Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 6,85 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 2,83 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 6,7 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

#851

Postad 13 oktober 2011 - 06:55

Unregisteredcb3b891b
  • Unregisteredcb3b891b
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0


Problemet är att infon finns i EPG när jag ställer in inspelningen, men det kommer inte med i den sparade infon.


DÅ är jag i varje fall inte ensam!


Problemet är att infon finns i EPG när jag ställer in inspelningen, men det kommer inte med i den sparade infon.


DÅ är jag i varje fall inte ensam!


Jag har märkt att infon i inspelningar "kapas" från början och endast en liten del i slutet sparas. (klar bugg)

Kanske är det för kort info för dina serier så allt kapas.

Per

#852

Postad 13 oktober 2011 - 13:48

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0


Problemet är att infon finns i EPG när jag ställer in inspelningen, men det kommer inte med i den sparade infon.

Jaha det har jag inte ens märkt :/

Redigerat av Unregistereddceea937, 13 oktober 2011 - 13:49.


#853

Postad 14 oktober 2011 - 14:12

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0


Jag har märkt att infon i inspelningar "kapas" från början och endast en liten del i slutet sparas. (klar bugg)

Kanske är det för kort info för dina serier så allt kapas.

Per


Det låter som en rimlig förklaring på problemet, får se nu om HUmax lyckas leverera en vettig uppdatering som fixar till alla små och stora problem.

Min gamla Samsung 850 var halvusel fån början, men efter ett par uppdateringar så fick den tex chaseplay och serieinspelning (som funkar, se och lär Humax).

#854

Postad 19 oktober 2011 - 18:15

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

  • 800 inlägg
  • 0
Kort fråga till en lång tråd.

Är denna boxen bra?
Får denna av boxer nu när jag förlängde mitt abb och tog HD paketet också hos boxer.

Det fnns också sagem DT90 HD att välja på, Vilken ska jag ha?

#855

Postad 19 oktober 2011 - 19:41

rydsen
  • rydsen
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Fy faan vad irriterad jag blir på det scrollande kanalnamnet i displayen på humaxen
han som programmerade det måste ju gått på droger den dan.

sen så kommer mediaspelaren upp i skärmen vid uppstart och det känns ju sådär

#856

Postad 19 oktober 2011 - 22:33

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Kort fråga till en lång tråd.

Är denna boxen bra?
Får denna av boxer nu när jag förlängde mitt abb och tog HD paketet också hos boxer.

Det fnns också sagem DT90 HD att välja på, Vilken ska jag ha?


Jag hade Sagemboxen hemma ett tag, men skickade tillbaks den bla pga HDMI-strul. 160 GB är alldeles för lite för en HD-box, det blir inte många timmar man kan spela in på den. Humaxen känns som en klart bättre box men jag skulle avvakta med att beställa den innan nästa programvaruuppdatering kommit. I dagsläget har Humaxen för många buggar för att jag skall kunna rekommendera den.

#857

Postad 19 oktober 2011 - 22:43

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0


Tydligen ett känt problem på andra boxar med. här kan du/ni läsa mer.http://lmgtfy.com/?q...+vid+inspelning
canaldigital sänder ju bild och ljud till flera länder, men texten är för vart land, tror nog att dom som har parabol kan välja text typ danska om dom skulle vilja det.


Jag tror jag blir knäpp, betade av fyra inspelade avsnitt av True Blood igår och textsynken var helt åt skogen, uppemot 10 sek fel som värst. Kul att man betalar över 200 kr i månaden för Canal+ och de inte ens klarar av textsynkning. Är det verklilgen lika illa på andra boxar?

#858

Postad 20 oktober 2011 - 13:12

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0


Jag tror jag blir knäpp, betade av fyra inspelade avsnitt av True Blood igår och textsynken var helt åt skogen, uppemot 10 sek fel som värst. Kul att man betalar över 200 kr i månaden för Canal+ och de inte ens klarar av textsynkning. Är det verklilgen lika illa på andra boxar?

ja man blir lite galen på det. troligt vis är det boxen som är boven, för tittar man live så är det ingen felsynk på texten. men var har canal+ för idi*t som tycker att texten skal var så högt upp i bilden och åt vänster för. storleken är grym den med.

igår märkte jag en rolig grej. spelade in grey's anatomy på kanal5 HD och Hawaii five-0 på 4:an HD. samtidigt tittar jag på bron svt1HD. mitt i programmet bron så ringer telefonen pausar. hmm tänket jag till. går detta bra tro.
inget försvann på dom som stod på inspelning. helt otroligt att boxen orkar spela in tre program samtidigt. iof ena på time shift .

