Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR

1276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD AV-GP WD20EURS 64MB 2TB (Interna hårddiskar) 3 7 (1) Inga priser
Samsung SMT-C7160 250GB (Digitalboxar) 3 7,49 (36) Inga priser
1 relaterade trådar

#951

Postad 11 augusti 2012 - 18:23

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Min låter heller ingenting när jag ställer in den i ett skåp och stänger dörrarna, men det var väl inte vad frågan handlade om. Frågan var om det låter från fläkten och svaret är ja. Sen om det låter mkt och att det är en individuell upplevelse är en helt annan sak.

#952

Postad 11 augusti 2012 - 21:03

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

  • 1 570 inlägg
  • 0

Min låter heller ingenting när jag ställer in den i ett skåp och stänger dörrarna, men det var väl inte vad frågan handlade om. Frågan var om det låter från fläkten och svaret är ja. Sen om det låter mkt och att det är en individuell upplevelse är en helt annan sak.


Min låter inget efter uppdateringen. Därav mitt svar. Justering av fläkten (och dess ljud) ingick i senaste uppdateringen. Om det inte fungerar på vissa exemplar så är det beklagligt men inte generellt.

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 11 augusti 2012 - 21:11.


#953

Postad 11 augusti 2012 - 21:12

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Fläkten i min box lät något helt förskräckligt när jag fick igång boxen. Bytte sedemera ut den mot en tystare och nu störs jag inte alls. Faktum är att jag ibland funderar om den har lagt av helt...

//Stefan ☕

#954

Postad 11 augusti 2012 - 22:42

Cicero_gbg
  • Cicero_gbg
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min box någon månad och jag har fått känna lite på den. Till en början hade jag problem med att jag inte kunde se HD-kanalerna, men efter tips härifrån, så gick jag och köpte mig en antennförstärkare. Resultatet blev kalasbra, med 100% i styrka och 100% i signalkvalitet.

Nu återstår bara en sak för mig... hur tystar jag fläkten. Jag har varit inne på att klippa den helt, men det tror jag inte blir så jättebra :) Hur tror ni det fungerar att byta ut den, eller sätta ett motstånd på den, så att jag får ner varvtalet?

Efter att ha kikat runt lite här, så ser jag att det finns lite skrivet om fläktbyte (inte bara DoktorA) och på det hela taget verkar det vara en god idé... någon som är av en annan åsikt? Någon har sagt att touch-knapparna på ovansidan är väldigt känsliga och kan ställa till med mycket om man mixtrar...


Tacksam för svar!

Redigerat av Cicero_gbg, 12 augusti 2012 - 00:04.


#955

Postad 16 augusti 2012 - 23:48

apophis84
  • apophis84
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Har precis fått en fraktsedel av ComHem för att kunna skicka in boxen för en kontroll. Om dom inte tycker att det är fel på den så får jag göra som en del andra och byta ut fläkten, eller rent av ta bort den helt. Den blir ju som sagt inte ens mer än ljummen.. ^^

Vem f*n vill ha en digitalbox som låter mer än allt annat i vardagsrummet.. Idioti på hög nivå. Aldrig mer en digitalbox med fläkt.

#956

Postad 18 augusti 2012 - 17:15

apophis84
  • apophis84
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Har precis fått en fraktsedel av ComHem för att kunna skicka in boxen för en kontroll. Om dom inte tycker att det är fel på den så får jag göra som en del andra och byta ut fläkten, eller rent av ta bort den helt. Den blir ju som sagt inte ens mer än ljummen.. ^^

Vem f*n vill ha en digitalbox som låter mer än allt annat i vardagsrummet.. Idioti på hög nivå. Aldrig mer en digitalbox med fläkt.


Citerar mig själv och nämner att jag istället bytte fläkt. Skarvningen blev ju inte snygg någonstans, men nu hör jag den i alla fall inte :-)

Edit: Touch-knapparna blev också lite vajsing som någon här nämnde, exempelvis att guiden öppnades och stängdes hela tiden. Men detta problem var inte långvarigt, bara att rycka lite i ovanplåten så försvann det. Den enda anledningen till detta, vad jag kan komma på, är att ovanplåten måste sitta helt perfekt så att inte touchen störs.

