Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 20 december 2011 - 09:25

Unregistered728f4f3b
  • Unregistered728f4f3b
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Lassehin: Angående EPG instruktionerna så är det ju så att vi aldrig kommer att komma till rätta med serieinspelningsproblemen så länge som EPG data är inkomplett och inkorrekt. Boxer visar sig ju bevaka denna tråd och skriver att de skall ta itu med det, i syfte att förbättra funktionen på vår kära box (så att "Spela in din favoritserie med en knapptryckning" kan bli verklighet). Inspelningsproblemen gör ju boxen i det närmaste värdelös. Jag vet förstås att inte Boxer själva författar texten i EPG, men att uttnyttja denna kanal till Boxer för att puffa på det hela i syfte att få Humax HD+ att göra det den utlovar tycker inte jag är någon dum ide faktiskt, möjligen en aning off topic men inte i en grad som motiverar din dryga ton. Det finns en intressant mismatch i synen på serier där en del hävdar att en serie är enbart typ "Dramaserie i 6 delar", emedan nog folklagren betraktar en serie som alla program som går regelbundet. Den snäva synen på serier avspeglas i EPG varför majoriteten regelbundna program inte kan serieinspelas. Jag har andra Boxar som går på programnamn istället och då uppstår inte detta problem, allt kan serieinspelas oavsett tid och kanal. Först då kan du skippa live-tv med all reklam helt.

Postad 20 december 2011 - 10:31

Boxer Teknik
  • Boxer Teknik
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Tack för svaret och tack för att Boxer officiellt finns här. :)
Har frågat rakt i tråden innan, men ingen verkar veta. Kan jag via inställningar någonstans få boxen att själv byta kanal närt två samtidiga inspelningar är programmerade och boxen står på en tredje kanal? Som det är nu så låter boxen bli att spela in en programmering och står kvar på den kanal som den står på. Viasat har en box av märket Pace, den byter kanal. Däremot har jag sett när jag sitter vid tv:n att jag får upp ett meddelande som jag kan välja ok eller avbryt, men eftersom det verkar felöversatt så är det inte självklart vad man ska välja.

Hej,

Bara för att säkerställa, har du PVR-boxen altlså Humax BXR-HD+? Om så är fallet har du uppgraderat till senaset mjukvaran som ligger ute i luften nu? Dvs version 1.00.04?

Boxer Teknik

Postad 20 december 2011 - 10:50

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Hej,

Bara för att säkerställa, har du PVR-boxen altlså Humax BXR-HD+? Om så är fallet har du uppgraderat till senaset mjukvaran som ligger ute i luften nu? Dvs version 1.00.04?

Boxer Teknik

Jag har BXR-HD+ inköpt från Boxer när jag tog abonnemanget
Det är 1.00.04 från 11/11-11 i min box.

Postad 20 december 2011 - 14:45

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Tack för svaret och tack för att Boxer officiellt finns här. :)
Har frågat rakt i tråden innan, men ingen verkar veta. Kan jag via inställningar någonstans få boxen att själv byta kanal närt två samtidiga inspelningar är programmerade och boxen står på en tredje kanal? Som det är nu så låter boxen bli att spela in en programmering och står kvar på den kanal som den står på. Viasat har en box av märket Pace, den byter kanal. Däremot har jag sett när jag sitter vid tv:n att jag får upp ett meddelande som jag kan välja ok eller avbryt, men eftersom det verkar felöversatt så är det inte självklart vad man ska välja.

Har jag aldrig varit med om, för med BXR-HD+ går det att spela in två kanaler, och samtidigt titta på det tredje så länge det är en kanal på samma mux som då man spelar in. spelar man in två program på samma mux så kan man titta på alla andra kanalerna.
sen tror jag inte att det är fel översatt väljer man ok så spelar den in väljer man avbryt så spelar den inte in. men den rutan har jag aldrig sett komma upp när en inspelning startar på min box.

Redigerat av Unregistereddceea937, 20 december 2011 - 16:14.

Postad 21 december 2011 - 21:12

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Att tänka på i intruktionerna till EPG författarna:

Märk alla program som upprepas som serie. Hellre ngn extra repris inspelad än avsnitt som saknas, det får inte hända i en serieinspelning.