Redigerat av Unregistereddceea937, 20 oktober 2011 - 13:16.


#859

Postad 20 oktober 2011 - 13:37

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Kort fråga till en lång tråd.

Är denna boxen bra?
Får denna av boxer nu när jag förlängde mitt abb och tog HD paketet också hos boxer.

Det fnns också sagem DT90 HD att välja på, Vilken ska jag ha?



Har ringt Boxer ungefär en gång per vecka sedan några månader tillbaka för att fråga om det går att köpa Humaxboxen med hårddisk. Den är slut och de vet inte när eller ens om de får in den igen. Hur har du lyckats få tag i en??? Den går att beställa på deras hemsida dock...

(Ovan gäller med hårddisk (Humax BXR-HD+ 500GB) det kanske inte är den du fått)

Redigerat av harrborg2, 20 oktober 2011 - 13:38.


#860

Postad 20 oktober 2011 - 15:37

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0



Har ringt Boxer ungefär en gång per vecka sedan några månader tillbaka för att fråga om det går att köpa Humaxboxen med hårddisk. Den är slut och de vet inte när eller ens om de får in den igen. Hur har du lyckats få tag i en??? Den går att beställa på deras hemsida dock...

(Ovan gäller med hårddisk (Humax BXR-HD+ 500GB) det kanske inte är den du fått)

Hm är väl boxers kundkänst som är lite borta som vanligt. går att beställa på deras hemsida nu alla fall.
http://www.boxer.se/.../Valj-hardvara/

#861

Postad 22 oktober 2011 - 22:11

maxfli
  • maxfli
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hoppar in här och tänkte fråga lite om denna box.
Sitter idag med Canal Digitals buggiga HD PVR-box och jag undrar om det går att spela in två program samtidigt och titta på ett tredje som man dessutom ville time shifta, är det möjligt med denna box. Boxer har ju HD på 3:an och 5:an vilket gör att jag är lite sugen på att byta.
Hur är bildkvaliten på Boxer jämfört med CD. Tacksam för svar på detta.

#862

Postad 23 oktober 2011 - 08:12

OlaCa
  • OlaCa
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Min box har firmware från 6 okt 2010 men säger ändå att det inte finns någon nyare version. Har läst på forum att andra användare lyckats få ner nyare versioner på något sätt. Någon mer som har detta problem eller kanske en lösning. Boxer support hade inte en aning om hur man uppdaterade boxen. :)

#863

Postad 23 oktober 2011 - 18:48

Mike N
  • Mike N
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har en BXR-HD (dvs utan hårddisk)
Jag lyckas inte att få ordning på följande.

1. Volymkontroll funkar inte på mpeg4 kanaler utan bara på mpeg2 kanaler.
2. Det går inte spola med bild i filmer inspelade på kodade kanaler t.ex 5.an utan bara att hoppa fram/bakåt. Funkar på okodade t.ex svt1
3. Animal planet saknar bild första gången jag väljer den på väljaren men funkar direkt om jag byter till en annan och sedan tillbaka direkt.

Vad gör jag för fel eller är boxen inte färdigutvecklad som vanligt.?

#864

Postad 23 oktober 2011 - 18:55

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Min box har firmware från 6 okt 2010 men säger ändå att det inte finns någon nyare version. Har läst på forum att andra användare lyckats få ner nyare versioner på något sätt. Någon mer som har detta problem eller kanske en lösning. Boxer support hade inte en aning om hur man uppdaterade boxen. :)

Jag har en BXR-HD (dvs utan hårddisk)

2. Det går inte spola med bild i filmer inspelade på kodade kanaler t.ex 5.an utan bara att hoppa fram/bakåt. Funkar på okodade t.ex svt1

Vad gör jag för fel eller är boxen inte färdigutvecklad som vanligt.?


Läs inlägg #805, och framåt, av mig, "Skickat 24 September 2011 - 10:24", så förstår ni varför jag lämnade tillbaks skiten ...

