Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

55LD650N

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 55LD650N (TV) 6 8 (3) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 maj 2011 - 17:28

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Funderade svagt på en extra TV av bättre karaktär. Såg att det gjordes en del utspel på LCD TV i större storlekar och LG har ändå haft rätt ok saker på marknaden.

Trampande förbi 55LD650N som NetonNet kört ner till 8999kr.

http://www.netonnet....0n/128589.5290/

Måste vara kraftigt billigt för den storleken? Såg att ElGiganten körde någon 60" för 11890 men då är det inte nätverk, 55LD650N har ju DNLA och allt vilket gör att jag slipper mediaseplare sen för enklare filmer.

Någon som har en TV i LD650 serien som kan säga om den är ok sett till priset?

Postad 05 maj 2011 - 21:54

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0
Det verkar vara lite lurigt med deras LCD paneler antingen så har de betydligt sämre kontrast och svärta än sony och samsung tex eller då och då som LD550 i 60 tum världsklass ,just svärtan är ju en viktig parameter i ett mörkt sovrum på kvällen när man vill sänka kontrast reglaget men ändå ha en bra bild...Har de öppet köp så är det lätt värt och testa den har ju "netcast" med så viaplay funktioner går att köpa till med viasats utbud.
Vad jag kan minnas i ett test i HB tidningen så hade den medioker svärta och kontrast i 32 " men som sagt panelen kan vara helt annan i 55".

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 05 maj 2011 - 21:56.

Postad 05 maj 2011 - 22:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Det verkar vara lite lurigt med deras LCD paneler antingen så har de betydligt sämre kontrast och svärta än sony och samsung tex eller då och då som LD550 i 60 tum världsklass ,just svärtan är ju en viktig parameter i ett mörkt sovrum på kvällen när man vill sänka kontrast reglaget men ändå ha en bra bild...Har de öppet köp så är det lätt värt och testa den har ju "netcast" med så viaplay funktioner går att köpa till med viasats utbud.
Vad jag kan minnas i ett test i HB tidningen så hade den medioker svärta och kontrast i 32 " men som sagt panelen kan vara helt annan i 55".

Jo att Kontrasten kanske inte är världsklass kan jag förstå och även acceptera. På LCD hittar jag inget med den storleken som är nära samma pris och då får man såklart räkna med attt allt är inte 10 av 10 men frågan är om den är värd priset.

Just att du har basic nätverk direkt är det som gör mig intresserad.

Som du säger så har man 30 dagar på NetonNet men 55" är inget jag har lust att köra fram och tillbaka med egentligen.

Postad 08 juni 2011 - 10:13

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Jo att Kontrasten kanske inte är världsklass kan jag förstå och även acceptera. På LCD hittar jag inget med den storleken som är nära samma pris och då får man såklart räkna med attt allt är inte 10 av 10 men frågan är om den är värd priset.

Just att du har basic nätverk direkt är det som gör mig intresserad.

Som du säger så har man 30 dagar på NetonNet men 55" är inget jag har lust att köra fram och tillbaka med egentligen.

Helt suverän TV!

Löjligt billig.

Resonemanget om svärta hit eller dit blir bara patetiskt. Alla filmer utspelar sig inte i totalt mörker utan tvärt om på dagtid. Jämför du med någon super duper plasma för 25 000 så vist då är den sämre men det är en riktigt bra TV.

Köp WiFi dongeln så kan du spela upp filmer direkt i TV:n utan någon anna utrustning. Skall du köra HD så kan du lika gärna skita i dongeln och ta med dig ett USB minne med filmen på.

Postad 01 juli 2011 - 23:19

Unregistered07451b4e
  • Unregistered07451b4e
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Helt suverän TV!

Löjligt billig.

Resonemanget om svärta hit eller dit blir bara patetiskt. Alla filmer utspelar sig inte i totalt mörker utan tvärt om på dagtid. Jämför du med någon super duper plasma för 25 000 så vist då är den sämre men det är en riktigt bra TV.

Köp WiFi dongeln så kan du spela upp filmer direkt i TV:n utan någon anna utrustning. Skall du köra HD så kan du lika gärna skita i dongeln och ta med dig ett USB minne med filmen på.

