Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har köpt ny 3D TV....

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 oktober 2010 - 17:39

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Hej alla.
tänkte jag skulle göra tvärtom gällande många trådar här ang köpet av TV. jag har redan köpt min ;)

Har sålt min 5090H till förmån för en UE55C8705 . Till den så har jag en Onkyo 905 och Infinity Classia runt om samt en velodyne subb. Givetvis så köpte jag 6900 samsung spelaren åxå. Sitter här å kollar Ace Age med lillgrabben på Blueray (2D) å herre######r vilken bil där e i denna TV.

Sjukt nöjd. Ända tråkiga är att jag bara kör en optisk kabel ner till Stärkaren å får bara DTS (stöjder i 1.4) men som tur är så finns det 7.1 analogt ut från spelaren så det blir ett projekt lite senare i veckan, Spännande e det iaf å riktigt riktigt kul. länge sedan det hände något ritkigt kul på TV fronten nu. 3D e spännande !! :)

Postad 01 oktober 2010 - 17:51

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Man får ta och gratulera, eller hur man säger.
Vad kul att du är nöjd.
Smart drag att köpa först och nämna sedan. Då slipper du ju fundera alltför mycket med alla tips och råd som du skulle ha fått. Givetvis på gott och ont, men har man redan bestämt sig så kan det vara lika bra.

Intressant med att du har haft en Pioneer. Hur tycker du att bilden är jämfört med den, då?
Jag har själv en Pioneer, det är därför jag undrar. Jag har haft funderingar på att byta tv ett tag.
Men vad är det för ett märke på en UE55C8705 då?
En Samsung kanske, eftersom du även köpt en spelare av Samsung.

Postad 01 oktober 2010 - 17:58

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Jo det är en Samsung. Glömde skriva det.
Jag jobbar i branchen så jag har bra koll på alla miodeller hit å dit, plasma hit å LED dit så råd från någon jag inte känns ändå som ganska meningslöst.

Men att jämföra dem e lite sådär. I många lägen tycker jag LEDen e bättre. körde Ice Age med grabben prcis å då tycker jag att LEDen e bra mycket bättre. Sjukt bra bild. (Har den bara standard inställd änsålänge).

På Boxer som jag tyvärr kör annars så är bilden något bättre. . Texten e betydligt skarpare och jag upplever mindre brus i bilden.

får väll återkomma lite senare när jag hunnit pilla lite med den. Börjar bli mörkt ute nu så då känns den lite väl "på"

Postad 01 oktober 2010 - 18:21

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Ännu mer impad nu alltså.

Polaren kom ner med en HDD men en massa MKV filer på. Bara in med den i Blueray swpelare å voila så funakde det. till och med svensk text och DTS ljud. Sjukt bra. Inga massa inställningar å skit. bara funkade rakt upp å ner

Postad 01 oktober 2010 - 18:57

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Ah, ok. Vad bra.
Ja, du måste återkomma med lite mer info när du har ställt in den färdigt och testat. Det är ju det som är det roliga med nya grejer, att få testa och mixtra lite:)

Postad 01 oktober 2010 - 19:28

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Schyst tv du köpt, riktigt avundsjuk här. Fast se upp för alla plasmarianer här som kommer såga den vid fotknölarna, och kräva att du köper en panasonic g20/v20! Och du.. Samsung är ett lågkvalitets märke enligt vissa här på forumet också :) ;)

Oj, jag var tvungen att redigera mitt inlägg, fast du hann citera det ändå visst :P Vill absolut inte skapa pajkastning eller göra ngn upprörd hehe...

Redigerat av rosenlorden, 01 oktober 2010 - 22:43.

