Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur kopplar man?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 februari 2011 - 17:59

McBrull
  • McBrull
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem med kopplingen av kablar, hur gör jag?

Jag har 1st TV med 1st HDMI-port och 1st antennkabel inkopplad
1st Xbox 360 med 1st HDMI-port
1st hemmabiosystem med 1st HDMI-port
1st HDMI Switch med 1 output (där manualen säger att jag ska koppla in TV) och 4 input

sen har jag 4 HDMI kablar..

Hur gör jag för att få ljud på xbox 360 via hemmabio när jag spelar, ljud på tvkanalerna när jag ser på dom?
Behöver jag switchen eller kan man göra på ngn annat sätt?

Postad 02 februari 2011 - 22:01

spelevinken
  • spelevinken
  • Beroende

• 1 417 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har problem med kopplingen av kablar, hur gör jag?

Jag har 1st TV med 1st HDMI-port och 1st antennkabel inkopplad
1st Xbox 360 med 1st HDMI-port
1st hemmabiosystem med 1st HDMI-port
1st HDMI Switch med 1 output (där manualen säger att jag ska koppla in TV) och 4 input

sen har jag 4 HDMI kablar..

Hur gör jag för att få ljud på xbox 360 via hemmabio när jag spelar, ljud på tvkanalerna när jag ser på dom?
Behöver jag switchen eller kan man göra på ngn annat sätt?

Allt i ett köp gissar jag?. På din beskrivning så är det svårt att få ihop det men målet är att allt skall gå genom hemmabioförstärkaren för att få digitala ljudformat. Alla externa enheter skall in i förstärkaren och sedan skall en signal vidare till TV:n. Huruvida detta går i din konfig vågar jag inte uttala mig om.

Postad 03 februari 2011 - 09:55

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0
Jag gissar att hemmabiosystemet är ett sånt där kompaktsystem som har en HDMI-utgång och således kan man inte koppla några enheter via förstärkaren.
Du måste koppla allt med dubbla kablar, först från varje ut-enhet in i HDMI-switchen och sen från HDMI-switchen till TV:n, du har nu bild i TV:n från hemmabiosystemet och Xboxen. För att få ljudet från dina enheter kopplar du de till hemmabioförstärkaren, antingen analogt via RCA eller digitalt via coax eller optiskt.

Talar du om vad du har för grejer (modellbeteckningar) så är det betydligt lättare att hjälpa dig, att gissa är lite svårt.

Postad 03 februari 2011 - 11:07

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Jag gissar att hemmabiosystemet är ett sånt där kompaktsystem som har en HDMI-utgång och således kan man inte koppla några enheter via förstärkaren.
Du måste koppla allt med dubbla kablar, först från varje ut-enhet in i HDMI-switchen och sen från HDMI-switchen till TV:n, du har nu bild i TV:n från hemmabiosystemet och Xboxen. För att få ljudet från dina enheter kopplar du de till hemmabioförstärkaren, antingen analogt via RCA eller digitalt via coax eller optiskt.

Talar du om vad du har för grejer (modellbeteckningar) så är det betydligt lättare att hjälpa dig, att gissa är lite svårt.

+1

Nackdelen med kompakta system (om det nu är ett sådant TS har) är att man har alldeles för få ingångar, om man ens har någon. T.o.m. min reciever som var fet på sin tid tycker jag har för få ingångar. :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.