Jag är av helt motsatt uppfattning. Sätter jag t.ex. inspelning på en amerikansk serie på trean så vill jag ha de nya avsnitten och enbart de nya avsnitten i exakt en kopia styck. Inte gamla avsnitt från samma kanal och inte gamla avsnitt på andra kanaler! Det blir ju 10-tals avsnitt i veckan att sortera bort per serie!
Så om nu serieinspelningen inte längre "glömmer" att spela in vilket var det tidigare felet så är jag nöjd som det är nu.

Tänkte det kunde vara värt att få feedback från de som inte vill ändra också.

Postad 22 december 2011 - 09:32

cruzifixo
  • cruzifixo
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som kan ge en rekommendation ifall denna boxen är köpvärd nu (funktionsmässigt) efter senaste fw-uppgraderingen, eller ifall man ska avvakta alt köpa en annan box? Är detta den bästa boxen boxer har att erbjuda för tillfället, någon input?

Postad 22 december 2011 - 14:53

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Någon som kan ge en rekommendation ifall denna boxen är köpvärd nu (funktionsmässigt) efter senaste fw-uppgraderingen, eller ifall man ska avvakta alt köpa en annan box? Är detta den bästa boxen boxer har att erbjuda för tillfället, någon input?

jag kan med ett gott hjärta rekommendera denna box (BXR-HD+ med inbyggd hårddisk). funkade bra även innan nya fw, med lite trix så funkade den mycket bra då. serie inspelning värkar fungera nu, provat att spela in flera st serie denna vecka och alla har spelats in och inga repriser, Precis som det skall vara.
bästa box som jag haft hittills och jag har provat en del och lämnat tillbaka.
enda jag retar mig på är att textningen inte hänger med vid inspelning på cd´s kanaler.

sagemcoms RT90-160 HD har dom inte än lyckats fixa 5:1 ljudet på Tv4,
Pace DiT 8030/13 Boxer HD box är som en seg tegelsten tydligen senaste fw på den gjorde den tydligen sämre med..

Postad 22 december 2011 - 15:05

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Jag är av helt motsatt uppfattning. Sätter jag t.ex. inspelning på en amerikansk serie på trean så vill jag ha de nya avsnitten och enbart de nya avsnitten i exakt en kopia styck. Inte gamla avsnitt från samma kanal och inte gamla avsnitt på andra kanaler! Det blir ju 10-tals avsnitt i veckan att sortera bort per serie!
Så om nu serieinspelningen inte längre "glömmer" att spela in vilket var det tidigare felet så är jag nöjd som det är nu.

Tänkte det kunde vara värt att få feedback från de som inte vill ändra också.

+1 här för det. inga repriser skall spelas in alls.
ett exempel to and half men. går på 3 kanaler 3:a 6:a och kanal 8. hd blir ju full på en vecka....

Postad 22 december 2011 - 19:46

DanC
  • DanC
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Vi stackars satar :) som sitter med BXR-HD boxen (alltså den utan +), kan vi då räkna med att det aldrig någonsin kommer nån uppdatering till våran box?
Det finns ju trots allt en del buggar även på denna box...

Redigerat av DanC, 22 december 2011 - 19:46.

Postad 22 december 2011 - 19:55

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
En liten sak till som jag var bortskämd med på min Pace 865 som jag hade när Visat var kanalleverantör.

På den var pausfunktionen upp till 60 mionuter. Tror detta även gjorde att om man valde att spela in pågående program spelade den in 60 minuter bakåt. Detta var bra om man inte ville spola bak programmet som pågick, så tryckte man inspelning så fick man från start +60 minuter på inspelningen. Själv hade jag det ställt på 30 minuter vilket passade mig. Detta fungerade om man stod på en kanalplats. bytte man så tappades detta minne.

På denna Humax, kan man få det att fungera på samma vis?

Postad 23 december 2011 - 01:47

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hej,

Detta har vi inte upplevt som något problem. Är det någon annan som har samma problem med BXR-HD?

Boxer Teknik

Boxer Teknik. Att ni inte upplever detta som ett problem, ska jag tolka det som att era boxar fungerar bättre än Humax referensbox eller att Humax ljuger för mig för att slippa få tillbaka min box. Det omöjliga att få ett klart svar från inblandade gör att både box och abonnemang snart ryker ut.

