13
Man börjar ju förstå att Lucas vill att filmerna ska se så nya ut som möjligt, fast originalversionerna är redan tidlösa så jag ser då ingen mening med att uppdatera de.
Redigerat av Movie_freaker_1, 29 September 2010 - 22:17.
Postad 29 September 2010 - 23:05
Allt utom skådisarna är ju CGI-tjafs så det är ju bara att rendera om allt i 3D och så kan Lucas låta lite droider som säger "Roger, roger" gå förbi framför kameran...
Bara ep 1,2 och 3.
De första tre (4,5,6) är gjorda med analoga modeller och det finns ingen 3d-grafik att rendera om...
Postad 30 September 2010 - 00:56
Postad 30 September 2010 - 06:12
Haken är väl att de skulle konvertera en itaget och fortsätta beroende på hur det går. Börjar de med EP1 så är ju loppet kört
Episode I, "The Phantom Menace," would be first out of star-dock during early 2012. After that, each film would be released in order at the same time in consecutive years, depending on how well the first rerelease does.
Postad 30 September 2010 - 06:15
Jag ser ju hellre dessa trettio år gamla filmer som är bra än den dyngan som pumpas ut i dagsläget. Jag har nog fasen inte sett en film som inte inkluderar marvelhjältar som är värd att se mer än en gång sedan runt millenieskiftet.En bra fråga. Filmerna är ju inte stereoskopiskt inspelade från början. Jag hade snarare försökt att få ut så många äkta 3d-filmer som möjligt istället för att försöka sig på gamla filmer.
Postad 30 September 2010 - 06:34
Postad 30 September 2010 - 06:46
Och Lucas skrattar sig gul&blå hela vägen till graven efter att ha kramat ur YTTERLIGARE en version att kränga till folk och YTTERLIGARE en box för folk att samla på för att ge sällskap till alla andra 7 versioner och boxar man redan har köpt.
Sen kan man inte hjälpa att man får känslan att just Lucas gör det av giriga pengaskäl medans de filmer som nu kommer görs av skäl som ligger i den tekniska tiden.
Epic fail.
Just för Lucas blir det nog ingen Epic fail.
Men håller med er andra, tråkigt, men jag är inte förvånad och jag kommer säkert se/köpa den/dom själv också.
Postad 03 October 2010 - 15:14
Bara ep 1,2 och 3.
De första tre (4,5,6) är gjorda med analoga modeller och det finns ingen 3d-grafik att rendera om...
Det hade jag ingen aaaaaaaaaaning om...
Postad 03 October 2010 - 16:03
Problemet är väl att Lucas kommer mjölka ut Star Wars helt. Han får ta och göra en långfilm och ta semester från sina gamla filmer ett tag.
Håller med dig helt och hållet där. Visst att extra filmer i Star Wars-sagan är fint även om de inte är gjorda av Lucas, men den som är det minsta filmintresserad kan episod 1-6 utan till. Släppa filmerna i HD är det inget fel på men fler uppdateringar med specialeffekter? Nej tack.
Postad 14 October 2011 - 17:35
Postad 21 October 2011 - 08:47
Postad 17 December 2011 - 19:16
Men Noooo att jag ser den nya 6an
Postad 07 February 2012 - 22:51
THOUSAND EPIC FACEPALM-SLAP!
Postad 07 February 2012 - 23:50
nästan så jag funderar på att bojkotta sf på livstidför det här
Postad 08 February 2012 - 07:12
herremingud. dubbad jar jar på svenska i 3d. kan det bli värre?
nästan så jag funderar på att bojkotta sf på livstidför det här
Dags att köpa egen projektor och gå på bio hemma istället!
Jag kommer att gå och se denna på bio, enbart för podracingscenen i 3D.
Postad 08 February 2012 - 07:51
Jag kommer att gå och se denna på bio, enbart för podracingscenen i 3D.
NoooOOOOOOoooo!!!!!!!!!!!
Postad 08 February 2012 - 07:54
"NEEEEEEEEEEEJ ( alt NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJ)"
... om fyra år så kan det här hända.
Fy fasen i helskottat för det!
Postad 08 February 2012 - 08:21
Postad 08 February 2012 - 08:36
Det stämer inte. Jag har sett alla från premiären 1977 och då var det 11 år, vilket jag också var 1977.När jag var lite var Star Wars från 15 år och klippt, nu ska barn som inte kan läsa se serien och oklippt...
Edit: eller snarare 10, men med farsan i sällskap så var det inga problem.
Redigerat av agpath, 08 February 2012 - 08:37.
Postad 08 February 2012 - 08:39
Stämmer bra det, jag var på första SW just 1977 men då var jag bara 8 och gick med farsgubben för att få komma inDet stämer inte. Jag har sett alla från premiären 1977 och då var det 11 år, vilket jag också var 1977.
Edit: eller snarare 10, men med farsan i sällskap så var det inga problem.
Redigerat av masse70, 08 February 2012 - 09:19.
Postad 09 February 2012 - 07:34
Bifogad fil(er)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?