Postad 20 april 2011 - 11:28
Samsung Electronics said Tuesday it would take counter-action against Apple
Engadget
Androidanvändare hävdar Apple kopierade från Samsung ( IDG.se )
Redigerat av BrittBastard, 20 april 2011 - 11:29.
Postad 20 april 2011 - 11:46

Postad 20 april 2011 - 11:48
Dagens stämning. De stora företagen stämemr varandra hela tiden. Det är normalt
Så är det, j*vla trams.
Tycker dom mer borde lyssna och leva efter ordspråket; "Sköt ditt och skit i andra!".

Postad 20 april 2011 - 14:20

Jo en sak kom de på, de var först med uttrycket (inte tekniken) "LED-TV". Jippie, vilket bidrag till mänskligheten...
Redigerat av pacman, 20 april 2011 - 14:21.
Postad 20 april 2011 - 15:49
Let's face it, ALLA vill vara som apple. Det är tack vare Apple som resten av smart-phone marknaden drivs så hårt framåt. Det finns en anledning till att alla andra tillverkare har iPhone/iPad/iPod som referens.
Ja, precis så är det.

Postad 21 april 2011 - 00:41
Let's face it, ALLA vill vara som apple. Det är tack vare Apple som resten av smart-phone marknaden drivs så hårt framåt. Det finns en anledning till att alla andra tillverkare har iPhone/iPad/iPod som referens.
Det var ju en tolkning, och alla sängar vill vara hästens för att den är känd?
Snarast handlar det om att varumärket är känt, medan de flesta tillverkare erbjuder flera olika modeller av samma produkter så erbjuder Apple väldigt få, oftast bara en eller två av en produkt.
Kombindera detta med massiv reklam och en stor mänd väldigt trogna förljeslagare så har du snart gjort ditt märke känt.
Ska jag tala med en som inte kan något om smartphones kan de nog förstå "iPhone" och troligen använda en, men för de som har iaf några grundläggande telefonkunskaper funkar nog "Android, WP7" eller bara "smartphone" betydligt bättre

För att inte tala om att man slipper negativa associationer med dålig support, explosiva batterier och problem att hantera det nordiska klimatet. Apple är aldrig först, störst eller bäst, de är bara de som låter mest

Postad 21 april 2011 - 07:00
Ont. Tycker det är bra att dom stämmer samsung. samsung gör skit så förhoppningsvis har dom låga kostnader på sin tillverkning och bra marginaler mot retail så de har säkert sparat ihop några kronor som de kan använda vid tillfällen som till exempel när äpplet känner för att stämma skiten ur dom.
Postad 21 april 2011 - 08:04
Mm för explossiva batterier är ju ett jätteproblem..
Ont. Tycker det är bra att dom stämmer samsung. samsung gör skit så förhoppningsvis har dom låga kostnader på sin tillverkning och bra marginaler mot retail så de har säkert sparat ihop några kronor som de kan använda vid tillfällen som till exempel när äpplet känner för att stämma skiten ur dom.
Nja, att Samsung gör skit håller jag inte med om. Man kan ju inte dra alla deras produkter över en kam.
Dom har ju en otroligt bred produktportfölj.
Men skitsamma, det är inte det vi ska diskutera här.
Samtliga tillverkare är lika goda kålsupare allihopa i m o. Alla kopierar alla mer eller mindre.
Återigen tycker jag bara det är larvigt med alla stämningar hit och dit. Men samtidigt så har jag en viss förståelse för det, allt handlar ju om pengar. Massa pengar.
Postad 21 april 2011 - 08:41
Postad 21 april 2011 - 13:03
Mm för explossiva batterier är ju ett jätteproblem..
Jag har fått för mig att samsung är en av leverantörerna till appel för deras produkter?

http://texyt.com/iph...not apple 00113
Postad 21 april 2011 - 13:07
Klockrent inläggDet var ju en tolkning, och alla sängar vill vara hästens för att den är känd?
Snarast handlar det om att varumärket är känt, medan de flesta tillverkare erbjuder flera olika modeller av samma produkter så erbjuder Apple väldigt få, oftast bara en eller två av en produkt.
Kombindera detta med massiv reklam och en stor mänd väldigt trogna förljeslagare så har du snart gjort ditt märke känt.
Ska jag tala med en som inte kan något om smartphones kan de nog förstå "iPhone" och troligen använda en, men för de som har iaf några grundläggande telefonkunskaper funkar nog "Android, WP7" eller bara "smartphone" betydligt bättre
För att inte tala om att man slipper negativa associationer med dålig support, explosiva batterier och problem att hantera det nordiska klimatet. Apple är aldrig först, störst eller bäst, de är bara de som låter mest