Postad 01 oktober 2010 - 22:40

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Schyst tv du köpt, riktigt avundsjuk här. Men passa dig, snart kommer Sir Duke o co med sina LED hatare att kräva att du ska köpa en Panasonic g20/v20! Och du... Samsung är banne mig inte premium, bara så du vet.. Ja just det, om ngn skriver LED måste dom per automatik tillrättavisas med att det är lcd det handlar om också. Så se upp snart kommer plasma fanatikerna o äter upp dig :) ;)

Ha ha ja jo det vet jag redan. Sliter faktiskt i vad andra tycker där. Man måste bilda sig en egen uppfattning så e det bara.

Men nu till lite fakta. körde som sagt in en HDD med MKV matrial å kollade en film. Efter ett tag så tittar jag å polaren på varande och undrar vad fan som händer med bilen. fick in i menyerna å stängt av en masssa skit, dynamisk kontrast och LEd + å fan va allt heter. Så länge man kör ljusa filmer, typ tecknat så funkar det dynamiska läget asbra. men när man kollar på en film med lite svärta i så krävs det lite inställningar. har bara testat lite gran. Har börjat med att stängar av alla "hjälpmedel". Blev mycket bättre. Skillnaden är åxå stor på HD matrial och på vanlig Boxer.

Sak se om jag hittar "lämpliga " inställninar på nått forum från nån som kalibrerat den eller nått..

Postad 01 oktober 2010 - 23:18

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Kom på en sak till
Hatar att man måste trycka 2 ggr på belysningen på fjärren för att få den att tändas. Knäppt

Jaja blir förmodligen en Harmony iaf å då slipper man det

Postad 01 oktober 2010 - 23:47

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Börjar bli sen snart dax att sova. får hoppas jag får till inställningarna bättre imorrn.

På högupplöst e bilden riktigt bra. På SD suger den. Ingen svärt alls... hmm får se om jag får till det imorrn

Postad 02 oktober 2010 - 14:38

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Har du fått den så kallade specialitet som kommer med Samsung LCD-LED, clouding?

Har själv ägd en LCD-LED och aldrig mer en LCD eller LCD-LED någonsin och då var det ändå en utav de bästa LCD-LED som finns. Värdelösare betrakningsvinklar får man leta efter, halos, dålig input lag och så vidare. Kommer att köra på Plasma tills OLED har kommit i 50 tum och större i rimliga priser. Sedan att bildkaraktären är bättre på alla sätt och vis, bilden känns mer levande, korrekta färger, överlägsen svärta och här snackar vi riktig svärta och inte någon fusk svärta där man får halos på köpet.

Postad 02 oktober 2010 - 15:22

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Schyst tv du köpt, riktigt avundsjuk här. Fast se upp för alla plasmarianer här som kommer såga den vid fotknölarna, och kräva att du köper en panasonic g20/v20! Och du.. Samsung är ett lågkvalitets märke enligt vissa här på forumet också ;) :P

Oj, jag var tvungen att redigera mitt inlägg, fast du hann citera det ändå visst :D Vill absolut inte skapa pajkastning eller göra ngn upprörd hehe...

Ha ha ja jo det vet jag redan. Sliter faktiskt i vad andra tycker där. Man måste bilda sig en egen uppfattning så e det bara.

Hehe ingen fara grabbar.
Jag är anhängare av bra bild, vad som sitter inuti tv:n ser jag ju inte från utsidan så det spelar mindre roll.
Jag skulle aldrig kräva att nån köper den och den tv:n - det är hans pengar och han ska stå för köpet.
Vad jag rekommenderar är att man gör ordentlig research för att hitta just SIN bildskärm. Inte svälja det som står i reklambladen och låtsastester i nöjesbilagor.
"LED" som säljs nu är enormt hypad som vore det en ny teknik, så inte skadar det att balansera emot lite, det tipset är gratis, får folk lyssna eller låta bli :)
Lycka till med det fortsatta pillandet och tittandet.

Postad 02 oktober 2010 - 15:25

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Ännu mer impad nu alltså.

