Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sunfire Dynamic Series

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 december 2010 - 16:04

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 02 december 2010 - 17:44

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Ooppss
Såg fel på bilden. Uppfattade lågnivå-ingångarna som högnivåingångar (vete sjutton hur det gick till :) )
Men då var det tvärtom. Subban på bilden har lågnivå-ingångar men saknar högnivå-ingångar...

Redigerat av GuessWho, 02 december 2010 - 17:49.


#3

Postad 02 december 2010 - 17:48

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Såg jag rätt på bilden? Inga lågnivå-ingångar eller LFE-ingångar???
Hur mycket "budget" är dessa subbor egentligen?


Såg du bilden alls :) ? Det finns lågnivå

#4

Postad 02 december 2010 - 18:01

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Läcker design, riktigt fin, bra prestanda också, den där skulle tjejen gilla :)

#5

Postad 02 december 2010 - 18:03

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0
Dom går inte speciellt djupt dock

#6

Postad 02 december 2010 - 19:12

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Dom går inte speciellt djupt dock

Har inget som helst betydelse för tjejen :wub:

#7

Postad 02 december 2010 - 20:42

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0
Det står i artikeln att det är första gången som sunfire använder klass-D förstärkning. Det stämmer ju inte? De har ju kört klass-D i sina subs hela tiden ju...

#8

Postad 02 december 2010 - 23:28

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Det står i artikeln att det är första gången som sunfire använder klass-D förstärkning. Det stämmer ju inte? De har ju kört klass-D i sina subs hela tiden ju...

Inte vad jag vet.
De har kört med något som bob carver kallade för "tracking down converter" men det var inte någon klass D förstärkare utan snarare ett slags switchad strömförsörjning som kontinuerligt styr slutstegets matnings-spänningen efter inkommande signal.

Ungefär som NAD's "PE-koncept" (Power envelope) som växlade mellan en lägre och en högre matnings-spänning till slutsteget beroende på om steget matades med en stark signal eller en svag signal.

Det "Boban" gjorde var att istället för att växla mellan två olika lägen så lät han strömförsörjningens utspänning kontinuerligt följa inkommande signals storlek, "tracka" så att säga...

Men själva slutstegs-konstruktionen hos Bob Carvers sunfire-subbor bygger såvitt jag vet på vanlig klassiks AB-förstärkar-teknik, även om strömförsörjningen bygger på "switchande" teknik...

#9

Postad 03 december 2010 - 14:10

e-lite
  • e-lite
  • Veteran

  • 1 799 inlägg
  • 0

Inte vad jag vet.
De har kört med något som bob carver kallade för "tracking down converter" men det var inte någon klass D förstärkare utan snarare ett slags switchad strömförsörjning som kontinuerligt styr slutstegets matnings-spänningen efter inkommande signal.

Ungefär som NAD's "PE-koncept" (Power envelope) som växlade mellan en lägre och en högre matnings-spänning till slutsteget beroende på om steget matades med en stark signal eller en svag signal.

Det "Boban" gjorde var att istället för att växla mellan två olika lägen så lät han strömförsörjningens utspänning kontinuerligt följa inkommande signals storlek, "tracka" så att säga...

Men själva slutstegs-konstruktionen hos Bob Carvers sunfire-subbor bygger såvitt jag vet på vanlig klassiks AB-förstärkar-teknik, även om strömförsörjningen bygger på "switchande" teknik...


Okej. Jag som missförstått skillnaderna då.

#10

Postad 30 maj 2011 - 12:41

Zrob
  • Zrob
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Någon som har en aning hur denna SDS-8 står sig mot den omtyckta Dynavoice sw-10 ? ( http://www.fynda.se/...hp?prodid=4059)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.