#865

Postad 25 oktober 2011 - 09:48

krissttoffer
  • krissttoffer
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Jag fick min BXR-HD igår. Jag var lite irriterad att boxer hade en så bra deal för nya kunder men dåliga för existerande kunder. Ringde och pratade med dem om detta och det var inte den ljusaste stjärnan på himmelen som fick mitt samtal. Enkel matematik gick inte hem där. Jag förklarade att jag inte har ngn bindningstid och tyckte de kunde erbjuda ngt bättre men icke.

Ringde dem efter ett par dagar för att säga upp mig hos boxer. Jag visste att frågan varför skulle komma och jag förklarade då att de hade för dåliga erbjudanden för att jag skulle vilja binda upp mig. Helt plötsligt hade de nu nya erbjudanden för existerande kunder utan bindningstid kvar(trots att detta fortfarande inte finns på deras hemsida).

Det hela slutade med: Humax boxern(ej +) fick jag för 199kr. 4 månader gratis. Ingen kortavgift de första 12 månaderna. Jag band mig då på 24 månader.

#866

Postad 25 oktober 2011 - 13:21

Unregisterede99262ea
  • Unregisterede99262ea
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Någon som hört när någon update kommer för Humas boxen? Ringde deras support för några veckor sedan och då hade de ingen aning om när den skulle komma...

#867

Postad 25 oktober 2011 - 21:40

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Även jag har numera denna boxen. Ser precis som fler har nämnt att epg-informationen blir obrukbar på inspelat material. Annars tycker jag att boxen uppför sig som man kan förvänta. Första dagarna kunde den låsa sig och missa inspelningar men detta tror jag löste sig då jag stängde av den där funktionen automatisk avstängning eller vad den nu heter.

Trevligt att det dessutom funkar ypperligt att spela över HD-film till datorn med bibehållet 5.1-ljud (med HDfury3 + Hauppauge HDpvr) för en som bränner ut filmer och serier på DVD/Bluray.

#868

Postad 26 oktober 2011 - 10:10

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Hallåj, ännu en ny ägare till boxen!

Får dessvärre inte in HD-kanalerna på mux 6, mux 7 går bra. Betyder det att antennen är kass? Vi har en 6 år gammal centralantenn i vårat villaområde så jag har svårt att tro att den inte skulle klara av upp till 778Mhz (Nacka). Såg tidigare i tråden att någon hade ett gammalt boxerkort (jag har version 2) så jag ringde Boxer som har skickat ett nytt. Men eftersom SVT1 HD ska gå att se utan kort och jag inte hittar den vid både automatisk och manuell sökning (får ingen signal alls på den frekvensen) så måste det väl vara antennen? Tycker bara det är så konstigt att jag har 100% överallt men INGEN mottagning på mux 6.

Tittar jag på MENU->Inställningar->System->Signaldetektering så står det 100% på både signal och kvalitet på Tuner 1, men noll på Tuner 2, vad betyder det?

Ska låna en bordsantenn och se om jag hittar mux 6, annars skickar jag tillbaka skiten, var ju mest för HD-kanalerna jag köpte boxen...

Mvh Richard

#869

Postad 26 oktober 2011 - 16:22

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Ingen annan som har problem med att BXR HD+ ständigt tappar bild på kodade kanaler (jag har senaste mjukvaran)? Händer ofta när man byter kanal eller boxen stått på ett tag. Lösningen är då att stänga av boxen eller dra ur och sätta i kortet igen, så funkar det ett tag igen, ibland får man upprepa detta flera gånger för att kunna se klart på det program man vill se. Kortet funkar utan problem i andra boxar och Boxer säger att det inte är något fel hos dem. Börjar bli alltmer trött på denna box, bara massa problem. Serieinspelning funkar ju inte heller.

Har även kontaktat Humax och de tror felet tappad bild ligger hos boxer, men har erbjudit sig att byta ut boxen om problemet fortsätter. Angående serieinspelningsbuggen jobbar de tydligen på en ny mjukvara som ska fixa den, men när den kommer kunde han inte svara på tyvärr.

#870

Postad 26 oktober 2011 - 20:04

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Hallåj, ännu en ny ägare till boxen!

Får dessvärre inte in HD-kanalerna på mux 6, mux 7 går bra. Betyder det att antennen är kass? Vi har en 6 år gammal centralantenn i vårat villaområde så jag har svårt att tro att den inte skulle klara av upp till 778Mhz (Nacka). Såg tidigare i tråden att någon hade ett gammalt boxerkort (jag har version 2) så jag ringde Boxer som har skickat ett nytt. Men eftersom SVT1 HD ska gå att se utan kort och jag inte hittar den vid både automatisk och manuell sökning (får ingen signal alls på den frekvensen) så måste det väl vara antennen? Tycker bara det är så konstigt att jag har 100% överallt men INGEN mottagning på mux 6.