Polaren kom ner med en HDD men en massa MKV filer på. Bara in med den i Blueray swpelare å voila så funakde det. till och med svensk text och DTS ljud. Sjukt bra. Inga massa inställningar å skit. bara funkade rakt upp å ner

Vilken Blueray spelare är det, är ute efter någon typ av spelare där det bara funkar och inte som mediaspelare där man hela tiden får uppdatera mjukvaran etc, så du har en Blueray spelare som kan spela upp via USB ingång från HDD?

Lite OT, men hoppas att det accepteras

Postad 02 oktober 2010 - 21:10

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Vilken Blueray spelare är det, är ute efter någon typ av spelare där det bara funkar och inte som mediaspelare där man hela tiden får uppdatera mjukvaran etc, så du har en Blueray spelare som kan spela upp via USB ingång från HDD?

Lite OT, men hoppas att det accepteras

Skrev det i första inlägget. Är en BD-P6900

Postad 03 oktober 2010 - 00:03

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

Jo det är en Samsung. Glömde skriva det.
Jag jobbar i branchen så jag har bra koll på alla miodeller hit å dit, plasma hit å LED dit så råd från någon jag inte känns ändå som ganska meningslöst.

Du kan knappast jobba på en butik som har stor kunskap om tv och som kalibrerar tv. Varför köpte du inte Panasonic Vt20?

Men att jämföra dem e lite sådär. I många lägen tycker jag LEDen e bättre. körde Ice Age med grabben prcis å då tycker jag att LEDen e bra mycket bättre. Sjukt bra bild. (Har den bara standard inställd änsålänge).

Om du har den på standard så kan inte bilden vara sjukt bra...

Inte för att vara elak, men du har sålt den tv som än idag är referens tv och spöar skiten ur allt och köpt en tv med sämre svärta, sämre färgåtergivning, sämre betraktningsvinkel, sämre byggkvalitet(samsung är ett koreanskt märke), sämre rörelseskärpa, clouding mm...

Du har gått från Ferrari till Subaru Impreza

Postad 03 oktober 2010 - 08:22

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Dröjde lite längre än jag trodde. 1 Panasonic gv20 är alltid bäst. 2. Samsung e skit.

Men peterrr du glömde skriva med den underbara buzzingen man får med pannas 50" gv20 serie, men det är nog ytterligare en fördel som ökar intelligensen undermedvetet ;)

Postad 03 oktober 2010 - 08:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
;)

En tv som är inställd på standard är inte sjukt bra...
Iaf inte Samsung.

Sen är det ju kännt av alla som testar tv seriöst att lcd är mycket sämre även när det gäller 3d än tex Panasonic VT20

Sen kan man ju ändå tycka att man har väldigt bra bild på en lcd om man inte har så höga krav och inte kägger sig ner skönt i soffan ;)

Postad 03 oktober 2010 - 09:09

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Du kan knappast jobba på en butik som har stor kunskap om tv och som kalibrerar tv. Varför köpte du inte Panasonic Vt20?

Om du har den på standard så kan inte bilden vara sjukt bra...

Inte för att vara elak, men du har sålt den tv som än idag är referens tv och spöar skiten ur allt och köpt en tv med sämre svärta, sämre färgåtergivning, sämre betraktningsvinkel, sämre byggkvalitet(samsung är ett koreanskt märke), sämre rörelseskärpa, clouding mm...

Du har gått från Ferrari till Subaru Impreza

nej du verkar ju va en skln kille. Så du vet var jag jobbar? ;)
Å Hur länge jag gjort det ???

Kan inte låta bli att småle lite när jag läser ditt bistra inlägg.

Håller ju med dig när det gäller Pioneern. Visst e den hysteriskt bra men bara för man kört Ferrari ett tag så hade jag nog åxå velat prova en Nissan GTR som egentligen spöar skiten ur de flesta Ferrari bilarna.

Sen e det ju faktiskt bara en TV vi snackar om herregud. de e väll för fan inte mer än man kan sälja den igen å köpa en annan om man inte e nöjd.

