Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dragon Age II

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 March 2011 - 16:03

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 17 March 2011 - 06:39

Unregistered93bc27c2
  • Unregistered93bc27c2
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det där var intressant läsning.
Jag installerade Dragon Age 2 igår. Spelade ca 40 minuter och svor över hur banalt och nedtonat det blivit. Darkspawnen såg ut som några teatermissfoster.
Efter två timmar klarade jag inte av det nåmer och avinstallerade spelet.

Det är verkligen synd att Bioware (beror säkert mer på EA) går denna bana och förstör något som borde ha varit ett bra spel. Personligen väntar jag ännu på något bra spel som Baldur's Gate där det var taktik som gällde inte bara hack n´slash. Och jag har heller inget förståelse för rpg spel som är linjära och man inte har möjlighet att utforska världen. Dragon Age Origins led även av det.

Men man kan alltid hoppas att Bioware lär sig av sina misstag och börjar tillverka bra spel igen.

Edit:
Hittade en recension som kom från hjärtat:
http://www.videogame.../review437.html
Tragiskt nog stämmer det ganska bra, ifall man ser på metacritic. (http://www.metacriti...c/dragon-age-ii). De "professionella" ger spelet 84/100 poäng medan kunderna ger spelet 4/10.
Vem skall man lita på?

Redigerat av Unregistered93bc27c2, 17 March 2011 - 07:19.

Postad 17 March 2011 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

De "professionella" ger spelet 84/100 poäng medan kunderna ger spelet 4/10.
Vem skall man lita på?

Metacritics betyg är nästan alltid för högt, oavsett spel. Jänkarna är sådana och... "påverkas" dessutom av förläggare/utvecklare.

Användarna behöver inte vara rättvisa öht mot spelet och kan därför såga det utan att spela mer än någon timme och sedan slänga upp ett oprofessionellt betyg där de beskriver sin besvikelse. Knappast ett betyg att lita på, det finns hur många douchebags som helst som sätter betyg där bara för att j-vlas.

Så sanningen ligger väl någonstans däremellan. Jag beskriver åtminstone spelet och dess aspekter utförligt så att läsarna vet vad de får när de sedan spelar, om jag sedan tycker det är bra eller dåligt i slutändan är bara min personliga preferens och alla kan såklart inte tycka likadant.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.