Tittar jag på MENU->Inställningar->System->Signaldetektering så står det 100% på både signal och kvalitet på Tuner 1, men noll på Tuner 2, vad betyder det?

Ska låna en bordsantenn och se om jag hittar mux 6, annars skickar jag tillbaka skiten, var ju mest för HD-kanalerna jag köpte boxen...

Mvh Richard

Är du säker på att mux 6 och 7 är utlagda i ert kabeltvnät? Ofta flyttar man (för varje mux) antennsignalens frekvens till en lägre frekvens i kabelnäten, för att frekvensen skall passa bättre till koaxialkabeln. För detta krävs en "burk", fråga de ansvariga för kabelnätet.
Observera på Humaxen är automatisk sökning uppdelad i två delar, först söker boxen efter SD signaler och på andra halvan söker den efter HD-signaler.
Vid manuell sökning måste man veta frekvensen samt ändra till DVB-T2.
På din fråga angående signalstyrka på Tuner 2, så tror jag att informationen ej är implementerad.
Har du ett kabeltvnät så skall du naturligvis använda detta. Lycka till.

#871

Postad 26 oktober 2011 - 20:20

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0

Ingen annan som har problem med att BXR HD+ ständigt tappar bild på kodade kanaler (jag har senaste mjukvaran)? Händer ofta när man byter kanal eller boxen stått på ett tag. Lösningen är då att stänga av boxen eller dra ur och sätta i kortet igen, så funkar det ett tag igen, ibland får man upprepa detta flera gånger för att kunna se klart på det program man vill se. Kortet funkar utan problem i andra boxar och Boxer säger att det inte är något fel hos dem. Börjar bli alltmer trött på denna box, bara massa problem. Serieinspelning funkar ju inte heller.

Har även kontaktat Humax och de tror felet tappad bild ligger hos boxer, men har erbjudit sig att byta ut boxen om problemet fortsätter. Angående serieinspelningsbuggen jobbar de tydligen på en ny mjukvara som ska fixa den, men när den kommer kunde han inte svara på tyvärr.

Vad har du för signalstyrka och signalkvalitet på dina 7 muxar? Jag har upplevt något liknande när jag hade för låg signalstyrka.

#872

Postad 26 oktober 2011 - 22:14

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0

Är du säker på att mux 6 och 7 är utlagda i ert kabeltvnät? Ofta flyttar man (för varje mux) antennsignalens frekvens till en lägre frekvens i kabelnäten, för att frekvensen skall passa bättre till koaxialkabeln. För detta krävs en "burk", fråga de ansvariga för kabelnätet.
Observera på Humaxen är automatisk sökning uppdelad i två delar, först söker boxen efter SD signaler och på andra halvan söker den efter HD-signaler.
Vid manuell sökning måste man veta frekvensen samt ändra till DVB-T2.
På din fråga angående signalstyrka på Tuner 2, så tror jag att informationen ej är implementerad.
Har du ett kabeltvnät så skall du naturligvis använda detta. Lycka till.


hej,

vi har inget kabeltvnät utan vi har ett rent antennät. jag vet att man har någon slags funktion för att lägga in kanaler analogt för när det byggdes för 6 år sen var det vanligt med analoga tuners. Kanske det stör på något sätt?

Jag har provat att ställa in rätt frekvens samt dvb-t2 vid manuell sökning och jag hittar ju svt2 hd på mux 7 vid manuell sökning, men den ligger ju på en lägre frekvens än mux 6. konstigt dock att jag inte får in någon signalstyrka alls...

någon som har en idé om hur man enklast fastställer om det är centralantennen som spökar, lånar en bordsantenn? Kanske ska ringa installatören av antennen (har ett papper i huspärmen) och fråga om han vet hur det ligger till =)

#873

Postad 26 oktober 2011 - 22:51

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0


hej,

vi har inget kabeltvnät utan vi har ett rent antennät. jag vet att man har någon slags funktion för att lägga in kanaler analogt för när det byggdes för 6 år sen var det vanligt med analoga tuners. Kanske det stör på något sätt?