Postad 23 december 2011 - 18:26

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag håller med DanC hur mycket fel måste det vara på bxr-hd för att det ska komma en uppdatering?

* vid varje uppstart så dyker media ikonen upp helt i onödan

* det går ej att spola i vissa inspelningar (verkar vara vanligast vid inspelning från betalkanalerna?)

* favoritkanallistan försvinner vid var och varannan start av boxen så att samtliga kanaler visas i listan

*och nu till det mest irriterande felet, den jävla displayen som aldrig slutar scrolla fram
kanalnamnet hur kan man skapa en dylik sak på en box som i 99.9% av fallen står i direkt anslutning till en tv?

sådär boxer teknik där har du en att göra lista, bara att riva av

Mvh Andreas

Postad 23 december 2011 - 18:30

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag är rätt nöjd med denna box nu med senaste mjukvaran. Med förra mjukvaran var jag tvungen att ha boxen på hela tiden då den hängde sig ofta när inspelningar startades från standby, med den nya mjukvaran har boxen aldrig hängt sig. Serieinspelning fungerar bättre, men vissa serier går tyvärr inte att serieinspela (borde kunna fixas med bättre epg-data, så det är nog inte boxens fel).

Hade tidigare problem med att bilden försvann på betalkanaler, men lyckades tjata till mig ett nytt kort från Boxer, efter det har det funkat klockrent. Boxers kundtjänst hävdade dock bestämt att dessa problem omöjligt kunde bero på kortet, men det gjorde det alltså.

Postad 23 december 2011 - 19:57

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Boxer support har ingen skyldighet att vara på ett forum. Det är väl snarare ren "goodwill". Det kanske man ska tänka på gällande tonen i ett inlägg....

Postad 25 december 2011 - 20:27

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Goodwill? jag håller med men snarare omvänt. att vi står ut med deras pinsamma produkter som de lanserar gång på gång det är goodwill.

Och att vi står ut med boxers pinsamma "norsk reset support" det är goodwill.

Har ni någonsin behövt uppdatera eran förstärkare, stereo, tv för att den överhuvudtaget ska fungera någorlunda bra?.

Postad 26 december 2011 - 22:32

Unregisteredfb070f1b
  • Unregisteredfb070f1b
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja uppgradera till en ny box, jag har inte HD i min sagem, i övrigt funkar den hyfsat. Den hänger sig visserligen då och då så att jag får dra ur strömsladden men på det stora hela taget är den OK. EPG:n är värdelös när det gäller programinformation, man får några slumprader text om programmet som man inte fattar något av men det är väl samma för alla boxar som funkar för Boxer.

Men, när man läser om alla problemen med de nya HD-boxarna så blir man ju verkligen tveksam.

Sagem-HD-boxen verkar ju värdelös när man läser i forumen.
Den nya on-demand-boxen verkar ju vara superseg och närmast boxen från hell om man läser i motsvarande forum.
Den enda som verkar någorlunda vettig är väl då denna Humax.

Jag tycker att det är under all kritik att boxarna är så fruktansvärt usla. Och jag blir ofta uppringd av försäljare som säger sig vara från Boxer (fast de kanske inte är det men säljer åt Boxer) som vill förlänga mitt abonnemang och ge mig en ny HD-box. Dels säger de ALDRIG något om alla dessa problem man läser om i forumen, dels ljuger de om vad marknadspriset är för boxarna. Boxer (oavsett om det är Boxer själva eller de som säger sig representera Boxer) beter sig som värsta skojarna.

Så, vad rekommenderas? Humax BXR-HD+? Eller ska man kasta in handduken och satsa på sattellit-box?

Har tidigare haft en Dilog HD-box via boxer, den var väldigt instabil. Nuvarande Sagem icke HD är alltså hyfsad. Kanske bäst att avvakta? Det känns ju lite fel sitta med min 46 tum tv utan HD-box men med tanke på vad man läser om boxarna så kanske det trots allt är bästa att skita i HD tills man får fram boxar som inte är rena rama skräpet.

Redigerat av Unregisteredfb070f1b, 26 december 2011 - 22:42.

