Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Call of Juarez: The Cartel

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2011 - 21:10

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

Postad 09 August 2011 - 08:21

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
"Erbarmligt" alltså. Man lär så länge man lever :)

Och så skrattade jag gott åt markörerna och att gubbarna stod och satte sig med hög frekvens :D

Postad 11 August 2011 - 01:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag skrattade också åt gubbarna som hade gympa i bilen men samtidigt var det lite kusligt. Jag menar, den masken han hade på sig kan ju inte ens vara inprogrammerat. Var kommer den ifrån liksom? Bugg i verkligheten.

OMG: Någon annan har också sett den och filmat:

http://www.gtplanet....ad.php?t=215101

Men han saknar masken som gjorde det lite extra knäppt.

Postad 11 August 2011 - 11:26

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Nice :blink:
Skriver du på GTPlanet också? Jag tittar in där ibland för jag spelade mycket racing förr och en del GT4 men idag mest NFS:HP. Samma nick.

Man förstår en recensents känslor bra när man ser sånt här. Gamespot gör video-capture på sitt spelande för att kunna återge liknande egenheter i en videorecension. Jag kollade deras videorecencion för Pirate's of Black Cove som jag var lite intresserad av (3.5/10) och de visar problemen på ett sätt som gör att man verkligen förstår vad de menar.

Gamespot är den enda site jag faktiskt "litar på". Jag har gått dit och läst deras recensioner på en hel del spel som jag själv avslutat för att se hur väl dessa överrenstämmer med mina åsikter och de är oftast mycket närliggande. Till saken hör att de är väldigt professionellla i sitt tillvägagångsätt och det ser man när man läster deras grundfilosofi till hur de recenserar. De bygger inte recensioner på spontankänsla utifrån individuell preferens som exempelvis Gamereactor gör. Gamereactor ser spel genom sin hinna av egenupplevd spelkultur och klär sedan sin recension i ord och stycken ämnade att underhålla läsaren maximalt. Gamespot vill hjälpa folk att bedöma. Det är stor skillnad det.

För någon månade sen köpte jag Playstation Magazine (tror jag den hette, Engelsk, den var PS dedikerad iafa). De satte Brink på 9/10 och VT4 på 7/10. Och annat också. De hypade sjukt mycket men de var något mer kritiska i sin VT4 review. Hur kan man då ge det 7/10 kan man undra? Jo för om man läste vad deras olika betyg betyder så är 7 den första grad av rimligt spelrekommendation. De hade alltså 6 grader för att beskriva hur dåligt ett spel är. På det viset kan man visa ett gott sifferbetyg till den industri som gör att de själva kan existera och samtidigt inte ljuga för sina läsare eftersom de talat om vad siffrorna står för. När 5/10 inte ens är godkänt längre, då kan man börja undra. Det är då man vänder sig till Gamespot för att få "riktig" info.

Lite off topic men det brukar ju inte vara nåt folk i trådarna länkade till recensionerna så jag tänkte att du kanske skulle tycka det var intressant att höra eftersom du jobbar med recensioner.

Postad 11 August 2011 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej, skriver inte på GTPlanet, någon som snott mitt nick :)

Jo men det är ju så med recensioner och hur man skriver, alla har sin egen favorit. Håller dock med om att flera av GR:s skribenter skriver mycket i syfte att underhålla och ibland missar man mycket information - ibland är det sjukligt långa texter också. Imo finns det de som är värre, Aftonbladet t.e.x. tar ju oftast upp saker som inte har med spelet att göra (blandar in politik etc).

Ska faktiskt ta och kolla en Gamespotvideo på ett spel jag själv gjorde en tråd om (Street Cleaning Simulator 1.5 i betyg - 9.1 i användarbetyg :) ). Videorecensioner är ju dock något som kräver bra utrustning och mycket tid att skapa, redigera etc. Knappast något jag själv kan börja med, det här är ju mer på hobbynivå även om vi har en ganska stor läsarbas.

Och som du säger är det inte så många som kommenterar här men det är inte det bästa systemet med trådarna heller. Skulle funnits direktkommentarer under recensionen. Man vet att folk läser iaf, det räcker, även om man ibland kastar avundsjuka blickar mot de som skriver på FZ och GR, vars recensioner analyseras sönder i minsta detalj av forumfolket.

Sedan är det också så med utländska sidor att de sätter högre betyg än vi gör här. Sidor från Sverige är kända för att vara hårda i sin kritik faktiskt. Medan utländska sidor kan sätta 9 på Shrek.

Nyss läste jag någon recension om ett spel som fick en 8/10. När jag läste slutklämmen så klagade de bara. Han skulle aldrig rekommendera spelet till någon annan men gav det en 8. Så, medelbetyget på Gamerankings är inte alltid att lita på om man säger så. Men det är ju gött när man hittar en sida man kan "lita" på som du gjort.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.