Jag har provat att ställa in rätt frekvens samt dvb-t2 vid manuell sökning och jag hittar ju svt2 hd på mux 7 vid manuell sökning, men den ligger ju på en lägre frekvens än mux 6. konstigt dock att jag inte får in någon signalstyrka alls...

någon som har en idé om hur man enklast fastställer om det är centralantennen som spökar, lånar en bordsantenn? Kanske ska ringa installatören av antennen (har ett papper i huspärmen) och fråga om han vet hur det ligger till =)

Om mux 3 på kanal 56 så släpper inte era förstärkare igenom kanal 59 respektive kanal 53.Om den ligger lägre se mitt tidigare svar.

#874

Postad 27 oktober 2011 - 05:51

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Jag har provat att ställa in rätt frekvens samt dvb-t2 vid manuell sökning och jag hittar ju svt2 hd på mux 7 vid manuell sökning, men den ligger ju på en lägre frekvens än mux 6. konstigt dock att jag inte får in någon signalstyrka alls...


Stämmer frekvenserna du får in en viss kanal på, med vad http://teracom.se visar på sin Sändarlista för din närmaste sändare?

Eller ligger kanalerna på andra frekvenser?

#875

Postad 27 oktober 2011 - 08:33

harrborg2
  • harrborg2
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0


Stämmer frekvenserna du får in en viss kanal på, med vad http://teracom.se visar på sin Sändarlista för din närmaste sändare?

Eller ligger kanalerna på andra frekvenser?


ja, de kanalerna den automatiska sökningen hittar ligger på rätt frekvens enligt tabellen.

Var nere i huset och tittade hur det såg ut i centralantennsanläggningen och där finns det ju separata Triax AS single channel modules (ASU 040) för varje enskild kanal/mux, dvs 6 stycken + 1 FM Radio. Det saknas alltså en sådan för kanal 59 (mux 6).

Var får man tag på en sådan tro? Finns ingen i Triax katalog på deras hemsida utan den måste ersatts av någon annan produkt, Triax TAS 6 verkar vara typ samma sak.

Någon som vet varför man bygger en anläggning på detta sätt? Verkar dyrt att utöka...

Nu vart det way off topic =)

Redigerat av harrborg2, 27 oktober 2011 - 10:45.


#876

Postad 27 oktober 2011 - 14:00

Erik_the_Dragon
  • Erik_the_Dragon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej,

Be samfällighetens TV-ansvarige, eller det är kanske du som är det i ditt område? att kontakta antenninstallatör så fixar han det där. Verkar ju som du säger att nätet endast är utbyggt för sex muxar....

#877

Postad 27 oktober 2011 - 15:50

lilleng
  • lilleng
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej ! har en fråga . om man lägger över en film man spelat in till en usb . Kan man göra om filformatet i något dataprogram så man kan spela upp det på tex en mediaspelare ac ryon . Som kan spela iso och ts. . Tacksam för svar .

#878

Postad 27 oktober 2011 - 17:22

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Hej ! har en fråga . om man lägger över en film man spelat in till en usb . Kan man göra om filformatet i något dataprogram så man kan spela upp det på tex en mediaspelare ac ryon . Som kan spela iso och ts. . Tacksam för svar .


Man kan inte använda USB för annat än att göra BackUp av det man spelat in, och sen MÅSTE det spelas upp = kopieras tillbaka till Exakt SAMMA Box igen, för det ska funka att spela upp.

Man kan alltså inte ens kopiera tillbaks det man tagit BackUp på till en annan box av samma fabrikat och typ.

#879

Postad 29 oktober 2011 - 10:50

Unregisteredca6ebaf2
  • Unregisteredca6ebaf2
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Har bevakat tråden ett längre tag och ser att många personer har gjort konkreta felanmälningar och har kloka synpunkter på saker som borde rättas till i boxen. MEN det är ju ganska tydligt att box-leverantören är helt ointresserad av den svenska marknaden. Vi hänvisas till en Humax-support som bara tar emot våra samtal.

Är det någon som vet om det finns någon leverantör av HD-boxar till Sverige som satsar på denna marknad. Om jag förstått det rätt så har man ju "förstört" möjligheter för engelska boxar att komma in hos oss eftersom man gjorde om standarden.

#880

Postad 31 oktober 2011 - 02:51

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Ni som har problem med att info försvinner från epg:n på inspelat material. Prova att ställa er på filmen utan att starta den och där trycka på info-knappen. Viola, där har ni hela epg:n!

