Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Felaktig marknadsföring av HD-boxar

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 oktober 2010 - 19:05

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Jag var inne på www.digitalboxen.com och ser till min förvåning att den ena boxen efter den andra marknadsförs som framtidssäkra och HD-klara!(HD-förberedda)
t.ex. denna

Maximum T-541 VA Marksänd HD-förberedd.
Maximum T-541 är en framtidssäkrad digitalmottagare i läcker design godkänd av Boxer. Se på MPEG2- eller MPEG4-sändningar med riktigt hög bildkvalitet via HDMI-anslutningen

Har den här boxen DVB-T2? Om inte tycker jag det är anmärkningsvärt att den marknadsförs som en HD-box!
Jag har ställt en fråga till dem, återkommer med eventuellt svar.

Redigerat av ansgar, 13 oktober 2010 - 19:07.

Postad 13 oktober 2010 - 19:22

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

Har den här boxen DVB-T2? Om inte tycker jag det är anmärkningsvärt att den marknadsförs som en HD-box!

Låter som att de gärna vill bli av med sina HD-boxar innan T2 sparkar igång... :)

Postad 13 oktober 2010 - 19:36

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0
Om den verkligen är godkänd av Boxer, så borde den ha rätt HD. För Boxer godkänner väl inte boxar som inte kommer att funka.

PS. Fanns ju många TV som marknadsfördes felaktigt.

Postad 15 oktober 2010 - 01:15

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Jag har fått svar från digitalboxen. Så här skriver dom:

Att mottagaren marknadsförs som HD-mottagare innebär att den klarar de befintliga MPEG4-sändningar i marknätet. Benämningen HD-mottagare/HD-box innebär just att den kan klara av MPEG4-sändning och har en HD-anslutning så som HDMI vilket denna mottagare har.

När det gäller T2 är det ett planerat system för framtiden, först 2013 kommer hela landet att sända i just T2. För den som vill ha en HD-anslutning och vill få in de fria kanalerna är detta en utmärkt. Skulle inte denna mottagare få heta HD-mottagare har vi ingen idag som skulle klara det.

Går du efter prisjakt och klickar på HD-mottagare på följande länk: https://www.prisjakt...egori.php?k=292 och söker efter Marksänd DVB-T så ser du att alla mottagare endast har T, även Maximum T-102.

Så jag hoppas verkligen att du inser att vi aldrig skulle lura någon eller marknadsföra våra produkter felaktigt för att vilseleda våra kunder.

Jag hoppas innerligen att du även tar bort omdömet från prisjakt om oss. Tack på förhand då eftersträvan efter nöjda kunder snarare avspeglar vår verksamhet.

Hör av dig om du har några funderingar.

Postad 15 oktober 2010 - 07:25

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Ansgar, skicka tillbaka ett svar med

1: Boxer/Teracom startar upp DVB-T2 i november.
2: Det finns INGA kanaler idag och INGA planer på att starta några HD-kanaler med MPEG4 och DVB-T.
3: Däremot drar SVT1 HD och SVT2 HD igång ganska omgående i marknätet, via DVB-T2 och MPEG4.

Falsk marknadsföring med andra ord, eller kanske snarare okunnig marknadsföring. Jag skulle dock bli förvånad om de är ensamma om det även om Boxer faktiskt slutat skriva om HDTV i sina annonser om de boxar de har.

Redigerat av Monshi, 15 oktober 2010 - 07:26.

Postad 15 oktober 2010 - 10:45

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0

Ansgar, skicka tillbaka ett svar med

1: Boxer/Teracom startar upp DVB-T2 i november.
2: Det finns INGA kanaler idag och INGA planer på att starta några HD-kanaler med MPEG4 och DVB-T.
3: Däremot drar SVT1 HD och SVT2 HD igång ganska omgående i marknätet, via DVB-T2 och MPEG4.

Falsk marknadsföring med andra ord, eller kanske snarare okunnig marknadsföring. Jag skulle dock bli förvånad om de är ensamma om det även om Boxer faktiskt slutat skriva om HDTV i sina annonser om de boxar de har.

Hej, jag har redan svarat igen även om det inte var så kort, klart och koncist som du skriver :P

Postad 15 oktober 2010 - 10:56

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1 257 inlägg
  • 0
Nytt svar

Hejsan nnnnnn,

Jag bad vår teknikavdelning titta på det och vi har nu tagit bort att mottagarna är HD-förberedda. De hade utgått från prisjakts länkar där det faktiskt står att det är HD-mottagare, så du borde kommentera deras länkning.

Åter igen vill vi poängtera att vi aldrig skulle tänka oss blåsa några kunder och jag hoppas innerligen att du nu tar bort inlägget.

Däremot kan jag ge dig nyheten att vi i slutet på året eller i början på nästa kommer att få en mottagaren med dubbla utbytbara tuners som även klarar T2. Hoppas på ett positivt svar nu och att du inser vårt ärliga sätt att arbeta. Ingen klarar sig på att blåsa folk, i alla fall inte i 7 år.

Tack på förhand för din förståelse. Hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

Klart jag ska ta bort mitt urusla omdöme nu!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.