Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nu Àr det tillt igen

27 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2011 - 22:18

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0
Ju mer jag lÀser pÄ forum, blir jag mer o mer tilltad, ena inlÀgget sÀger a andra b.
UngefÀr sÄ blir ju oxÄ de installationer jag provar med . Acamd/oscam/newCS/DVBTVsource/Mediaportal.

Jag fÄr nog göra en till rensning, o börja om frÄn noll, vilken i ordning vet jag ej.

Kör ju
win7pro 64 bit
Usb-kortlÀsare
tbs 6920 tvkort
DVB tv source (testtiden gÄr ut nÀr som helst)
Mediaportal
CD HD abb

LÀnger Àn att kunna se de gröna (fria) kanalerna kommer jag inte de andra blir scrambled .

Kanske nÄgon kan se i de stora log-filerna om det Àr helt Ät pipsvÀngen innan jag rensar datorn ?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Red Ray, 21 February 2011 - 22:19.

Postad 23 February 2011 - 10:58

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0
Ett gott rÄd frÄn en som kÀmpat med MP's tv-server i Äratal:

LĂ€gg ner... :)

MediaPortal Àr ett lysande projekt och vi anvÀnder det dagligen i familjen. Jag har Àven installerat det för ett antal vÀnner och bekanta.

Men tv-servern har de aldrig fÄtt till riktigt dessvÀrre. Visst gÄr det att fÄ igÄng det, Àven med kodade kanaler, men du fÄr aldrig stabiliteten.

SÄ installera DvbViewer (recording service) istÀllet sÄ SLIPPER du spendera timmar, dagar, Är pÄ forum för att försöka fÄ det att fungera. För det fungerar direkt och Àr helt stabilt.
Det Àr helt enkelt överlÀgset MP's tv-server.

Sen lÀgger du en multishortcut i MediaPortal sÄ startar DvbViewer nÀr du vÀljer tv. SÄ har du tillgÄng till allt det skojiga som MP har och som verkligen fungerar samtidigt som du slipper deras buggiga tv-server.

Postad 23 February 2011 - 11:42

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlĂ€gg
  • 0
Jag körde ocksÄ TV förr i MediaPortal, men via ForTheRecord. Kan vara vettigt att kolla pÄ det eller DvbViewer. Med ForTheRecord fÄr du ju dessutom klient-biten integrerad i MediaPortal. Men jag har aldrig testat ForTheRecords egna TV-mottagare (hört mycket gott om den dock).

Postad 23 February 2011 - 12:59

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€gg ner... :wub:

MediaPortal Àr ett lysande projekt och vi anvÀnder det dagligen i familjen. Jag har Àven installerat det för ett antal vÀnner och bekanta.

Men tv-servern har de aldrig fÄtt till riktigt dessvÀrre. Visst gÄr det att fÄ igÄng det, Àven med kodade kanaler, men du fÄr aldrig stabiliteten.

SÄ installera DvbViewer (recording service) istÀllet sÄ SLIPPER du spendera timmar, dagar, Är pÄ forum för att försöka fÄ det att fungera. För det fungerar direkt och Àr helt stabilt.

Sen lÀgger du en multishortcut i MediaPortal sÄ startar DvbViewer nÀr du vÀljer tv. SÄ har du tillgÄng till allt det skojiga som MP har och som verkligen fungerar samtidigt som du slipper deras buggiga tv-server.

Äntligen ett lite positiv svar som tĂ€nder en gnutta hopp.
Skall titta om jag hittar DVB-viewer, hur tycker du jag skall göra med installerade grejer ?
Mediaportal/DVB-Tvsurce o de dÀr acamd/newcs
kortlÀsaren skall vÀl vara kvar, men jag sÄg att nÄgon sa att det mÄste vara ADŽs egna drivrutin till den, jag har bara kört med det lilla program som sÀtter den i phonix lÀge (det finns nÄgot hos dem som heter CDM20600.exe) ?
Virtuell port har inte jag utan det stÄr bara usb pÄ com5 eller nÄgot i den stilen.
Som drivrutin stÄ microsoft.
Var o tittade pÄ DvbViewer, Àr det bara en version eller Àr det tre man kan vÀlja pÄ ?
Den spalten med plugins har förkryssat att mce o fjÀrr fungerar, jag har en harmony one tror du den fungerar
dÄ med mediaportal ?
För $ 22 Àr ju mycket billigt om man fÄr det att fungera.Jag behöver inte DVB-Tvsurce dÄ ?
Bara DvbViewer o mediaportal, skall jag ta bort allt i mediaportal (kanalsökningar o sÄdant) och göra
detta i DvbViewer nu i stÀllet ?
Vet du om det gÄr att fÄ fram PayPal pÄ Engelska/Svenska i stÀllet för Tyska nÀr jag skall betala för DvbViewer ?

Redigerat av Red Ray, 23 February 2011 - 13:48.

Postad 23 February 2011 - 13:36

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlĂ€gg
  • 0

Skall titta om jag hittar DVB-viewer, hur tycker du jag skall göra med installerade grejer ?
kortlÀsaren skall vÀl vara kvar, men jag sÄg att nÄgon sa att det mÄste vara ADŽs egna drivrutin till den, jag har bara kört med det lilla program som sÀtter den i phonix lÀge (det finns nÄgot hos dem som heter CDM20600.exe) ?
Virtuell port har inte jag utan det stÄr bara usb pÄ com5 eller nÄgot i den stilen.

Jag gissar att du Àr samma person som stÀllt liknande frÄgor i vÄrt forum pÄ Teknikhemmet.

Jag kan sÀga att min installation av Mediaportals TV Server fungerar vÀldigt stabilt, den startas endast om nÀr det kommer sÀkerhetspatchar frÄn Microsoft en gÄng i mÄnaden och jag kör Àven med Acamd och Newcs.

Det jag inte fick klart för mig nÀr du frÄgade tidigare Àr hur det ser ut nÀr du startar Newcs. Hur ser din Newcs.xml konfiguration ut?

Hur ser din Acamd konfiguration ut?

Postad 23 February 2011 - 14:08

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0

Var o tittade pÄ DvbViewer, Àr det bara en version eller Àr det tre man kan vÀlja pÄ ?
Den spalten med plugins har förkryssat att mce o fjÀrr fungerar, jag har en harmony one tror du den fungerar
dÄ med mediaportal ?
För $ 22 Àr ju mycket billigt om man fÄr det att fungera.Jag behöver inte DVB-Tvsurce dÄ ?
Bara DvbViewer o mediaportal, skall jag ta bort allt i mediaportal (kanalsökningar o sÄdant) och göra
detta i DvbViewer nu i stÀllet ?
Vet du om det gÄr att fÄ fram PayPal pÄ Engelska/Svenska i stÀllet för Tyska nÀr jag skall betala för DvbViewer ?

KortlÀsaren skall du ha kvar, ja. Hur just ad's version fungerar vet jag inte, men sÀtts den i phoenix-lÀge sÄ skall det rÀcka.
Du bör köpa fullversionen av DvbViewer, dÄ ingÄr Àven Recording Service. 15 Euro Àr faktiskt billigt...!
All kanalsökning och konfigurering skall ske i DvbViewer.
Harmony fjÀrren funkar om du har en mce ir-mottagare.
Ja, ta bort allt som har med tv-servern i MediaPortal att göra, "disabla" tv under plugins.
Eller blÄs om allt o börja frÄn början. VÀlj dÄ "Jag kommer inte att titta pÄ TV med MediaPortal."

Tyve, att du har fÄtt MP's tv att fungera sÄ stabilt Àr ju fantastiskt. NÄgra dagar utan att hÀnga sig var rekord hos mig. Kör du DVB-T, S eller C..?
Jag kör blandat i min server, S, S2 och T.

Postad 23 February 2011 - 15:01

freddehboy
  • freddehboy
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0
Hej

Jag har Mediaportals TV server med Windows 7 Pro och jag Àr nöjd till 60%!

Det som gör att jag inte Àr fullt nöjd Àr att:
Inspelningar inte gÄr att seen men
Inspelningar ibland inte gÄr igÄng

Störningar en gÄng var 20 minut ca m.m.

Men efter ett antal Àndringar med diverse codec och ominstallation sÄ fungerar det till 65% idag men inte inspelningar och Àven uppspelningar, allt för ofta!

Jag fÄr helt enkelt inte den stabiliteten i MP. Start och sÄdant och inloggningar m.m. av Mp fungerar till 80% idag?

Jag Àr beredd att betala om man kan fÄ ordning pÄ detta ovan med nÄgot annat dÀr man helst kan anvÀndra MP klient!?

Fredrik

Postad 23 February 2011 - 15:11

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0
Jag repeterar:

DvbViewer+MediaPortal+Multishortcut=sant.. :wub:

Postad 23 February 2011 - 17:11

freddehboy
  • freddehboy
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0

Jag repeterar:

DvbViewer+MediaPortal+Multishortcut=sant.. :wub:

Är detta en stabil lösning Ă€n med MP egen TV server?

Är det problemfritt att spela in och har du nĂ„gra störningar i bilden?
Fredrik

Postad 23 February 2011 - 18:33

RElofsson
  • RElofsson
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0
Jag har kört MPs TV-server sedan 1.0 och har inga problem med stabilitet eller inspelningar. Jag kör med FireDTV och TT CT-3650-mottagare med egna CA-moduler och delar ut programkortet med SmartWi. Det Àr en betydligt dyrare lösning Àn att köra enklare mottagare och mjukvaru-CAMar men fungerar klockrent. Servern Àr en dedikerad Windows 2003 server och klienterna Àr mestadels Windows 7, alla anslutna via ett trÄdat gigabit-nÀt.

Redigerat av RElofsson, 23 February 2011 - 18:34.

Postad 23 February 2011 - 18:40

freddehboy
  • freddehboy
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0

Jag har kört MPs TV-server sedan 1.0 och har inga problem med stabilitet eller inspelningar. Jag kör med FireDTV och TT CT-3650-mottagare med egna CA-moduler och delar ut programkortet med SmartWi. Det Àr en betydligt dyrare lösning Àn att köra enklare mottagare och mjukvaru-CAMar men fungerar klockrent. Servern Àr en dedikerad Windows 2003 server och klienterna Àr mestadels Windows 7, alla anslutna via ett trÄdat gigabit-nÀt.

Vad har du för konfiguration pÄ MP TV server och codec?

Jag har MP pÄ windows 7 pro datorn och kör TV server pÄ samma dator

Fredrik

Postad 23 February 2011 - 18:44

freddehboy
  • freddehboy
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0

Jag gissar att du Àr samma person som stÀllt liknande frÄgor i vÄrt forum pÄ Teknikhemmet.

Jag kan sÀga att min installation av Mediaportals TV Server fungerar vÀldigt stabilt, den startas endast om nÀr det kommer sÀkerhetspatchar frÄn Microsoft en gÄng i mÄnaden och jag kör Àven med Acamd och Newcs.

Det jag inte fick klart för mig nÀr du frÄgade tidigare Àr hur det ser ut nÀr du startar Newcs. Hur ser din Newcs.xml konfiguration ut?

Hur ser din Acamd konfiguration ut?

Hej

Har du nÄgra bildstörrningar vid live-TV och hur fungerar inspelningar?

Postad 23 February 2011 - 23:06

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

KortlÀsaren skall du ha kvar, ja. Hur just ad's version fungerar vet jag inte, men sÀtts den i phoenix-lÀge sÄ skall det rÀcka.
Du bör köpa fullversionen av DvbViewer, dÄ ingÄr Àven Recording Service. 15 Euro Àr faktiskt billigt...!
All kanalsökning och konfigurering skall ske i DvbViewer.
Harmony fjÀrren funkar om du har en mce ir-mottagare.
Ja, ta bort allt som har med tv-servern i MediaPortal att göra, "disabla" tv under plugins.
Eller blÄs om allt o börja frÄn början. VÀlj dÄ "Jag kommer inte att titta pÄ TV med MediaPortal."

Tyve, att du har fÄtt MP's tv att fungera sÄ stabilt Àr ju fantastiskt. NÄgra dagar utan att hÀnga sig var rekord hos mig. Kör du DVB-T, S eller C..?
Jag kör blandat i min server, S, S2 och T.

Har provat i kvÀll kanaler har hÀmtats vanliga o hd, men nÀr jag nu lÀser ditt inlÀgg sÄ tar jag nog bort allt jag har ju dvblink ligger i maskin oxÄ. Recording service hade jag inte installerat, men det jag lurade med i kvÀll var skall jag fÄ till det med kortlÀsaren hittade inget i DVBBiewer för portnr o sÄdant som hör kortlÀsaren till.Jag provade ju o det Àr som förut fria kanaler ser jag men ej kodade. Men som sagt har ingen koll pÄ det med kortet.Tar o rensar allt i morgon och gör som du nu sagt. NÄgot bra tips nÀr jag skall scanna kanaler för CD, det tog en stund innan jag fick det att ladda jag tror ca 700 kanaler.Det kanske finns nÄgot sÀtt sÄ bara de jag behöver laddas ned.
Jag valde den högra knappen kom ej ihÄg vad den hette,men det kanske mÄste laddas sÄ mÄnga vid scanningen.
Men lite hjÀlp med hur fÄ fatt i kortet skule vara bra.

Plus det dÀr skriptet Multishortcut skall det packas upp i mediaportal/plugin ?

:wub:

Postad 24 February 2011 - 11:08

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0
KortlÀsaren har inget med DvbViewer att göra. Den anvÀnder du ihop med newcs.
Acamd lÀgger du i DvbViewers plugin mapp.

GÄ till comhit.net, dÀr finns mycket mer info om detta och Àr friare...

Postad 24 February 2011 - 14:39

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€gg ner... :rolleyes:

Jag skall ju nu göra Ànnu en rensning av det som installerats, köpte ju DvbViewer men funderar pÄ om det kanske kan vara bÀttre att köpa DVB-Link TV-source. Jag har ju ett TBS-tvkort " DVBLogic and TBS Technologies have signed the partnership agreement " DvbViewer har inte med TBS i sin lista.
Tror du det spelar nÄgon roll, MÄste fÄ de bÀsta förutsÀttningar att det skall fungera nu i ett sista försök.

Postad 24 February 2011 - 21:23

RElofsson
  • RElofsson
  • LĂ€rjunge

• 442 inlĂ€gg
  • 0

Vad har du för konfiguration pÄ MP TV server och codec?

TV-servern kör Windows Server 2003 och har inga codecs alls, den ska ju inte visa upp nÄgot. Klienterna med Windows 7 kör lite blandat. NÄgra Àr standard utan nÄgra codecs installerade mer Àn det som ingÄr i OS och MP. Andra kör Shark007 och nÄgon har till och med CoreAVC för MPEG4. Kan inte sÀga att det ena fungerar bÀttre Àn det andra för TV men det Àr klart att en del filmer stÀller krav pÄ speciella codecs. Atom-baserade klienter med ION-grafik mÄste ha codecs som stöder hÄrdvaruacceleration men lite kraftfullare datorer verkar inte behöva nÄgot speciellt.

Postad 25 February 2011 - 08:44

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

KortlÀsaren har inget med DvbViewer att göra. Den anvÀnder du ihop med newcs.
Acamd lÀgger du i DvbViewers plugin mapp.

GÄ till comhit.net, dÀr finns mycket mer info om detta och Àr friare...

Ip-adressen som skall stÄ i Newcs, vilken Àr det ?
Den man fÄr fram via myip.se eller Àr det nÄgon annan tex den som liger före routern ?

Postad 25 February 2011 - 09:20

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlĂ€gg
  • 0

Ip-adressen som skall stÄ i Newcs, vilken Àr det ?
Den man fÄr fram via myip.se eller Àr det nÄgon annan tex den som liger före routern ?

Det Àr bra om du anger mellan vilka taggar som du ska ange IP-adressen för att man ska kunna avgöra vilken det Àr.

Rekommenderar vÄr guide: http://teknikhemmet....ewcs-grunderna/

Postad 25 February 2011 - 14:00

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr bra om du anger mellan vilka taggar som du ska ange IP-adressen för att man ska kunna avgöra vilken det Àr.

Rekommenderar vÄr guide: http://teknikhemmet....ewcs-grunderna/

Har hittat ett litet win.program dÀr man skall skriva i dessa saker för newcs.
Men vad jag förstÄr sÄ kan man skriva localhost om man har allt pÄ en o samma dator (Htpc)

Postad 25 February 2011 - 15:33

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlĂ€gg
  • 0

Har hittat ett litet win.program dÀr man skall skriva i dessa saker för newcs.
Men vad jag förstÄr sÄ kan man skriva localhost om man har allt pÄ en o samma dator (Htpc)

Det stÀmmer nog men Äterigen Àr det bra om du berÀttar lite mer om vad det Àr du försöker göra t.ex. att du anvÀnder ett program och vilket program det Àr. Det Àr svÄrt för oss som försöker hjÀlpa dig att gissa oss fram till vad det Àr du hÄller pÄ med.

Postad 25 February 2011 - 16:43

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med tyve... :D

Sen vet jag ju att du Àven har en dreambox stÄende oanvÀnd.
Jag rekommenderar absolut att du lÄter denna agera kortserver, Àven om den inte kommer anvÀndas för att visa tv.
Jag rekommenderar sÄledes inte att du kör newcs och kortlÀsare pÄ samma htpc som du har tÄnkt att köra DvbViwer, MediaPortal etc. Min erfarenhet Àr att newcs dÄ inte fungerar stabilt. Det behöver lugn o ro... ;)

Återigen, comhit.net eller tyves guider rekommenderas. Börja i rĂ€tt Ă€nde, alltsĂ„ newcs.

Postad 25 February 2011 - 17:40

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med tyve... :D

Sen vet jag ju att du Àven har en dreambox stÄende oanvÀnd.
Jag rekommenderar absolut att du lÄter denna agera kortserver, Àven om den inte kommer anvÀndas för att visa tv.
Jag rekommenderar sÄledes inte att du kör newcs och kortlÀsare pÄ samma htpc som du har tÄnkt att köra DvbViwer, MediaPortal etc. Min erfarenhet Àr att newcs dÄ inte fungerar stabilt. Det behöver lugn o ro... ;)

Återigen, comhit.net eller tyves guider rekommenderas. Börja i rĂ€tt Ă€nde, alltsĂ„ newcs.

Ok, nya bud igen.
Dreamboxen Àr ju en DM500-s funkar det med den och hd-kanaler?
Om den skall blandas in, blir det mer krÄngligt dÄ ?
Neveto1.4b heter programmet som tillverkade newcs-filen
HÄller just pÄ att ladda ned kanalerna i DvbViwer nu, det var ju mycket grejor som skulle vÀljas nÀr DVBv installerades.
Bla ljud/bild codecs mm. men det gÄr sÀkert att justera senare.
Om dreamboxen gÄr att utnyttja skall jag inte installera record-delen dÄ i DVBv ?

Postad 25 February 2011 - 18:24

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • LĂ€rjunge

• 271 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr inga nya bud. Dreamboxen har jag rekommenderat till dig tidigare.
Ja, CD's HD kanaler fungerar pÄ den.

AlltsÄ, det finns guider lite varstans för detta. Tyve verkar ju ha bra guider pÄ sin sida och en annan sajt jag har rekommenderat har mÀngder med guider.
HÀr pÄ minhembio kan vi inte gÄ in pÄ djupet i detta Àmnet, vi pratar om en lagens grÄzon.

Postad 25 February 2011 - 18:45

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr inga nya bud. Dreamboxen har jag rekommenderat till dig tidigare.
Ja, CD's HD kanaler fungerar pÄ den.

AlltsÄ, det finns guider lite varstans för detta. Tyve verkar ju ha bra guider pÄ sin sida och en annan sajt jag har rekommenderat har mÀngder med guider.
HÀr pÄ minhembio kan vi inte gÄ in pÄ djupet i detta Àmnet, vi pratar om en lagens grÄzon.

Ok, tack .

Postad 28 February 2011 - 00:03

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€gg ner... :(

Nu tror jag det fungerar, Jag har ju nu bara kollat i DVBviewer, " lÀgga in en multishortcut i MediaPortal sÄ startar DvbViewer nÀr du vÀljer tv." .Hur gör jag det ?
NÀr ni kör tv via en htpc startar ni dÄ upp den som ett vanligt skrivbord först, och sen drar igÄng grejorna till htpcŽn ?
drar i gÄng Newcs/sÀtter kortlÀsaren i phoenix mm ?
Kan du hjÀlpa med lite instÀllningar för bild o ljud ?
Det blir nÄgra pixlar nÄgon gÄng pÄ hd-kanaler, men jag har nog valt fel i instÀllningarna hÀr.
Annars Àr det jÀttebra bild .Ljudet har jag kopplat via optisk kabel till hemmabion,bilden gÄr via hdmi förstÄs.
Sen Àr det ett virrvarr av kanaler mÄnga av varje, inte Eurosport HD/Eurosport 2 bla.
Ser det ut som det skall hÀr i DVBviewer ?
Vad skall jag vÀlja för optimal bild/ljud i DVBviewer ?

Bifogad fil  DVBviewerild.PNG   564.92K   3 Antal nerladdningar

Har kanonbild, mycket bÀttre Àn med CD HD-box, men det Àr kanaler som fattas.Det Àr vÀl bara Telenor jag behöver bry mig om?
Det genererades en katalog RCS med 143 kanaler i som man inte har nÄgon anvÀndning för vad jag förstÄr.
Sökte med thor 3/5 Intelsat tror jag det var i DVBviewer men SVT1/2 HD Eurosprt 2/HD TV4 HD bla finns inte med i kanallistan
Har genererat en fil pÄ nÄgon sida dÀr en . ini fil automatiskt gjordes, dÀr ser jag att SVT/Eurosport HD finns med (3592.ini)
Jag lade den i transponder-katalogen, men vet inte hur jag skall fÄ DVBviewer att lÀsa in den i stÀllet .
Kan du leda mig ?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Red Ray, 28 February 2011 - 20:14.

Postad 01 March 2011 - 20:45

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€gg ner... :(

Ja Multishortcut, provade med den fil som skall installera sakerna pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt/stĂ€lle men det gick inte. DĂ„ packade jag upp den vanliga filen med mutishortcut, och la filerna som det stod i hjĂ€lpfilen (som var vĂ€ldigt bristfĂ€llig) men fick upp felmeddelande. ÄndĂ„ sĂ„ lade sig tre shortcut i mediaportal. Vad jag förstĂ„r sĂ„ anvĂ€nder du detta, kanske du dĂ„ kan se vad som Ă€r fel pĂ„ dessa klipp ?
Har provat med haken Ät höger efter C: .

Bifogad fil(er)

Redigerat av Red Ray, 01 March 2011 - 20:46.

Postad 06 March 2011 - 23:25

freddehboy
  • freddehboy
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0
Skriv in hela sökvÀgen till exe filen innan filnamnet sÄ ska det gÄ!

Har problem sjÀlv ocksÄ att kunna starta TV delen frÄn MP, fÄr upp att jag ska ange namnet till servern?

Mvh Fredrik

Postad 21 March 2011 - 19:17

Unregistered47b7abd7
  • Unregistered47b7abd7
  • AnvĂ€ndare

• 106 inlĂ€gg
  • 0
ingen som Àr villig o skriva ihop en lite fin guide?
Är vĂ€ldigt intresserad av att fĂ„ stabil TV-del i Mediaportal.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.