En annan sak är att VT20 i 65 e åt **** för dyr. Ville ha en större än 50" denna gången. Så sju´nker Vt20 till runt 30-35 så kan jag mycket väl tänka mig att byta men just nu e den tokdyr å knappast värd pengarna,

Å just det, en sak till. Den står inte längre i standrard läge så nu behöver du inte oroa dig för det. ;)

Postad 03 oktober 2010 - 10:50

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Någon som har jämfört eller ännu bättre har en PS63C7705 med UE55C8705 ??

Funderar på om man skulle haft en sån istället men innan jag bytar skulle man kollat på en 63" live...

Postad 03 oktober 2010 - 11:39

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

Håller ju med dig när det gäller Pioneern. Visst e den hysteriskt bra men bara för man kört Ferrari ett tag så hade jag nog åxå velat prova en Nissan GTR som egentligen spöar skiten ur de flesta Ferrari bilarna.

Grejen är din Nissan GTR spöar varken Pioneers modeller från varken 2007 eller 2008.

Är bilden det absolut viktigaste hade du aldrig sålt Pioneern.

Sitter här å kollar Ace Age med lillgrabben på Blueray (2D) å herre######r vilken bil där e i denna TV.

Detta är intressant, om du hade haft kunskap om bildkvalitet hade du aldrig skrivit "å herre######r vilken bil där e i denna TV." om en tv som stod i standard läge.

nej du verkar ju va en skln kille. Så du vet var jag jobbar? ;)
Å Hur länge jag gjort det ???

Dina inlägg i denna tråd får mig automatiskt att tro att du jobbar på en el-lada, tex el-giganten, onoff... Är säker på att någon på hemmabio center, reference audio mm aldrig skulle göra samma sak.
Så jobbar du på en sådan butik eller någon av el ladorna?

Postad 03 oktober 2010 - 13:10

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Grejen är din Nissan GTR spöar varken Pioneers modeller från varken 2007 eller 2008.

Är bilden det absolut viktigaste hade du aldrig sålt Pioneern.

Detta är intressant, om du hade haft kunskap om bildkvalitet hade du aldrig skrivit "å herre######r vilken bil där e i denna TV." om en tv som stod i standard läge.

Dina inlägg i denna tråd får mig automatiskt att tro att du jobbar på en el-lada, tex el-giganten, onoff... Är säker på att någon på hemmabio center, reference audio mm aldrig skulle göra samma sak.
Så jobbar du på en sådan butik eller någon av el ladorna?

;)

Det är väll tackvare "el-laderna" som pressar priserna så att allt blir billiagre så helt fel e det väll inte att de finns?

Postad 03 oktober 2010 - 13:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tyvärr är det ju tack vare dom det snart inte finns kvar en enda vettig tv butik.

De skulle lika gärna ta bort alla försäljare och istället ha kvar 1 i kassan..

Postad 03 oktober 2010 - 14:05

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Tyvärr är det ju tack vare dom det snart inte finns kvar en enda vettig tv butik.

De skulle lika gärna ta bort alla försäljare och istället ha kvar 1 i kassan..

Som Netonnet då ;)

Postad 03 oktober 2010 - 14:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Heh,,

Ja det är ju iaf bättre...
Fast jag skulle hellre vilja se mer affärer där de verkligen bryr sig om vad de säljer.
Dra ner sortimentet till några riktigt bra apparater.
Fixa hembiorum med en hörnsoffa och ett litet surroundsystem.
Och de tvapparater som finns ska vara inställda med DVE.
Men helst ISF kalibrerade

Postad 03 oktober 2010 - 14:29

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Som Netonnet då ;)

Ingen som kommer och stör med okunskap på Netonnet iaf. In och ta vad man ska ha utan någon som hänger över axeln och undrar om man inte ska köpa en ny LED-TV som har bäst bild.

Postad 03 oktober 2010 - 14:33

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Snacka om att tråden har urartat! Mycket tråkigt... från att varit på fin nivå så är det mest negativt prat om någon annan.
Sitter inte skönheten i betraktarens öga? Och är det inte så att den person som nått toppen inte längre behöver trycka ner andra?

