Kommentarer till Nytt biorum ? av GRĂVMASKIN
Startad av
GRĂVMASKIN
, Jun 05 2011 13:03
9 svar till detta Àmne
Postad 05 June 2011 - 14:47
Tja! Med tanke pÄ den taskiga tak höjden sÄ fÄr du nog köra med en modell mindre duk om du ska ha projektor. Annars tror jag nog inte att det blir nÄgra problem. Kör pÄ!
Postad 05 June 2011 - 19:28
VadÄ modell mindre pÄ duk, vilket BS! Han fÄr ju lÀt in en 120" duk!
Postad 05 June 2011 - 21:36
"Förkorta" rummet med en meter och regla upp en vÀgg, tryck in tvÄ (eller flera) 15"/18" basar och sÄ har du en IB, det borde du knappast bli missnöjd med!
Har du ingen planritning pÄ rummet, sÄ man ser ingÄngar osv. Finns det fönster, Àr rummet helt kvadratiskt eller Àr det nÄgra vinklar?
Har du ingen planritning pÄ rummet, sÄ man ser ingÄngar osv. Finns det fönster, Àr rummet helt kvadratiskt eller Àr det nÄgra vinklar?
Postad 06 June 2011 - 11:51
Det Àr rummet lÀngst till vÀnster pÄ planritningen, sÄ det Àr bara en dörr in dit och inga fönster, hade nog tÀnkt köra med sakerna som jag har nu isÄfall, 104" duk och mina högtalare, MÀtte och duken som jag har nu fÄr lÀtt plats iaf.
Postad 06 June 2011 - 11:57
Antar att man behöver regla upp med metallreglar och sedan sÀtta gipsskivor utan pÄ dem för att inte fÄ fukt osv i det rummet? Vill ju inte bygga ut för mkt eftersom bredden pÄ rummet Àr rÀtt begrÀnsad med.
Det finns ingen vÀrmekÀlla i det rummet sÄ dÄ behöver man dra in ett element?
Det finns ingen vÀrmekÀlla i det rummet sÄ dÄ behöver man dra in ett element?
Postad 06 June 2011 - 14:44
Min första tanke Àr att det Àr lite smalt. Det blir svÄrt att fÄ isÀr fronthögtalarna tillrÀckligt. Det blir en bio för max tvÄ personer i bredd. Annars ser jag inte nÄgra jÀtteproblem som inte gÄr att bygga bort med seriös akustikreglering och sedan varsam placering av basmoduler.
Vill du fĂ„ det riktigt bra och slippa bygga fel, sĂ„ ring en akustikkonsult. Personligen sĂ„ rekommenderar jag Ingvar Ăhman.
Hmmm.. kan du inte ta hobbyrummet som bio?
Vill du fĂ„ det riktigt bra och slippa bygga fel, sĂ„ ring en akustikkonsult. Personligen sĂ„ rekommenderar jag Ingvar Ăhman.
Hmmm.. kan du inte ta hobbyrummet som bio?
Redigerat av Unregistered757ca215, 06 June 2011 - 14:46.
Postad 06 June 2011 - 16:03
komorok jag har det som biorum/lekstuga dÀr idag men tyckte det skulle vara roligare med ett helt dedikerat biorum.
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
29 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?