Hd borde väl fungera genom dongeln trots att den antagligen bara kör g? Beroende på avstånd till AP såklart.

Postad 10 juli 2011 - 17:48

PieEater
  • PieEater
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Några med erfarenheter av denna TV? Jag kommer se på film(blu-ray) 95% med den. Ibland slötittande på TV analogt. Är det dålig svärta på den? Finns ingen butik här omkring som har den inne för en tjuvtitt! Om man får en bild som är bättre på en likvärdigt dyr 50" väljer jag den mindre TVn.

Är sjukt sugen på denna!

Redigerat av PieEater, 10 juli 2011 - 18:10.

Postad 10 juli 2011 - 20:11

rigm0r
  • rigm0r
  • Forumräv

• 571 inlägg
  • 0

Hd borde väl fungera genom dongeln trots att den antagligen bara kör g? Beroende på avstånd till AP såklart.

HD över g lär vara näst intill omöjligt. Enda gången jag har kommit över 15mbit utan väggar emellan är på 5ghz-bandet.
Hårddisk eller spelare rekommenderas om du inte har en n-draft-router eller kabel.

Postad 10 juli 2011 - 22:16

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Några med erfarenheter av denna TV? Jag kommer se på film(blu-ray) 95% med den. Ibland slötittande på TV analogt. Är det dålig svärta på den? Finns ingen butik här omkring som har den inne för en tjuvtitt! Om man får en bild som är bättre på en likvärdigt dyr 50" väljer jag den mindre TVn.

Är sjukt sugen på denna!

Jag har sett den uppställd hos Expert och den hade utan tvekan bäst bild av hela deras sortiment.
Visserligen i väl upplyst lokal men den hade iögonfallande bra bild, troligen pga LG egen 55" IPS panel som sitter i alla 55LD650N.
Ifall hade funnits i 60" hade jag valt den istället framför 60LD550N som jag köpte.
Jag kan verkligen rekommendera denna TV framför de flesta andra. Enda konkurenten vore 55EX500 från Sony.

Redigerat av Honkium, 10 juli 2011 - 22:17.

Postad 10 juli 2011 - 23:37

PieEater
  • PieEater
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag har sett den uppställd hos Expert och den hade utan tvekan bäst bild av hela deras sortiment.
Visserligen i väl upplyst lokal men den hade iögonfallande bra bild, troligen pga LG egen 55" IPS panel som sitter i alla 55LD650N.
Ifall hade funnits i 60" hade jag valt den istället framför 60LD550N som jag köpte.
Jag kan verkligen rekommendera denna TV framför de flesta andra. Enda konkurenten vore 55EX500 från Sony.

Det låter väldigt bra, och med tanke på pengen den kostar också så är det ju verkligen en extra bonus om man inte hittar något att anmärka på. Kommer med största sannolikhet bli ett inköp av denna inom 1 månad. Tack för att du delade med dig :D

Postad 11 juli 2011 - 07:16

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Kommer med största sannolikhet bli ett inköp av denna inom 1 månad.

Vill du ha denna TV bör du nog handla på direkten för modellen är på utgående och upphör snart.
Det är till och med möjligt att dom exemplar NetOnNet säljer är deras eget lager och det kan ta slut när som helst.

Postad 11 juli 2011 - 11:49

PieEater
  • PieEater
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Vill du ha denna TV bör du nog handla på direkten för modellen är på utgående och upphör snart.
Det är till och med möjligt att dom exemplar NetOnNet säljer är deras eget lager och det kan ta slut när som helst.

Skräp, har inte råd att lägga 9000 denna månad :| räntefri avbetalning?

Postad 11 juli 2011 - 12:20

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0

Skräp, har inte råd att lägga 9000 denna månad :| räntefri avbetalning?

Menar du "f-n oxå" med uttalandet "skräp"?

Räntefritt och räntefritt....det är en fråga om perspektiv.
Butiken tycker inte att dom tar ut någon ränta men istället lägger man på en massa andra avgifter.
Din TV för 8999:- kommer att kosta 9369:- på tre månaders avbetalning.
Har du råd med några hundringar till så slå till omgående.
Men se till att be om Öppet Köp med testrättighet så du inte får ett måndagsexemplar med problem.