Iphone 1 hade ju inte ens mms som har funnit sedan tidernas begynnelse av telefonernas tid. Var det inte ganska nyligen äpplet hade kommit med videokonversationer?
Apple är ganska duktiga på att se sig själva som nyskapande revolutionerande företag som ligger i framkanten medan i själva verket är det dem som är efter med väldigt mycket.
Postad 21 april 2011 - 16:27
Du menar alltså att man själv måste äga och driva samtliga fabriker och kontor som är med att ta fram och tillverka en produkt för att den skall räknas som egenhändigt gjord?Jag har fått för mig att samsung är en av leverantörerna till appel för deras produkter?
http://texyt.com/iph...not apple 00113
Att Apple valt att använda en videokrets från Samsung betyder ju inte att det lika gärna hade kunnat vara samsung som gjorde fullständiga produkten

Hur man än vrider och vänder på det kom Apple med sin första telefon med något som har kommit att förändra hela mobilmarknaden på ett fåtal år.
Samma sak händer nästan med Pads. Men apple var inte först, dock duktigast på att få folk att inse att dom behöver en pad.
Postad 21 april 2011 - 18:48
Du menar alltså att man själv måste äga och driva samtliga fabriker och kontor som är med att ta fram och tillverka en produkt för att den skall räknas som egenhändigt gjord?
Att Apple valt att använda en videokrets från Samsung betyder ju inte att det lika gärna hade kunnat vara samsung som gjorde fullständiga produkten
Hur man än vrider och vänder på det kom Apple med sin första telefon med något som har kommit att förändra hela mobilmarknaden på ett fåtal år.
Samma sak händer nästan med Pads. Men apple var inte först, dock duktigast på att få folk att inse att dom behöver en pad.
Hehe nej det jag poängterade var bara ditt påstående att Samsung gör skit, det lär ju inte ens Apple hålla med om eftersom de använder produkter från just Samsung... Men det är inget att haka upp sig på själv använder jag varken Apple eller rena Samsung produkter för stunden (kan ju ändras i framtiden) =)
Mer intressant än diskussionen huruvida Samsung är skit eller inte är ju om Samsung kommer fortsätta leverera till en kund som stämmer dem. Nu är ju Samsung en så stor organisation så det troligen rör sig om olika delar, men ändå. Ska bli spännande att följa.
Personligen tror jag (spekulationer från min sida) att Apple börjar känna flåset av Android och försöker med alla tänkbara medel stoppa den utvecklingen så gott det går...
Postad 22 april 2011 - 09:37
Postad 22 april 2011 - 12:25
Det är mkt möjligt! Företag stämmer ju varandra för jämnan så det är nog inget jättenytt för varken samsung eller appleHehe nej det jag poängterade var bara ditt påstående att Samsung gör skit, det lär ju inte ens Apple hålla med om eftersom de använder produkter från just Samsung... Men det är inget att haka upp sig på själv använder jag varken Apple eller rena Samsung produkter för stunden (kan ju ändras i framtiden) =)
Mer intressant än diskussionen huruvida Samsung är skit eller inte är ju om Samsung kommer fortsätta leverera till en kund som stämmer dem. Nu är ju Samsung en så stor organisation så det troligen rör sig om olika delar, men ändå. Ska bli spännande att följa.
Personligen tror jag (spekulationer från min sida) att Apple börjar känna flåset av Android och försöker med alla tänkbara medel stoppa den utvecklingen så gott det går...

