Har ett problem, som jag skulle uppskatta om någon hört talas om och kanske tom vet orsaken till.
Jag väntade på 46D8005 just för att den klarade DVB-T2 direkt i TVn, så man slapp en "burk" under TVn.
Tyvärr fungerar det inte som det ska, i alla fall inte för mig.
Först, så hade jag en CA-modul som var "hundra år" gammal, så den klarade ju ingenting. Jag köpte en ny: Boxer HD CI+ och MPEG4 m.m. började att fungera. Så gjorde också HD-kanalerna.
Dock har jag ofta problem med att ljudet på de kodade HD-kanalerna (TV3, TV4, Kanal5) är borta när jag slår på TVn.
Om jag tar ur och sätter i CA-modulen och kortet, så går det ofta igång. Ibland får jag ljud + ruta "kodad kanal", då slår jag av/på TVn och då är ofta ljudet där.
Detta är ju rätt irriterande, minst sagt!
Jag ringde Boxer ett par ggr, dom ville bland annat ha alla beteckningar och versioner på CA-modulen.
Svaret DÅ, var att "det kommer en uppgradering till Midsommar. När nu Midsommar passerats med god marginal och felet kvarstår, så ringde jag igen. MEN! Den jag pratade med nu, säger att hon har pratat med teknikerna (jag fick vänta en evighet i telefon) och dom har inte hört talas om nån uppgradering! I stället säger dom att jag nog har fel ljudinställning på TVn. När jag frågar vad dom menar med det och vad det ska vara för respektive kanal, så får jag inga bra svar. Hon frågade vilken inställning jag hade, jag hade tex (tror jag) Dolby Digital på TV4 och AAC på SVT1 och när jag sa att detta inte går att ändra, så var svaret att jag skulle ringa Samsung.
Jag tror nån "kör" med mig, men frågan är hur i hela friden man går vidare utan att få fler gråa hår än man redan har? Nån som har nån idé?
Peter
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Bra val på 75"? Samsung, LG eller vad?
68 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?