Bifogad fil(er)


Redigerat av apophis84, 19 augusti 2012 - 11:18.


#957

Postad 20 augusti 2012 - 16:21

Gbg Samsung
  • Gbg Samsung
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Har nu löst problemet med att få ut digitalt ljud från boxen. Vet inte om det nämnts tidigare i denna tråd, men jag gör ett inlägg om det eftersom jag själv inte lyckades läsa mig till det.

Jag kör enkelt kopplat BOX-->Hembioförstärkare-->TV/Projektor, med endast HDMI-kablar. Boxen skickar inget digitalt flerkanalsljud om man valt att "Aktivera Digital Volymkontroll". Välj därför bort denna i menyn och det löser sig, i alla fall för mig. Jag kör en Onkyo TX-SR 607.

Ps. Varken Comhem support eller Samsung support kunde hjälpa mig med detta (!)

Redigerat av Gbg Samsung, 22 augusti 2012 - 14:32.


#958

Postad 20 augusti 2012 - 19:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Citerar mig själv och nämner att jag istället bytte fläkt. Skarvningen blev ju inte snygg någonstans, men nu hör jag den i alla fall inte :-)

Edit: Touch-knapparna blev också lite vajsing som någon här nämnde, exempelvis att guiden öppnades och stängdes hela tiden. Men detta problem var inte långvarigt, bara att rycka lite i ovanplåten så försvann det. Den enda anledningen till detta, vad jag kan komma på, är att ovanplåten måste sitta helt perfekt så att inte touchen störs.

Vad är det för fläkt du har satt in?

Fläkten i min box lät något helt förskräckligt när jag fick igång boxen. Bytte sedemera ut den mot en tystare och nu störs jag inte alls. Faktum är att jag ibland funderar om den har lagt av helt...

//Stefan ☕

Skulle vara intressant och veta vad för sorts fläkt du har bytt till.

#959

Postad 20 augusti 2012 - 21:59

apophis84
  • apophis84
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Vad är det för fläkt du har satt in?

Skulle vara intressant och veta vad för sorts fläkt du har bytt till.


Fractal Design 50mm, LÄNK

#960

Postad 21 augusti 2012 - 09:29

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0
På sidan 42 i användarmanualen så står det att direktinspelning kan aktiveras respektive avaktiveras. Jag märker ingen skillnad om direktinspelning är på eller av. Alla inspelningsfunktioner funkar fast den är ställd "AV". Comhem och Samsung har inte kunnat svara på detta än.

#961

Postad 21 augusti 2012 - 09:41

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0
Funderade på om boxen ställs på en kylplatta så kanske den interna fläkten inte går igång. Men då gäller det att kylplattan inte ger ifrån sig nåt oljud.

Nu har jag haft min box någon månad och jag har fått känna lite på den. Till en början hade jag problem med att jag inte kunde se HD-kanalerna, men efter tips härifrån, så gick jag och köpte mig en antennförstärkare. Resultatet blev kalasbra, med 100% i styrka och 100% i signalkvalitet.

Nu återstår bara en sak för mig... hur tystar jag fläkten. Jag har varit inne på att klippa den helt, men det tror jag inte blir så jättebra :) Hur tror ni det fungerar att byta ut den, eller sätta ett motstånd på den, så att jag får ner varvtalet?

Efter att ha kikat runt lite här, så ser jag att det finns lite skrivet om fläktbyte (inte bara DoktorA) och på det hela taget verkar det vara en god idé... någon som är av en annan åsikt? Någon har sagt att touch-knapparna på ovansidan är väldigt känsliga och kan ställa till med mycket om man mixtrar...


Tacksam för svar!



#962

Postad 21 augusti 2012 - 09:44

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

På sidan 42 i användarmanualen så står det att direktinspelning kan aktiveras respektive avaktiveras. Jag märker ingen skillnad om direktinspelning är på eller av. Alla inspelningsfunktioner funkar fast den är ställd "AV". Comhem och Samsung har inte kunnat svara på detta än.

Är det inte så att direktinspelning är samma sak som timeshift? Dvs att boxen ligger och konstant buffrar de senaste två timmarna på aktuell kanal i bakgrunden. På så sätt kan du spola bakåt eller pausa den valda kanalen. Om du stänger av detta så slutar du väl att (i onödan) konstant buffra aktuell kanal?
Nu gissar jag iof bara, men den här funktionen brukar finnas på de flesta pvr:er.

#963

Postad 21 augusti 2012 - 10:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Är det inte så att direktinspelning Är samma sak som timeshift? Dvs att boxen ligger och konstant buffrar de senaste två timmarna på aktuell kanal i bakgrunden. På så sÄtt kan du spola bakåt eller pausa den valda kanalen. Om du stÄnger av detta så slutar du vÄl att (i onödan) konstant buffra aktuell kanal?
Nu gissar jag iof bara, men den hÄr funktionen brukar finnas på de flesta pvr:er.

Jag trodde också att det var timeshift. Därför ville jag stänga av den funktionen så att hårddisken slapp att snurra hela tiden och på så sätt kanske kylfläkten inte gick igång så ofta. Timeshiftfunktionen går inte att stänga av säger både Comhem och Samsung. Däremot vet ingen vad direktinspelning är.

#964

Postad 21 augusti 2012 - 15:12

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Jag trodde också att det var timeshift. Därför ville jag stänga av den funktionen så att hårddisken slapp att snurra hela tiden och på så sätt kanske kylfläkten inte gick igång så ofta. Timeshiftfunktionen går inte att stänga av säger både Comhem och Samsung. Däremot vet ingen vad direktinspelning är.

De där retar mig, har satt in en 1tb disk i min och varenda gång jag byter kanal så hänger sig bilden ett par sekunder för att disken ska starta om.

#965

Postad 21 augusti 2012 - 19:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0
Ibland när jag byter kanal så blir ljudet kasst på den kanalen. Skrapigt och raspigt. Om jag då hoppar fram en kanal och sedan tillbaka så är ljudet OK igen. Samma hände med ett inspelat program. Då jag tryckte stop och sen play igen så var ljudet OK.

#966

Postad 24 augusti 2012 - 03:35

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Jag tröttnade tillslut på att bli störd mitt i natten av det hemska skenet från boxen så nu sitter det en bit silvertejp framför displayen.

#967

Postad 24 augusti 2012 - 12:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

På sidan 42 i användarmanualen så står det att direktinspelning kan aktiveras respektive avaktiveras. Jag märker ingen skillnad om direktinspelning är på eller av. Alla inspelningsfunktioner funkar fast den är ställd "AV". Comhem och Samsung har inte kunnat svara på detta än.

Nu vet jag vad direktinspelning gör. Fall 1. Direktinspelning står i läge "AV". Jag slår på kanal 1 och börjar titta. Efter 5 minuter trycker jag på "REC". När programmet är slut trycker jag "STOP". Då sparas inspelningen tidsmässigt från REC till STOP.
Fall 2. Direktinspelning står i läge "PÅ". Samma procedur som förut. Skillnaden blir att inspelningen sparas tidsmässigt från "slå på kanal 1" till STOP. Dom första 5 minuterna innan REC-tryckningen sparas alltså på hårddisken. Detta går inte att läsa sig till i manualen och supporten har inte kunnat förklara funktionen.

#968

Postad 26 augusti 2012 - 13:02

Skitsystem
  • Skitsystem
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej. Har varit i kontakt med com hem om just bildstörningar som kommer åtgärdas vid nästa uppdatering.
Men jag undrar om det är någon som märker av ljud problem utöver hack vid inspelning ibland.
Som jag märker av ibland så är det främst under reklam och dyligt på viasat kanaler, som om ljudet spricker låter helt fruktansvärt. Även hänt på en del filmer som inte har 5.1 stöd. Nån som känner igen? Och kanske vet om även detta är bugg? Kör optisk kabel till förstärkare.


#969

Postad 26 augusti 2012 - 14:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Hej. Har varit i kontakt med com hem om just bildstörningar som kommer åtgärdas vid nästa uppdatering.
Men jag undrar om det är någon som märker av ljud problem utöver hack vid inspelning ibland.
Som jag märker av ibland så är det främst under reklam och dyligt på viasat kanaler, som om ljudet spricker låter helt fruktansvärt. Även hänt på en del filmer som inte har 5.1 stöd. Nån som känner igen? Och kanske vet om även detta är bugg? Kör optisk kabel till förstärkare.