Redigerat av echotuva, 31 oktober 2011 - 02:52.


#881

Postad 31 oktober 2011 - 20:40

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

Ni som har problem med att info försvinner från epg:n på inspelat material. Prova att ställa er på filmen utan att starta den och där trycka på info-knappen. Viola, där har ni hela epg:n!


Funkar inte för min del, åtminstone inte på det jag spelat in från Canal + series i varje fall.

#882

Postad 01 november 2011 - 11:20

jlindq
  • jlindq
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Trevligt att det dessutom funkar ypperligt att spela över HD-film till datorn med bibehållet 5.1-ljud (med HDfury3 + Hauppauge HDpvr) för en som bränner ut filmer och serier på DVD/Bluray.


Hoppsan, hur får du till det? Det är ju en funktion som jag verkligen saknat (i alla fall i teorin).

#883

Postad 01 november 2011 - 12:13

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Hoppsan, hur får du till det? Det är ju en funktion som jag verkligen saknat (i alla fall i teorin).


Men ... han skrev ju det, som du själv hade citerat in: "(med HDfury3 + Hauppauge HDpvr)" ...

SÖK alltså på de två grejorna.
Man kanske kan tänka sig att det däringa konstiga stället vi nog hört om nån gång - vad hette det nu igen ...?, hmmm, jo, just det, Google - skulle kunna funka! :rolleyes:


Finns faktiskt t.o.m. minst en tråd om de där här.

Redigerat av anderswillhelmsson, 01 november 2011 - 13:23.


#884

Postad 01 november 2011 - 15:34

frk gas
  • frk gas
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Ni som har problem med att info försvinner från epg:n på inspelat material. Prova att ställa er på filmen utan att starta den och där trycka på info-knappen. Viola, där har ni hela epg:n!

Funkar för mig oxå. Men möjligen bara första sidan , så är infon riktigt lång så kanske det sista försvinner

#885

Postad 04 november 2011 - 09:29

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Läste i ett test att den boxen dom testade, där kunde man få ut inspelat material på en USB sticka. Kan man göra det på de färdiga produktionsboxarna? Eller finns det något annat sätt?

#886

Postad 04 november 2011 - 11:33

Unregisterede8729a39
  • Unregisterede8729a39
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Läste i ett test att den boxen dom testade, där kunde man få ut inspelat material på en USB sticka. Kan man göra det på de färdiga produktionsboxarna? Eller finns det något annat sätt?


Jag känner tyvärr inte till något sätt som fungerar. Inspelningarna är krypterade och kan bara spelas upp på samma box.

#887

Postad 09 november 2011 - 19:03

aljons
  • aljons
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Enligt telefonsamtal med Anovo, serviceansvarig för Humax, så är en uppdatering för Humax BXR-HD+ (den med hårddisk) klar från Humax sida. Uppdateringen ska tydligen bl.a. rätta till problemen med att timerinställda inspelningar och serieinspelningar inte startar.

Uppdateringen finns nu hos Boxer för slutlig genomgång och han på Anovo trodde att det borde vara klart inom ett par veckor. Vi håller tummarna och hoppas det blir så. En uppdatering är efterlängtad.

#888

Postad 09 november 2011 - 21:18

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlägg
  • 0
Har en lustig sak som jag inte förstår. Skall försöka förklara vad som händer.

Jag sätter på tv´n och ser att tex Bonde Söker Fru har startat. Jag kan inte se det nu utan jag väljer att spela in det och det gör jag genom att jag bara trycker på REC. Då säger den att inspelning startar och man ser när det startar vilket är den aktuella tiden och man ser även när det slutar och det är här det konstiga kommer in. Bonde skall sluta 21.00 enligt EPG´n men min manuella inspelning slutar 20:59 Så är det även för andra program om jag vill spela in manuellt.

Visst kan man förlänga detta genom när man får upp inspelningsalternativ trycka på snabbspolning framåt då den ökar med 10 min.

Fattar inte varför den hela tide väljer att spela in 1 minut kort.

#889

Postad 09 november 2011 - 23:33

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0
Kotten, du kan ställa in så att inspelningar fortsätter i tex tre minuter extra.

Meny/Inställningar/Inspelning/Utfyllningstid start resp slut

#890

Postad 10 november 2011 - 18:41

Frestar
  • Frestar
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Aljons, är det du eller Anova som säger "bl.a." ? Sitter du inne med mer info om vad uppdateringen
kommer att innehålla?

