Har köpt en itach och håller nu på att lägga in olika fjärrkontroller med hjälp av irule builder som ger stora möjligheter. Det är en sak jag inte kan hitta som någon kanske kan svara på. Finns det något kommando för "jump"? Jag menar att jag har en sida, och vill göra en knapp som gör, att när jag trycker på den så kommer jag till en annan sida där jag har själva kontrollen för den apparaten. Exempelvis gör jag en 1:a sida med de olika apparaterna och trycker på "se TV" så kommer jag till kontrollerna för TV
Postad 28 november 2010 - 12:08
Har köpt en itach och håller nu på att lägga in olika fjärrkontroller med hjälp av irule builder som ger stora möjligheter. Det är en sak jag inte kan hitta som någon kanske kan svara på. Finns det något kommando för "jump"? Jag menar att jag har en sida, och vill göra en knapp som gör, att när jag trycker på den så kommer jag till en annan sida där jag har själva kontrollen för den apparaten. Exempelvis gör jag en 1:a sida med de olika apparaterna och trycker på "se TV" så kommer jag till kontrollerna för TV
Postad 28 november 2010 - 22:09
Hej,
Hej,
När Du drar in knapp/bild till arbetsytan så håller Du ned L tangenten när Du släpper knapp/bild - då blir den en länk.
Se även Links & Labels på iRules hemsida,
/Pär
Postad 12 december 2010 - 19:52
Postad 21 december 2010 - 15:54
Jag tycker det är lite svårt att få till ett bra rutnät som passar knapparna bra på iPadden.
Nog det som stör mig mest.
tycker det är svårt att hitta forumtrådar om irule och config.
Sedan vore det juh trevligt om man kunde hitta exemple på hur folk har gjort. ev. även få deras konfigs så man kunde modda osv... skulle underlätta och ge ideer.
Postad 21 december 2010 - 19:48
Finns ett par som är helt ok i deras image library.
Jag tycker det är lite svårt att få till ett bra rutnät som passar knapparna bra på iPadden.
Nog det som stör mig mest.
tycker det är svårt att hitta forumtrådar om irule och config.
Sedan vore det juh trevligt om man kunde hitta exemple på hur folk har gjort. ev. även få deras konfigs så man kunde modda osv... skulle underlätta och ge ideer.
Det enda jag kan bidra med är att visa hur min "menybakgrund" ser ut på min ipad just nu ...

Postad 22 december 2010 - 14:08

Men grid värden osv?
går väl ta en backup så jag kan ladda in din page hos mig tex? givetvis mappa om devices och gateways, men det vore kul att byta ideer osv.
Jag pillar lite med att få en mer XBMC intergrerad page, återkommer så snart jag har något att visa

Annars är URL: m.tvmatchen.se något som är rätt trevligt

Postad 06 februari 2011 - 22:22
Det här verkar vara precis va jag är ute efter.
Dock undrar jag om det på något vis går att få upp mediaarkivet (tex filmer) som man har liggandes på en NAS i programet iRule. Alltså jag vill kunna scrolla runt bland mina mediafiler på hårddisken, alternativt Nasen. När jag sedan valt film och trycker på den så växlar tven över till annan ingång. Svårt att förklara men hoppas ni förstår.
Sågär skulle jag vilja ha det exakt:
- En meny likt den ovan
- När man trycker på ikonen Film kommer man till en sida där man browsa bland mediafilerna samtidigt som datorn startar datorn (har ungefär 30 sekunderst uppstartstid)
- när man sedan valt film och trycker på den växlar stärkare och tv över till rätt ingångar
Går detta att fixa med iRule och hårdvaran?
mvh Johan
Postad 30 mars 2011 - 22:49
kika i forumet för xbmc under addon for ipad etc
Postad 31 mars 2011 - 09:42
Postad 01 september 2011 - 11:27
Det går att fixa på ett ungefär...
kika i forumet för xbmc under addon for ipad etc
Kan du länka eller beskriva detta lite mera.
Sitter själv med Irule och xbmc och försöker få till ett snyggt sett å välja film mm.
Postad 13 september 2011 - 19:26
Irule builder tråd
Ett riktigt bra tips är hur du får ut bilderna från irule builder för att fixa till dem i ex.vis photoshop elements. Jag har hållit på med skärmdump och klippa men så här enkelt är det:
I irule builder går du in på browse liberies. Klicka på search och förhandsgranska (ögat längst till höger) Du markerar bara den bild du vill ha och drar den till ett bibliotek i utforskaren. Klart! Nu är det bara att importera den till photoshop och fixa till, efter tycke och smak.
Gissa hur häftig min Ipad fjärkontroll kommer bli..
Postad 15 september 2011 - 08:59
Har precis kopplat in en airportexpress till min stereo anläggning som jag sen streamar spotify genom.
Någon som vet om man på något sätt kan styra spotify direkt genom Irule o isåfall hur???
Postad 15 september 2011 - 14:50
Postad 15 september 2011 - 17:03
Postad 15 september 2011 - 22:15
Om du menar at tv.nu skall visas i builder är det enkelt. Skapa en sida och skriv in url till tv.nu under egenskaper så får du tablån. Använder du normalt landskapsläge kan du skapa sidan i porträttläge, då vrider du bara ipaden ( iphone) ett kvarts varv och vips har du tablån. Du kanske menar att det skall visas tillsammans med ikonen för den specifika kanalen då är det nog knepigare även om det nu finns feedback. Det övergår i alla fall min kunskap.
Jo jag menar precis som du skriver, med ikonen för den specifika kanalen. Men det verkar ju ganska så lovande ändå? Hoppas det finns någon med programmerings kunskaper som tycker det hade varit lika trevligt som jag.
Postad 19 september 2011 - 17:16
Hur gör man detta?
Postad 29 september 2011 - 20:19