Postad 27 december 2011 - 21:55

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Finns ju inga boxar som funkar tillfredställande enligt min mening. Problemet med Humaxboxen och digitalboxar i övrigt är att tllverkarna inte fixar att göra fungerande avancerade produkter, precis som mobiltelefontillverkarna innan Apple och Google började göra operativsystem till dem. Från att ha gjort egna, usla hem & hobby-operativsystem mer eller mindre framgångsrikt i 10-20 år, så kom Google och slog alla på fingrarna över en natt. Jag tror inte att jag på allvar kommer få se några boxar som matchar mina behov förrän Android eller motsvarande gör sitt intåg.
Den bästa boxen jag haft var Topfield 5700, men inte heller den var felfri. BXR-HD+ är inte felfri, men fungerar ändå OK med tanke på allt annat skit som finns därute.

Postad 28 december 2011 - 17:47

Evoman
  • Evoman
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hej,

Detta har vi inte upplevt som något problem. Är det någon annan som har samma problem med BXR-HD?

Boxer Teknik

Hej Boxer Teknik. Jag har samma problem som Mike N tidigare beskrivit, alltså att det inte går att justera ljudet på vissa kanaler via boxen. Jag har boxen kopplad till en Philips TV i 9000serien.

Problemet är mycket irriterande och jag vill inte ha kvar boxen om det inte åtgärdas.
Vänligen återkoppla hur detta ska lösas, Tack

Postad 28 december 2011 - 20:22

jonaktiv
  • jonaktiv
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan jag som ej kund hos boxer uppgradera mjukvaran?

Om ja isf hur? Autosökning hjälpte inte

Humax bxr-Hd+ 500 gb

Och vet npn hur man får video på usb från dator att inte stretcha ut.

En video som inte är widescreen tex extreme widescreen smetas ut på hela skärmen , alltså fel ratio.
Den är ju perfekt annars, klarar av mkv hd. Men ratio måste va rätt:(

Postad 28 december 2011 - 22:10

Unregisteredfcbf86da
  • Unregisteredfcbf86da
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Humax bxr-Hd+ 500 gb

Har samma typ av box och inget Boxerabonnemang. Uppdaterade som du beskriver utan problem!

Postad 29 december 2011 - 08:49

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
a7.42 är det senaste versionen på mjukvara? När kom den isf?

Postad 29 december 2011 - 10:45

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Har ni någonsin behövt uppdatera eran förstärkare, stereo, tv för att den överhuvudtaget ska fungera någorlunda bra?.

Tv: Ja (panasonic 2009 års plasma, tog inte 1080p50 på hdmi innan uppdatering)
Förstärkare: Ja (Denon, skalade analog bild fel)
blu-ray: Ja (philips, spelade inte vissa filemer)
Digitalbox: Ja och Ja (samsung 2008 och humax 2011)
Mediaspelare: Ja (wd, massor av problem)

Så det är inte direkt issolerat till den här humax-boxen. Det gäller i stort sett samtliga produkter på marknaden...
Alternativen om man vill ta emot hd från boxer, sagemcom och pace, är väl inte direkt bättre... ;)
För att inte tala om alla problem som varit med cd och viasat-boxar för satellit...

a7.42 är det senaste versionen på mjukvara? När kom den isf?

Nej. a7.42 är versionsnumret på en liten del av mjukvaran (loadern) men huvudprogramvaran har aktuell version 1.00.04 och kom ut i mitten av december med har datum från november. Tidigare version är 1.00.03 från april.

Postad 29 december 2011 - 10:50

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Humax bxr-Hd+ 500 gb

Ja det ska gå. Mjukvaran har ingen koppling till abonnemang. Får du in alla 7 muxar?
Kolla på teracom.se för den mast du har din antenn mot och kolla upp kanalnumrena för respektive mux. Kolla sen med boxen att du får in alla 7. Kommer inte ihåg på rak arm vilken av muxarna som sänder mjukvaran den här gången...

Postad 29 december 2011 - 11:00

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Hej Boxer Teknik. Jag har samma problem som Mike N tidigare beskrivit, alltså att det inte går att justera ljudet på vissa kanaler via boxen. Jag har boxen kopplad till en Philips TV i 9000serien.