#891

Postad 11 november 2011 - 12:30

aljons
  • aljons
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Aljons, är det du eller Anova som säger "bl.a." ? Sitter du inne med mer info om vad uppdateringen
kommer att innehålla?


Eftersom jag själv endast har märkt av problemen med timerinspelningar som inte startar så var det de problemen som var ifråga när jag ringde dit. Jag uppfattade det som att det kunde förekomma andra förbättringar också i uppdateringen men jag frågade tyvärr inte vilka.

#892

Postad 21 november 2011 - 08:36

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Ett par frågor och ett par funderingar.....

Har nu haft boxer och denna box i fem veckor.
Det första som stör mig är att den verkar helt tappa minnet på serieinspelning efter 2-3 avsnitt. Ska den det?
Om jag har två kanalers program på epg-timer för start vid, låt säg, 20:00 och den står på en tredje kanal så verkar den godtyckligt låta bli att spela in en av inspelningarna. Om jag på min förra box, Viasat, skulle spela in ettan och tvåan och den stod på trean så växlade den kanal istället för att göra de inspelningar som var programmerade.

En fråga till: Det finns ju inställning för hur många minuter före och efter ett program ska spelas in. Nu har jag det på en minut före och tre minuter efter. Detta gör att man ibland inte kan programmera epg-timern p.g.a de där tre minuterna.
Hittar inte till det menyvalet igen, någon som kan hjälpa mig navigera?

Viasatboxen jag hade innan Pace 865 hade betydligt fler "smarta" funktioner än denna Humax, däremot så var den otroligt mycket buggigare...

#893

Postad 21 november 2011 - 09:59

Erik_the_Dragon
  • Erik_the_Dragon
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hej,

Är det BXR-HD+ du har?

Ny mjukvara är enligt Humax på G till den boxen. Jag vet inte exakt vad som kommer åtgärdas, men serienspelningen är en av buggarna som ska fixas iaf, det nämnde killen jag pratade med på Humax support.

Ang. inspelning av program så tror jag bara du kan spela in två program samtidigt och sen om du även ska titta på TV samtidigt måste du se på en kanal inom samma MUX där du spelar in. När jag har två inspelningar igång från två olika MUX:ar, (TV3HD i MUX6 och C+First i MUX3) och sen försöker byta till en kanal i en annan MUX, (Discovery i MUX4) så får jag ett meddelande om att inspelning pågår. Jag kan fortfarande se på TV i de två MUX:ar där jag spelar in, (MUX6 och MUX3).

För inställning av delaytid före och efter:

Meny > Inställningar > Systeminställningar > Inspelning, där har du några olika alternativ.

/Erik

#894

Postad 24 november 2011 - 22:22

_gardis_
  • _gardis_
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej alla!
Personligen är jag trött på både Boxer och Humax, samt boxen BXR HD+. När Boxer erbjöd mig den som "gammal trogen kund" så var boxen så jäkla bra och utvecklad i samarbete med Boxer + Humax. Nu är jag inne på min andra maskin och både har funkat precis lika uselt. Det roliga är att jag nog ringt Boxers kundtjänst 50 gånger och varje person som svarar säger: "Det har vi ingen anning om. Ingen har klagat på Humax-boxen tidigare. Ni har säkert för bra signal. Köp en adapter som sänker signalen". Men alla vet om problemen, men tiger om det vilket gör mig som trogen kund förbannad. Varför binda upp sig i 24 mån och betala för en box som inte funkar tillfredställande? Jag har hört snacket om uppdateringen i snart ett halvår, men Humax tycks skita i oss i Sverige. Min rekommendation är att alla här på forumet ringer, ringer och ringer till Boxers kundtjänst "som inte har en susning om alla problem som existerar". Låt dem få veta - vi betalar ju för tjänsten! Förra gången jag ringde Boxer så ville kundtjänsten byta ut vår boxer mot en Sagemcom med 160 GB hårddisk, men anledningen till att vi valde Humax var för den stora hårddisken på 500. Att få några pengar tillbaka för att Sagemcom var billigare var det inte tal om. Nej, själv är jag trött på både Boxers urusla kundtjänst och Humax, vars svenska kundtjänst i alla fall är trevliga och försöker hjälpa till. Fy skäms, Boxer. Jag förlänger inte mitt abonnemang mer!

Redigerat av _gardis_, 24 november 2011 - 22:26.


#895

Postad 24 november 2011 - 23:56

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Det roliga är att jag nog ringt Boxers kundtjänst 50 gånger och varje person som svarar säger: "Det har vi ingen anning om. Ingen har klagat på Humax-boxen tidigare. Ni har säkert för bra signal. Köp en adapter som sänker signalen".


Du är medveten om att det är DU som betalar för alla samtalen, va?

Maila istället, så kostar det iaf inget, och du lär få bättre respons eftersom den som svarar då har tid att ta reda på korrekta fakta.

#896

Postad 25 november 2011 - 11:48

DanC
  • DanC
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har precis fått hem en Humax BXR-HD, alltså den UTAN inbyggd HD.
Men jag har några frågor jag inte blir klok på :)

Vad är det bästa att sätta utsignalen på boxen till?
Ska jag köra "Original", 720p, eller 1080i? Vilken blir bäst bild på min Samsung TV genom HDMI ingången?

Se'n tycker jag bilden är lite "mjuk" och saknar "stuns"? Har för mig jag hade bättre och skarpare bild innan med
en IPTV box som jag körde genom komponent. Går det att fixa till skärpan i boxen på nått sätt?

Och till sist, jag får inte in SVT2 HD ? De andra HD kanalerna funkar galant!

#897

Postad 25 november 2011 - 12:07

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0

Vad är det bästa att sätta utsignalen på boxen till?
Ska jag köra "Original", 720p, eller 1080i? Vilken blir bäst bild på min Samsung TV genom HDMI ingången?


Vilket som, men använd 1080i så sköter Boxen resten.


Och till sist, jag får inte in SVT2 HD ? De andra HD kanalerna funkar galant!


Beroende på var du bor i Sverige så kanske Svt2 HD sänds på VHF-nätet, då duger det inte med bara en UHF-antenn.

Hur det ligger till för dig ser du på http://teracom.se där de har en Frekvenstabell för ditt område på förstasidan.

Det är i gränstrakter mot andra länder de sänder Svt2 HD på VHF.

Stoppa in fingret i antenningången på Boxen, och gör en ny sökning, så hittar du nog Svt2 HD, och har konstaterat att du behöver en VHF-antenn, men det KANSKE duger med en enkel Bandkabelantenn ihop med din vanliga UHF-antenn, det beror på hur långt ifrån sändaren du bor.

Redigerat av anderswillhelmsson, 25 november 2011 - 12:09.


#898

Postad 25 november 2011 - 12:30

jln
  • jln
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0

Har precis fått hem en Humax BXR-HD, alltså den UTAN inbyggd HD.
Men jag har några frågor jag inte blir klok på :)

Vad är det bästa att sätta utsignalen på boxen till?
Ska jag köra "Original", 720p, eller 1080i? Vilken blir bäst bild på min Samsung TV genom HDMI ingången?


För bästa bild skulle välja den apparat som skalar och deinterlace'ar bäst. Jag gissar att tv gör det och då skulle välja original. Av praktiska skäl har jag själv har valt 720p för jag tittar mest på SVT men största anledningen för att det tar tid för min projektor och skala om sig och synka om HDMI signalen

#899

Postad 25 november 2011 - 14:24

DanC
  • DanC
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
anderswillhelmsson och jln! Tackar för svaren och tipsen, ska hem och testa ikväll! :)

#900

Postad 26 november 2011 - 00:31

Joppe Apa
  • Joppe Apa
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Har som många (alla?) andra problem med serieinspelningar. Samt en del andra lustigheter som att boxen ibland - när den spelar in i stand-by-läge, inte går att starta. Man måste då stänga av med powerknappen på baksidan, och inspelningen går förlorad.

Försökte hitta ny programvara, i hopp om att uppdateringen ovan (inlägg #887) skulle vara lanserad. Försökte uppdatera, men eftersom det tog sådan tid gick jag ifrån tv:n. Kunde inte se om den faktiskt uppdaterat programvaran, men när jag kollade efter (Meny -> Inställningar -> System -> Systeminformation), såg jag att den har:
Programversion 1.00.03
Laddningsversion a74.2
Uppdateringsdatum 14 apr 2011

Datumet skulle kunna sammanfalla med när jag köpte boxen. Vad har ni andra för programversion?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.