Jag har letat mig galen på internet om någon som kan detta!, Vore suveränt att trycka på en bild av en kanal och den startat samt att man ser vad som är på "nu" och vad som kommer

Redigerat av Xanser, 29 september 2011 - 20:59.
Postad 30 september 2011 - 10:35
Jag sitter just nu och lär mig hur man skall göra, är inte helt lätt, men man får ha en inbäddad hemsida i irule som uppdateras via eventghost efter man har kopplat kommandon till den.Kan man få eventghost att skicka tex text till irule?
Hur gör man detta?
Postad 15 oktober 2011 - 21:21
Om, är det värt pengarna ?
vad är egentligen nytt ??
Postad 19 oktober 2011 - 21:59
Postad 22 oktober 2011 - 18:35
Bara om du har prylar som stöder feedback. Jag är inte säker på om den vanliga versionen stöder att du kan ladda ner och dela paneler?
ah hmm
Kan inte alla som använder iRule på iPhone eller iPad lägga upp hur just era ser ut så man får lite inspiration

Redigerat av Unregistered03303df7, 22 oktober 2011 - 18:44.
Postad 10 november 2011 - 20:36

Redigerat av Unregistereda88bead4, 10 november 2011 - 20:43.
Postad 13 november 2011 - 14:43
Så här ser min Star Trek inspirerade första sida ut:
Riktigt snyggt meijer !!
Postad 06 december 2011 - 21:29
1. meijer: ser på din bild att du kan styra Sonos. Hur då? Genom nätverket direkt, eller genom ngn slags gateway?
2. Någon som faktiskt använder feedback, och vet hur bra det funkar?
3. Kan man koppla en vanlig 3,5 mm stereokabel från ir-utgången på en gateway, och sedan direkt in i en apparat som ska styras, för att slippa klistra på en blaster? Många apparater har ju ett sådant jack, fult med en blaster på tv:n t.ex.
4. Hur är responsen i systemet?
Postad 09 december 2011 - 12:22
har just börjat använda irule buildern o gjorde några standard tv knappar om någn är sugen.. finns under browse images och forsas svenska knappar..
vore kul och se mer av era knappar och layouts

Postad 09 december 2011 - 20:51
Min Sonos knapp är bara för att sätta på förstärkaren och ändra till rätt ingång.
Sonosen styr jag med sonos appen för ipad.
Responsen i tycker jag är grym, ingen märkbar fördröjning när man trycker på knapparna.
Redigerat av Unregistereda88bead4, 09 december 2011 - 20:52.
Postad 11 december 2011 - 13:29
MrDTS
Postad 11 december 2011 - 15:43
Vad är det för priser på iRule hittar inga på deras hemsida ? ser att den kommer till Android snart.
MrDTS
"Purchase an iRule Builder Basic license today for $49.99 or the iRule Builder Pro license for $99.99. The Basic license can also be upgraded to a Pro license for $50."
Postad 18 februari 2012 - 23:27
Någon som vet hur man styr Apple TV 2 via nätverkskoder genom Irule???
Någon som har sånna koder?
/Petter
Postad 26 februari 2012 - 18:55
La också in miniatyrer av mina andra sidor i utrymmet som blev över. Det som är bra ar att ljudet kommer från förstärkaren, trycker jag på TV ikonen kommer jag till inställningarna av LG så det går att anpassa hela panelen.
Bifogad fil(er)
Postad 21 mars 2012 - 19:03

Postad 21 mars 2012 - 21:16
Jo, men om men inte vill använda sig av IR utan av just nätverkskoder, någon som vet???Du kan styra den genom vanliga irkoder.
Postad 22 mars 2012 - 15:52
Har en fundering just nu, det har kommit en uppdatering på iRule och nu ska man t ex tydligen kunna öppna appar via iRule men förstår inte riktigt hur man gör det via iRule Builder... det står att man ska skriva in en "link" till programmet men hur tusen får man tag i den ????
Tex här kan du hitta ett gäng med länkar: http://applookup.com/
Men bara så att du vet, alla appar stödjer inte att att öppnas från andra appar.
Postad 29 april 2012 - 16:17
Går det att ha retina display-grafik? Den som ingår är inte högupplöst.
Postad 12 juli 2012 - 06:29
Postad 12 juli 2012 - 06:37
Jag har knåpat ihop min grafik i photoshop, det som är lite knepigt är att få till så att alla knappar ligger där man vill ha dom eftersom irule bara har visst antal rutor som man kan lägga grejjerna i.
Du kan i Irule ställa in hur många kolumner å rader ditt "rutnät2 ska bestå av

Tryck på din "Panel" å under # rows och # columns gör du detta.
Redigerat av Hanspettersson, 12 juli 2012 - 06:37.
Postad 12 juli 2012 - 08:36
Postad 04 augusti 2012 - 00:40

Postad 11 september 2012 - 17:25
Viktigaste nyheten är "drawer". Nu kan sidor dras över den gamla från flera håll. Nu är irule långt före andra fjärrkontroller och de som tittar på de större logitech skall nog fundera lite extra.
Postad 11 september 2012 - 18:08
Ny version av builder 2.5
Viktigaste nyheten är "drawer". Nu kan sidor dras över den gamla från flera håll. Nu är irule långt före andra fjärrkontroller och de som tittar på de större logitech skall nog fundera lite extra.
Hej,
Precis varit på Cedia Expo och träffade iRule där. Utvecklingen av nya funktioner går framåt och det lär dyka upp ett och annat framöver :-)
//Pär
Postad 05 oktober 2012 - 10:03
Införskaffade mig en Global iTach WF2IR för en vecka sedan och behöver lite hjälp på vägen.
Efter en hel del läsande här på minhembio och andra forum tycker jag det verkar "enkelt" speciellt med alla färdiga koder i iRulebuildern (men givetvis med lite trix och fix)
Nu är dock fallet så att jag testar massvis med koder från både iRule och Users fliken i iRulebuilder och det enda jag får igång är min Samsung TV och Benq projektorn.
Mina produkter jag vill styra är
*Samsung ....osäker på version. Skall dock bara använda ON/OFF och det funkar.
*Benq W1200 (IR) Tror jag hittat koder som funkar.
*Marantz SR 6004 (IR)
*Comhem Box Motorola VIP 1903C (IR)
*Boxee Box (IR) Vet ni något sätt att trigga igång en avstängd Boxee Box trots att den inte har ett kommando för detta.
*PS3 (Går den bara att styra genom att köpa en IR konverter?
Som sagt, jag behöver vägledning då jag fastnat lite i allt försökande mm. Har någon likadana produkter där hemma som mig, som ni fått igång. Vore trevligt med hjälp. In worst case får jag sitta med iLearn och skanna av alla IR koder
Mvh Patrick
Postad 07 oktober 2012 - 09:48
Hej!
Införskaffade mig en Global iTach WF2IR för en vecka sedan och behöver lite hjälp på vägen.
Efter en hel del läsande här på minhembio och andra forum tycker jag det verkar "enkelt" speciellt med alla färdiga koder i iRulebuildern (men givetvis med lite trix och fix)
Nu är dock fallet så att jag testar massvis med koder från både iRule och Users fliken i iRulebuilder och det enda jag får igång är min Samsung TV och Benq projektorn.
Mina produkter jag vill styra är
*Samsung ....osäker på version. Skall dock bara använda ON/OFF och det funkar.
*Benq W1200 (IR) Tror jag hittat koder som funkar.
*Marantz SR 6004 (IR)
*Comhem Box Motorola VIP 1903C (IR)
*Boxee Box (IR) Vet ni något sätt att trigga igång en avstängd Boxee Box trots att den inte har ett kommando för detta.
*PS3 (Går den bara att styra genom att köpa en IR konverter?
Som sagt, jag behöver vägledning då jag fastnat lite i allt försökande mm. Har någon likadana produkter där hemma som mig, som ni fått igång. Vore trevligt med hjälp. In worst case får jag sitta med iLearn och skanna av alla IR koder
Mvh Patrick
Hej,
Koder till Comhem box finns på www.sydia.se under support/drivers
Om Du använder iRule kanske det är bättre att styra Boxee Box via IP
För att styra PS-3 måste Du ha en adapter.
//Pär
Postad 07 oktober 2012 - 18:47
Hej,
Koder till Comhem box finns på www.sydia.se under support/drivers
Om Du använder iRule kanske det är bättre att styra Boxee Box via IP
För att styra PS-3 måste Du ha en adapter.
//Pär
Hej Pär!
Tack för snabbt svar.
Ang Boxee Boxen. Skall man ställa devicen annorlunda i gateway:n då? Nu ligger den i port 3 (blastern)
Har du några bra guider att rekommendera eller är det bara att hänga här, sydia och på iRules forum så löser det sig =).
Mvh Patrick
Edit: Har svarat på mina egna frågor, va lite snabb.
Redigerat av putes, 11 oktober 2012 - 14:34.
Postad 30 januari 2013 - 14:24
Någon som har tips hur man kan hitta sina gamla paneler och varför den inte fattar att jag redan pyntat för irule?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar