Kommentarer till Renovering av gillestuga av millez
Startad av
millez
, Nov 03 2010 07:11
15 svar till detta ämne
Postad 03 November 2010 - 07:11
Ser fram emot fortsättningen på detta bygge.
Du låter även ganska insatt i byggnation så jag kanske tar lite tips från dig sen. Har nämligen likadant, en gillestuga som ska göras om till hemmabio, där det är källarväggar. Känns som att plåtreglar och sen enbart skiva gör att det blir "bongotrumma" av väggen.
Du låter även ganska insatt i byggnation så jag kanske tar lite tips från dig sen. Har nämligen likadant, en gillestuga som ska göras om till hemmabio, där det är källarväggar. Känns som att plåtreglar och sen enbart skiva gör att det blir "bongotrumma" av väggen.
Postad 14 November 2010 - 23:12
mArBLe:- Tack för ditt inlägg.
För att försöka undvika projekt "bongotrumma" så blir det både plyfa och gips på vägg, blir förhoppningsvis även nån typ av panel på ena kortväggen bakom tv och fronthögtalare.
Jag kommer givetvis återkomma med hur jag tycker att högtalare och hemmabio fungerar före och efter renovering.
Snart kommer även lite nya bilder upp.
För att försöka undvika projekt "bongotrumma" så blir det både plyfa och gips på vägg, blir förhoppningsvis även nån typ av panel på ena kortväggen bakom tv och fronthögtalare.
Jag kommer givetvis återkomma med hur jag tycker att högtalare och hemmabio fungerar före och efter renovering.
Snart kommer även lite nya bilder upp.
Postad 26 December 2010 - 13:58
Riktigt impad av din lösning med golvet, detta ska man följa upp. Lycka till...
Postad 26 December 2010 - 16:05
kul o se gillestuga renoveringar ska själv ge mig på detta snart pga uppreglad trägolv med mögel.. kommer följa detta
Postad 27 December 2010 - 21:15
kan rekomendera er som har fuktproblem i källargolv att kolla upp fabrikatet Granab, som har en ventilationslösning med plåtreglar och justerskruvar av plast. Detta gör att inget organiskt kommer i kontakt med golv/fukt.
Postad 12 June 2011 - 14:46
Ser ut och kunna bli en fin bio... Lycka till med byggandet. Du får en 10a för allt slit på vägen...
Mvh Niclas på biobygget.
Mvh Niclas på biobygget.
Postad 12 June 2011 - 17:07
Ser ut att bli en mycket fin hemmabio. Kan bara hålla med din kommentar om ledspottarna. de ger ett éxtrem trevligt ljusbild för att vara led.
hoppas på fler fina bilder...
hoppas på fler fina bilder...
Postad 12 June 2011 - 18:01
Ja när man ser första bilden tänkte jag oj..., sen efter ett otroligt välgjort och snyggt utfört grundarbete landar det i ngt som ser ut att bli ett drömrum att befinna sig i under årets alla dagar. Toppsnyggt!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
27 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?