Jag har märkt att ljudet låter kasst, typ "walkie-talkie"-ljud på vissa kanaler när jag zappat runt. Har kört ljudet i TV-högtalarna via HDMI. Har nu bytt ut medföljande HDMI-kabeln till en bättre variant. Hittills har jag sluppit störningarna.

#970

Postad 26 augusti 2012 - 14:23

Skitsystem
  • Skitsystem
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Okej. Har faktiskt även tänkt byta ut hdmi kabel mot en bättre. Men hur blir det om man kör ljudet via hdmi i en reciver? Vilket är bäst optisk eller hdmi? Samt kan jag på nåt sätt få ljudet genom tven ocksåom jag kör hdmi? Sambon som gärna vill ha lhud genom tven ibland:p

#971

Postad 26 augusti 2012 - 15:14

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Okej. Har faktiskt även tänkt byta ut hdmi kabel mot en bättre.

Jag har använt flera hdmi-kablar i olika prisklasser med denna box utan några skillnader alls. Är verkligen den medföljande ett problem?

#972

Postad 26 augusti 2012 - 15:43

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Jag har använt flera hdmi-kablar i olika prisklasser med denna box utan några skillnader alls. Är verkligen den medföljande ett problem?

Den medföljande kabeln är väl OK antar jag om den är hel. Den jag fick verkar vara lite defekt. Har råkat ut för det förut att helt nya kablar har varit defekta.

Okej. Har faktiskt även tänkt byta ut hdmi kabel mot en bättre. Men hur blir det om man kör ljudet via hdmi i en reciver? Vilket är bäst optisk eller hdmi? Samt kan jag på nåt sätt få ljudet genom tven ocksåom jag kör hdmi? Sambon som gärna vill ha lhud genom tven ibland:p

Enklast är väl att köra optiskt till förstärkaren och HDMI till TV.

#973

Postad 26 augusti 2012 - 20:05

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Om man har möjlighet att nyttja ARC (Audio Return Channel) så kan man jacka boxen (och BDn bl a) till receivern och sedan köra bara strömkabeln och en HDMI från TVn (HDMIn till receiverns OUT då förstås) Blir väldigt smutt med bara två kablar från och till TVn! :-) Och det går att få ljudet bara från TVn om man vill det. Däremot tror jag att man måste ha version 1.5 på HDMI-kabeln då (eller om det var 1.4).

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 26 augusti 2012 - 20:06.


#974

Postad 26 augusti 2012 - 20:39

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Den medföljande kabeln är väl OK antar jag om den är hel. Den jag fick verkar vara lite defekt. Har råkat ut för det förut att helt nya kablar har varit defekta.

Det är ju inte bra... Är medföljande kabel defekt borde väl comhem fixa en ny? Själv har jag aldrig fått defekta kablar (av ca 6 st) och det finns inga synbara skillnader på bilden oavsett vilken jag använder såvitt jag kan se (inte överraskande iofs).

#975

Postad 01 september 2012 - 09:35

kabben
  • kabben
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Fick hem denna boxen för några dagar sedan och har ett problem som är väldigt märkligt.

Med 10 meters HDMI-kabel visas endast en blå bild på TV:n. Alllt funkar däremot fint med den medföljande korta kabeln. Vid uppstart av boxen syns en vit rand där några siffror räknar upp -> TV:n visar detta (både med lång och kort kabel), men när boxen switchar om till att visa aktuellt tv-program blir bilden blå (när jag använder lång kabel).

Har testat med en supra-kabel och en http://www.netonnet....0m/166792.4300/

Får perfekt bild när jag flyttar över kabeln till min PS3:a.

Någon som har en idé om hur jag löser detta?

#976

Postad 01 september 2012 - 15:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Fick hem denna boxen för några dagar sedan och har ett problem som är väldigt märkligt.

Med 10 meters HDMI-kabel visas endast en blå bild på TV:n. Alllt funkar däremot fint med den medföljande korta kabeln. Vid uppstart av boxen syns en vit rand där några siffror räknar upp -> TV:n visar detta (både med lång och kort kabel), men när boxen switchar om till att visa aktuellt tv-program blir bilden blå (när jag använder lång kabel).

Har testat med en supra-kabel och en http://www.netonnet....0m/166792.4300/

Får perfekt bild när jag flyttar över kabeln till min PS3:a.

Någon som har en idé om hur jag löser detta?

Netonnetkabeln har version 1.4. Vilken version har dom fungerande kablarna? 1.4 skall vara bakåtkompatibelt men man vet aldrig...

#977

Postad 01 september 2012 - 15:29

kabben
  • kabben
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Traskade iväg till närmaste butik (Expert) för att testa boxen mot någon annan TV, och fick bra hjälp av en kille i personalen. De hade en likadan i butiken.

Resultat: Min box funkar med HDMI-kablar upp till 2 m. 4 m ger bara blå bild. Min långa kabel (10 m) funkar däremot på den boxen dom har i butiken -> inget fel på min kabel med andra ord. Svag signal i antennkabeln kan nog också uteslutas.

Glömde en sak i mitt första inlägg: detta är den andra boxen på en vecka med exakt samma fel. ComHem skickade mig en ny för några dagar sedan. Enligt deras kundservice har dom aldrig hört talas om ett sådant här fel.

#978

Postad 01 september 2012 - 16:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Traskade iväg till närmaste butik (Expert) för att testa boxen mot någon annan TV, och fick bra hjälp av en kille i personalen. De hade en likadan i butiken.

Resultat: Min box funkar med HDMI-kablar upp till 2 m. 4 m ger bara blå bild. Min långa kabel (10 m) funkar däremot på den boxen dom har i butiken -> inget fel på min kabel med andra ord. Svag signal i antennkabeln kan nog också uteslutas.

Glömde en sak i mitt första inlägg: detta är den andra boxen på en vecka med exakt samma fel. ComHem skickade mig en ny för några dagar sedan. Enligt deras kundservice har dom aldrig hört talas om ett sådant här fel.

Det var inte så att du skickade iväg boxen till Comhem och dom skickade samma tillbaka som en ny?

#979

Postad 01 september 2012 - 19:36

kabben
  • kabben
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Netonnetkabeln har version 1.4. Vilken version har dom fungerande kablarna? 1.4 skall vara bakåtkompatibelt men man vet aldrig...

Den kabeln som följde med boxen och funkar - alltså 1-meterskabeln - har precis samma specifikationer som Neonetkabeln. Suprakabeln har jag inte kollat på, men den är ett par år gammal.

Det var inte så att du skickade iväg boxen till Comhem och dom skickade samma tillbaka som en ny?

I så fall har dom klistrat på ny skyddsfilm på displayen, vilket verkar långsökt. Glömde att skriva upp serienummret på den jag skickade tillbkaka.

#980

Postad 01 september 2012 - 20:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Finns inga versionsnummer på kablar så det kan ni utesluta direkt

#981

Postad 01 september 2012 - 20:15

Kordon
  • Kordon
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Finns inga versionsnummer på kablar så det kan ni utesluta direkt


Hem och läs på ;)

http://www.kjell.com...doverforing#dvi

http://sv.wikipedia....media_Interface

#982

Postad 01 september 2012 - 21:56

kabben
  • kabben
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Hem och läs på ;)

http://www.kjell.com...doverforing#dvi

http://sv.wikipedia....media_Interface

Är frågan om det finns versionsnummer eller ej verkligen relevant i sammanhanget? I butiken testade vi olika kablar och resultatet blev det samma. Kabel upp till 2m = bild. Kabel längre än 2m = blå skärm.

#983

Postad 02 september 2012 - 08:00

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Någon som hört viskningar eller vet nå't om uppdateringar angående ljudhackandet vid inspelningar? Eller kan detta ha med härddisken att göra? Lite irritreande är det ju...

//Stefan ☕

#984

Postad 02 september 2012 - 10:35

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Så som jag ser det så måste boxen strula för dig, körde med 5-meters vanlig HDMI-kabel utan något strul alls.
Finns ingen inställning någonstans i menyerna då?
Typ energisparläge för bildöverföring eller något sånt.


Nu till ett OffTopic svar jag känner mig manad att göra.

Hem och läs på ;)

http://www.kjell.com...doverforing#dvi

http://sv.wikipedia....media_Interface

Hem och läs på själv ;)
Versionsbeteckningarna skrotades vid årsskiftet för att underlätta för kunden vilken HDMI-kabel man behöver.
Finns väll i stort sett "vanlig" och High-Speed nu, rätta mig om jag har fel...

#985

Postad 04 september 2012 - 08:33

DanKarlsson
  • DanKarlsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hem och läs på ;)

http://www.kjell.com...doverforing#dvi

http://sv.wikipedia....media_Interface

Om man läser på så ser man att det var ett helt korrekt påstående. Från första länken:
"Det ska inte längre talas om exempelvis HDMI 1.3- och 1.4-kablar, utan numera ska följande kategorier användas istället."

Från andra länken:
"Vad gäller HDMI-kablar så finns det inget som heter "version 1.3"-kabel, eller "1.4-kabel" och så vidare. Detta är enbart ett marknadsföringsknep från återförsäljare av HDMI-kablar. De enda märkningar av HDMI-kabel som gäller är "Standard" eller "High Speed", och under 10 meter så fungerar "Standard"-kabel oftast helt utan problem."

Det andra kan dock i sin tur hjälpa till med problemet. Prova en 10-meters "High Speed"-kabel, om den inte är det. Netonnets sida skriver inte ut om den är det eller inte. Verkar som att dom menar att den innehåller Ethernet när dom skriver v1.4, vilket du inte har någon nytta av, men det borde iofs inte göra någon skada heller kan jag tycka...

#986

Postad 04 september 2012 - 12:12

kabben
  • kabben
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Om man läser på så ser man att det var ett helt korrekt påstående. Från första länken:
"Det ska inte längre talas om exempelvis HDMI 1.3- och 1.4-kablar, utan numera ska följande kategorier användas istället."

Från andra länken:
"Vad gäller HDMI-kablar så finns det inget som heter "version 1.3"-kabel, eller "1.4-kabel" och så vidare. Detta är enbart ett marknadsföringsknep från återförsäljare av HDMI-kablar. De enda märkningar av HDMI-kabel som gäller är "Standard" eller "High Speed", och under 10 meter så fungerar "Standard"-kabel oftast helt utan problem."

Det andra kan dock i sin tur hjälpa till med problemet. Prova en 10-meters "High Speed"-kabel, om den inte är det. Netonnets sida skriver inte ut om den är det eller inte. Verkar som att dom menar att den innehåller Ethernet när dom skriver v1.4, vilket du inte har någon nytta av, men det borde iofs inte göra någon skada heller kan jag tycka...

Det står "High Speed" på kabeln. Dessutom funkar den fint på min PS3:a och på boxen i butiken. Skulle direkt dra slutsatsen att min box är ett måndagsexemplar om det inte vore för att det är den andra boxen (fick ju en ny från ComHem) på en vecka med samma problem.

#987

Postad 04 september 2012 - 15:04

Skitsystem
  • Skitsystem
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
vill bara meddela att jag bytt min optiska kabel till en dyrare ny. och allt ljud hack även i inspelningar har helt försvunnit. testa det ni som har problem.
för min del återstår bara att invänta nästa uppdatering av boxen och hackande bilden. någon som hört något mer om detta?

#988

Postad 04 september 2012 - 20:22

Skitsystem
  • Skitsystem
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
uppdatering av boxen skall vara ute nu!

#989

Postad 04 september 2012 - 21:00

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0
Min box är upppdaterad nu med senaste mjukvaran. Vet ännu inte vad som är nytt men allt funkar som det skall...hittills.

#990

Postad 04 september 2012 - 21:04

Kordon
  • Kordon
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

uppdatering av boxen skall vara ute nu!


Fick uppdateringen idag, men kunde inte hitta någon info om nya mjukvaran på Comhems sida.

#991

Postad 04 september 2012 - 21:12

Skitsystem
  • Skitsystem
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Skall vad jag vet endast fixa bildproblemen, hackande osv.

#992

Postad 04 september 2012 - 22:54

Kordon
  • Kordon
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Verkar även som om fläkten äntligen slutar gå i standby-läget :)

#993

Postad 04 september 2012 - 23:07

Neond13
  • Neond13
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Fläkten låter något enormt.
Ifrån början lät den inte så mycket (förra året), satte på och av fläkten konstant dock och det var mycket störande.. efter uppdatering sedan med fläkten, så går ju fläkten ganska mycket och låter mycket..
Vet ännu inte om det har hänt någonting med den senaste uppdateringen.

