Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Det bidde MythBuntu

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 april 2011 - 19:07

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Jag har kört en äldre MythDora installation ett längre tag och tycker att det fungerat mer eller mindre perfekt.
I lördags så råkade jag ta bort en inspelning som jag ville ha kvar. Jag försökte rädda situationen med ett "undelete"-program, men det slutade med att jag inte ens fick igång MythTV :P.

Ja, då fick jag å andra sidan en anledning att uppgradera HTPC:s hård- och mjukvara.
I med ett annat moderkort och processor som jag haft liggande ett tag...i med de två analoga TV-korten (totalt tre tuners) och ett Nvidia grafikkort.

Installerade den senaste MythDora och då jag tyckte att den såg trist ut och istället för att byta tema mm. så valde jag att ominstallera med MythBuntu som såg prydligare ut.

Det mesta hade jag fått till då jag upptäckte att grafikkortet låg på dryga 100 grader!!! Det visade sig att mina kort hamnade för trångt på det nya moderkortet som tyvärr var i ett mindre format...och inte ens en super-duper fläkt skulle kunna göra någon skillnad.

Tillbaka med den gamla hårdvaran som ju fortfarande fungerade helt ok...och därefter installerades MythBuntu igen.

Allt ser ut att fungera bra förutom den automatiska Mythfilldatabase (XMLTV) hämtningen. Det har aldrig fungerat direkt för mig, och jag har kört ett antal olika distar genom åren...varför kan man inte få till detta direkt vid installationen? Det är ERROR 256 (som jag tror löses genom --max-days 14) och ERROR 512 (som jag tror är att x.xmltv filen inte ligger i den katalog som man tror). Manuellt fungerar det givetvis bra, alla kanaler hämtas och alla kanaler fungerar både via Live-TV och via inspelning ;).

Spontana känslan så här långt är att det inte hänt så mycket runt MythTV att det egentligen var värt en uppgradering. Gränssnittet är väl fortfarande lite "yxigt", men det fungerar.

Ett önskemål skulle vara att kunna köra en klient via min Boxee Box som har ett i stort sätt optimalt gränssnitt och fungerar kanon. Det finns visst en äldre MythTV app till den, men inget framtaget på senare tid.

Hur som helst...jag är fortfarande kvar i MythTV världen och ser fram emot några ytterligare år utan egentliga bekymmer (tills jag ställer till det för mig själv igen...).

#2

Postad 13 april 2011 - 20:01

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
...självklart så drabbades jag även av ERROR 3328 vid MythFillDatabase hämtningen när jag försökte lösa ERROR 512. Jag tror det står för "behörighetsproblem" till XMLTV-filen och en chmod 777 löste även detta.

Är inte detta något som alla drabbas av, eller har jag bara otur!!?

#3

Postad 14 april 2011 - 12:08

frust
  • frust
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Du är inte ensam...
Därimot gillar jag inte chmod 777...
Byt istället ägarskap på filen/mapen som det ska skrivas i...
Är väl chown som fixar sånt har jag för mig...

#4

Postad 15 april 2011 - 21:25

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Du är inte ensam...
Därimot gillar jag inte chmod 777...
Byt istället ägarskap på filen/mapen som det ska skrivas i...
Är väl chown som fixar sånt har jag för mig...


chmod 777 på filen räckte inte utan det blev hela den katalogen som fick chmod:as.
Nja, nu fungerar allt och då ska man sluta mickla...det känns inte som om det spelar någon större roll att denna katalog är "öppen".

Visst var den nyare MythTV versionen lite snyggare, men i stora drag så känns det som om tiden har stannat i denna världen :-(.

Hur kommer det sig att det inte har släppts en version 1.0 än...0.24 låter ju rejält alfa/beta, men den är ju stabil!!?

Redigerat av Manor, 15 april 2011 - 21:25.


#5

Postad 01 oktober 2011 - 16:06

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
En liten kort uppföljning.
MythTV burken har fungerat helt perfekt och faktiskt stabilare än den tidigare versionen som jag körde (och även den var stabil).

Dock så skulle jag gärna ha ett snyggare gränssnitt...kanske en app så man kan styra allt från Boxee Boxen :).

#6

Postad 02 oktober 2011 - 00:12

natanojl
  • natanojl
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Vilket tema kör ni med? Om ni inte har provat Arclight så kan ni göra det via temaväljaren.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.