Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Pioneer" is back!

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 januari 2011 - 08:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Mahwah, NJ and Long Beach, CA, January 27, 2011 -- Sharp Electronics Corporation, the U.S. subsidiary of Japan’s Sharp Corporation, and Pioneer Electronics (USA) Inc. today announced that Sharp will be granted license of Pioneer’s “Elite” brand for a line of high-end flat panel displays to be introduced in the U.S. and Canada this year.

Pioneer markets a line of high-end audio/video receivers, Blu-ray Disc players and speakers under the Elite brand, which enjoys a substantial high-end customer following and a strong, established dealer network. By marketing an LCD TV line under the Elite brand, Sharp will expand the distribution of its premium large-scale TVs. In turn, the addition of a line of large-screen LCD TVs will complement Pioneer’s Elite home theater offerings. The Elite line of LCD TVs, which will be jointly marketed by Sharp and Pioneer, will be available through Pioneer’s authorized Elite dealer network.

“As a leader in large screen LCD TV, we are excited to collaborate with Pioneer to bring a high-end LCD TV to the Elite consumer,” said John Herrington, President of Sharp Electronics Marketing Company of America. “The Elite brand is highly respected in the high end market and Sharp can deliver the quality and innovation that Elite customers demand.”

“Adding a line of high-end flat panel TVs fills a market need in the industry and will help reinforce the strength of a complete Elite home theater offering,” said Russ Johnston, Executive VP, Home Electronics Department, Pioneer Electronics (USA) Inc. “With its cutting edge LCD technology and unmatched production capabilities, Sharp is an important strategic collaborator that will deliver a whole new dimension to the large-screen home theater experience.”

Källa

Så, vad tror ni om detta? Bra eller Anus?
Frågan är också om de ens kommer till Sverige?

Redigerat av BrittBastard, 28 januari 2011 - 09:22.

Postad 28 januari 2011 - 08:53

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1 347 inlägg
  • 0
All utveckling är bra ;)

Sen var ju inte Pioneer proffs inom LCD utan plasma. Så frågan är om dom försöker glida lite här på gamla meriter.

Postad 28 januari 2011 - 08:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Usch. Hellre ser jag dem utveckla OLED eller någon annan tillverkare av plasma som bryr sig om bildkvalitet(lyssna Panasonic!).

Pioneer blev inte direkt kända för sin LCD-teknik. Förstår inte vad de kan bidra med, ärligt talat.

Postad 28 januari 2011 - 09:46

BennySlyden
  • BennySlyden
  • Forumräv

• 981 inlägg
  • 0
Det är väl bara badge-engineering.. 100% Sharp-skärmar med Pioneers "Lexus"-logga på.. Eftersom Elite inte är ett inarbetat varumärke här i Europa så lär skärmarna inte dyka upp här heller.. Ett marknadsföringstrick och ett sätt att nå High-end återförsäljare som inte släpper in Sharp i vanliga fall...

Postad 28 januari 2011 - 13:08

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Hade det gällt Plasma hade jag blivit intresserad.

Postad 28 januari 2011 - 13:50

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Det kan väl bli något, inte omöjligt om dom fintrimmar det hela till en bra slutprodukt med deras egna kretsar.

Postad 28 januari 2011 - 14:22

Unregistered5f219639
  • Unregistered5f219639
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Det var ju Sharp-skärmar í Pioneers förra LCD-modeller också..

Postad 28 januari 2011 - 14:54

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0
Sharp är ju knappast något att rynka på näsan åt när det gäller LCD. De har ju gjort några av de bästa LCD-apparaterna på senare år...

//P

Postad 28 januari 2011 - 17:01

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Sharp är ju knappast något att rynka på näsan åt när det gäller LCD. De har ju gjort några av de bästa LCD-apparaterna på senare år...

//P

Quattron var ju ett skämt, förstår inte varför dom envisas med det.

Postad 30 januari 2011 - 13:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Jag har sett deras LCD och anser den var en av dem bästa LCD som jag har sett.

Postad 30 januari 2011 - 13:49

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0

Varför var den ett skämt? LE925 fick ju bra omdöme på flatpanels.dk

Postad 30 januari 2011 - 13:52

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Citat från BGPv4:
"Sharpen har en helt annat bild än övriga LCD, om man gillar det är upp till var och en, kommer man från plasmaträsket och ska köpa LCD kan detta vara ett alternativ.

Sharp som märke litar jag mer på än andra, de har alltid gjort hög kvalite på sina produkter och är en av dom gamla lirarna med Made in Japan på sina produkter fortfarande. "

Tydligen byter man åsikt lite här och var... :)

Redigerat av Unregistered6df60672, 30 januari 2011 - 13:56.

Postad 30 januari 2011 - 15:01

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Jag har sett deras LCD och anser den var en av dem bästa LCD som jag har sett.

Så är det. Skulle jag köpa en icke-plasma idag hade jag nog vänt mig till Sharp.

Postad 30 januari 2011 - 15:36

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Quattron = fix på ett icke existerande problem

Postad 30 januari 2011 - 15:57

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Quattron = fix på ett icke existerande problem

Visst är det så. Kalla det för gimmick, marknadsföringsploj eller vad som helst, men den faktiska nyttan med den extra gula pixeln kan man absolut ifrågasätta. Dock ÄR Sharp duktiga på LCD. Tror inte heller de kommer använda sina quattron paneler till Pioneer, men det är bara min gissning. Förhoppningsvis kör de en vidareutveckling på sin 705-modell som kom 09 och som står sig väldigt bra än idag.

//P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.