Postad 11 juli 2011 - 13:15

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Ifall du köper den (55LD650N) så vänligen lämna ett utförligt omdömme på Prisjakts sida.

Postad 11 juli 2011 - 21:29

PieEater
  • PieEater
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Ja jag menade fan också :) Får se hur det finansiella löser sig, jag var nämligen inte kreditvärdig då jag studerar(universitet) med sommarjobb. Om jag får en kommer jag absolut skriva ett omdöme!

Postad 09 augusti 2011 - 21:29

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Jag la en beställning idag på denna tv. Lite impuls köp denna gången och jag hade funderingar på att avvakta tills Panasonic VT30 eller LG LW550 skulle komma ned i pris. Anledningen till det är att jag hellre vill köpa en riktigt bra projektor, då känns det lite overkill att sitta med en tv för 18 eller 26 tusen. När jag läste om 650 modellen tolkar jag det som att jag tappar 3D och att den inte blir mycket tunnare än den tv jag har idag (Panasonic 42PX80), visst finns det ytterligare små detaljer som skiljer men det stora är som sagt priset....9000 kr inkl. frakt. Då kan jag lägga extra pengarna på Oppo 93 blu ray spelaren och sen projektorn. Just my 5 cent!

Postad 10 augusti 2011 - 15:03

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
När du har testat klart TV:n så lämna gärna ett utförligt omdöme på Prisjakts sida för 55LD650N.

Postad 17 augusti 2011 - 19:28

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Klart!

Postad 17 augusti 2011 - 23:00

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Synd att du fick en liten fläck med backlight bleed....men du verkar överlag vara 95% nöjd. :)

Postad 17 augusti 2011 - 23:12

McEnroe_
  • McEnroe_
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Klart!

Kul att du blev nöjd du också. Jag har i efterhand insett att jag i min recension av svärtan faktiskt var lite feg när jag bara skrev godkänd - svärtan är precis som den ska vara - svart. Även betraktningsvinkeln glömde jag recensera som faktiskt är kanonbra i jämförelse med andra lcd som jag varit och kollat på. jag har förövrigt ingen bleeding på min.

Det var ju dock någon på forumet som hade problem med hack men då måste det ha varit fel på tv'n/uppspelaren då det gällde dvdrippar och 720p. För mig funkar allt bra. Exempelvis så klarar tv'n den (tidigare) ökända fågelscenen i "planet earth" på blu-ray utan tearing så länge som man inte har på vissa onödiga bildförsämrare...ehum jag menar förbättrare.

I förhållande till den rådande betygsinflationen på prisjakt så har jag nästan börjat fundera på om jag inte ska ge den full pott - speciellt med tanke på mina pc-användarkrav så är den ju "perfekt." Men jag sparar nog det betyget åt den här tv'n.

Redigerat av McEnroe_, 17 augusti 2011 - 23:18.

Postad 18 augusti 2011 - 05:44

Honkium
  • Honkium
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Du vet väl att man kan & bör uppdatera sina omdömen efteråt....Och eftersom de flesta Crap LED TV suger duktigt
är det inte mer än rätt att ge TV:n full pott....även om Barney "råkar ha" den ultimata mega TV:n....Hehe! :)

Redigerat av Honkium, 18 augusti 2011 - 05:45.

Postad 18 augusti 2011 - 19:54

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0
Min "backlight bleed" är så liten så jag köper det, påminner om ett diffust ljus som når skärmen från en lampa i rummet eller så. Sen är det endast noterbart kvällstid och då i svarta partier, särskilt då med black bars på skärmen. Kan nämna även att datan till teven var ett lyft i jämförelse mot min tidigare tv (Panasonic 42PX80) Innan jag fixat inställningarna spelade jag upp en ripp av "Rosens Namn" med en hel del lustiga fel via tevens mediaspelare. Bilden var både hackig och ibland med en onaturlig "flow" i bilden men allt försvann med rätt inställningar som bla innebär att man i stort sett stänger av de flesta "bildförbättringarna". Fullt nöjd är jag som sagt även om Ernst är på teven nu och är så jädra duktig på allt! :)

Redigerat av Hooch, 18 augusti 2011 - 19:55.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.