Jag skulle vilja prata med dig om ett filmbolag. Jag är inte så megaintresserad av film, jag kan inte räkna upp de femtio bästa skådespelarna i världen, jag kan knappt de tio bästa filmerna på Imdbs lista över kultfilmer, och jag har inte en aning om vad som är dåligt skådespel och inte.
Huvudsakligen så tycker jag om bra filmer, men jag är svag för dåliga filmer också. När jag får fysiska men av att spela dåliga spel så fylls jag av en "vad hände?"-berikande känsla eller så bryter jag ut i en tragisk skrattfest då de allra sämsta filmerna i modern tid bjuder på undermedveten humor, istället för kväljningar och frustration över hur dålig dramaturgin förhåller sig.
Jag ska inte leka besserwisser och domdera om hur The Asylum har undgått era kritiska ögon; jag är helt övertygad om att ni har föraktat dem likt pesten; om inte, så har ni troligen levt i behaglig ignorans över vilken ondska som tillåts växa och gro inom filmbranschen. Det måste finnas en absolut botten för att vi ska kunna uppskatta det goda.
I alla fall så ska jag börja nämna vad The Asylum sysslar med - de gör så kallade mockbusters, en (oftast) värdelös adaption av redan lyckade blockbusters. Det finns en mängd olika versioner av redan befintliga filmer, men The Asylum tar dessa adaptioner till en helt ny nivå - usel budget, oanade skådespeleriinsatser, slarvigt genomförda produktioner, kassa specialeffekter etc. etc.
Om ni vill se alla filmer och sånt, titta här istället.
Jag har medvetet kollat igenom Imdb:s lista över de sämsta filmerna och haft nöjet att se på vissa av dem. Jag ska inom den närmsta framtiden se Manos: The hands of fate, och jag tyckte D-Wars och Pathfinder var så otroligt dåliga att jag hade svårt för att inte vika mig i tittarstolen. Men när jag för något år sedan såg Mega Shark vs. Giant Octopus så visste jag inte riktigt vad jag kände inför dåliga filmer längre.

Filmposter från ****t
Trailern, det enda bra formatet som den här bör ses i, och..
... den bästa scenen i hela filmen. T_T
Det är The Asylums försök till originella, genuina filmförsök. Oftast är temat Godzilla och liknande, som till exempel nämnda Mega Shark vs. Gigantosaurus:

Jag tänker inte förklara vad som är handlingen i dessa filmer, av den enkla förklaringen att det inte finns någon. D-Wars hade i alla fall en tanke bakom sin film som de slarvade bort, men The Asylum har ingenting. De följer till och med ett mönster när de gör sina filmer:

Som ni ser av exemplen i "mätaren" så finns det väldigt blandade filmer där alltså.
Jag har inte riktigt tittat igenom alla filmerna, och jag tänker nog göra det också - allt för att jag ska få en ödmjuk inställning inför andra värdelösa filmer. När jag tittar på överpretentiösa filmer i framtiden så ska jag kunna sucka och tänka: "det här är inte värre än The Asylums naturvidriga skapelser."
The Asylum är riktiga experter på att göra involverande trailers: se bara på Sherlock Holmes, berättelsen om mästerdetektiven som springer runt, löser brott, slår ner jättebläckfiskar, bekämpar T-rex, möter robotdrakar och.. plågas av.. industrialismens version av Iron Man?
Sherlock HOOOOOLMUUUSSSSSSSS

Nåja, jag låter er utforska galleriet. Kan förstås länka till wiki och så.
Wikisidan
Och Titanic II (inte den från 2002 som inte handlar om samma sak) som ni alla har sett och undrar vad i hela friden det är? En The Asylum-produkt. Vad trodde du?
Diskussionsunderlaget är förstås: Har du sett The Asylums.. hrrm.. mästerverk? Vad tyckte du? Fascineras du av hur dåliga de är, eller är det bara tokerier? Är det någon som uppskattar dessa filmer?
Ni får ursäkta den feta inledningen o.s.v men jag kände att vi skulle ha kött på benen innan vi diskuterade. Många jag känner har aldrig hörts talas om dessa filmer eller om The Asylum innan. Jag vill i bästa fall ha lite terapi mot mitt tveksamma vansinne.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
43 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?