Postad 03 oktober 2010 - 14:58

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Förstår ts lite grand. Många kan nog uppleva lcd bilden som lite mer "punch" i. Dock är ju detta nödvändigtvis inte bättre. men för den oerfarne kan det nog upplevas som fantastiskt bildkvalité. Jobbar själv i en "ellada" och skulle inte ta i en samsung led-lcd med tång. Myser hemma med min G20 ;)

Postad 03 oktober 2010 - 17:04

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

;)

Det är väll tackvare "el-laderna" som pressar priserna så att allt blir billiagre så helt fel e det väll inte att de finns?

Jobbar du i en el-lada eller inte?

Varför måste det hela tiden vara billigare, detta har gjort att tillverkarna använder sig av billigare komponenter vilket resulterar i sämre kvalitet. Vi skulle haft kvar Pioneer om folk har varit berädda att betala mer. Det är konstigt, för 3 år sedan kunde folk ge 20 000 för en enkel 42", nu gnäller medelsvensson att det är dyrt att köpa en 42 för över 7000 kr.

Det har blivit så idag att folk skiter i servicen, bara det är billigt. Folk kan slänga ut 200-300 000 kr på en bil som dom åkter i en halvtimma om dagen. En tv som ger en nöje, skratt, gråt mm och som man sitter vid 1-4 timmar om dagen vid får inte kosta något.

I usa har en av det största "prispressar" kedjorna gått i konkurs nu pga folk är trötta på det stora el-ladorna, dom betalar numera gärna mer i mindre butiker för en bättre service. Sedan är det patetiskt att se varenda reklam på tv:
"priser som får dig att dregla", "vi pressar priserna"... Jag fattar inte att människor förlitar sig på vad en säljare på el-fjaten säger.

Snacka om att tråden har urartat! Mycket tråkigt... från att varit på fin nivå så är det mest negativt prat om någon annan.
Sitter inte skönheten i betraktarens öga? Och är det inte så att den person som nått toppen inte längre behöver trycka ner andra?

Grejen är att ts skriver att han jobbar i branschen och sedan visar sig att inte kunna ett dugg, ts står förmodligen och säljer led tv till sina kunder med eftersom han har en själv, kunder som kanske ville ha en plasma för tv-tittande...

Postad 03 oktober 2010 - 17:10

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
EDIT: Hoppar OT-snack...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 oktober 2010 - 17:13.

Postad 03 oktober 2010 - 17:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 488 inlägg
  • 0
För tre år sedan såldes det inte så många apparater för 20.000:- då det var för dyrt för den stora massan. Nu när priserna gått ned till 5.000:- så säljer det givetvis bättre. Det är bättre att den stora massan med tunna plånböcker har råd med en bra TV från någon el-lada och de med de tjocka plånböckerna kan söka sig till specialbutiker med exellent service och högkvalitativa TV-apparater.

För övrigt så bryr jag mig inte om folk köper LCD eller plasma, utan följer alla dessa trådar för nöjes skull samt försöker följa utvecklingen när jag skall byta ut min befintliga TV.

Postad 03 oktober 2010 - 18:56

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Peterrr.... Vart jag jobbar kan du på ren svenska skita i. Jag är i branchen PUNKT

Att folk kommer att vill ha "service igen ala 80 tal kan kanske tänkas hända. Ingen skulle bli gladare än jag. mycket roligare att jobba, högra margnialer och nöjda kunder. Absolut. Men just nu är det inte så. Har en bekant som jobbar i en "icke låg pris lada" i samma ort som jag finns och de har det svårt kan jag säga.de lever nästan bara på abb från tele och digital TV så snacket om att någon (många?) vill betala för service det köper jag inte en sekund.
Så mycket snack från kunder om prisjakt har det nog aldrig varit som nu. Kunder är extremt prismedvetna. Det inser man ganska fort om man är medlem här åxå om pris hit å dit.

