Jag har precis bytt reciever från Onkyo 608 till Marantz 6005. Jag har samma bekymmer med båda. När jag spelar blu-ray film med DTS HD ljud uppfattar inte recievern detta. Det står bara Multichannel el liknande i displayen. Blu-ray spelaren är självklart kopplat med hdmi direkt till recievern, och recievern är inställd på att ta emot hdmi. Bildmässigt får jag 1080 men HD-ljudet vill den inte skicka ut. Antar att felet ligger på mig då samma problem var på både onkyon o marantzen. Vad är fel???
Pioneer BDP-120
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
6
|
(7)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR608
(Förstärkare)
|
8
|
(113)
|
Inga priser | |
Marantz SR6005
(Förstärkare)
|
4
|
(10)
|
Inga priser |
41 relaterade trådar
Postad 15 June 2011 - 16:36
Hej alla kunniga!
Jag har precis bytt reciever från Onkyo 608 till Marantz 6005. Jag har samma bekymmer med båda. När jag spelar blu-ray film med DTS HD ljud uppfattar inte recievern detta. Det står bara Multichannel el liknande i displayen. Blu-ray spelaren är självklart kopplat med hdmi direkt till recievern, och recievern är inställd på att ta emot hdmi. Bildmässigt får jag 1080 men HD-ljudet vill den inte skicka ut. Antar att felet ligger på mig då samma problem var på både onkyon o marantzen. Vad är fel???
Postad 15 June 2011 - 16:46
Vad har du för källa, Ren Blu-ray spelare (märke & model) eller en PS3:a ?
Postad 15 June 2011 - 17:06
Verkar som du har valt att koda av ljudet i din spelare, därför receivern visar multichannel. Inget fel att köra så heller, men om du prompt måste se det i displayen så välj så att inte spelaren kodar av ljudet. Har du Ps3 Fat får du nöja dig med Multichannel i displayen.
Postad 15 June 2011 - 17:12
Jag kör med en Pioneer BDP-120. Men hur stänger jag av kodningen i källan?
Postad 15 June 2011 - 17:58
Höll på att slänga ut den förbaskade blu-ray spelaren när jag äntligen lyckades lösa det. Ändrade från pcm till bitstream vid ljudutgång. Verkade funka, även om jag inte fattar innebörden.
Tack för hjälpen!!!
Postad 15 June 2011 - 18:04
PCM= avkodningen av ljudet sker i spelarenHöll på att slänga ut den förbaskade blu-ray spelaren när jag äntligen lyckades lösa det. Ändrade från pcm till bitstream vid ljudutgång. Verkade funka, även om jag inte fattar innebörden.
Tack för hjälpen!!!
Bitstream=avkodningen av ljudet sker i din reciever
Resultatet blir detsamma oavsett vart ljudet avkodas
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000
1 bild
170 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna