Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intervju med Minhembios skapare

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 mars 2011 - 13:47

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Jag är imponerad av att Minhembio har så många kunniga medlemmar och så många bra trådar. Det kan inte vara en tillfällighet att forumet nu har 200 000 medlemmar. Jag har ett ställt ett par frågor till Minhembio´s skapare Per Sandström för att försöka finna ut mer om forumets historia.
Läs mer här

#2

Postad 25 mars 2011 - 07:39

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Samtliga andra nyheter från Minhembio presenteras i sin helhet i RSS-flödet, men inte denna. Hur kommer det sig?
Hur kommer det att vara i fortsättningen?

Det gör det väldigt svårt för mig som utvecklare av android-appen när någon enstaka företeelse sticker ut. Jag måste då bestämma om det är värt besväret att skriva om en del av appen för att hantera just den företeelsen, eller inte stödja den helt.

I dagsläget läser jag bara ut RSS-flödet till appen, så den här artikeln blev halv.

Redigerat av Sigma78, 25 mars 2011 - 09:14.


#3

Postad 25 mars 2011 - 09:12

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Kul att veta lite mer om hur det startade, men hade inte skadat med lite mer info, kändes kort och inte så jättebra skriven vill jag tycka.

Mer INFORMATIOOOON!

#4

Postad 25 mars 2011 - 17:50

Unregistered5b84dd24
  • Unregistered5b84dd24
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Skön läsning, det fina är här finns båda tekniknördar och cineaster. Sen finns det de som är både och, hur de nu hart tid och råd till det?! :D

På dagen åtta år sedan jag gick med, det firas med lite filmköp... :)

#5

Postad 25 mars 2011 - 22:28

Dudemeister
  • Dudemeister
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Jisses vad man kände sig gammal nu.. mer än 10 år sedan man gick med här.... nu fick pappa lite distans till verkligheten och internet. =)

#6

Postad 25 mars 2011 - 23:34

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Ja åren springer iväg fortare än man tror. :)

#7

Postad 29 mars 2011 - 18:01

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Skön läsning! :) Håller med om att lite fler frågor och mer info hade gjort sig bra.

#8

Postad 31 mars 2011 - 22:24

d00m
  • d00m
  • Veteran

  • 1 678 inlägg
  • 0
En enloge till Perra som alltid visat stor entusiasm, både vad gäller minhembio.com och Hembiobutiken. Nu var det visserligen ett par år sen jag handlade där sist, men han har alltid varit tillmötesgående när det gäller support, paketpriser och allt vad det nu kan vara. Och givetvis är det på plats att tacka de som driver minhembio/prisjakt idag, de gör ett otroligt arbete!

#9

Postad 03 april 2011 - 13:18

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Är detta den Perran som är grundare?

https://www.minhembio.com/Perra1

#10

Postad 03 april 2011 - 13:22

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0

Är detta den Perran som är grundare?

https://www.minhembio.com/Perra1


Tror att det är denna som är grundaren:
https://www.minhembio.com/sandstream71

Perra1 är väl han som har Component.se och som har/hade någon hembiobutik i Stockholm?

Rätta mig gärna om jag har fel!

#11

Postad 03 april 2011 - 13:29

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Tror att det är denna som är grundaren:
https://www.minhembio.com/sandstream71

Perra1 är väl han som har Component.se och som har/hade någon hembiobutik i Stockholm?

Rätta mig gärna om jag har fel!

Det stämmer nog bra. Perra1:s historik stämmer inte så bra överens med att den uttalade bara skulle ha besökt sidan några gånger dom senaste 5-6 åren.

Redigerat av belzebubb, 03 april 2011 - 13:30.


#12

Postad 05 april 2011 - 12:41

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Perra1 är väl han som har Component.se och som har/hade någon hembiobutik i Stockholm?

Rätta mig gärna om jag har fel!


Stämmer bra. Vibrations i Solna. förut var han delaktig i Hemmabiocenter på Lidingö innan dess...hmm ja, något snöpliga slut...


Grattis Minhembio! :D

#13

Postad 08 april 2011 - 08:23

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Perras intressen är typ klockrent...

Hemmabio, Hemmabiobutiken och roadracing. Not bad.
http://www.sandstream.se/default.asp

#14

Postad 08 april 2011 - 14:44

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

Stämmer bra. Vibrations i Solna. förut var han delaktig i Hemmabiocenter på Lidingö innan dess...hmm ja, något snöpliga slut...


Grattis Minhembio! :)


Hej, ville bara tydliggöra att jag inte har något som helst med Vibrations/Installit att göra numera, jag var där bara ett kort tag - Jag har sedan nästan ett år tillbaka drivit mitt eget bolag Tiwia (www.tiwia.se) där jag jobbar med Custom installation och Kalibrering.

mvh

/Pär

#15

Postad 19 april 2011 - 23:43

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0
I was there :)

Kommer väl ihåg den "gamla goda tiden", men det är faktiskt väldigt bra nu med. Kul att se folk som lyckas med nåt i detta avlånga land.

Väl förunnat, bra jobbat Sandstream!

#16

Postad 04 maj 2011 - 20:54

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
All I can say

RESPEKT!!!!

#17

Postad 03 juli 2011 - 00:14

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0
ROFL, hade glömt hur det såg ut på den gamla goda tiden!

2:a Feb 2001 sitter Farbror Barbro på första parkett :)

http://web.archive.o....minhembio.com/

Strax innan nästa hoppade jag på tåget.. så denna design är mindre främmande och får synapserna att reagera.

http://web.archive.o....minhembio.com/

Ungefär vid följande snapshot så gick siten över i prisjakts regi, det kan man se på nyheterna och meddelandet om att forumet flyttade.

http://web.archive.o....minhembio.com/

Har väl för mig att det byttes namn på det först men sedan gick det tillbaka till samma namn igen eller hur det var.. jaja, nostalgi så det förslår iaf.

Redigerat av Nightportier, 03 juli 2011 - 00:22.


#18

Postad 03 juli 2011 - 16:29

shampo
  • shampo
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Måste väl också skriva lite då man varit medlem på denna sida under väldigt lång tid.
Kommer även ihåg den tiden då denna sida låg på en gammal swipnetkonto typ home.swipnet.se/~12345 / home.swipnet.se/sandstream.
Då man var ganska tidig på hemmabio fronten så var detta en utmärkt plats att få lite information.
Det var där man "hängde" och man hade tur att man bodde där man bodde och att bröderna klinton öppnade en hemmabioaffär här i stan.
Detta var starten för mitt hemmabiointresse, tyvärr så har det väl avtagit med åren men en liten hemmabionörd bor kvar i min själ.

Om jag inte minns helt fel så har man medlemsnummer #21 edit:(#40 var det visst) på detta forum. Är en bit till nr #200 000.

//Fredrik

Redigerat av shampo, 03 juli 2011 - 16:30.


#19

Postad 14 juli 2011 - 23:00

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Detta kan man konstatera blev en tråd med tävlande om vem som varit med längst, och har lägst medlemsnummer... Spännande :lol:
Artikeln är dock intressant på så sätt att en site med info om vilken som är Sveriges bästa butik osv. har kopplingar till hembiobutiken. ;)

#20

Postad 15 juli 2011 - 05:14

Nightportier
  • Nightportier
  • Forumräv

  • 696 inlägg
  • 0

Detta kan man konstatera blev en tråd med tävlande om vem som varit med längst, och har lägst medlemsnummer... Spännande :lol:
Artikeln är dock intressant på så sätt att en site med info om vilken som är Sveriges bästa butik osv. har kopplingar till hembiobutiken. ;)


Tävling? Jag ser då inget pris för den som vart medlem längst. Men jag antar att de som vart med längre minns när minhembio.com drevs av mr. Sandstream och kanske därför är mer aktiva i denna tråd.

Angående kopplingar så är det inga andra än att Människan som tidigare skapade och ägde rättigheterna till minhembio.com (vilket han inte gör längre) numer driver en nätbutik som säljer hembioprylar.

Lite historia har inget dött av och denna intervju är väl inget mer än det, iaf inte vad jag kan se. Tycker tom att den kunde vart lite längre och mer ingående.

#21

Postad 19 juli 2011 - 19:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Jo, intervjun var något kort.

#22

Postad 13 augusti 2011 - 14:51

Unregistered0e1b9de3
  • Unregistered0e1b9de3
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Kul intervju, kul med människor som brinner för något och som i alla forum så är det i slutänden medlemmarna som står för själen.

#23

Postad 24 november 2011 - 09:21

Unregistered84666957
  • Unregistered84666957
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag förstår att artikeln inte var längre eller hade fler frågor. Sandstream71 eller Perra som vissa tycker ska ha en /// eloge /// som alltid visat stor entusiasm///vad gäller minhembio.com" /// tycker jag personligen visar tämligen lite engemang om man ser till delen utav hans egen profil som handlar om hans eget galleri.

Tvivlar starkt på att han inte uppgraderat sin anläggning sen 2005 och hade ju personligen gärna sett att grundaren utav detta forum iaf orkade lägga en halvtimme under 6-7 år på att fota och visa sin anläggning... Dessutom om jag ser till min egen profil så har jag ju flyttat och då tog det inte många minuter att lägga in ett par bilder från det digitala mäklarprospektet.

Kort sagt så hade jag önskat att skaparen utav detta forum hade haft en mer levande profil och ett galleri som inspirerar.


Nu vart det mer av en besvikelse. Men jag lyckönskar alla som jobbar hårt och tjänar pengar och hoppas och vill tro att personen bakom Sandstream71 är jättetrevlig och hjälpsam och mycket kunnig angående dessa delar och hoppas att butiken gör försäljningsrekord varje år!

Nu finns det ju många andra som ispirerar och jag blev väldigt sugen på att kika på Perra1s profil istället sett till vad han jobbar med så nu lämnar jag er!

Med vänlig hälsning
/Mikael



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.