Detta är mitt sista svar ang pajkastning å annan skit.

Vill ni diskutera 8705:a eller några andra frågor svarar jag mer än gärna.

För er som undrar så gick genom lite inställningar från ett UK forum. Bilderna är nu bra men som vanligt så är det lite svärta som saknas. Local dimming kan man tex se när man har en vit text långst ner till höger/vänster i en helt svart bakgrund. Men den funkar absolut bäst till Blueray matrial. Då är den bra. Synd att det ska va så svårt att få till svärtan bara. Vi får väll se när O-Leden slår till på allvar.

Ska försöka hitta nån butik som har PS63C7705 hemma så jag kan kolla in denna. Blir kanske ett byte igen. Vem vet? :lol:

Postad 03 oktober 2010 - 19:20

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0

Peterrr.... Vart jag jobbar kan du på ren svenska skita i. Jag är i branchen PUNKT

Men den funkar absolut bäst till Blueray matrial.

Jag gissar på att du jobbar någonstans där det viktigaste är att man kan sälja och inte hur intresserad/kunnig man är om produkterna.
Liten hint: Jag tror aldrig jag sett någon i branschen skriva blueray förut, det brukar vara de oinsatta som gör det(iallafall år 2010).

Måste även gratulera till att du byter bort en fantastisk tv mot julgransbelysning, fast det är klart ni lyckas ju lura på s****n till varenda stackars oinsatt som ska ha en tv, så det är väl inte mer än rätt att ni själva lurar på varandra skräpet.

Varför är du redan sugen på att uppgradera, om din tv nu är så fantastisk?
Din känsla för kvalité verkar ju inte vara den bästa så du klarar dig nog med en betydligt billigare tv.

Postad 03 oktober 2010 - 20:07

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Att folk kommer att vill ha "service igen ala 80 tal kan kanske tänkas hända. Ingen skulle bli gladare än jag. mycket roligare att jobba, högra margnialer och nöjda kunder. Absolut. Men just nu är det inte så. Har en bekant som jobbar i en "icke låg pris lada" i samma ort som jag finns och de har det svårt kan jag säga.de lever nästan bara på abb från tele och digital TV så snacket om att någon (många?) vill betala för service det köper jag inte en sekund.
Så mycket snack från kunder om prisjakt har det nog aldrig varit som nu. Kunder är extremt prismedvetna. Det inser man ganska fort om man är medlem här åxå om pris hit å dit.

Detta är mitt sista svar ang pajkastning å annan skit.

Vill ni diskutera 8705:a eller några andra frågor svarar jag mer än gärna.

För er som undrar så gick genom lite inställningar från ett UK forum. Bilderna är nu bra men som vanligt så är det lite svärta som saknas. Local dimming kan man tex se när man har en vit text långst ner till höger/vänster i en helt svart bakgrund. Men den funkar absolut bäst till Blueray matrial. Då är den bra. Synd att det ska va så svårt att få till svärtan bara. Vi får väll se när O-Leden slår till på allvar.

Ska försöka hitta nån butik som har PS63C7705 hemma så jag kan kolla in denna. Blir kanske ett byte igen. Vem vet? :lol:

" Vi får väll se när O-Leden slår till på allvar."

Menar du OLED? Den tekniken är jag själv extremt nyfiken på.

Postad 03 oktober 2010 - 22:20

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
OLEDn finns ju redan. Dock väldigt lite. Vi hade en LG 15" tror jag det var i butiken. trevlig bild tokdyr. Men det såldes ett par iaf.

Satt å kollade på Irene Huss nu på 4an och tror jag smäller av av de olika ljusen som TVn håller på med. Ljus mörk, ljus mörk... blir tokig. nä denna Tvn åker ut igen. Synd att det funkar så bra när det är HD upplöst men så fort det blir vanligt SD och lite mörka partier så går det fan inte att titta på. First impression last.... NOT !!!

ska kolla på en PS63C7705 imorrn å se hur den ser ut..Hoppas den e bättre

du Peterrrr som verkar va så duktig . Du har väll koll på denna åxå??

