Meridian Media Core 200 500GB
(Mediaspelare)
|
2
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 18 January 2011 - 03:49
mvh
Postad 18 January 2011 - 08:21
Med 500GB hårddisk, icke SSD gissningsvis samt inte ens inbyggd WiFi...
Postad 18 January 2011 - 09:42
En lätt modifierad dator för 23 papp.
Med 500GB hårddisk, icke SSD gissningsvis samt inte ens inbyggd WiFi...
Mmmm... Där sjönk Meridian ett par snäpp i mina ögon. Alldeles för flagrant uppenbart att man betalar 80% för märket. Inte ens utseendet är något att hurra för. Men vem vet den kanske är förtrollad? Nä skulle inte tro det. Denna produkt är nog endast för harcore Meridian-entusiaster. Vi andra kan spara en rejäl hacka och få samma prestanda ändå.
Postad 18 January 2011 - 11:16
Postad 18 January 2011 - 12:50
Mmmm... Där sjönk Meridian ett par snäpp i mina ögon. Alldeles för flagrant uppenbart att man betalar 80% för märket. Inte ens utseendet är något att hurra för. Men vem vet den kanske är förtrollad? Nä skulle inte tro det. Denna produkt är nog endast för harcore Meridian-entusiaster. Vi andra kan spara en rejäl hacka och få samma prestanda ändå.
Säger inte att det är prisvärt, men den borde ju ha en dyr DAC i sig, som en vanlig PC inte har. Känns som om Squeezebox Transporter är mer prisvärd i mina ögon då den har en "värsting dac", då kan man ju dessutom själv välja en billig hårddiskkälla(som man billigt kan byta om den går sönder). Jag menar om jag köper något för 23.000kr så räknar man med en livslängd på 10år iaf, men det är få hårddiskar som pallar det.
Postad 18 January 2011 - 13:28
Förvisso, men knappast en DAC som är värd ~15 000kr.Säger inte att det är prisvärt, men den borde ju ha en dyr DAC i sig, som en vanlig PC inte har. Känns som om Squeezebox Transporter är mer prisvärd i mina ögon då den har en "värsting dac", då kan man ju dessutom själv välja en billig hårddiskkälla(som man billigt kan byta om den går sönder). Jag menar om jag köper något för 23.000kr så räknar man med en livslängd på 10år iaf, men det är få hårddiskar som pallar det.
Dessutom är det ju med all säkerhet en mekanisk hårddisk i = ~3-4 års livslängd.
Nu är det ju lyckligtvis enkelt att byta ut själv, dock.
Postad 18 January 2011 - 18:39
Har själv ett sonos system men vill egentligen ha sooloos då det är riktigt riktigt bra.
Visserligen behövs en control 10 eller 15 då alla funktioner inte finns i iPad appen.
För oss som kör meridian som har speakerlink känns denna väldigt intressant.
Relativt lite pengar för att komma igång med sooloos.
Synd att det inte går att använda något annat än meridians lagring bara.
Man får betala väldigt mycket för lagringen.
Postad 18 January 2011 - 20:25
Redigerat av KJE, 18 January 2011 - 22:58.
Postad 19 January 2011 - 16:11
Postad 19 January 2011 - 20:11
The Meridian Media Core 200 is an elegant, compact and virtually silent Meridian Sooloos Digital Media System that requires only your choice of controller to bring it to life.
Nästan tyst, dvs en hårddisk som surrar.
Hade det suttit två Corsair 240GB SSD i den, då hade den varit intressant (kostar ca 9000kr).
Eller intressant är kanske att ta i, men iaf värd priset för den som antingen är okunnig eller lat.
Postad 22 January 2011 - 17:03
Nej, tror jag kör på squeezeboxen ett tag till...
Postad 25 January 2011 - 11:02
Hjärtligt välkomna in för demo.
För er skeptiska på forumet kan jag berätta att jag testat enheten mot squeezebox och Transporter. Meridian Sooloos MC200 låter klart bättre på samtliga punkter än dessa produkter.
Angående att bygga en dator för musikkälla är ni välkomna in och diskutera och få demonstrerat hur en sådan står sig mot dedikerade produkter. Vi har lösningar för allt i butik.
Vänligast
Kristofer
Ågrens Hifi & Hemmabio www.agrenshifi.com
Postad 30 January 2011 - 12:19
Förvisso, men knappast en DAC som är värd ~15 000kr.
Dessutom är det ju med all säkerhet en mekanisk hårddisk i = ~3-4 års livslängd.
Nu är det ju lyckligtvis enkelt att byta ut själv, dock.
Var har herrn fått uppfattningen att en mekanisk hårddisk håller i 3-4 år? Du är väl medveten att majoriteten av alla tillverkare lämnar 5 års garanti på mekaniska hårddiskar? SSD omfattas oftast endast av 2-3 års garanti. Dessutom slits SSD på ett helt annat sätt och beroende på användning kan den hålla väldigt kort tid. Mekaniska diskar håller däremot hur länge som helst, om man vårdar dom som en nyfödd bebis.
Postad 03 February 2011 - 13:17
För att vara Meridian är det lågbudget men det känns som lite märklig rubriksättning.Lågbudget ?
Postad 05 February 2011 - 21:05
Har fortfarande inte testat Soloos (vi jobbar inte med Meridian) men det vore kul att köra interfacet och jämföra med de vanliga medialösningarna.
Postad 27 September 2012 - 14:56
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
138 bilder
26 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?