Problemet är mycket irriterande och jag vill inte ha kvar boxen om det inte åtgärdas.
Vänligen återkoppla hur detta ska lösas, Tack

Vilka kanaler handlar det om?
Vad för sorts ljud skickar du ut ut boxen? Digitalt? Analogt? Stereo eller multikanal?
Jag gissar lite här. Men har man en tv som kan ta emot t.ex. dolby digital ljud så är det inte säkert att boxen kan göra något med ljudet utan endast skicka det vidare. Om man däremot ställer in boxen att alltid dekoda ljudet så bör det gå bättre. Så länge ljudet går digitalt till tv:n så spelar det ingen roll om dekodningen görs av boxen eller av tv:n.

Postad 29 december 2011 - 11:05

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja uppgradera till en ny box, jag har inte HD i min sagem, i övrigt funkar den hyfsat. Den hänger sig visserligen då och då så att jag får dra ur strömsladden men på det stora hela taget är den OK. EPG:n är värdelös när det gäller programinformation, man får några slumprader text om programmet som man inte fattar något av men det är väl samma för alla boxar som funkar för Boxer.

Men, när man läser om alla problemen med de nya HD-boxarna så blir man ju verkligen tveksam.

Sagem-HD-boxen verkar ju värdelös när man läser i forumen.
Den nya on-demand-boxen verkar ju vara superseg och närmast boxen från hell om man läser i motsvarande forum.
Den enda som verkar någorlunda vettig är väl då denna Humax.

Jag tycker att det är under all kritik att boxarna är så fruktansvärt usla. Och jag blir ofta uppringd av försäljare som säger sig vara från Boxer (fast de kanske inte är det men säljer åt Boxer) som vill förlänga mitt abonnemang och ge mig en ny HD-box. Dels säger de ALDRIG något om alla dessa problem man läser om i forumen, dels ljuger de om vad marknadspriset är för boxarna. Boxer (oavsett om det är Boxer själva eller de som säger sig representera Boxer) beter sig som värsta skojarna.

Så, vad rekommenderas? Humax BXR-HD+? Eller ska man kasta in handduken och satsa på sattellit-box?

Har tidigare haft en Dilog HD-box via boxer, den var väldigt instabil. Nuvarande Sagem icke HD är alltså hyfsad. Kanske bäst att avvakta? Det känns ju lite fel sitta med min 46 tum tv utan HD-box men med tanke på vad man läser om boxarna så kanske det trots allt är bästa att skita i HD tills man får fram boxar som inte är rena rama skräpet.

Tycker du tryggt kan skaffa en BXR-HD+. Det är en av de bästa boxarna på marknaden i mitt tycke. Sen finns det säkert features som en eller annan person saknar. Men det som den är tänkt att klara funkar utan problem. Snabb och rapp i gränsnittet dessutom.

Det är inte direkt så att satellit-boxarna är bättre på något sätt. Läs tråden om canal digitals box så får du se... ;)

Postad 29 december 2011 - 11:44

Evoman
  • Evoman
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Vilka kanaler handlar det om?
Vad för sorts ljud skickar du ut ut boxen? Digitalt? Analogt? Stereo eller multikanal?
Jag gissar lite här. Men har man en tv som kan ta emot t.ex. dolby digital ljud så är det inte säkert att boxen kan göra något med ljudet utan endast skicka det vidare. Om man däremot ställer in boxen att alltid dekoda ljudet så bör det gå bättre. Så länge ljudet går digitalt till tv:n så spelar det ingen roll om dekodningen görs av boxen eller av tv:n.

Hej, jag skickar ljud via hdmi till TVn och har provat ändra mellan multikanal och stereo ut på boxen men problemet kvarstår. Volymkontrollen via boxen fungerar inte för de flesta kanalerna (mpeg4 kanaler tror jag) och för dessa måste jag justera volymen via TVn.

Postad 29 december 2011 - 16:59

Evoman
  • Evoman
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Fick tag på Humax supporten och dom känner till volymproblemet som enligt dom bara uppstår för vissa Philips TVmodeller. Ingen lösning finns och dom spekulerade i att det lika gärna kan vara Philips TVn som är orsak till problemet. Suck...

Postad 29 december 2011 - 18:39

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Fick tag på Humax supporten och dom känner till volymproblemet som enligt dom bara uppstår för vissa Philips TVmodeller. Ingen lösning finns och dom spekulerade i att det lika gärna kan vara Philips TVn som är orsak till problemet. Suck...