De kan ju välja att ta bort sin del i apples telefoner men då går de ju å andra sidan miste om den försäljningen. Iphone är trots allt världens bäst säljande telefon så det kan nog bli rätt mkt de förlorar på att göra ett sånt val. Å andra sidan kan ju strulet det skulle innebära för apple vara värt det.
Jag tror dock att dessa leveranser bygger på avtal och då kan de nog inte sluta leverera hur som helst heller.
Postad 22 april 2011 - 20:07
Det är mkt möjligt! Företag stämmer ju varandra för jämnan så det är nog inget jättenytt för varken samsung eller apple
![]()
De kan ju välja att ta bort sin del i apples telefoner men då går de ju å andra sidan miste om den försäljningen. Iphone är trots allt världens bäst säljande telefon så det kan nog bli rätt mkt de förlorar på att göra ett sånt val. Å andra sidan kan ju strulet det skulle innebära för apple vara värt det.
Jag tror dock att dessa leveranser bygger på avtal och då kan de nog inte sluta leverera hur som helst heller.
Inte så lätt att välja bort en detalj mitt under pågående produktserie, ny hårdvara kräver ju ändrad mjukvara, samt att apple måste hitta en ny leverantör som motsvarar kraven mm.
Det kan ju också resulterar i höjda priser för apple när avtalet ska förhandlas om osv.
Tror inte att detta fall ens kommer att hamna i domstol, förmodligen har de förlikats långt innan som så många företag gjort innan. Det är ju inget nytt att företag stämmer varandra, apple stämde microsoft för windows, microsoft stämde apple för nått annat osv.
Postad 27 april 2011 - 21:22
Apple är bara fjantiga.
Postad 27 april 2011 - 22:19
Tycker alla är väldigt fjantiga som håller på att stämma varandra kors och tvärs.apples telefon är helt slät ock kantig dom har ju inte ansträngt sig för att göra telen svårkopierad.
Apple är bara fjantiga.
Så det är ju inte bara äpplet utan alla "stora" ute på marknaden

Postad 29 april 2011 - 16:32
Postad 01 maj 2011 - 08:57
problem att hantera det nordiska klimatet. Apple är aldrig först, störst eller bäst, de är bara de som låter mest
Det nordiska klimatet ja.... vilken mobiltelefon (eller människa?) håller för detta ?? Jag har haft både Nokia, Sony/Ericsson W200 o nu en Xperia, alla tillhanda från min arbetsgivare. Nokian skulle vara "klimattålig" men det krävdes bara en vanlig regnskur (cyklar i tjänsten) för att den skulle strejka. Sony/Ericsson fick t o m lämnas på reparation. Regnar gör det mycket ofta här i Norden.
Jag kommer aldrig att ha en iPhone eller Samsung mobil, men kan mycket väl tänka mig att ingen av dem håller för varken kyla eller regn.
Apple är inte alltid är bäst, men visst gör de bra produkter. Sitter med en Mac när jag skriver detta, o är mycket nöjd med att jobba med den inte minst när det gäller media; konvertering av video/ljud etc. Det jag saknar mest på Mac är möjlighet att spela upp/bränna blu-ray-skivor.
Såg lite på extramaterialet från Tron-Legacy igår, en dokumentär handlade just om datagrafiken o designen av ljusmotorcyklarna o hela miljön av "The Grid". Vad satt killen framför om inte en Mac...

Postad 01 maj 2011 - 20:01
Dock kan du ju köpa skräddarsydda fodral både till apples och androider som skyddar din telefon mot vatten helt och hållet och samtidigt låter dig antingen prata igenom plasten eller ansluta handsfree igenom skyddet.Det nordiska klimatet ja.... vilken mobiltelefon (eller människa?) håller för detta ?? Jag har haft både Nokia, Sony/Ericsson W200 o nu en Xperia, alla tillhanda från min arbetsgivare. Nokian skulle vara "klimattålig" men det krävdes bara en vanlig regnskur (cyklar i tjänsten) för att den skulle strejka. Sony/Ericsson fick t o m lämnas på reparation. Regnar gör det mycket ofta här i Norden.
Jag kommer aldrig att ha en iPhone eller Samsung mobil, men kan mycket väl tänka mig att ingen av dem håller för varken kyla eller regn.
Apple är inte alltid är bäst, men visst gör de bra produkter. Sitter med en Mac när jag skriver detta, o är mycket nöjd med att jobba med den inte minst när det gäller media; konvertering av video/ljud etc. Det jag saknar mest på Mac är möjlighet att spela upp/bränna blu-ray-skivor.
Såg lite på extramaterialet från Tron-Legacy igår, en dokumentär handlade just om datagrafiken o designen av ljusmotorcyklarna o hela miljön av "The Grid". Vad satt killen framför om inte en Mac...
Postad 03 maj 2011 - 07:36
apple är som monster cable, överreklamerat...

Postad 12 maj 2011 - 22:46
Postad 13 maj 2011 - 23:49
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar