Problem, motorola Vip 1910/canaldigital
Startad av
Shoofazzi
, Jan 04 2011 20:16
4 svar till detta ämne
Motorola Home VIP 1910
(Digitalboxar)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1910-9
(Digitalboxar)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
64 relaterade trådar
Postad 04 January 2011 - 20:16
Tja! har skaffat Canaldigital IPTV via stadsnätet, kopplat ihop men får inget att och fungera som det ska! problem ett är att jag måste ha den kopplad direkt i nätverksjacket i väggen och inte via min router (netgear WN3500 och har provat att låsa upp allt som går) och då har jag inget internet när jag ska kolla på tv...... problem två är att jag får ingen bild/ljud via HDMI mer än loggin punkterna sedan måste jag köra Scart och vad är då meningen med en HDbox liksom då ? snälla någon hjälp mig innan jag ringer till canaldigital och kör ångerrätten på dem
Postad 06 January 2011 - 17:35
Jag har inte Canal Digital, än mindre IPTV, men ofta levererar operatören en särskild switch som separerar TV-trafiken till boxen. Kanske har du inte fått en komplett leverans.
Postad 07 January 2011 - 13:46
precis som ovanstående säger;
kontakta stadsnätet för att få en switch (som sedan skall konfigureras av stadsnätet så det pekar på rätt adress.
(har/ haft iptv , fick en switch (låna) av stadsnätet, men det dröjde ett tag)
skriv gärna dina erfarenheter när du får det att fungera.
kontakta stadsnätet för att få en switch (som sedan skall konfigureras av stadsnätet så det pekar på rätt adress.
(har/ haft iptv , fick en switch (låna) av stadsnätet, men det dröjde ett tag)
skriv gärna dina erfarenheter när du får det att fungera.
Postad 17 January 2011 - 11:17
Hade samma problem som du men för mig funkade det med en vanlig switch från netgear.
För att få HDMI så tryck meny på fjärrkontrollen när du fått två gröna prickar under uppbootning så kan du ställa in lite saker bla om du vill ha bilden genom HDMI.
För att få HDMI så tryck meny på fjärrkontrollen när du fått två gröna prickar under uppbootning så kan du ställa in lite saker bla om du vill ha bilden genom HDMI.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?