Rent tekniskt kan det mycket väl vara så.
Har du HDMI-CEC på i tv:n? Tror philips kalla det easylink. Om ja, prova att stänga av det och se om det blir bättre.

Postad 31 december 2011 - 11:20

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Kan meddela att jag lyckats sortera om kanalerna på riktigt. Eller ja, jag har bara testat på en kanal än så länge men den flyttade sig som jag hade tänkt...
Det är inget man gör enkelt, för den som vill prova så ta en titt i kanaldatabasen och modda lcn.
Om du inte vet hur man plockar ur databasen ur boxen, modifierar en sql-databas och sen stoppar tillbaka den igen så ska du nog inte prova... ;)

Intressant, kan du beskriva hur du gjorde? Jag retar mig oerhört på att det inte går att sortera kanalerna.

Postad 01 januari 2012 - 15:14

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Intressant, kan du beskriva hur du gjorde? Jag retar mig oerhört på att det inte går att sortera kanalerna.

Det står i posten som du citerade. Om du inte kan göra det utifrån den beskrivningen så ska du nog inte försöka.
Nej, jag försöker inte vara dryg.

Dessutom så hoppar kanalerna tillbaka av sig själva efter ett tag. Exakt hur och när vet jag inte, har inte undersökt saken närmare då jag inte stör mig på kanalnumreringen.

Postad 01 januari 2012 - 16:34

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Och vissa LG för jag har en LG PK760 och den fungerar precis som din Philips. Kan du spola med bild på dina inspelningar av kodade(betal) kanaler tex tv3 eller Kanal 5?

Postad 02 januari 2012 - 15:51

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag tycker att uppdatering vi fick gjorde stor skillnad för serieinspelningarna. Det är som dag och natt nu. Men det jag irriterar mig på är att displayen inte kan visa Åå, Ää, Öö på inspelade program. Har man spelat in exempelvis "Sällskapsresan" eller "Ett päron till farsa" så står det bara "S??!!!llskapsresan" eller "Ett p?!!?ro till farsa". Tacksam för att det åtgärdas i nästa uppdatering av boxen.

Postad 02 januari 2012 - 15:55

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Jag tycker att uppdatering vi fick gjorde stor skillnad för serieinspelningarna. Det är som dag och natt nu. Men det jag irriterar mig på är att displayen inte kan visa Åå, Ää, Öö på inspelade program. Har man spelat in exempelvis "Sällskapsresan" eller "Ett päron till farsa" så står det bara "S??!!!llskapsresan" eller "Ett p?!!?ro till farsa". Tacksam för att det åtgärdas i nästa uppdatering av boxen.

Nu är vi inne på detaljer, måste ses som att boxen nu funkar riktigt bra, vilket jag tycker. Stackare som satsade på den nya on-demand boxen från Pace. Den tråden kan man läsa och underhållas rejält av, förutsatt då att man inte har en sådan box då förståss.

Postad 02 januari 2012 - 18:31

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Men det jag irriterar mig på är att displayen inte kan visa åå, ää, öö på inspelade program. Har man spelat in exempelvis "Sällskapsresan" eller "Ett päron till farsa" så står det bara "S??!!!llskapsresan" eller "Ett p?!!?ro till farsa". Tacksam för att det åtgärdas i nästa uppdatering av boxen.

Helt orimligt. Du får ändå tänka på att ÅÄÖ är helt nya boktäver som forskarna fram till alldeles nyss inte kände till.

Postad 03 januari 2012 - 10:00

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Blev erbjuden av Boxer att köpa den här boxen för 1295 kr (24 mån abonnemang)
"Specialpris för endast mig" osv... är det ett bra pris eller? Läste att alla som köpt en Pacebox får en ny HD box (och får behålla den gamla)
Vad har ni betalat? är 1295kr ett bra pris? Hoppas på snabbt svar, tack.

Postad 03 januari 2012 - 10:48

Daja_Z3
  • Daja_Z3
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Tycker det lät som ett bra pris. Den här boxen verkar ju fungera bra, kanske skulle slå boxer en signal och höra jag med?

om det är + boxen så klart.

Ringde och fick inte samma pris, uppgradering till Boxer Max och 12månader så fick jag BXR-HD+ för 2495 kr. Då jag länge letat en inspelningbar box som fungerar så slog jag till.

Redigerat av Daja_Z3, 03 januari 2012 - 11:40.

Postad 03 januari 2012 - 11:55

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Blev erbjuden av Boxer att köpa den här boxen för 1295 kr (24 mån abonnemang)
"Specialpris för endast mig" osv... är det ett bra pris eller? Läste att alla som köpt en Pacebox får en ny HD box (och får behålla den gamla)
Vad har ni betalat? är 1295kr ett bra pris? Hoppas på snabbt svar, tack.

Tipsade farsan att slå till. Han fick dock ge 2495kr förutsatt uppgradering till Boxer max och 12 mån bindningstid.
(han ringde två gågnger och pratade först med ett blåbär som sa att de skulle sluta sälja Humax-boxen helt - så den gick inte att köpa - hon tipsade istället om PACE-boxen.....heheh dårar)

hur fick du din bättre deal?

Postad 04 januari 2012 - 19:01

Beemer
  • Beemer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Tipsade farsan att slå till. Han fick dock ge 2495kr förutsatt uppgradering till Boxer max och 12 mån bindningstid.
(han ringde två gågnger och pratade först med ett blåbär som sa att de skulle sluta sälja Humax-boxen helt - så den gick inte att köpa - hon tipsade istället om PACE-boxen.....heheh dårar)

hur fick du din bättre deal?

Fick den också för 1295:-
Kan bero på att man räknas som långtidskund???

Postad 04 januari 2012 - 21:15

Daja_Z3
  • Daja_Z3
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag har vart kund i över 10 år. Men fick den som sagt för 2495:-, men dom var rackarns snabba och skicka den för nu står den inkopplad och beställningen var igår.

Postad 04 januari 2012 - 22:54

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Jag har vart kund i över 10 år. Men fick den som sagt för 2495:-, men dom var rackarns snabba och skicka den för nu står den inkopplad och beställningen var igår.

Jag har oxå varit kund i ca 10 år. RIngde oxå nyss. De vägrade gå med på 1295kr eller dyligt. Som du säger 2495kr gäller enligt dem och då måste man oxå teckna Boxer Max.

Trist att priset gått upp så mycket - så jag får avvaktamed köp. Trist.
Nån som fått den nyligen för 1295kr får gärna tipsa om HUR?
(jag vet att den GICK att få för 1295 tidigare, 1-2 månader sen, men nu verkar de ändrat)

Postad 04 januari 2012 - 23:10

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Nån som kan bekräfta hur mycket HDD utrymme som boxen faktiskt har när den är helt tom (inga inspelningar som ligger).
Kollade på farsans och den verkar bara ha 385GB (tas så jäkla mycket upp av operativ och timeshift)?

Är timeshift 2h?

Postad 05 januari 2012 - 10:12

djdave
  • djdave
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag fick min Humax igår efter att jag bråkat lite med Boxer angående skitboxen Pace 8030/13 som jag köpte först.
Jag såg tidigare i tråden att några skrivit att det fungerar med deras Smart Wi, men för mig gör det inte det. Hur har ni som fått det att fungera gjort? Ni kan väl i så fall skicka svar genom pm tack?

Postad 05 januari 2012 - 11:18

Daja_Z3
  • Daja_Z3
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Nån som kan bekräfta hur mycket HDD utrymme som boxen faktiskt har när den är helt tom (inga inspelningar som ligger).
Kollade på farsans och den verkar bara ha 385GB (tas så jäkla mycket upp av operativ och timeshift)?

Är timeshift 2h?

Min har också bara 386MB, tycker det är lite skumt men har inte forskat mer i det (än).

Postad 05 januari 2012 - 12:48

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Min har också bara 386MB, tycker det är lite skumt men har inte forskat mer i det (än).

ok, tack för infon

Postad 05 januari 2012 - 17:13

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Jag fick min Humax igår efter att jag bråkat lite med Boxer angående skitboxen Pace 8030/13 som jag köpte först.
Jag såg tidigare i tråden att några skrivit att det fungerar med deras Smart Wi, men för mig gör det inte det. Hur har ni som fått det att fungera gjort? Ni kan väl i så fall skicka svar genom pm tack?

Varför smyga? Jag är också intresserad av om Smart-Wi funkar. Gör den det köper jag en på netonnet pronto.

Postad 06 januari 2012 - 06:55

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Under förutsättningen att Hårdvaran är densamma i den svenska Humax BXR-HD+, så borde det faktiskt gå att få den Firmware som användarna själva utvecklar här: http://hummy.tv/foru...ed-firmware.28/ att fungera i den svenska versionen av boxen!

TÄNK om nån kunnig kunde ta tag i detta, och utveckla en svensk version, för enl. inlägg i tråden https://www.minhembi...howtopic=283000 av Per Björkman/Distributionschef Svt, så är den enda skillnaden mellan Standard-T2 och Nordig-specifikationen ( http://www.nordig.org/ ), den att det finns support för svenska tecken i Text-Tv.

Postad 06 januari 2012 - 13:20

Beemer
  • Beemer
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Jag har oxå varit kund i ca 10 år. RIngde oxå nyss. De vägrade gå med på 1295kr eller dyligt. Som du säger 2495kr gäller enligt dem och då måste man oxå teckna Boxer Max.

Trist att priset gått upp så mycket - så jag får avvaktamed köp. Trist.
Nån som fått den nyligen för 1295kr får gärna tipsa om HUR?
(jag vet att den GICK att få för 1295 tidigare, 1-2 månader sen, men nu verkar de ändrat)

Kan bero på att man hade Max sedan tidigare??
Jag gick från Max till HD och beställde i mellandagarna för 1295:- Fick hem boxen i förrgår.

Hittills är jag mycket nöjd! Inga handskakningsproblem...

Postad 06 januari 2012 - 15:59

djdave
  • djdave
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Varför smyga? Jag är också intresserad av om Smart-Wi funkar. Gör den det köper jag en på netonnet pronto.

Det är sant, vi behöver inte smyga om det. Men finns det någon vänlig själ som kan berätta hur ni gjort för att få det att fungerara? Jag har ingen vidare lust att pröjsa 110 kronor mer i månaden för ett extrakort. Det är egentligen helt sjukt att man måste ha extrakort till alla boxar man har i hemmet. Tänk om det var samma sak med internet, att om du köper en router så måste du betala extra för alla datorer som är anslutna till routern.

Postad 06 januari 2012 - 18:55

Unregisterede23ca3dc
  • Unregisterede23ca3dc
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Fick inte heller priset 1295:- trots hänvisningar att andra fått det priset, bad henne då att koppla mig till uppsägningsavdelningen. Personen där undrade varför jag ville avsluta abb. Jag surrade lite om att jag tyckte det blev för dyrt med 2495:- osv. Då sa han att den kostar 1295:- med Boxer Mix utav mig, vi har lite andra befogenheter här, då slog jag till.

Postad 07 januari 2012 - 13:35

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Fick inte heller priset 1295:- trots hänvisningar att andra fått det priset, bad henne då att koppla mig till uppsägningsavdelningen. Personen där undrade varför jag ville avsluta abb. Jag surrade lite om att jag tyckte det blev för dyrt med 2495:- osv. Då sa han att den kostar 1295:- med Boxer Mix utav mig, vi har lite andra befogenheter här, då slog jag till.

RIngde oxå Boxer igen idag. Bad oxå att få kopplas till uppsägningsavdelningen. TIll dem sa jag att: "jag var besviken på att jag som befintlig kund ej erbjöds bättre deal än 2495kr + krav om 12mån Boxer max, när nya kunder får köpa boxen för klart mycket mindre. Därför ville jag nu veta vad gäller för att säga upp mitt abonemang". Jag tänkte att frugan sen kunde teckna om sig som nykund när uppsägningstiden gått ut och då få ett bra pris.

Men det behövdes ej. Utifrån detta erbjöds jag att köpa boxen för engångskostnad 1295kr. Tecknade om mitt nuvarande Boxer mix-abb på 24 mån (= enda krav de hade). Jag valde dock till även HD-paketet för 19kr/m (ej krav). Fri frakt och HDMI-kabel på köpet erbjöds jag oxå som "gammal trogen kund". Riktigt bra deal! Fan vad nöjd jag känner mig nu med Boxer! Bra jobbat av dem! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.