Postad 03 oktober 2010 - 22:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Satt å kollade på Irene Huss nu på 4an och tror jag smäller av av de olika ljusen som TVn håller på med. Ljus mörk, ljus mörk.

Förstår inte riktigt vad du menar ..
Låter som att det är fel på tv .

Du har inte på nån inställning som mixtrar med bilden?
Slå av allt som går att slå av.
Energispar.
Alla bildförbättrare.
Automatisk ljussensor osv

LG PK serien har fått riktigt bra betyg för de pengar den kostar.
60 tum får du för 15000 på expert.

Postad 04 oktober 2010 - 15:18

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Satt å kollade på Irene Huss nu på 4an och tror jag smäller av av de olika ljusen som TVn håller på med. Ljus mörk, ljus mörk.

Förstår inte riktigt vad du menar ..
Låter som att det är fel på tv .

Du har inte på nån inställning som mixtrar med bilden?
Slå av allt som går att slå av.
Energispar.
Alla bildförbättrare.
Automatisk ljussensor osv

LG PK serien har fått riktigt bra betyg för de pengar den kostar.
60 tum får du för 15000 på expert.

Ja alla inställningar för bildförbättringar å annat är "av".
Har kollat på den å tycker den e lite suggig i bilen men väldigt prisvärd.

Kollade på PS63C7705 och den verkade helt OK. Blir nog en sådan istället. Ska bestämma mig tills imorrn.
Synd att VT20 i 65 e så grymt dyr.

Postad 04 oktober 2010 - 15:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ah oki :-)
Lycka till...Men Samsungen är ju fasen inte billig heller

Postad 04 oktober 2010 - 16:15

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Satt å kollade på Irene Huss nu på 4an och tror jag smäller av av de olika ljusen som TVn håller på med. Ljus mörk, ljus mörk... blir tokig.

Låter som Samsungs autodimming som man med B-modellerna var tvungen att gå in i servicemenyerna för att stänga av. Det är en funktion för dynamisk kontrast.

Postad 04 oktober 2010 - 17:52

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Låter som Samsungs autodimming som man med B-modellerna var tvungen att gå in i servicemenyerna för att stänga av. Det är en funktion för dynamisk kontrast.

Skulle inte förvåna mig om det är så i detta fallet åxå. Det känns som autodimmingen är på trotts jag stängt av allt. Men skit i det nu.
Jag har beställt en ny PS63C7705 istället :) En stor jävel så nu tänkte jag skaffa Canal Digital åxå . så man får bra bild istället för Boxer skitet :)

Ah oki :-)
Lycka till...Men Samsungen är ju fasen inte billig heller

Nä e den väll inte men ska man ändå handla så...

Var inne på MM i Lund å kollade in den idag. Ligger på 36000kr där

Postad 04 oktober 2010 - 20:51

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
inställningen shadow detail i de vanliga menyerna ställer hur mycket ljuset skall pulsera på din LED-LCD, den står på min -2 från fabrik för att dölja cloudingen, sätt den på 0 eller +1 så ser du detaljer i mörka scener + att pulseringen minskar kraftigt, du får clouding på köpet dock.
(skuggdetaljer tror jag det står på svenska förresten)

Redigerat av junkan, 04 oktober 2010 - 20:53.

Postad 04 oktober 2010 - 20:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hoho det är ju så ruttet dåligt gjort av Slamsung att jag inte fattar hur nån kan vilja köpa deras produkter.
Jag skulle aldrig göra det iaf...Fet tummen ner

Edit
Eller slam ner i soptunnan på Plus

Redigerat av moparman, 04 oktober 2010 - 20:58.