Någon som vet eller upptäckt vilka andra saker som har hänt med den senaste uppdateringen idag?

Redigerat av Neond13, 04 september 2012 - 23:08.


#994

Postad 05 september 2012 - 06:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Min box är upppdaterad nu med senaste mjukvaran. Vet ännu inte vad som är nytt men allt funkar som det skall...hittills.

Jag uppdaterade på kvällen och allt verkade som sagt lika som innan. Men på morgonene därpå så märkte jag att boxen låst sig med kl på 04.00. Gick inte att starta med fjärren. Fick stänga av med huvudbrytaren. Efter en seg uppstart var den igång igen. Hmm.. verkar inge vidare. Kanske en engångsföreteelse...

#995

Postad 05 september 2012 - 11:03

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Jag uppdaterade på kvällen och allt verkade som sagt lika som innan. Men på morgonene därpå så märkte jag att boxen låst sig med kl på 04.00. Gick inte att starta med fjärren. Fick stänga av med huvudbrytaren. Efter en seg uppstart var den igång igen. Hmm.. verkar inge vidare. Kanske en engångsföreteelse...

Har för mig det brukar hända efter uppdateringar.

#996

Postad 05 september 2012 - 15:17

smarts
  • smarts
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Det jag kan tycka är att kanalbyten går snabbare efter uppgradering. Framför allt mellan HD-kanaler. Men det vore intressant med release notes för denna version.

#997

Postad 06 september 2012 - 15:51

Skitsystem
  • Skitsystem
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
undrar om någon vet något om inställningen digital volymkontroll?
vad innebär den? jag får bättre stereo ljud med den på men inte något dolby digital ljud 5.1
ska man ha den på?

#998

Postad 07 september 2012 - 07:48

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Det jag kan tycka är att kanalbyten går snabbare efter uppgradering. Framför allt mellan HD-kanaler. Men det vore intressant med release notes för denna version.

Jag upplever det åt andra hållet. Reagerade på att det blev "svart bild" i flera sekunder när jag bytte kanaler och urvattnad blek bild. Satt och var fundersam på vad som hänt, tills äldsta sa att boxen hade uppdaterat sig när hon startade om den. Får kalibrera om teven igen och läsa en bok mellan kanalbytena

#999

Postad 07 september 2012 - 08:06

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

  • 318 inlägg
  • 0
Hej alla och tack för en intressant och matnyttig tråd. Vi har ett problem, eller kanske är det någon inställning jag missat. Digitalboxen stänger vi av på kvällen på ovansidan (touchknapp) och klockan visas. So far so good. När vi vaknar var morgon är digitalboxens klocka borta. Boxens röda sken lyser sådär mysigt och fint, men ingen klocka. När vi sedan startar boxen börjar den alltid initiera en "cold boot" eller liknande och det tar ett par minuter innan boxen är klar för bruk. Är det någon inställning jag fumlat med, eller är det fel på boxen? Jag trodde stand by var stand by, med klockan hela tiden, men som sagt. Något är knas.

#1000

Postad 07 september 2012 - 09:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 114 inlägg
  • 0

Hej alla och tack för en intressant och matnyttig tråd. Vi har ett problem, eller kanske är det någon inställning jag missat. Digitalboxen stänger vi av på kvällen på ovansidan (touchknapp) och klockan visas. So far so good. När vi vaknar var morgon är digitalboxens klocka borta. Boxens röda sken lyser sådär mysigt och fint, men ingen klocka. När vi sedan startar boxen börjar den alltid initiera en "cold boot" eller liknande och det tar ett par minuter innan boxen är klar för bruk. är det någon inställning jag fumlat med, eller är det fel på boxen? Jag trodde stand by var stand by, med klockan hela tiden, men som sagt. Något är knas.

Det är en inställningssak. Efter vanlig stand by så går boxen ner i "djup stand by" efter 5 minuter. Den tiden går att ändra och du kan även sätta den funktionen i "av". Då visas klockan hela tiden.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.