Postad 04 oktober 2010 - 21:02

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Det spelar inte så mycket roll vad vi som ägt diverse apparater inklusive LED-LCD än berättar om hur de fungerar, de säljer i mängder ändå, det är bättre att folk får köpa dem och leva med bristerna eller lämna tillbaka.
Ju fler som lämnas tillbaka desto bättre eftersom det kan öka trycket på tillverkarna att inte släppa produkter som är undermåliga.

Postad 04 oktober 2010 - 21:09

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

inställningen shadow detail i de vanliga menyerna ställer hur mycket ljuset skall pulsera på din LED-LCD, den står på min -2 från fabrik för att dölja cloudingen, sätt den på 0 eller +1 så ser du detaljer i mörka scener + att pulseringen minskar kraftigt, du får clouding på köpet dock.
(skuggdetaljer tror jag det står på svenska förresten)

hittar ingen sådan meny. Den enda jag hittar som har + och minus är Gamman

Postad 04 oktober 2010 - 21:15

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0

hittar ingen sådan meny. Den enda jag hittar som har + och minus är Gamman

Finns under avancerade inställningar (bildmenyn) och sedan skuggdetalj.
Men jag har en C6715 så det kan ju skilja...

Edit:
Fanns på din med:
http://downloadcente...-00L05-0305.pdf

Gå till sidan 18 i den svenska manualdelen (eller 78/301 totalt)

Valet ovanför Gamma som du tydligen hittat...

Edit 2:
Äh Samsung hade ju lagt in fel manual dessutom, detta var för 6-serien!
Det verkar alltså som 8-serien är lika kass som förra årets modeller på denna punkt alltså, det går inte att stänga av.

Redigerat av junkan, 04 oktober 2010 - 21:36.

Postad 04 oktober 2010 - 22:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Kanske måste in i servicemeny ?

Postad 05 oktober 2010 - 11:19

Sekely
  • Sekely
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0
Att sälja en Pioneer för en samsung var vågat :) Vi har sålt våran 5090H hemma också för att köpa en Panasonic 50VT20. Bilden är riktigt bra, men inte lika bra som i Pion. Det är ju ändå Pioneers utvecklare som har hjälpt till att ta farm denna.
Sedan måste jag fråga vad är det med samsungen som är bättre än Pioneer enligt dig? (vad jag förstog så menade du det :) )

Postad 05 oktober 2010 - 12:49

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Till er som sålde era 5090H. Varför kom ni fram till det beslutet? Okej om man vill prova en annan teknik men till förmån för en Panasonic? Vad var det som inte var tillräckligt bra?

Postad 05 oktober 2010 - 13:41

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Till er som sålde era 5090H. Varför kom ni fram till det beslutet? Okej om man vill prova en annan teknik men till förmån för en Panasonic? Vad var det som inte var tillräckligt bra?

aLLTID KUL Å PROVA NYTT OCH SEN VILL IAF JAG HA EN STÖRRE TV

Postad 05 oktober 2010 - 18:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Att sälja en Pioneer för en samsung var vågat :) Vi har sålt våran 5090H hemma också för att köpa en Panasonic 50VT20. Bilden är riktigt bra, men inte lika bra som i Pion.

Får man då fråga om anledningen till köpet? Enbart pga 3D?

Postad 05 oktober 2010 - 19:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

aLLTID KUL Å PROVA NYTT OCH SEN VILL IAF JAG HA EN STÖRRE TV

Du verkar gilla STOR TEXT OCKSÅ!! Ha ha.. :)

Postad 07 oktober 2010 - 22:27

Sekely
  • Sekely
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Min pappa har butik och jobbar som försäljare av dessa produkter och ville då uppdatera sig lite ( Dock blev inte tvn bättre på alla sätt). Brukar byta varannat eller varje år.

Får man då fråga om anledningen till köpet? Enbart pga 3D?

Nej som jag skrev här innan. 3D blev det för att den var svart ( Största delen därför ) och sen att de kan va kul med 3D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.